Какво може да очакваме от един чисто нов bike?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Какво може да очакваме от един чисто нов bike?

Мнениеот Thulium » Сря Юни 15, 2005 7:56 pm

Здравейте! Преди 3 дни си купих чисто нов Drag F5 за 1050 лв. от един магазин в Младост. Тъй като от доста време се навивам за едно по-добро колело стигнах до момента в който се реших и си го купих :) Въпроса ми е може ли да очакваме от един чисто нов bike да е перфектен още от самото начало?

Ето накратко моите впечатления:

Още от самото начало, като натисна предната спирачка да спирам (Shimano Deore, хидравлична с диск) се чува ужасяващ звук от който настръхвам а всички минувачи се обръщат ;) От магазина ми казаха, че като покарам малко ще се оправи, дали? Иначе докато го карам се чува някакво скърцане и като попитах, ми казаха че може да е от седалката (много странно нали?) а пък аз си мисля че е сигурно от задния шок (който мисля да си сменям с по-добър, тъй като е само пружинен). След няколко часа каране установих че на някои от предавките се чува неравноделно тракане от страна на серигата и реших, че скоростите може да не са регулирани добре. Отивам в едно сервизче (което май има връзка и с магазина от който го взех) и там ги проверяват и ми казват, че всичко си им е наред - било нормално да се чува шум от движението на веригата:boggled:

И всичко това с отношение, все едно си пълен лаик (наистина аз съм нов в този бранш, но преди да си купя bike-a, прекарах няколко нощи да понауча някои неща от този сайт :-)

Сега незнам какво да мисля? Да не говорим, че вчера докато си карах почти не ми се откачи предната гума - ама честно, не си измислям :) Усетих някакво тракане от предния амортисьор, слизам и какво да видя - лостчето, което затяга остта на предното колело си се движи свободно :bigeyes:. А пък тия от магазина ми викат - едно спускане от Витоша и предния диск би трябвало да спре да свири. Сигурно ако се бях спуснал, сега щях да съм в болница :bulb:

А пък иначе даже още не съм почнал да го карам малко по-агресивно, че да се разхлаби толкова бързо - каране из града, Южен Парк и малки скокчета от порядъка на 30 см и слизане по стълби, най-много 3 на брой.

А като взимам колелото, питам в магазина - какъв maintenance трябва да му правя - а те: "само го караш и отвреме на време му смазваш веригата"

И стигаме до основния въпрос: Може ли един байк да е перфектен още от самото начало (разбира се, някои компоненти имат нужда от разработване, но да започне да ти се разпада още на 2-рия ден?)

Моят отговор е: Явно не, още когато се купи, трябва да се занесе на най-добрия сервиз за колела и дам да го стегнат безупречно.

Вие как мислите? ;)

P.S. Иначе това е най-добрия байк, който съм карал до момента, много удобен и стабилен. Просто човек като даде толкова пари има малко по-големи очаквания от качеството на работа.
Thulium
 
Мнения: 17
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 7:16 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Сря Юни 15, 2005 8:05 pm

Ми,сам си си отговорил.:beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Сря Юни 15, 2005 8:05 pm

Нормално е да ти се появат някои проблемчета пърият ден-два. Като се появят отиваш от там където си го купил и ти го дорегулират и после вече не би трябвало да имаш проблеми. И аз като бях в началото и нищо неразбирах цялата първа седмица ми беше при магазина от който го купих докато нестане ок ... Така че просто отиди и кажи какво ти е на сърцето и това е :) :beer:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот Morpher » Сря Юни 15, 2005 8:46 pm

Следвай моята практика при автоматите.
Преди всяко спускане, дори и да е леко, си проверявам предния и задния автомат. Това е много важно, защото както каза, можело е да си в болница. Един приятел има същото колело с вероятно същата сглобка и монтаж и все още(след близо година) му свири от време на време спирачката.
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот Nazgull » Сря Юни 15, 2005 9:03 pm

Аз си взех преди 5-6 дни от Bike Center-a в младост чисто нов Драг Climber и също започнаха проблемите. На 3тия ден каране и то само градско (беше много мокро) ми се изкриви(според тия в срвиза нз как е станало) една от плочите при положение, че курбелът има ебати баш гарда и въобще не съм го удрял. Днес пуснах няколко склона на манастирски ливади с много висока скорост и предния дерейльор вече не може да сменя като хората- трябва да го оправям.Иначе други проблеми не съм имал:)
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shaggy86 » Сря Юни 15, 2005 10:41 pm

за това най-добре като пазарувате ад си взимате приятели който са навътре в нещата и добрия маркетинг съшо е важен,по добре търси 1 месец байк вместо 1 седмица и после 1 месец докато почне да върви като хората
и според мен хоум мейд сгобка е най-добре-знеш какво си направил,защото си го правил ти,има и неща който не можеш сам(труднот ти е,нямаш инструменти) -тогава майстор :agree:
Аватар
shaggy86
 
Мнения: 1007
Рейтинг: 1745
Регистриран на: Пет Юни 25, 2004 10:32 am

Мнениеот Bodom » Чет Юни 16, 2005 5:01 pm

Ами един приятел си взе Ontario Team editin наскоро и отидохме на витоша с него (беше го взел преди 2 дена). Проблеми изникнаха разбирасе:
1. Задната спирачка (V-Brake) и се отхлаби жилото и се разместиха нещо калодките.
2. Лапата опусна (захвата с кормилото, не със стержена)
3. Предния автомат се отвори сам по едно време(това, което ти се е случило и на теб).

За щастие нито едно от тези проблемчета не доведе до падане. Момчето оцеля :D

С моя Climber нямах такива проблеми.. Можеби, защото не го транспортирах на собствен ход от магазина, а с кола и се наложи да му сваля и двете колела, та после съм си ги стягал аз автоматите :)

Скърцането ти е от седалката (90% според мен) И моята се разскърца (и все още скърца). Оправя се с натягане на болта отдолу, ама е временно. Скоро пак се разскърцва.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот Ragnar » Чет Юни 16, 2005 6:46 pm

ае, явно в сервиза на магазина е проблема, толкова са го били приготвили за каране, като са ти го продали :crazy:
не ми се ще да прозвучи като реклама, ама има един магазин с 3 букви, дето такова нещо ми се струва малко вероятно да ти се случи, като си вземеш колелото
по-важна е грижата за клиента според мен, отколкото да продадеш бройката :beer:
понатегни там болтчета туй-онуй, ама май е по-добре да ти я свърши таз работа някой, дето разбира повечко за сега :)
а скърцането на спирачката ми се струва нормално...
A world is deep inside of me, filled with ancient pride
No mortal one has ever seen the horse on which I ride...
Ragnar
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 10, 2004 4:05 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот shotlandetsa » Чет Юни 16, 2005 10:04 pm

Thulium, честито за придобивката. :8D: хубаво колелце си си взел. аз самия се колебаех за това, но се отказах. По моето колело (дгаг ф4) направих няколко подобрения и сега се справя иделано със дълги, стръмни и сериозни трасета от витоша надолу към симеоново и бистрица. тези подобрения биха ти свършили доста добра работа и на теб. Доволен съм от x-fusion шок със седем степенен реглаж и опция за заключване. Допълнително задното окачване промених, като го преместих на противоположната позиция. така вози много по-меко и отзивчиво. ако не се лъжа вилката ти е сантур дуро д. В такъв случай може да и направиш [url=http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=6737]много добър тунинг[/url]. Аз си смених дисковете и двата скоро и отначало доста свиреха, но после като улегнат и разработят са ОК. След по-агресивно каране, особено в планината, си ги преглеждай дали не се търкат много във феродото. Мойте се разместват и след всяко спускане им правя реглаж.
за друго не се сещам.
Ако ще се спускаш редовно от витоша или други планини си вземи протектори задължително :)

успех!

[size=67]Edit: линкчето пак, кода за форума иска самия адрес да е заграден в кавички.
[/size]
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта