луфт на MZ-Comp

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

луфт на MZ-Comp

Мнениеот mcrae » Вто Юни 14, 2005 12:56 am

Здравейте
оня ден се приземих доста грубо (челно) върху един камък...чак гумата спуках, и гледам че се е появил луфт във вилката. дали може да се направи нещо докато е време или така ше си остане
знам че вилката не е за това дето го направих ама...кво да праиш,случва се
mcrae
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2005 8:31 pm
Местоположение: Sweden

Мнениеот vpravov » Вто Юни 14, 2005 11:12 am

От един удар луфт не се получава.Просто не си обърнал внимание досега.Отваряш вилката, намираш една тръба с подходящ диаметър да минава през семерингите без да ги притиска (аз ползвам отрязан стержен от вилка) и със леки удари набиваш долните фтулките надолу...операцията е много деликатна.Много трябва да внимаваш да не набиеш втулката повече от колкото трябва за да обереш луфта.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Юни 14, 2005 11:48 am

[quote="vpravov"]

От един удар луфт не се получава.Просто не си обърнал внимание досега.Отваряш вилката, намираш една тръба с подходящ диаметър да минава през семерингите без да ги притиска (аз ползвам отрязан стержен от вилка) и със леки удари набиваш долните фтулките надолу...операцията е много деликатна.Много трябва да внимаваш да не набиеш втулката повече от колкото трябва за да обереш луфта.
[/quote]


съжалявам, че трябва да ти възразя, но луфт се получава много лесно от един удар, особено на вилка нисък клас като MZ comp. ако нямаш практика, недей да мислиш че не може да стане.

това с долните втулки е доста странна идея - дали си струва? много лесно можеш така да я набиеш долната втулка, че после да няма изваждане => вилка за боклука.

според мен ако разчиташ на увеличаване на разстоянието между втулките - това е временно решение и намалява луфта, не го отстранява. да не говорим, че ако горната втулка е с подбит тефлон от удара, не виждам как разчиташ да отстраниш луфта чрез смъкване на долната надолу.

Бих те посъветвал да избягваш да даваш съвети за неща, които производителят не препоръчва.
Има едно едиствено ИСТИНСКО решение за луфт - нови втулки. Подобни "български" решение само водят до по-големи разходи в последствие.

А това, че тук няма втулки или ги сменят с краката си (Веломания) е отделен въпрос.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mcrae » Вто Юни 14, 2005 11:58 am

Има едно едиствено ИСТИНСКО решение за луфт - нови втулки. Това, че тук няма или ги сменят с краката си (Веломания) е отделен въпрос.

даа, ами аз съм всъщност в швеция и ако предположим че тук има втулки и ги сменят добре...дали ще си заслужава парите,трябва да видя колко би струвало; щото може да се окаже по-добре да си донеса една по-читава вилка от БГ!?!
а иначе съм сигурен че луфта се появи след удара,вилката е на 3 седмици наи-много и до тоя момент не бях и прилагал никакви грубости
mcrae
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2005 8:31 pm
Местоположение: Sweden

Мнениеот bikerider » Вто Юни 14, 2005 12:27 pm

[quote="mcrae"]
даа, ами аз съм всъщност в швеция и ако предположим че тук има втулки и ги сменят добре...дали ще си заслужава парите,трябва да видя колко би струвало;
[/quote]


Ами специално за MZ Comp май няма смисъл. Самите втулки струват към 30-40 долара (зависи от разни неща). Като прибавиш и работата в сервиза/магазина, евентуални транспортни разходи (ако не си близо до него) и сравниш със 135 лева цена за нова вилка оттук (нали толкова беше?) малко няма смисъл, поне както аз ги виждам нещата.

Да не говорим, че тая вилка е ОЕМ...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mcrae » Вто Юни 14, 2005 12:45 pm

Ами специално за MZ Comp май няма смисъл. Самите втулки струват към 30-40 долара (зависи от разни неща). Като прибавиш и работата в сервиза/магазина, евентуални транспортни разходи (ако не си близо до него) и сравниш със 135 лева цена за нова вилка оттук (нали толкова беше?) малко няма смисъл, поне както аз ги виждам нещата.

Да не говорим, че тая вилка е ОЕМ...
[/quote]

точно това подозирам и аз, 30-40 долара обикновено тук означават 50тина EUR, и работа...и няма смисъл; ше си я покарам така докато мойе и ще си донеса една
а каква би ми препоръчал за Kona Blast, не за DH чак,по-скоро heavy freeride или знам ли и аз как да го определя...тук няма много високо откъдето да се пускаш, но има гадни пътечки с камъни и корени...за такива цели ще ми трябва вилка...
kakwo to4no e OEM!
mcrae
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2005 8:31 pm
Местоположение: Sweden

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Юни 14, 2005 1:21 pm

ОЕМ-Original Equipment Manufacturer-на български това означава, че е производител на продукти, които се влагат в други продукти.Тоест конкретната вилка е направена за пряка продажба на производители на велосипеди.Възможно е да има и вариант, който да се различава в определена степен и да е предвиден за продажба в магазините.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Юни 14, 2005 1:25 pm

ОriginalEquipment, M не си спомням откъде идва.
С две думи вилки които се произвеждат да се продават сглобени на колела. По-ниска цена, по-ниско качество, но по-големи серии.

За Кона-та силно зависи какво искаш да правиш. Ако наистина няма да се спускаш, а ти трябва вилка за trail, бих ти препоръчал някоя вилка от AllMountain серията на Marzocchi. Коя точно модификация зависи от джоба и желанията ти.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Юни 14, 2005 1:29 pm

[quote="bikerider"]

Ако наистина няма да се спускаш, а ти трябва вилка за trail, бих ти препоръчал някоя вилка от AllMountain серията на Marzocchi. Коя точно модификация зависи от джоба и желанията ти.
[/quote]

Ти имаш ли някаква представа от цените им в България?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот mcrae » Вто Юни 14, 2005 1:29 pm

[quote="NovemberCharlie"]

ОЕМ-Original Equipment Manufacturer-на български това означава, че е производител на продукти, които се влагат в други продукти.Тоест конкретната вилка е направена за пряка продажба на производители на велосипеди.Възможно е да има и вариант, който да се различава в определена степен и да е предвиден за продажба в магазините.
[/quote]


за абревиатурата питах точно,колко се чудих каква е точно и така и не измислих хих...
иначе из форума бях намерил какъв му е смисъла
благодаря за изчерпателния отговор :beer:
mcrae
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2005 8:31 pm
Местоположение: Sweden

Мнениеот bikerider » Вто Юни 14, 2005 2:57 pm

[quote="NovemberCharlie"]
Ти имаш ли някаква представа от цените им в България?
[/quote]


За съжаление не. Опита ми с тукашните "вносители" на Marzocchi започва от печален и завършва с трагичен.
В момента всеки се оправя кой както може относно Marzocchi.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Юни 14, 2005 3:05 pm

[quote="bikerider"]

[quote="NovemberCharlie"]
Ти имаш ли някаква представа от цените им в България?
[/quote]


За съжаление не. Опита ми с тукашните "вносители" на Marzocchi започва от печален и завършва с трагичен.
В момента всеки се оправя кой както може относно Marzocchi.
[/quote]

То с какво ли не е така. Търговците/производителите още не могат да се научат какво е клиент, и че той обикновено не е пълен загубеняк.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот vpravov » Вто Юни 14, 2005 7:33 pm

[quote]съжалявам, че трябва да ти възразя, но луфт се получава много лесно от един удар, особено на вилка нисък клас като MZ comp. ако нямаш практика, недей да мислиш че не може да стане.

това с долните втулки е доста странна идея - дали си струва? много лесно можеш така да я набиеш долната втулка, че после да няма изваждане => вилка за боклука.

според мен ако разчиташ на увеличаване на разстоянието между втулките - това е временно решение и намалява луфта, не го отстранява. да не говорим, че ако горната втулка е с подбит тефлон от удара, не виждам как разчиташ да отстраниш луфта чрез смъкване на долната надолу.

Бих те посъветвал да избягваш да даваш съвети за неща, които производителят не препоръчва.
Има едно едиствено ИСТИНСКО решение за луфт - нови втулки. Подобни "български" решение само водят до по-големи разходи в последствие.
[/quote]


Да...решенията са български.Причините за тези решения явно ги знаеш.Обеден съм че и знаеш че при марцочито втулките са на клин.Имах същия проблем с MX comp, около втория месец след купуването и.Реших си проблема по този начин и вече от година и 5 месеца, чак сега отвори слаб луфт, при това едва забележим.Когато в БГ има наистина възможност да си решавам проблемите по препоръчаният от производителя начин, ще го правя определено...дотогава:dunno:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Юни 15, 2005 8:03 am

[quote="vpravov"]
Да...решенията са български.Причините за тези решения явно ги знаеш.Обеден съм че и знаеш че при марцочито втулките са на клин.Имах същия проблем с MX comp, около втория месец след купуването и.Реших си проблема по този начин и вече от година и 5 месеца, чак сега отвори слаб луфт, при това едва забележим.Когато в БГ има наистина възможност да си решавам проблемите по препоръчаният от производителя начин, ще го правя определено...дотогава:dunno:
[/quote]


Първо, аз не оспорвам решението ти, явно си достатъчно технически грамотен, за да го изпълниш без опасност за вилката. Оспорвам обаче това да съветваш хората тук такива неща без оглед възраст и техническа грамотност. Предполагам се досещаш защо.

Второ, тук става дума за луфт получен от челен удар, а не "normal wear and tear". Сигурен съм, че се досещаш в коя втулка се образува по-голям луфт, колко по-голям е той от такъв получен при "normal wear and tear" и защо в [b]този[/b] случай твоето решение не работи. Убеден съм, че виждаш разликата.

Трето - доколкото знам Веломания подменят втулки.

И накрая - бих искал да чуя мнението ти когато тръгнеш да сменяш тези втулки и да избиваш долната.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот vpravov » Сря Юни 15, 2005 2:59 pm

WOW bikerider...не се заяждам...извинявай ако е прозвучало така.:IПо-скоро се оправдавам. Когато се получи проблема с вилката ми тя все още беше в гаранция и я дадох на веломания. Незнам кой е работил по проблема там но си беше оставил ръцете.Вилката отвори луфт същия ден в който си я взех от сервиз, а на следващия сутринта трябваше да заминавам към морето при това с колелото.Оправих си я сам по гореспоменатия начин.Признавам си не съм и предполагал че може да се получи проблем с горна втулка, освен след дълга експлатация.Все съм си мислел че по-скоро ще се счупи стержена.

Отсега искам да кажа че не възнамерявам да се заяждам с който и да било в този форум.Ненавиждам това, особенно когато има такъв хубав спорт който да ни обединява
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Юни 15, 2005 3:25 pm

:thumb::roll2::rofl::rofl:

Ама Владо (добре дошъл :):beer:), аз точно твоя случай визирах, като казвах, че Веломания сменят втулки с краката си... :rofl::beer::beer:

Не съм си и помислял, че се заяждаш с мен. Нито аз съм се заяждал с теб.

Единственото което казах е, че това решение не е панацея. А когато говорихме с теб, аз останах с впечатлението, че новите втулки не са били набити докрай и затова си ги донабил. Или не съм разбрал правилно тогава?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Damian_ » Сря Юни 15, 2005 3:26 pm

A бихте ли ми разяснили и намене за въпросната вилка защото и аз карам такава а по точно какви са тея втулки доколкото разбрах са горни и долни ,как става това ,какво представлява вътре защото все още не сам я отварял да я разгледам вътре и ако ми се появят такива грозни явления наречени - "луфт" как да постъпя какво се прави как се набиват леко навътре доколкото разбрах и така нататака . Виждам че Bikerider ги знае тея работи:^: би ли ги споделил по подробно ако няма нищо напротив:P:D
Който го е страх от мечките ... ми не ходи в гората ;)

Аватар
Damian_
 
Мнения: 162
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 8:12 pm
Местоположение: Ямбоу

Мнениеот bikerider » Сря Юни 15, 2005 3:32 pm

естествено че нямам нищо против :D

така наречените "втулки" всъщност са триещи аксиални лагери (friction bearings).
представляват една стоманена втулка, сцепена за да може да се набие в леглото си в краката на вилката.
от вътрешната страна на втулката е отложен тефлон, който всъщност е лагера (краката се явяват външна черупка, тръбата - вътрешна).

има по два такива на крак - горен и долен (в смисъл къде се намират леглата им - долу и горе в ботушите). слагат се по 2 за по-голяма устойчивост.

Луфта не е нищо друго освен изхабена или подбита тефлонова повърхност на лагера, съответно лагера трябва като всеки консуматив да се смени, но процедурата е сложна и изисква скъпи инструменти, за да е прецизна и дълготрайна и без щети по леглата на лагерите.

Edit: корекции на глупости.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот vpravov » Чет Юни 16, 2005 6:29 pm

[quote][i]Originally posted by bikerider[/i]

:thumb::roll2::rofl::rofl:

Ама Владо (добре дошъл :):beer:), аз точно твоя случай визирах, като казвах, че Веломания сменят втулки с краката си... :rofl::beer::beer:

/quote]

a, кой е зад ника bikerider.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот biggfoot » Пон Юни 20, 2005 8:37 pm

30-40 USD за втулки, които струват 50% от цената на вилката!! Е***и! Аз си мислех че ще мога да си оправя вилката с по скромни средства. Това което пишете тук за експертите от веломания ме обезспокоява. Това не означава ли че би било грешка да се ремонтира такава вилка? Наистина ли няма по - лесен начин?:bigeyes:
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Юни 21, 2005 7:44 am

Що се палиш и си вадиш изводите само от този най-нисък клас и най-евтин модел???????

Втулките са стандартен консуматив и са еднакви на всички гами модели, с малки изключения при най-високите класове на Marzocchi. Съответно струват почти еднакво с другите, разликата е пренебрежима и зависи от магазаин и ред други неща.

Това е OEM вилка, тоест тя е предвидена да я получиш с готовото си сглобено колело, тоест от нея е спестявано всичко което може за да е евтина, тоест да пести разходи на производителя и да носи печалби на продавача.

Edit: за специалистите от Веломания аз не мога да говоря, щото нямам личен опит с тях. попитай vpravov той има такъв.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот vpravov » Вто Юни 21, 2005 12:01 pm

Със веломания нямам идея как седят в момента нещата.Човекът който тогава е работил по вилката съм сигурен че не е имал достатъчно опит, а и си мисля че тогава не са и имали оригинални на марцочи сервизни инструменти.Сега нещата можеби са по-различни.Обеден съм че има представител на веломания във форума, добре е и той да си каже мнението.Моят съвет е първо вилката да се разглоби и да се види дали има явни поражения, защото е много възможно просто някоя от втулките да се е разместила от леглото си( така беше в моя случай след като си взех вилката след ремонта ) и чак после да се мисли за смяната им.Кой най-добре в софия може да направи това ще ти каже bikerider
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот biggfoot » Вто Юни 21, 2005 8:36 pm

[quote="vpravov"]

Със веломания нямам идея как седят в момента нещата.Човекът който тогава е работил по вилката съм сигурен че не е имал достатъчно опит, а и си мисля че тогава не са и имали оригинални на марцочи сервизни инструменти.Сега нещата можеби са по-различни.Обеден съм че има представител на веломания във форума, добре е и той да си каже мнението.Моят съвет е първо вилката да се разглоби и да се види дали има явни поражения, защото е много възможно просто някоя от втулките да се е разместила от леглото си( така беше в моя случай след като си взех вилката след ремонта ) и чак после да се мисли за смяната им.Кой най-добре в софия може да направи това ще ти каже bikerider
[/quote]

при мене луфта се появи след един скок който естествено не беше по предназначение на бедната вилка и затова това което си писал за разместването на втулките ме кара да се замисля че е възможно да е станало и при моята.
:(!:p.s. ако това има някакво значение отбелязвам че вилката ми май не е ОЕМ защото я купих от веломания преди около 6 месеца. Въпреки това не ми дадоха към нея manual, или каквото и да било нещо с информация за технически характеристики, подръжка и т.н.
Замислям се за побългаряване на решението.:banghead:
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bodom » Вто Юни 21, 2005 9:05 pm

Това, че си я купил от магазин не значи, че не е ОЕМ. В България се продават много ОЕМ компоненти по магазините точно заради ниската им цена. Както е с компютърните компоненти (първо за тях се сетих, има и други примери). Освен това Marzocchi MZ Comp си е по принцип ОЕМ вилка и няма Retail вариант :)
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот biggfoot » Вто Юни 21, 2005 9:17 pm

[quote="bodom"]

Това, че си я купил от магазин не значи, че не е ОЕМ. В България се продават много ОЕМ компоненти по магазините точно заради ниската им цена. Както е с компютърните компоненти (първо за тях се сетих, има и други примери). Освен това Marzocchi MZ Comp си е по принцип ОЕМ вилка и няма Retail вариант :)
[/quote]
:offtopic: гадняри:bawling: /дано някой не го приеме лично/
Take the long road and ride it
Аватар
biggfoot
 
Мнения: 225
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:24 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта