падане на верига при 65км/ч :(

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

падане на верига при 65км/ч :(

Мнениеот shotlandetsa » Нед Юни 05, 2005 11:50 pm

да, това наистина се случи в събота, след като от алеко се пуснах по пътя до междинката (долно лале) и от там по познатия маршрут до симеоново.

Видях че стигнах 60 км/ч при спускането и реших да се набера допълнително за да стигна 70 км/ч. проблема дойде на 65тия километър когато веригата падна от външната страна на курбела. При освободената тяга кракът ми замалко да попадне под педала, но слава богу, само здраво остъргах предната част на маратонката. Ако се бях набрал на педали само, без да съм седнал вече щах да съм в болница. Преди време се консултирах за този проблем и ми отговориха, че е безсмислено да си слагам стабилизатор за веригата.

Сега обаче съм склонен да си сложа такъв, ако ще реши проблема с падането на веригата. вие какво бихте ме посъветвали?
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Пон Юни 06, 2005 6:11 am

Първо: Дали ще ти стане стабилизатор на рамката
Второ: Май ти трябват ролки ...
Трето: Гласувам искрено за "Второ" ако ти се случва често ..
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот GOА1 » Пон Юни 06, 2005 10:59 am

Еми то има 2 винтчета и на предния дерейльор... при мен вършат добра работа.
GOА1
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 26, 2004 1:07 pm

Мнениеот velco » Пон Юни 06, 2005 11:10 am

С колко венеца си отпред?

Chain guide не се ли слага само на един венец?

Помисли за два венеца + bash guard, поне аз смятам така да направя ...

Disclaimer: :dunno:, не съм спускач, само така си мисля... :blush:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Юни 06, 2005 11:44 am

[quote="velco"]

С колко венеца си отпред?

Chain guide не се ли слага само на един венец?

Помисли за два венеца + bash guard, поне аз смятам така да направя ...

Disclaimer: :dunno:, не съм спускач, само така си мисля... :blush:
[/quote]


Може и два венеца+bash, декланшор и долна ролка.

Но трябва да се внимава с chainline-а, когато се слага водач, щото обикновено трябва по-дълга ос на средното.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Юни 06, 2005 11:47 am

[quote="shotlandetsa"]
Преди време се консултирах за този проблем и ми отговориха, че е безсмислено да си слагам стабилизатор за веригата.

Сега обаче съм склонен да си сложа такъв, ако ще реши проблема с падането на веригата. вие какво бихте ме посъветвали?
[/quote]


Който и да те е посъветвал такова нещо явно никога не му е падала веригата...
Освен това ако имаш само успокоител (ролка отдолу) изобщо не се върти по-трудно (ако е качествена и на лагери).

@GOA: веригата [b]на планина[/b] обикновено пада след като се откачи [b]отдолу[/b]...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GOА1 » Пон Юни 06, 2005 2:23 pm

[quote="shotlandetsa"]

Видях че стигнах 60 км/ч при спускането и реших да се набера допълнително за да стигна 70 км/ч. проблема дойде на 65тия километър когато веригата падна от външната страна на курбела.
[/quote]

Извинете, помислих си, че става дума за верига [b]на велосипед[/b] :I.
GOА1
 
Мнения: 147
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 26, 2004 1:07 pm

Мнениеот bikerider » Пон Юни 06, 2005 2:46 pm

Да за велосипед става дума - добре дошъл в 21-ви век...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот shotlandetsa » Вто Юни 07, 2005 10:15 pm

виждам че доста разбирате, но на мен ми стана малко мъгла.
не разбрах какво е най-добре да направя?
аз съм с рамка драг ф4 и асера движение (3 венеца по средата и от зад още 7).
важно е и да може да се кара спокойно в градски условия с тези приспособления също, т.к. колелото не е само за спускане.
А каква беше тази идея да си махна единия венец? интересно ми е от какво е продиктувано това решение.
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Юни 08, 2005 3:53 am

[quote="shotlandetsa"]

важно е и да може да се кара спокойно в градски условия с тези приспособления също, т.к. колелото не е само за спускане.
А каква беше тази идея да си махна единия венец? интересно ми е от какво е продиктувано това решение.
[/quote]

При сваляне на най-големия венец отпред на негово място обикновено се монтира дебела беззъба плоча с две основни предназначения:
1. ако се случи да си натресеш курбелите в някое дрърво/камък/бурдюр/задна броня на кола тя поема удара (понеже е дебела и здрава не й пука особено) и венците не се гънат/трошат
2. предпазва веригата от падане като това което си изпитал

Въпросната плоча (наричана баш-ринг, баш-гард и др. подобни) може да се комбинира с долна ролка, а може и да се кара и без успокоители, въпрос на лично предпочитание/бюджет. Моят "градски" байк е по втория вариант (за XC каране ролка не ми трябва), така веригата навън не може да пада заради баш-пазача, навътре се ограничава от една друга плоча монтирана неподвижно към рамката. Проблеми с карането нямам, единственото което пострада е максималната скорост (заради липсващия 3-ти венец), но това поне мен не ме бърка особено - частично компенсирам с каданса, пък и над 45км/ч рядко вдигам.

Комбинацията от само един венец отпред + водач + баш-ринг не ти я препоръчвам, освен ако посоката ти на движение не е основно надолу - просто с елиминирането на най-малката плоча отпред автоматично си отрязваш и катераческите способности на байка.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот SPA » Сря Юни 08, 2005 9:24 am

[quote="shotlandetsa"]

...
Видях че стигнах 60 км/ч при спускането и реших да се набера допълнително за да стигна 70 км/ч. проблема дойде на 65тия километър...
[/quote]

Брей това като на забавен кадър :D:D:D
Моят съвет е: Откажи се да въртиш при таква скорост.:spin:
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shotlandetsa » Чет Юни 09, 2005 3:23 pm

благодаря за изчерпателното мнение Windstream :)
проблемът е че не искам да си махам диск от движенето, просто това колело го разхождам като излеза из софия по 40-50 минимум и ще ми е много трудно да се придвижвам на такива разтояния без най-големия венец.
Има ли някакво друго решение?
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Юни 09, 2005 3:26 pm

Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Чет Юни 09, 2005 3:40 pm

точно това е решението!:thumb:

но Шотландеца, макар че караме почти напълно еднакви колела, не обича да се вслушва в съветите ми...

въпреки това ще му кажа, че карам въпросния "Реактор" и наистина си върши работата, има ход както надолу, така и настрани, след като го сложих отпред почти не ми пада веригата, а отзад като падне (радко), имам чувството, че понякога именно Коре-то й помага да се връща на правилния венец...

Шотландец, дерзай ;)
а, да, за Скиновете бях забравил да ти отговоря - пречат, когато не покриват целите тръби - тогава влиза мръсотия между тях и тръбите. НО като са си цели и покриват всичко ползата от тях е наистина голяма. казвам ти го от ОПИТ...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот halcor » Чет Юни 09, 2005 3:55 pm

Шотландец, ако реша да минавам на една плоча отпред ще ми дойде излишно едно Коре и ако ти решиш да си взимаш такова може да стане лесно. Но нека се появи яснота по въпроса.
Аватар
halcor
 
Мнения: 1241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 24, 2002 12:54 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот shotlandetsa » Чет Юни 09, 2005 11:01 pm

вече мисля, че благодарение на мненията ви, съм се ориентирал към чейн реактора. Определено ще ми върши работа.

@mih
приятел, не си прав, аз ценя твойто мнение и мисля , че съм го показал до сега :). това, че за вилката избрах бас, не говори, че ти нямам доверие, а че по-скоро имам нетърпение ;). Дай да ходим да караме неделя, а? най-вероятно ще сме няколко човека. Ако решиш, пиши ЛС.

@bikerider
благодаря за линка :beer:

@halcor
колко пари върви ново? твойта оферта каква е?

@GOA
братле, потписа ти е отвратителен :(!:, все пак тук сме фенове на байковете :D
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта