Смяна на масло на Marzocchi Marathon Race 05 (tutorial)

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Смяна на масло на Marzocchi Marathon Race 05 (tutorial)

Мнениеот Sasho_snegorina » Нед Апр 18, 2010 11:05 pm

Здравейте, колеги, в тази тема ще опиша как се сменява маслото на вилка Marzocchi Marathon Race 05 (80mm). Някои хора предпочитат просто да излеят старото масло през тапите на подпорите и да налеят ново от там, но аз предпочетох да изчистя напълно вилката. Вилката задължитено трябва да е свалена от велосипеда. За по-безопасна работа, свалете и машинката на дисковата спирачка или челюстите на v-brake. Започваме със същинската, и най-забавната част. Нужни инструменти и консумативи: гаечен ключ 21, гаечен ключ 10, шестогран 2.5, камъче 12 от гедоре и самия гедоре, масло Motul 5w полусинтетика (такова използвах аз), тефлонова грес.
1. Сваляме спирачката от вилката, в моя случай v-brake челюсти.
Изображение Изображение
2. С шестогран 2.5мм отвиваме болтчето, което държи капачката на левия ботуш - TST патрона.
Изображение Изображение Изображение
3. Отвиваме капачката на десния ботуш - Doppio Air патрона.
Изображение
4. Отвиваме капачките и на двата патрона. Нужен е гаечен ключ 21, аз използвах лула, понеже е по-безопасно за капачите.
Изображение Изображение
5. Изсипваме маслото от двата крака.
Изображение
6. Сваляме ребаунд настройката, която стои в долната част на левия ботуш. Изпада сравнително лесно.
Изображение
7. След като сме изляли маслото, идва ред на изваждането на двата патрона от вилката, за целта е нужно да отвием двете гайки, които са от долу на ботушите. Нужно ни е камъче 12мм от гедоре + удължение.
Изображение Изображение
8. Сваляме първо TST патрона, ето го и него.
Изображение
9. В горната част на TST патрона има малка зегерка, която е нужно да свалим, за да падне капачката. Използваме малка отвертка или ножче.
Изображение Изображение Изображение
10. Почистваме старателно капачката, на нея има пинче, под което има малка пружинка.
Изображение
11. Следващата стъпка е отваряне на TST патрона, нужен ни е гаечен ключ 10, също така и някакъв статив, или в моя случай менгеме, за да се работи по-прецизно.
Изображение Изображение
12. Внимателно с пръсти изваждаме капачката на партона, като се внимава да не се наранят О-пръстенчетата.
Изображение Изображение Изображение Изображение
13. Изливаме маслото от патрона. Нужно е да се движи буталото нагоре-надолу, за да се излее възможно най-много масло.
Изображение Изображение
14. Почистваме старателно.
Изображение Изображение
15. Преминаваме към процедурата с пълненето на TST патрона. Нужно ни е вилково масло, аз лично използвам маслата на Motul, като вискозитетка е 5W. Смятам, че с него вилките на Марзочи работят много по-добре. Трябва ни и някаква измерителна колбичка. За процедурата ни е нужно около 50-60 грама масло, в зависимост от това, колко ще се разлее.
Изображение Изображение
16. Изливаме маслото в TST патрона, като предварително е посватен в менгеме. Нужно е да се движи шиша нагоре-надолу, за да излязат всички балончета въздух. Патрона трябва да е перфектно обезвъздушен, за да работят настройките. Може да се навие и ребаунда и да се направят няколко хода, за да сме сигурни, че няма въздух.
Изображение Изображение Изображение
17. Шиша трябва да е издърпан максимално надолу, а маслото да е почти до върха. Монтираме капачката на TST патрона, като много бавно се натиска с пръсти, понеже може да се олеете с масло. След това завиваме с ключе 10.
Изображение
18. Когато капачката е завъртяна, натискаме шиша, така, че маслото от алуминиевия цилиндър да премине м/у цилиндъра и гумата, която го обгръща. Тя е един вид преливник. Докато шиша е влязал около 4-5см в цилиндъра, а в преливника (гумата) има малко масло, надяваме О-пръстен, който да служи като преграда на маслото, и да не може да се върне обратно в алуминиевия цилиндър. Аз използвах ластичка, изрязана от вътрешна гума.
Изображение Изображение
19. Докато гумичката спира известно количество масло, отвиваме отново капачката на TST патрона и издърпваме шиша до долу. Доливаме масло почти до горе и отново монтираме капачката. След това премахваме ластичката, която спира маслото и по този начин маслото в цилиндъра остава под налягане.
Изображение
20. Следва малък тест по работата на TST патрона, завъртаме настройката в горната част по посока на часовниковата стрелка, в края е заклчвеното положение, натискаме патрона и ако няма никакъв ход, това значи, че сме направили первектно обезвъздушаване и пъпнене на патрона.
21. Следващата стъпка е свързана с Doppio AIR патрона, който трябва да напълним с малко масло, за да работи по-мазно. Производителя го е залепил доста добре, и е почти невъзможно да се развие капачката му, за това ще го напълним през вентилите. Нужно е да ги премахнем, за целта си направих инструмент, с който мога да отвивам игличка от вентил на доста голяма дълбочина. Част от отвертка, на върха на която залепих част от обикновена капачка, с която се развиват обикновени вентили.
Изображение Изображение Изображение
22. След като сме отвили и двете иглички от патрона, наливаме по съвсем малко масло, аз налях по 3мл. от двете страни. След наливането е нужно да се направи целия ход на шиша, без монтирана игличка, за да излезе ненужното количество, а вилката да пълни целия си ход.
Изображение Изображение
23. Вече сме готови и с Doppio Air патрона, идва ред на почистването на станшените, семерингите и ботушите.
Изображение Изображение Изображение
24. Почистваме и двете гайки, които стоят в долната част на ботушите.
Изображение
25. Идва ред на събирането на вилката. За да е по-мазен хода ще използваме грес, която ще намажем м/у семерингите, но не и под тях. Аз използвам грес с тефлон, която е доста хвалена.
Изображение Изображение
26. На един от станшените може да нахлузиме О-пръстен, който да служи за отмерване на хода, или саг-а на вилката.
Изображение Изображение Изображение
27. Вкарваме станшените в ботушите много внимателно и успоредно, за да не нараним семерингите.
Изображение
28. Вкарваме Dopppio Air патрона в десния ботуш, а след това завиваме гайката в долната част на ботуша.
Изображение Изображение
29. Идва ред да монтираме TST патрона на мястото му, но първо трябва да монтираме капачката, която се завива в короната. Монтираме и малката пружинка с пинчето, а на него може да се сложи малко грес. Намазваме с грес от долната страна и капачката на настройката, за да е по-мазно настройването.
Изображение Изображение Изображение
30. Вкарваме TST патрона в ботуша и завиваме гайката в долната част.
Изображение Изображение
31. Наливаме по 40мл маслo (отново използвах Мотул 5W за вилки) във всеки ботуш.
Изображение
32. Завиваме двете капачки с гаечния ключ 21.
33. Монтираме капачката с която се настройва TST патрона посредством шестогран 2.5. Когато настройката е завъртяна максимално надясно, трябва да се вижда вентила.
Изображение
34. Напомпваме вилката с помощта на марзочи преходник и помпа за вилки/шокове. Напомпах я по лично желание, като в двата ботуша има налягане от по 10 помпи, в негативната пружиина (отгоре в средата на Doppio Air патрона) няма налягане, а отдолу в PAR настройката има налягане от 20-30 psi.
Изображение
Ето линк към всички снимки http://sashosnegorina.snimka.bg/sports/ ... 493434.all
Ето едно видео, на което е показано как се пълни TST патрона -> http://video.google.com/videoplay?docid ... en&view=3#
Практическият ефект от адреналина е приток от хормони в резултат на възбуда на организма, което води до ускоряване на ритъма на жизнените функции.
Аватар
Sasho_snegorina
 
Мнения: 942
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Мар 11, 2007 9:29 pm

Re: Смяна на масло на Marzocchi Marathon Race 05 (tutorial)

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Апр 19, 2010 12:22 pm

Адмирацииза труда да споделиш с всички нас : - )
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3973
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта