[quote="TOYAGA"]
[quote="julybong"]
@ TOYAGA
quote: "Именно тези комбинирани елементи са най-широко разпространени при качествените MTB с активно задно окачване... "
Едно възражение! окачването на МТБ не е активно, не мисля че и скоро ще се появи такова.
Активно е окачването когато в процеса на работа автоматично се променя коефициента на демпфериране(затихването) на колебателния процес, какъвто е при мекото окачване.
[/quote]
Чудесно! Възражението се приема, тъй като по принцип е напълно основателно (защо не е основателно с оглед на терминологията в MTВ-oбластта поясни velco, за което му благодаря) - тъй като в тази област не се налага разграничаването на проактивно и реактивно окачване например, терминологията се ограничава до "активно" (FS) и липсващо (хардтейл).
Що се отнася до активното окачване въобще, към пояснението ти има какво да се добави. Пример за напълно активно окачване е система от рода на Airmatic DC на Mercedes, при която в реално време могат да се променят както характеристиките на пневматичните елементи (федерацията), така и тези на амортисьорите (демпферирането/амортизацията).
Има и развитие по отношение на (истински)активното окачване при MTB, но това е друга тема...
[/quote]
При активното окачване може да се постигне и промяна на характеристиките на работния флуид(вискозитета например).