Diskovi spira4ki i zagrqvane!!

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Diskovi spira4ki i zagrqvane!!

Мнениеот Bi-King » Сря Юни 08, 2005 7:16 pm

Zdraveite, velo-maistori!
Imam seriozen principen problem s diskovite spira4ki.
(ne6to ne sa mi mnogo qsni, molq da prostite nevejestvoto mi:banghead:)
Pyrvata,s koqto se sdobih - RST Disc-X
165mm dvustranna slojih predna. Togava karah XC, no vypreki tova ne spira6e dostaty4no(gore-dolu kato kantar4e, po-zle ot V-brakes za 5lv:(!:),taka de posle razbrah 4e bilo ot neoriginalno ferrodo, no problemyt e drug: zagrqva kato luda!:eek: V posledstvie si vzeh Shimano BRM475 i q karam zadna 160mm, no zagrqva pak prekaleno mnogo! Kakvo da pravq?
Pyrvo, kato kazvam prekaleno mnogo, govorq za koloezda4/kolelo 69/14kg lek/umeren FR s 2.5 gumi pri koeto zadnata BRM zagrqva bukvalno za sekundi i trqbva da q "ohlajdam" kato spiram neprekysnato:dunno:). Ako blokiram zadnata guma spira4kata,estestveno, ne zagrqva,oba4e problemyt sega vyznikva ot tova,4e se orientiram kym preden disc, (karam V-Brake otpred), no pri spuskaniq ot po 5-6km Enduro/FR 6te go opeka vednaga("opekoh":headach: RST-to)
Kakvo da pravq 6toto vsi4ki karat s diskove,??
Dali ima po-razli4en metod na spirane(na "s4otove":irked:) ili prosto diskovete mi sa malki?:indiffe: ili ne6to drugo ne e nared??
Sy6to iskam da pitam nqkoi opitval li e da slaga termokontaktna pasta mejdu diska i glavinata i ima li smisal za ohlajdaneto za6toto mi doide i tva naum :idea:
Molq pomagaite!! :uhh::skull::uhh: bez spira4ki ne e dobre:eek3:
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот marshall__ » Сря Юни 08, 2005 7:23 pm

по-голям ротор.
просто на брм[size=67]то[/size], ухлжадането е ужастно.

Едит:
[quote]
по-голям ротор.
[/quote]


естествено последвано и от по-голям преходник.
AVATAR bowdown!!!
Аватар
marshall__
 
Мнения: 2346
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Вто Яну 27, 2004 4:52 pm
Местоположение: VA, USA

Мнениеот Bi-King » Сря Юни 08, 2005 8:15 pm

Qsno, marshall__,
no kolko po-golqm? 203? 304?
i kato tozi zagrqva za 1 minuta onzi za kolko 6te zagrqva? 2?10? ako e 10 me ustoriva :)) no rotor 203 struva dosta (i ne e za BRM:bawling:)
pyk i misleh 4estno 4e e zamo za DH/HeavYY FR:?:
Samo az li imam takiva problemi, kakvo da pravq? Btw, moga li da sloja drug{po-golqm}rotor na BRM-to?:dunno: Waiting for reply ...:skull:
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот TOYAGA » Сря Юни 08, 2005 8:21 pm

Bi-King, я кажи ти кво точно разбираш под "прегряване" на спирачките? По кво познаваш, че са прегрели?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bi-King » Сря Юни 08, 2005 8:41 pm

e tolkoz zelen mai ne sym! mi zagrqvat v smisyl 150 C a kym 200 C posinqvat otgore pri pove4e se krivqt kato ka6kaval, probval sym go:banghead::mad::uhh::unhappy: Tova imam predvid
Az ne gi ostavqm da pravqt tova, no govorq za pregreti, kogato ne stavat za pipane:confused:tova ne zna4i li 4e sa pregreti?
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот Jacket » Сря Юни 08, 2005 8:57 pm

Имам чувството, че не е само големината на ротора важната. Може би и вида на накладките играе роля.
Аз карам отпред BR-M525 хидравлика 160мм и отзад Hayes MX-2 механична пак 160мм и последния път на Симеоново Hayes-а се изпече до червено-синьо, а Шиманото, което дори е отпред нямаше видима промяна в цвета. Говорим само за роторите естествено :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот TOYAGA » Сря Юни 08, 2005 9:36 pm

Не твърдя, че някой е зелен... Просто уточнявам критериите.

За мен прегряла спирачка е спирачка с осезаем фейдинг по време на каране и "глазирани" накладки след него. Цветът на роторите е без значение, но техният размер и вида/материала на накладките има значение.

Доколкото си спомням, роторите на ниските модели на Shimano могат да работят само с resin накладки, което говори за по-нискокачествен материал на диска. Решение - по-голям диск (203 за килограмите на Bi-King следва да са предостатъчни) от по-горна група (примерно Hone) и замяна на накладките със синтеровани.

Разбира се, човек трябва да се научи и как да спира - ако "влачиш" през цялото време, можеш да докараш фейдинг и на доста сериозни спирачки...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот chiMol » Сря Юни 08, 2005 9:37 pm

И аз имах същия проблем със спирачките и открих как да го оправя ...като предна спирачка карах (карам) KINETIK 180mm като задна съм с 475(надявам се не за още дълго) последния път като карах на виташа БР ката прегря МНОГО и ротора се позасука .... по същия начин едно време прегряваше и кинетика обаче установих че когато между накмадките и диска има повече место (при отпусната спирачка) диска се охлажда далеч по добре също има и друго ако накладките са много близо до диска като поспираш малко той се загрява и се криви малко и започва да опира в накладките и си поддържа температурата и не може да изтине добре при каране и като натиснеш спирачката температурата се дига



така а при хидравличните спирачки по мои наблюдения накладките не са мн близо до диска поне не като при БРката....

кинетика вече не ми загрява толкова много ама шиманото става редовно червено синьо и дори се развиват болчетата от главината ...... 475 няма оправия



а и още нещо на 475 ротора е много тънак и затова се загрява бързо ........


изводите оставям на вас ако не се сетите ще ви кажа моето мнение......
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот Bi-King » Сря Юни 08, 2005 9:46 pm

da,ChiMol, ako sa dale4 nakladkite moje bi 6te se ohlajda po-dobre, no pri mehanika ot klasa na 475 otdale4avaneto na stacionarnata nakaldka 6te dovede do prekaleno usukkvane na diska, koeto 4esno kazano ne znam lo6o li e no predpolagam 4e ne e dobre:bawling: kajete tova lo6o li e da se probva ili ne? i drugoto ako karam s posinql disk lo6o li e ako ne omekva spira4kata a naprotiv-zatvyrdqva kato zagree??
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот Ozzie » Сря Юни 08, 2005 10:08 pm

[quote][b]Bi-King[/b]
...no zagrqva pak prekaleno mnogo! Kakvo da pravq?[/quote]

Недей да стискаш толкова зверски лостчетата, и те душа носят. Може да не им хареса. Отпусни ги малко и ще си оправиш проблема! :nuts:
Сега малко по- сериозно. Няма никакъв проблем BR- M 475 да си работи с по- голям ротор. Някой хора са го правили с 203мм. ротор от HAYES. Трябва ти само по- голям преходник или по- дълги болтове и да компенсираш разликата с дистанционни втулки. Но ти препоръчвам варианта с преходникa. А и предложението на TOYAGA- по- голям ротор и нови накладки, не е за пренебрегване. Абе mr. TOYAGA, то т'ва си е нова спирачка... :agree::)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот TOYAGA » Сря Юни 08, 2005 10:13 pm

[quote="Ozzie"]
Абе mr. TOYAGA, то т'ва си е нова спирачка...
[/quote]


От гледна точка на функционалността вероятно да, но от гледна точка на цената - вероятно не...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bi-King » Сря Юни 08, 2005 11:05 pm

Da de, TOYAGA, ama ot obektivna gledna to4ka,tova si e da poBylgari6 edna ne mnogo evtina spira4ka s nepredskazuemi za men posledici:eek:
Oba4e vij na golqm rotor sym navit ako imah ideq otkyde, ajeba:eek3:, da go izkopaq toz disk
6toto az po-golemi ot 160ne sym vijdal da se prodavat otdelno soven po internet i za pod 70-80 leva, koeto e pove4e ot samata spira4ka.Moga li da namerq takyv rotor na staro? BTW ideqta s termokontaktnata pasta ima li smisyl i koi disk se ohlajda po-dobre - po-plytniqt ili po- "Izrqzaniqt" 6toto primerno na Hayes 160 sa tolkoz izrqzani,4e nqma nakyde pove4e, a na shimano po4ti ne sa izrqzani ??:indiffe::uhh::sleeping: Uff i az ne znam prosto da spira bree V-brakesspirat kat zmei pak ne zagrqvat i po-skypite i vav voda daje stavat Kajete ne6to :(:(:(:(:(:(:(
I moga li da sloja disc s po-tesen "bord" ot nakladkite i kak ( naprimer HAYES-a e 2 pyti po-tesen ot BRM i 3 pyti ot RST Disc-X kak da go sloja toz rotor dori:bawling::bawling:dori i da go namerq?
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот Albinosko » Сря Юни 08, 2005 11:38 pm

Ако някой ме упъти къде в София има фреза ще съм благодарен понеже намерих едни чертежи на AutoCad за дискове на Hayes, Avid и др. За материал ще го мислим допълнително... Ако някой иска чертежите да си даде майла и ще му ги пратя. Иначе преди карах с апаратчета от БРката и дискове от Avid BB5 и просто се получава нещо маниакално яко като се разработят...
Ако не успееш от първия път, явно не си Чък Норис...
Аватар
Albinosko
 
Мнения: 1260
Рейтинг: 1764
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 12:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Юни 09, 2005 7:57 am

@ Bi-King

[quote]Da de, TOYAGA, ama ot obektivna gledna to4ka,tova si e da poBylgari6 edna ne mnogo evtina spira4ka s nepredskazuemi za men posledici[/quote]


Кой ти говори за "побългаряване" бе младежо? Говоря ти за напълно изпълнима модификация със съвместими компоненти от един производител, а целта ми е да ти помогна да накараш много евтината си спирачка да функционира като доста по-скъпа.

Но ти явно си по-голям капацитет, така че се оправяй...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bi-King » Чет Юни 09, 2005 8:05 am

eee, TOYAGA
ne se zasqgai de!
Blagodarq ti mnogo za syveta i sym tvyrdo re6en da probvam toz nomer!:D

a na Albinosko:
Molq te, Albinosko:beer:
dai tez 4erteji
[email protected]
pyk za frezata-6te mu mislim
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот chiMol » Чет Юни 09, 2005 8:49 am

[quote="Albinosko"]

Ако някой ме упъти къде в София има фреза ще съм благодарен понеже намерих едни чертежи на AutoCad за дискове на Hayes, Avid и др. За материал ще го мислим допълнително... Ако някой иска чертежите да си даде майла и ще му ги пратя. Иначе преди карах с апаратчета от БРката и дискове от Avid BB5 и просто се получава нещо маниакално яко като се разработят...
[/quote]



Пич аз искам чертежите ... [email protected]
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот bikerider » Чет Юни 09, 2005 10:02 am

всички чертежи ги има на www.hayesdiscbrake.com
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GOА1 » Чет Юни 09, 2005 10:06 am

[quote="Bi-King"]


BTW ideqta s termokontaktnata pasta ima li smisyl i koi disk se ohlajda po-dobre - po-plytniqt ili po- "Izrqzaniqt" 6toto primerno na Hayes 160 sa tolkoz izrqzani,4e nqma nakyde pove4e, a na shimano po4ti ne sa izrqzani ??
[/quote]

po- "Izrqzaniqt" има по-малък специфичен топлинен капацитет. Това означава, че по-бързо се охлажда, но и по-бързо загрява.
Ако спираш само където е необходимо - това е по-добрия вариант. Пък и е по-лекичък.
Ако "влачиш" през цялото време се ориентирай към "плътен".
А ако пишеш на кирилица ще улесниш доста хора, някои сигурно не са и прочели постовете ти.
GOА1
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 26, 2004 1:07 pm

Мнениеот caviara » Чет Юни 09, 2005 12:19 pm

[quote="Albinosko"]

Ако някой ме упъти къде в София има фреза ще съм благодарен понеже намерих едни чертежи на AutoCad за дискове на Hayes, Avid и др. За материал ще го мислим допълнително...[/quote]

Само като идея (може би тъпа), защо на фреза а не на лазер?

прати едни и на [url][email protected][/url]
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Albinosko » Чет Юни 09, 2005 3:16 pm

[quote="caviara"]
Само като идея (може би тъпа), защо на фреза а не на лазер?

прати едни и на [url][email protected][/url]
[/quote]

Може и на лазер, не е казано че точно на фреза трябва да са... А къде има лазер?:bouncy:
Ако не успееш от първия път, явно не си Чък Норис...
Аватар
Albinosko
 
Мнения: 1260
Рейтинг: 1764
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 12:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Юни 09, 2005 3:27 pm

със фреза да обработваш закалена ламарина ще е малко трудно да не кажа невъзможно. трябва ти или лазерно рязане или щанцоване.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот caviara » Чет Юни 09, 2005 4:07 pm

[quote="Albinosko"]

Може и на лазер, не е казано че точно на фреза трябва да са... А къде има лазер?:bouncy:
[/quote]


Единственото място което знам, че имат лазерно рязане е при Минно-Геоложкия Университет, срещу раковата болница...
Защо трябва да е просто, като може да е сложно...
caviara
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Мар 14, 2005 10:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Юни 09, 2005 5:34 pm

[quote="caviara"]
Единственото място което знам, че имат лазерно рязане е при Минно-Геоложкия Университет, срещу раковата болница...
[/quote]



Е са му паднAхте на nikitzo... :rofl::rofl::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот chiMol » Чет Юни 09, 2005 5:41 pm

Има също и в завод 6ти септември в овка купел ... там при подходящи метеорологични условия лазера проработва..... може да реже до 500мм закалена стомана(в дълбочина) аз лично докато ми бяха стажовите гледах че бачкаха на него.... е вероятно още бачка ако за 1 година не са успяли да го върнат за скрап......
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот Bi-King » Чет Юни 09, 2005 6:05 pm

Молq даите идеq как da napravq prehodnici za 160->203mm disk (mai s vtulki nqma da stane na 6cm) i kak da montiram diskove s tesen"bord" na ma6inki s 6iroki nakladki?:dunno::crazy::dunno:
:hbang2::hbang2::eek3::indiffe::headach::irked::nono::liplick:
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот TOYAGA » Чет Юни 09, 2005 6:13 pm

[quote="bikerider"]

[quote="caviara"]
Единственото място което знам, че имат лазерно рязане е при Минно-Геоложкия Университет, срещу раковата болница...
[/quote]


Е са му паднAхте на nikitzo... :rofl::rofl::rofl:
[/quote]


:offtopic:

На него там са му правили гънките по мозъка... очевидно неуспешно ;)
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Чет Юни 09, 2005 11:08 pm

@Bi-King
А защо ти е да си правиш преходника? Има си готови такива, и тези от Avid и от Hayes ти вършат работа, само гледай да не си вземеш такъв за 20мм ос (по-дебели са и няма да влязат между вилката и ротора ти). Иначе резултата от смяната на ротора обикновено наистина е доста добър, тъй че ако отнякъде ти паднат евтини големи ротори сменяй без да се чудиш. Относно ширината на периферията (борда) на ротора - ми една от моите спирачки е с по-тесен от оригиналното ротор, друга пък с по-широк (ама и с по-добро охлаждане), карам ги от повече от година и проблеми досега не са ми правили - само гледай да ги настроиш добре и ще си ОК.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Bi-King » Съб Юни 11, 2005 6:42 pm

:8D:Blagodarq na vsi4ki za informaciqta, mislq 4e gore-dolu iz4erpahme temata ili pone moite vyprosi zasega po neq:peace:
O6te vednyj blagodarq na vsi4ki:spin:
:yawn2:;)
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот nikitzo » Нед Юни 12, 2005 1:41 am

[quote="TOYAGA"]

[quote="bikerider"]

[quote="caviara"]
Единственото място което знам, че имат лазерно рязане е при Минно-Геоложкия Университет, срещу раковата болница...
[/quote]


Е са му паднAхте на nikitzo... :rofl::rofl::rofl:
[/quote]


:offtopic:

На него там са му правили гънките по мозъка... очевидно неуспешно ;)
[/quote]


svetva 4ervena tabela

[b]applause applause applause applause[/b]

smqh v zalata
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Юни 12, 2005 3:19 pm

:usclap::usclap::usclap::usclap::usclap::usclap:
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта