нова дискова спирачка - черен ротор?!?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

нова дискова спирачка - черен ротор?!?

Мнениеот shotlandetsa » Съб Май 28, 2005 11:31 pm

здравейте,
след цяла седмица дебнене да не вали, днес си взех нова дискова спирачка на Авит, но модела не го помня (струва 135 лв). За съжеление, ме би жесток дъжд на връщане, през целия път, след като чаках на една бениностанция повече от 90 мин да спре да вали. Както и да е, прибрах се в къщи и първото ми нещо което погледнах бе дисковата спирачка.
Тя беше цялата почерняла :bigeyes:
първото нещо което ми мина през акъла е от някъде да е пръснало масло, но когато пипнах черната събстанция, тя беше абсолютно суха (в смисъл не мазна) и освен това не миришеше на кавато и да е смазка.
Логично като помислих направих аналогията, когато точа нож, че става точно такава луга.
Дали и тук е такъв момента? Какво бихте ме посъветвали да направя?

Другият проблем че че при значително по-голяма скорост, колелото почва да съска от зад някъде, сякаш някой точи нож! гледах многократно дисковата - грам не опира във феродото. На стенд също не дава отклонение или да запира като врътна яко педалите. Мен ме притеснява много този звук, защото явно някъде нещо се търка/реже и в един момент може да стане лошо.
Моля споделете опита си с мен, за да не стане някъде неприятен гаф.
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Нед Май 29, 2005 12:57 am

twa sys zwuka da ne te pritesnqwa
a 4ernoto bi trqbwalo da e ferodo ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Windstream » Нед Май 29, 2005 6:39 am

Avid за 135лв - предполагам става дума за BB5? Ако е така за максимална ефективност дясната накладка би трябвало да е на един косъм разстояние от ротора, което в реални условия значи ротора от време на време претърква леко в нея - провери това, и ако накладката е много отдлачена от ротора значи хем губиш спирачна сила, хем износваш спирачката накриво.

Чернилката е от феродото, често се получава така при каране на мокро - като изсъхне може да я изчеткаш или избършеш от ротора. Съскането е от завихрянето на въздуха през отворите на ротора и тялото на спирачката, щом не чуваш звънтене от удара на метал в метал и колелото не губи скорост всичко е наред.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот shotlandetsa » Нед Май 29, 2005 10:54 am

@windstream

да, сега погледнах и видях, че става въпрос за Avid - Ball Bearing 5. Взех си я за предна спирачка, т.к. не съм особено очарован от спирачките, с които се продават Drag F4. Задната я оставих, т.к. от нея съм доволен, но предната горе на баира не е достатъчно ефективна за бързо спиране. Хидравличната спирачка, която си харесах е доста скъпа, около 200 и отгоре струваше, някаква джуди май, и затова, след като ме посъветваха, си взех Avid BB5. не мога да преценя на колко точно разстояние е накладката, т.к. ми я монтираха в магазина над кемпински, където си правих тунинга на вилката. момчето си разбира от работата, пичага е, така че се нядявам да е направено всичко на макс.

нещо обаче докато се прибирах, не ме израдва ка к спира. предполагам че още не е разработена и се надявам да се оправи след първото по-сериозно каране.

а за сискането, не съм убеден дали е от завихрянето, зашото когато го купих, карах също с много бясна скорост (на старата кула на стръмния път към канала дигнах 57 км/ч) и тогава нямаше това нещо. предполагам може в последствие да се е получило, поради някакво минимално разместване на компонентите по колелото, в следствие на бясното каране из планините.

забравих да ви попитам нещо много важно за шока. вчера, в тъмницата и големия дъжд, пропаднах докато карам в дълбока дупка пълна с вода, не бях подготвен и се тръснах здраво на байка. задния шок, издаде странен звук, като серийно притракване. да не би да съм стигнал в този случай максимума му? После, на нормални условия се опитах пак да инсценирам яко друсане ;) и пак се получаваше същото. Това би било проблем, ако се получава непрекъснато, т.к.на драгалевци има много такива моменти със здраво друсане. какво бихте ме посъветвали да направя?

Мерси за съдействоето.
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Нед Май 29, 2005 11:22 am

a twa trakane ili kakwoto e tam- da si zabelqzal dali ne e samo w zawoi... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот shotlandetsa » Нед Май 29, 2005 11:29 am

имаш предвид за съскането от зад или за притракването на задния шок?
ако е за съскането е възможно да е така, както казваш.
за тракането на шока определено не говоря за завой.
изплюй камъчето де ;) издай тайната :beer:
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Нед Май 29, 2005 11:32 am

[quote="shotlandetsa"]


...

забравих да ви попитам нещо много важно за шока. вчера, в тъмницата и големия дъжд, пропаднах докато карам в дълбока дупка пълна с вода, не бях подготвен и се тръснах здраво на байка. задния шок, издаде странен звук, като серийно притракване. да не би да съм стигнал в този случай максимума му? После, на нормални условия се опитах пак да инсценирам яко друсане ;) и пак се получаваше същото. Това би било проблем, ако се получава непрекъснато, т.к.на драгалевци има много такива моменти със здраво друсане. какво бихте ме посъветвали да направя?

Мерси за съдействоето.
[/quote]


ако си с новата F4 - да, ударил си края на хода :irked:
тва й е основен проблем на тая рамка - мн лесно се стига края на хода (защото окачването е регресивно, тоест, на ламерски, вместо да се втвърдява към края на хода, задницата омеква още повече). оправия няма, освен може би подмяната на кобилиците, но това също е рискова процедура. сложи здрав шок да знаеш, че няма да се взриви и внимавай при по-сериозни потъвания, аз лично си натягам пружината при по-трудни трасета и допълнително втвърдявам компресията при скокове. освен това шокът е добре да НЕ Е на най-вътрешната позиция на кобилицата, понеже там регресивността е най-силно изразена.
дано съм ти бил полезен!
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот MAN6 » Нед Май 29, 2005 11:33 am

da be, za spirachkata imam predwid
i kakto ti kazah- ne se shashkai
normalno e :)
malko e iznerwqshto ot wreme na wreme, ama to ako koleloto ti ne izdawa zwuci- baaassi skukata :)
a za zadniq amortisior- nqmam ideq
proweri si wtulkite .... :) ili kapni maslo mejdu prujinata i shaibata , deto q krei da ne izko4i :) i na wtulkite moje da kapnesh
probwai i kaji kakwo stawa ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот shotlandetsa » Нед Май 29, 2005 12:06 pm

благодаря за ценната информация!
@mih
да наистина е на най-вътрешна позиция. може би като го сменя на средна позиция ще заспи, т.к. пружината така или иначе си ми е твърда - 859 lbs
@man6.

за смазването наистина добре ще се отрази. може ли на тръбите и н втулката на задния щок, вместо масло да го напръскам с вд-40?
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Нед Май 29, 2005 12:07 pm

edwa li shte nawredi... ;)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот shotlandetsa » Нед Юни 05, 2005 11:17 pm

най-вероятно е било заради дъжда. нямаше никакви издънвания на каране на драгалевци и по пътя за симеоново.
вд40, поне за мен, не е добър вариант, т.к. събира ужасно много прах и боклук. движението ми след като го пръснах последния път, стана за нула време плътно покрито с пластове прах.
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Пон Юни 06, 2005 2:15 am

a koi ti kaza da si pryskash ''dwijenieto'' s wd-40... ???
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот flat-6 » Вто Юни 07, 2005 1:40 pm

аз карам с ф4 новата и имах такова тракане пробваи като си вдигне6 колелото за седалката дали има луфт?(не знам с кув 6ок си ако сис сус стандартниq тои се подбива)трqдва да слойи6 уплатнениq 6тото е много мек метала от които е nаправен и от луфта по4ва зверски да трака но се оправq споко.уплатнениq от тунак наилон или фолио на вси4ки места кудето се захва6то 6ока за кобилиците и рамката.
и никога на наи вутре6ната 4аст на кобилицата 6тото 6ока е по 6ирок от растоqнието м/у кобилиците и се удрq в тqх много лесно и може6 да ги повреди6
Винаги [color=red]отгоре, и винаги надолу!!![/color]
Аватар
flat-6
 
Мнения: 227
Рейтинг: 1540
Регистриран на: Пон Окт 25, 2004 2:07 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот shotlandetsa » Вто Юни 07, 2005 10:06 pm

шока си го смених с доста добър на ... забравих марката. струва 185 лв във Веломания (махнал съм всички лепенки, затова не мога дса го видя). Онзи проблем с притракването не съм имал отново. явно е било нещо от дъжда. не съм забелязал засега луфтове, а карам доста невъздържано за възможностите на това окачване и засега е прекрасно всичко. на най-въртрешна позиция нямам проблем с дъненето на шока. не ми случи повече от веднъж, два пъти и то при непредвидени обстоятелства (разбирай дълбоки дупки с вода ;)

а за вд-то ясно, не е трябвало да пръскам веригата. това е все едно да се намежеш с мед и да скочиш в купа със сено :D
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Юни 08, 2005 10:02 am

бе то пръскането е хубаво нещо, ама с каквото и да го пръскаш е хубаво да избършеш излишната смазка веднага и след първото каране.
иначе веригата става на гъз...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот shotlandetsa » Чет Юни 09, 2005 11:04 pm

[quote="bikerider"]

бе то пръскането е хубаво нещо, ама с каквото и да го пръскаш е хубаво да избършеш излишната смазка веднага и след първото каране.
иначе веригата става на гъз...
[/quote]


ха :), та аз го мия и чистя основно всяка седмица. след спускане не прилича на нищо. цялото е в кал. така че май няма смисъл от това забърсване :dunno:
Cannondale addicted.
Аватар
shotlandetsa
 
Мнения: 337
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 2:34 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта