Shimano BR 456

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Shimano BR 456

Мнениеот mcrae » Пет Май 27, 2005 6:15 pm

откъде да прочета за настроики и смqна на накладки на механични БР М465
нqкакъв линк ще е еkcтра ако дадете
mcrae
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2005 8:31 pm
Местоположение: Sweden

Мнениеот Ozzie » Пет Май 27, 2005 9:43 pm

Ахххааааа... наследника на BR- M 475... :bigeyes::eyebrow:
Няма кой знае какво да четеш за настройки. Разстоянието м/у подвижната накладка (външната) и ротора се регулира с обтягане на жилото. Разстоянието м/у неподвижната накладка (вътрешната) и ротора се регулира с шестограм 5-ца. Свалянето на накладките, предполагам е както и при BR- M 475. От вътрешната страна трябва да има 2 болта който се развиват с шестограм 5-ца, след това изправяш шплента, и вадиш всичко което може да излезе... абе толкова е елементарно, че няма смисъл от подробни описания. Хващай шестограма и действай смело. :popcorn: После кажи какво се е получило, и колко чаркове са ти останали....
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Rotting » Съб Май 28, 2005 8:51 am

[quote="Ozzie"]

После кажи какво се е получило, и колко чаркове са ти останали....
[/quote]

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Съб Май 28, 2005 8:57 am

При М465 има взможност за регулиране и на двете накладки с шестограни. :8D:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Съб Май 28, 2005 9:51 am

Като допълнение на казаното вече, че могат да се регулират и двете накладки с шестограм, ще уточня, че размера на шестограма е 3.5 :evil:
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот mcrae » Съб Май 28, 2005 1:59 pm

blagodarq za razqsneniqta
sega nqma da smenqm nakladkite 6toto kupih koleloto predi 1 sedmica :-)
ama 4etoh po rewyutata 4e iskali mnogo nastroiki tiq spira4ki i zatowa pitah
razgledah go de,mislq 4e nqma da se stigne do izli6ni 4arkowe sled smqnata kogato i doide wremeto hehe
mcrae
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2005 8:31 pm
Местоположение: Sweden

Мнениеот Admin » Съб Май 28, 2005 5:43 pm

Аз наскоро монтирах една и нямаше никакви сложнотии при монтажа и реглажа й - всичко си е нормално, даже бих казал простичко ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Cocko » Съб Май 28, 2005 7:07 pm

Малко ще ви отклоня от темата, но имам въпрос за BR-M495- има ли смисъл да се купува, или Hayes MX2 XC е по-добра? А ако биде купена, може ли с преходници да се сложи по-голям диск?
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Май 29, 2005 7:15 am

[quote="Cocko"]

Малко ще ви отклоня от темата, но имам въпрос за BR-M495- има ли смисъл да се купува, или Hayes MX2 XC е по-добра?
[/quote]

Ами ако M495 е поне толкова добра, колкото старата M515 (а би трябвало да е по-добра), смисъл определено има, поне като конструкция смятам че бие хейса. Вече за работата й не знам, обикновените шимански накладки по принцип са малко калпави, но доколкото си спомням точно в това отношение и MX2 не беше много цвете за мирисане (виж MX1 е съвсем друга работа). Помисли си обаче и за финансовата страна на избора, M495 е по-евтина но пък си иска специалната CenterLock главина (която пък до голяма степен ти ограничава възможността за бъдещи ъпгрейди до шимански продукти), а MX2 може и да е по-универсална ама си върви без преходника.

[quote]
А ако биде купена, може ли с преходници да се сложи по-голям диск?
[/quote]

Да, преходник от 8" Hayes HD (part no. 98-15604 по каталог, маркиран е със "74-30" в долния край от страната на ротора), Shimano (от Hone, Saint или XT, не им знам номерата, нито пък дали се продават отделно), или Avid (искаш такъв от новите модели, по-масивни са и със сигурност са фрезовани от цяло парче, докато за старите имам силното подозрение че са отливки) за QR (също и Psylo Tullio) с IS уши ще ти свърши работа.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Windstream » Нед Май 29, 2005 7:38 am

[quote="mcrae"]

откъде да прочета за настроики и смqна на накладки на механични БР М465
нqкакъв линк ще е еkcтра ако дадете
[/quote]

Ето ти [url=http://cycle.shimano-eu.com/media/cycling/techdocs/en/bikecomponents/BR/EV-BR-M465_v2_m56577569830541709.pdf][color=red][u]една картинка[/u][/color][/url] на спирачката, свалянето на накладките става така:
1. махаш колелото от вилката
2. откачаш жилото от спирачката (не е задължително, зависи от конкретните настройки)
3. изправяш двата края на щифта придържащ накладките към тялото на спирачката (no.6 на чертежа), може и с клещи защото така или иначе ще го сменяш
4. издърпваш въпросния щифт от тялото на спирачката
5. през отвора отзад на тялото на спирачката избутваш пружинката отделяща накладките, тя ще повлече и самите накладки (no.7 на чертежа)

Сглобяването става почти в обратен ред, само че този път не буташ пружинката, а двете накладки едновременно (те ще повлекат и пружината), и вместо стария щифт слагаш нов (ако не върви в комплект с накладките може да си купиш подходящ от всяка железария). Настройките са сходни с тези на спирачка Avid, [url=http://www.sram.com/_media/pdf/avid/discbrakes/bbdb-mtn-160-install.pdf][color=red][u]ето така[/u][/color] [color=black](clicky)[/color][/url]. Успех!
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот mcrae » Нед Май 29, 2005 7:23 pm

много благодаря за обясненията и за pdf-те
mcrae
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Май 15, 2005 8:31 pm
Местоположение: Sweden


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта