Hayes vs. Magura

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Hayes vs. Magura

Мнениеот LiFo » Пет Ное 21, 2003 5:59 pm

Imam edin vupros.Koi disc brake e po-dobur: Hayes HFX Mag(i HFX9) ili Magura Gustav M?!

Last In First Out - that's the spirit!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот Harka » Пет Ное 21, 2003 7:11 pm

Niamam lichni vpechatlenia,no znam i sam chuval, che kato spirane Magurata spira po-dobre,no iska poveche podragka,a pak s Hayesa niamasch grigi.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот heep » Съб Ное 22, 2003 7:55 am

[url]http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_system/product_20504.shtml[/url]-Magura Gustav M

[url]http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_system/product_122103.shtml[/url] - Hayes HFX Mag HD

Az (bez da sam gi karal) bix izbral Gustav
:beer:
Аватар
heep
 
Мнения: 523
Рейтинг: 1632
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 1:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Нед Ное 23, 2003 2:42 pm

Ако парите са от значение, мисля, че HFX-9 е най-добрият избор. :8D:
Предупреждавам, че не съм карал никоя от трите за дълго.:V: Само съм чел и слушал.


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Ное 24, 2003 11:30 am

[quote="LiFo"]

Imam edin vupros.Koi disc brake e po-dobur: Hayes HFX Mag(i HFX9) ili Magura Gustav M?!

Last In First Out - that's the spirit!
[/quote]


какво значи по-добър?
1. да спира по-добре
2. да се обслужва по-лесно
3. да издържа повече тормоз
4. да е по-евтина

избери кое ти е най-важно и пак попитай :D[:p]

иначе аз съм твърд фен на Hayes. Никой все още (освен може би Avid) не може да се доближи до качеството на накладките им. Особено Магура!!!

разликата между Hayes и Magura GustavM за мен е като между Marzocchi и RockShox - и двете работят изключително добре, но Hayes работи супер. Ако не искаш непременно супер спирачка и би се задоволил с една изключително добра спирачка, вземи си Магурата. Освен това 100% ще е и по-евтина.

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот the_fly » Пон Ное 24, 2003 8:04 pm

[quote="bikerider"]

[quote="LiFo"]

Imam edin vupros.Koi disc brake e po-dobur: Hayes HFX Mag(i HFX9) ili Magura Gustav M?!

Last In First Out - that's the spirit!
[/quote]


какво значи по-добър?
1. да спира по-добре
2. да се обслужва по-лесно
3. да издържа повече тормоз
4. да е по-евтина

избери кое ти е най-важно и пак попитай :D[:p]

иначе аз съм твърд фен на Hayes. Никой все още (освен може би Avid) не може да се доближи до качеството на накладките им. Особено Магура!!!

разликата между Hayes и Magura GustavM за мен е като между Marzocchi и RockShox - и двете работят изключително добре, но Hayes работи супер. Ако не искаш непременно супер спирачка и би се задоволил с една изключително добра спирачка, вземи си Магурата. Освен това 100% ще е и по-евтина.

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Ex GustavM e mnogo po dobra ot Hayes Mag
spira mnogo po dobre - kazvam go ot lichen opit a ne poneje sum
chul tova onova ot niakoi si.
otnosno podrujkata mi ne bih kazal che ima goliama razlika
moite Gustavi ne sum gi pipal cial sezon.
spored men i dvete sa mnogo dobri no GustavM prosoto e po dobra
the_fly
 
Мнения: 55
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Яну 10, 2003 1:14 pm

Мнениеот LiFo » Пон Ное 24, 2003 10:39 pm

@bikerider

Ne stava vupros za parite!Vse pak govorim za nadejnost na spirane.:8D:
Iskam da znam otnosno silata na spirane i dali ima dobur serviz za spirachkata tuk v Sofia.

Puk ako parite njamat znachenie i ima dobur serviz, shte moga da si ja tormozja kolkoto iskam osven ako ne se utepam nekude taka, che da ne moga da stigna do serviza.;)

Last In First Out - that's the spirit!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот bikerider » Вто Ное 25, 2003 2:44 pm

[quote="the_fly"]

[quote="bikerider"]

[quote="LiFo"]

Imam edin vupros.Koi disc brake e po-dobur: Hayes HFX Mag(i HFX9) ili Magura Gustav M?!

Last In First Out - that's the spirit!
[/quote]


какво значи по-добър?
1. да спира по-добре
2. да се обслужва по-лесно
3. да издържа повече тормоз
4. да е по-евтина

избери кое ти е най-важно и пак попитай :D[:p]

иначе аз съм твърд фен на Hayes. Никой все още (освен може би Avid) не може да се доближи до качеството на накладките им. Особено Магура!!!

разликата между Hayes и Magura GustavM за мен е като между Marzocchi и RockShox - и двете работят изключително добре, но Hayes работи супер. Ако не искаш непременно супер спирачка и би се задоволил с една изключително добра спирачка, вземи си Магурата. Освен това 100% ще е и по-евтина.

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Ex GustavM e mnogo po dobra ot Hayes Mag
spira mnogo po dobre - kazvam go ot lichen opit a ne poneje sum
chul tova onova ot niakoi si.
otnosno podrujkata mi ne bih kazal che ima goliama razlika
moite Gustavi ne sum gi pipal cial sezon.
spored men i dvete sa mnogo dobri no GustavM prosoto e po dobra
[/quote]


Дай да погледнем голямата картинка, вместо да зяпаме в спирачния път.

Hayes определено си има недостатъците, но аз като цяло не съм фен на Магура - и то забележи в случая с GustavM не съм фен също от личен (вярно съвсем минимален) опит :) Предпочитам двете бутала на Hayes пред floating caliper дизайна на GustavM и стърженето по ротора. Стърженето значи по-бързо хабене на накладки и загуба на скорост (минимална но загуба). Магурата наистина спира малко по-добре (по-бързо) от Hayes, но това е толкова субективно, че повече не може. Дай да сравняваме сравними неща - естествено, че GustavM спира по-бързо, щото и е по-меко феродото. Бих се обзаложил с теб, че Hayes със меко феродо ще спира доста по-добре от GustavM. Освен това чии фабрични накладки според теб издържат повече при един и същ стил на каране? Коя спирачка би предпочел човек с ограничен бюджет, който търси здрава надеждна и издръжлива спирачка с минимални разходи за консумативи? Дали е случайно, че в БАС вече ще се продава _И_ Hayes? :):D;)

Да не говорим за течността - коя течност е по-добра според теб: минералното масло на Magura, дето изобщо не разтваря вода или една добра DOT 5.1 спирачна течност (например Motul). Аз бих заложил на DOT - по цял свят добрите автомобилни/мото състезателни спирачки работят с DOT. Да не говорим, че за поддръжка Магурата определено е по-скъпа и по-капризна - къде ще намериш такова минерално масло освен при вносителя ;), а DOT3/4/5.1 може да се намери във ВСЕКИ авто/мото магазин... Стандарти, стандарти... :)))

Изобщо - става дума за такива малки разлики, че според мен не може да се прецени обективно коя спира по-добре. Но ако говорим за конструктивни решения, Hayes е на светлинни години пред Magura.

Но ти естествено след семинара няма как да не ги знаеш всички тези неща... :D:D:8D::8D::8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 25, 2003 2:52 pm

Не искам да се задълбавам в дискусията (като скромен Shimano-user), но тъй като гледам, че забихте в high-end сегмента на пазара и започнаха да се споменават фрази от типа "ако парите нямат значение", що тогава пропускате Hope и техните Mono-модели?

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот LiFo » Вто Ное 25, 2003 3:10 pm

Za Hope sushto si pomislih i znam, che sa super brake-ove, no do tozi moment ne sum vijdal mnogo da se prodavat tuk.:xx(:A i ne znam dali ima dobur serviz za tjah.

Inache ako njakoi znae kude ima Hope i dali ima serviz za nego, da spodeli:8D:

Last In First Out - that's the spirit!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот SPA » Вто Ное 25, 2003 3:15 pm

[quote="TOYAGA"]

... в high-end сегмента на пазара...
[/quote]

A za po niskia cenowi diapazon ?

AVID MECHANICAL DISC BRAKE 185MM ?
Magura Louise FR ?

Niakoi da si kaje menieto ?
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Ное 25, 2003 3:17 pm

[quote="LiFo"]

Za Hope sushto si pomislih i znam, che sa super brake-ove, no do tozi moment ne sum vijdal mnogo da se prodavat tuk.:xx(:A i ne znam dali ima dobur serviz za tjah.

Inache ako njakoi znae kude ima Hope i dali ima serviz za nego, da spodeli:8D:

Last In First Out - that's the spirit!
[/quote]


че къде си видял тук да се продават нови GustavM?

лично аз мисля, че ако парите нямат значение ще ти е най-лесно и удобно да си вземеш Hayes от БАС, когато дойдат догодина - там ще имаш и сервиз и поддръжка. Но все пак така мисля аз.

А ако спирачката ти трябва бързо и скоро и не ти се чакат БАС - има един чифт HFX Mag при Каймата - виж там. Качествен сервиз и поддръжка ще намериш и там. Магазина се намира в втория (отдолу нагоре) висок блок отдясно на стръмната част на "Христо Смирненски" между площад Журналист (колелото на трамвай 12) и Семинарията.

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Tanuco » Вто Ное 25, 2003 7:49 pm

[quote]
че къде си видял тук да се продават нови GustavM?

Do, or do not - there's no try...
[/quote]



В магазин БАС, ул.Голо Бърдо №5!
Tanuco
 
Мнения: 259
Рейтинг: 1653
Регистриран на: Сря Окт 30, 2002 1:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Вто Ное 25, 2003 8:53 pm

[quote="bikerider"]
Дай да погледнем голямата картинка, вместо да зяпаме в спирачния път.
[/quote]

az pyk si misleh, che spirachniqt pyt e vazhen.
[quote]
Hayes определено си има недостатъците, но аз като цяло не съм фен на Магура - и то забележи в случая с GustavM не съм фен също от личен (вярно съвсем минимален) опит :) Предпочитам двете бутала на Hayes пред floating caliper дизайна на GustavM и стърженето по ротора. Стърженето значи по-бързо хабене на накладки и загуба на скорост (минимална но загуба). Магурата наистина спира малко по-добре (по-бързо) от Hayes, но това е толкова субективно, че повече не може. Дай да сравняваме сравними неща - естествено, че GustavM спира по-бързо, щото и е по-меко феродото. Бих се обзаложил с теб, че Hayes със меко феродо ще спира доста по-добре от GustavM. Освен това чии фабрични накладки според теб издържат повече при един и същ стил на каране? Коя спирачка би предпочел човек с ограничен бюджет, който търси здрава надеждна и издръжлива спирачка с минимални разходи за консумативи? Дали е случайно, че в БАС вече ще се продава _И_ Hayes? :):D;)
[/quote]

az pyk predpochitam spirachkite mi da imat hubava modulaciq i da mogat da me sprat bez da se nalaga da "stiskam" lostcheto s 2 prysta. predpochitam da ne pregrqvat i da ne si gubqt moshtnostta, kogato stane po-strymno. vse neshta, koito ne moga da kazha za Hayes Mag, no sa fakt za Gustav M. a ako mislish, che "стърженето" te zabavq, ili se chuva, byrkash, osven ako diskyt ne e mnogo izkriven ot udar. dokato idealno centrovan Hayes mozhe da byde chut v zavoite, ne che na men mi prechi. tvyrdostta na nakladkite ima i druga strana -- ako te se iznostav po-bavno, togava diskyt se iznosva po-byrzo. nqkoi hora sa vizhdali poiztyneli diskove i znaqt za kakvo govorq.
[quote]
Да не говорим за течността - коя течност е по-добра според теб: минералното масло на Magura, дето изобщо не разтваря вода или една добра DOT 5.1 спирачна течност (например Motul). Аз бих заложил на DOT - по цял свят добрите автомобилни/мото състезателни спирачки работят с DOT. Да не говорим, че за поддръжка Магурата определено е по-скъпа и по-капризна - къде ще намериш такова минерално масло освен при вносителя ;), а DOT3/4/5.1 може да се намери във ВСЕКИ авто/мото магазин... Стандарти, стандарти... :)))
[/quote]

kakvo se sluchva ako malko DOT ima kontakt s chast ot koleloto, bilo to boq ili metalni chasti? razqzhdane?
a kakvo se sluchva ako trqbva da si obezvyzdushavash spirachkata, koqto e postradala malko ili ima nqkakyv neocheviden problem? vizhdal sym kak hora s mnogo opit se omazvat celite, v sluchaq beshe s DOT, t.e. toksichna technost. a kakvo stava s DOT, ako sled mnogo dylgo i iztormozeno spuskane spirachkata e zagrqla do nad 300°C? neshto koeto rqdko se sluchva, no e krajno nepriqtno. btw, analogiqta s avto/moto spirachki e neumestna, nuzhdite i upotrebata sa razlichni.
[quote]
Изобщо - става дума за такива малки разлики, че според мен не може да се прецени обективно коя спира по-добре. Но ако говорим за конструктивни решения, Hayes е на светлинни години пред Magura.
[/quote]

i ako tova sa malki razliki ;)
otnosno svetlinnite godini, sklonen sym da se syglasq. problemyt e, che posokata na Magura i Hayes e razlichna, kakto i produktite im. vypros na vkus i predpochitaniq. ti mozhe da si "твърд фен на Hayes", no na men konkretniqt produkt na Magura mi vyrshi mnogo po-dobra rabota.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот bikerider » Сря Ное 26, 2003 12:19 pm

[quote="zero knowledge"]
az pyk si misleh, che spirachniqt pyt e vazhen.
[/quote]


Ако спирачния път ти е толкова важен, че нищо друго не те интересува, значи не можеш да спираш плавно, без да натоварваш спирачката - поправи ме, сигурно греша :^:. Спирачния път би ме интересувал толкова ако стискам на маx спирачките 1 метър преди завой.

[quote]
az pyk predpochitam spirachkite mi da imat hubava modulaciq i da mogat da me sprat bez da se nalaga da "stiskam" lostcheto s 2 prysta. predpochitam da ne pregrqvat i da ne si gubqt moshtnostta, kogato stane po-strymno. vse neshta, koito ne moga da kazha za Hayes Mag, no sa fakt za Gustav M. a ako mislish, che "стърженето" te zabavq, ili se chuva, byrkash, osven ako diskyt ne e mnogo izkriven ot udar. dokato idealno centrovan Hayes mozhe da byde chut v zavoite, ne che na men mi prechi. tvyrdostta na nakladkite ima i druga strana -- ako te se iznostav po-bavno, togava diskyt se iznosva po-byrzo. nqkoi hora sa vizhdali poiztyneli diskove i znaqt za kakvo govorq.
[/quote]


За модулацията си прав - това е единствения голям проблем на Hayes - че няма настройка на модулацията.
Относно губенето на мощност - признавам, че има минимален fade в края на хода на лостчето, но това се дължи на калпавата лостова система (много отдалечена от кормилото ос на лостчето), което не е губене на мощност в спирачката, а в пръстите.
Иначе ако има осезаемо губене на мощност, значи спирачката не е обезвъздушена като хората. Признавам и, че обезвъздушаването на Hayes e малко играчка, но веднъж направено като хората, просто забрави да се губи мощност в самата спирачка при стръмен и голям наклон - това са някакви басни... Като усетиш че са ти прегрели накладките (което става, ако стискаш яко 10 минути лостчетата), просто отпусни за 5 секунди да се охлади и виж ПОСЛЕ как спират. На мен никога не ми прегряват спирачките щото се стремя да спирам на малки тласъци, тоест да оставям на накладките малко въздух. И така бих спирал с всяка дискова спирачка.
Относно стърженето - ВСЯКО триене те забавя - прочети малко физика. Това че при стържене триенето е пренебрежимо малко е факт, но все пак го има, тоест има забавяне, колкото и минимално да е то - достатъчно е например да промени класирането в някое сериозно DH състезание, ако всичко друго е перфектно.
Hayes стърже в завой единствено и само, когато или не е обезвъдушена като хората и буталата не могат да се изтеглят докрай навън, или пружинките на накладките са фира и не държат хубаво. Отново проблем на механика, не на спирачката.
Относно изтъняването на дисковете - първо това изобщо не е проблем, тъй като става дума за части от милиметъра - и второ абсолютно всеки диск се хаби, малко или много. Hayes имат по-твърдо феродо, но смея да твърдя и по-жилави дискове. И трето - докато диска ти изтънее, спирачката ще ти е толкова амортизирана, че диска ще ти е последния проблем.

[quote]
kakvo se sluchva ako malko DOT ima kontakt s chast ot koleloto, bilo to boq ili metalni chasti? razqzhdane?
a kakvo se sluchva ako trqbva da si obezvyzdushavash spirachkata, koqto e postradala malko ili ima nqkakyv neocheviden problem? vizhdal sym kak hora s mnogo opit se omazvat celite, v sluchaq beshe s DOT, t.e. toksichna technost. a kakvo stava s DOT, ako sled mnogo dylgo i iztormozeno spuskane spirachkata e zagrqla do nad 300°C? neshto koeto rqdko se sluchva, no e krajno nepriqtno. btw, analogiqta s avto/moto spirachki e neumestna, nuzhdite i upotrebata sa razlichni.
[/quote]


Изобщо не ми пробутвай проблемите на некадърното обезвъздушаване за проблеми на спирачката. DOT наистина разяжда, първо АКО го разлееш и второ АКО след като си го разлял го заебеш един час върху боята. А разливане става само когато има проблем и напъваш като вол да вкараш течност.
Второ DOT e токсичен само при поглъщане - напиши си домашното. На ръцете оказва минимален ефект (аз работя с латексови ръкавици например). Ако разливаш и не си миеш веднага ръцете това си е твой проблем. Ako пък го събираш с уста от пода - още повече твой проблем.
Трето - какво става с МИНЕРАЛНОТО МАСЛО, "ako sled mnogo dylgo i iztormozeno spuskane spirachkata e zagrqla do nad 300°C"? Колко струва прехваленото масло и къде може да се намери (в сравнение с DOT)? Да не говорим че тази цифра 300 градуса си си я изсмукал от пръстите. Имаш ли представа какво ще ти се случи с вилката и/или задния автомат при такава температура? Ако някоя велосипедна спирачка развие 300 градуса, значи просто не е проектирана като хората. И не ми казвай, че си монтирал термометър върху Hayes за да мериш, щото ще ме разсмееш.
Четвърто, DOT 5.1 е стандарт за състезателни автомобили и мотоциклети - долна граница на кипене около 250 градуса по Целзий (варира според производителя). Само не ми казвай, че при DH се развиват по-динамични натоварвания, щото ще се смея високо. И забележи, че аналогията особено с мото спирачките е ДОСТА УМЕСТНА. Аз говоря за натоварвания и триене - това не зависи от това дали караш DH или караш стокилограмово животно по писта. Моторът определено е по-тежък, развива МНОГО по-голяма скорост, тоест мото спирачките се нагряват МНОГО повече, а почти всички работят с DOT...
Пето - фактора разтваряне на вода говори ли ти нещо? Аз карам и през зимата и определено НЕ желая спирачната ми течност да НЕ разтваря вода - щото като влезе вода в системата (а вода винаги влиза при мокри условия) тя не се разтваря, а остава в свободно състояние и започва да кородира спирачката отвътре. Сещаш ли се как се разтваря вода в масло, пък било то и минерално?

[quote]
i ako tova sa malki razliki ;)
otnosno svetlinnite godini, sklonen sym da se syglasq. problemyt e, che posokata na Magura i Hayes e razlichna, kakto i produktite im. vypros na vkus i predpochitaniq. ti mozhe da si "твърд фен на Hayes", no na men konkretniqt produkt na Magura mi vyrshi mnogo po-dobra rabota.
[/quote]


Прав си - разликите не са малки - особено когато ми казваш, че целия авто-мото състезателен свят, където спирачките са ДОСТА ПОВЕЧЕ тормозени от DH, не е прав че използва DOT. ;)

иначе всеки има свое мнение и свой вкус - това му е хубавото на света... :)

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Ное 26, 2003 12:20 pm

[quote="Tanuco"]

[quote]
че къде си видял тук да се продават нови GustavM?

Do, or do not - there's no try...
[/quote]



В магазин БАС, ул.Голо Бърдо №5!
[/quote]


ох вярно! колко съм тъп!!! в магазина с "гаранциите"!!!
а дали има в момента, ти сигурно знаеш по-добре от мен?

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Ное 26, 2003 12:54 pm

специално за ZeroKnowledge i TheFly - два цитата от [url]http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_system/product_20504.shtml[/url]
Не коментирам - просто цитирам хора с повече опит с GustavM от мен. Подчертавките са мои и са за LiFo.

1. "The bottom line is, while these brakes are the most powerful stoppers on the market to date, they have way too many issues to retail for as high a dollar as they do. In the last month, i've completely destroyed my front brake's functioning twice in very minor incidents of laying the bike down and ditching in bad situations, no serious abuse of the rig involved. The trouble is that if anything so much as bumps the [size=134][b]cheap plastic fluid reservior[/b][/size], the master cylinder blows wide open and you get a hand covered with mineral oil within about 5 seconds. Thus far i have had no qualms with the rear brake, which brings up the quality control issue, as i bought the brakes as a set and have constant problems with only one of them. Thumbs up to magura for good customer service, but for god's sake make a quality product if you're going to play it up to be a world cup level dh brake."

2. Very great brake with small problem with brake pads lifetime. Magura will offer alternative brake pads (model 0721 018) with better lifetime but these pads will not offer the same performance.
A greatest problem is in Czech Republic with delaer of Magura. It isn't able to ship any breake pads for Gustav. It says about two month to deliver! From my point of view is this inadmissible. Use 2-3 weeks brakes and then wait 2 months for spare parts!?! After e-mail discussion with Magura Germany I have feeling of unconcern about this situation and as recomendation which I got from Magura is to buy pads elsewhere.
[size=134][b]If you plan to purchase brakes from Magura, first very carefully check if your local distributor will be capable to support you![/b][/size] If you'll have any uncertainty about this then select a different producer of the brakes!
Result? 5 point for stopping power, 4 point for lifetime of brake pads, -10 for support. Result=1


Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот the_fly » Сря Ное 26, 2003 5:58 pm

[quote="bikerider"]

специално за ZeroKnowledge i TheFly - два цитата от [url]http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_system/product_20504.shtml[/url]
Не коментирам - просто цитирам хора с повече опит с GustavM от мен. Подчертавките са мои и са за LiFo.

1. "The bottom line is, while these brakes are the most powerful stoppers on the market to date, they have way too many issues to retail for as high a dollar as they do. In the last month, i've completely destroyed my front brake's functioning twice in very minor incidents of laying the bike down and ditching in bad situations, no serious abuse of the rig involved. The trouble is that if anything so much as bumps the [size=134][b]cheap plastic fluid reservior[/b][/size], the master cylinder blows wide open and you get a hand covered with mineral oil within about 5 seconds. Thus far i have had no qualms with the rear brake, which brings up the quality control issue, as i bought the brakes as a set and have constant problems with only one of them. Thumbs up to magura for good customer service, but for god's sake make a quality product if you're going to play it up to be a world cup level dh brake."

2. Very great brake with small problem with brake pads lifetime. Magura will offer alternative brake pads (model 0721 018) with better lifetime but these pads will not offer the same performance.
A greatest problem is in Czech Republic with delaer of Magura. It isn't able to ship any breake pads for Gustav. It says about two month to deliver! From my point of view is this inadmissible. Use 2-3 weeks brakes and then wait 2 months for spare parts!?! After e-mail discussion with Magura Germany I have feeling of unconcern about this situation and as recomendation which I got from Magura is to buy pads elsewhere.
[size=134][b]If you plan to purchase brakes from Magura, first very carefully check if your local distributor will be capable to support you![/b][/size] If you'll have any uncertainty about this then select a different producer of the brakes!
Result? 5 point for stopping power, 4 point for lifetime of brake pads, -10 for support. Result=1


Do, or do not - there's no try...
[/quote]


vseki moje da izvadi gadni komentari za neshto ot niakude si
purvo GustavM veche ne e s plastmasov razshiritelen sud.

vroro za radost na BG potrebitelia BAS naistina predlagat perfektna podrujka na Magura i istinska garancia.
the_fly
 
Мнения: 55
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Яну 10, 2003 1:14 pm

Мнениеот LiFo » Сря Ное 26, 2003 6:51 pm

Abe hora, vie sega me oburkahte oshte poveche![:p]

Last In First Out - that's the spirit!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот LiFo » Сря Ное 26, 2003 6:54 pm

Aaaa, i 10x to bikerider za izvadkite!;)

Last In First Out - that's the spirit!
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот Tanuco » Сря Ное 26, 2003 11:50 pm

[quote="bikerider"]

[quote="Tanuco"]

[quote]
че къде си видял тук да се продават нови GustavM?

Do, or do not - there's no try...
[/quote]



В магазин БАС, ул.Голо Бърдо №5!
[/quote]


ох вярно! колко съм тъп!!! в магазина с "гаранциите"!!!
а дали има в момента, ти сигурно знаеш по-добре от мен?

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Не знам дали има.Защо?Да не искаш да си купиш?
Tanuco
 
Мнения: 259
Рейтинг: 1653
Регистриран на: Сря Окт 30, 2002 1:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот zero knowledge » Чет Ное 27, 2003 10:34 am

[quote="bikerider"]

[quote="zero knowledge"]
az pyk si misleh, che spirachniqt pyt e vazhen.
[/quote]

Ако спирачния път ти е толкова важен, [b]че нищо друго не те интересува,[/b] значи не можеш да спираш плавно, без да натоварваш спирачката - поправи ме, сигурно греша :^:. Спирачния път би ме интересувал толкова ако стискам на маx спирачките 1 метър преди завой.
[/quote]

nqma nuzhda da izkrivqvash kazanoto ot men, ako beshe chel po-vnimatelno shteshe da vidish oshte koi neshta schitam za vazhni. predpochitam da ne se "vozq", a da "karam", togava natovarvaneto na spirachkite e neizbezhno, osobeno na mesta kato sopot.
[quote][quote]
az pyk predpochitam spirachkite mi da imat hubava modulaciq i da mogat da me sprat bez da se nalaga da "stiskam" lostcheto s 2 prysta. predpochitam da ne pregrqvat i da ne si gubqt moshtnostta, kogato stane po-strymno. vse neshta, koito ne moga da kazha za Hayes Mag, no sa fakt za Gustav M. a ako mislish, che "стърженето" te zabavq, ili se chuva, byrkash, osven ako diskyt ne e mnogo izkriven ot udar. dokato idealno centrovan Hayes mozhe da byde chut v zavoite, ne che na men mi prechi. tvyrdostta na nakladkite ima i druga strana -- ako te se iznostav po-bavno, togava diskyt se iznosva po-byrzo. nqkoi hora sa vizhdali poiztyneli diskove i znaqt za kakvo govorq.

[/quote]


За модулацията си прав - това е единствения голям проблем на Hayes - че няма настройка на модулацията.
[/quote]

kak da ima nastrojka za neshto, koeto go nqma? hayes ima otvratitelna modulaciq -- neshto kato ON/OFF
[quote]
Относно губенето на мощност - признавам, че има минимален fade в края на хода на лостчето, но това се дължи на калпавата лостова система (много отдалечена от кормилото ос на лостчето), което не е губене на мощност в спирачката, а в пръстите.
Иначе ако има осезаемо губене на мощност, значи спирачката не е обезвъздушена като хората.
[/quote]

az govoreh za pregrqvane. pyrvonachalno spirachkata se dyrzhi dobre, v posledstvie pregrqva i gubi moshtnost. ako e samo ot lostovata sistema tova shte se nabljudava postoqnno, a na men mi se sluchvashe sled izvestno natovarvane na spirachkata.
[quote]
Признавам и, че обезвъздушаването на Hayes e малко играчка, но веднъж направено като хората, просто забрави да се губи мощност в самата спирачка при стръмен и голям наклон - това са някакви басни... Като усетиш че са ти прегрели накладките (което става, ако стискаш яко 10 минути лостчетата), просто отпусни за 5 секунди да се охлади и виж ПОСЛЕ как спират. На мен никога не ми прегряват спирачките щото се стремя да спирам на малки тласъци, тоест да оставям на накладките малко въздух. И така бих спирал с всяка дискова спирачка.

[/quote]


basni? :D
ako ne si pregrqval hayes, tova govori za stila ti na karane. povqrvaj mi, otnema mnogo pod 1 minuta na prilichno strymen teren, za da pregree, dori s vremenni otpuskaniq za ohlazhdane. nqma da komentiram 5-te sekundi, no ne preporychvam na nikoj da probva, razvivat se strashni skorosti za tolkova vreme ;)

[quote]
Относно стърженето - ВСЯКО триене те забавя - прочети малко физика. Това че при стържене триенето е пренебрежимо малко е факт, но все пак го има, тоест има забавяне, колкото и минимално да е то - достатъчно е например да промени класирането в някое сериозно DH състезание, ако всичко друго е перфектно.
[/quote]

prav si, che e prenebrezhimo malko. napravih si eksperiment s prednoto mi kolelo, za da vidq kolko e golqmo vliqnieto na "styrzheneto". diskyt mi ne e idealno prav, no vse pak nqmashe statisticheski znachima razlika. dori otkrih, che lateksyt v prednata mi guma e osnovniqt zabavqsht faktor. vsichko tova e samo s inerciqta na vyrtqshtoto se kolelo. ako se pravi eksperiment i s chovek na kolelo v dvizhenie tozi "drag" bi imal v porqdyci po-malko vliqnie. otnosno serioznite DH systezaniq, ne mislq, che komentaryt ti e umesten, pri uslovie, che spirachkata e instalirana kadyrno. a i pri tezi systezaniq pravilata na igrata sa razlichni.
[quote]
Hayes стърже в завой единствено и само, когато или не е обезвъдушена като хората и буталата не могат да се изтеглят докрай навън, или пружинките на накладките са фира и не държат хубаво. Отново проблем на механика, не на спирачката.
[/quote]

maj ne sym se izrazil qsno, stava vypros za stryrzhene, porodeno ot usukvaneto na vilkata. ne, na men ne mi prechi, nito mislq, che me zabavq. prosto i idealno nastroen hayes mozhe da styrzhe, kakto v lqv, taka i v desen zavoj.
[quote]
Относно изтъняването на дисковете - първо това изобщо не е проблем, тъй като става дума за части от милиметъра - и второ абсолютно всеки диск се хаби, малко или много. Hayes имат по-твърдо феродо, [b]но смея да твърдя и по-жилави дискове[/b]. И трето - докато диска ти изтънее, спирачката ще ти е толкова амортизирана, че диска ще ти е последния проблем.
[/quote]

spekulacij. ili hayes imat ot vsichko naj-hubavoto, a drugite polzvat "tehnologij ot 70-te godini" ;)
[quote][quote]
kakvo se sluchva ako malko DOT ima kontakt s chast ot koleloto, bilo to boq ili metalni chasti? razqzhdane?
a kakvo se sluchva ako trqbva da si obezvyzdushavash spirachkata, koqto e postradala malko ili ima nqkakyv neocheviden problem? vizhdal sym kak hora s mnogo opit se omazvat celite, v sluchaq beshe s DOT, t.e. toksichna technost. a kakvo stava s DOT, ako sled mnogo dylgo i iztormozeno spuskane spirachkata e zagrqla do nad 300°C? neshto koeto rqdko se sluchva, no e krajno nepriqtno. btw, analogiqta s avto/moto spirachki e neumestna, nuzhdite i upotrebata sa razlichni.
[/quote]


Изобщо не ми пробутвай проблемите на некадърното обезвъздушаване за проблеми на спирачката. DOT наистина разяжда, първо АКО го разлееш и второ АКО след като си го разлял го заебеш един час върху боята. А разливане става само когато има проблем и напъваш като вол да вкараш течност.
Второ DOT e токсичен само при поглъщане - напиши си домашното. На ръцете оказва минимален ефект (аз работя с латексови ръкавици например). Ако разливаш и не си миеш веднага ръцете това си е твой проблем. Ako пък го събираш с уста от пода - още повече твой проблем.
[/quote]

preuvelichavash, dobre, ama pone da e s mqrka. omazaniqt smeq da tvyrdq e s ne-po-malko opit i umeniq ot teb. problemyt beshe poroden ot padane i trqbvashe nova chast. tova beshe prichinata i za omazvaneto -- opit za opravqne na neshto nepopravimo, neshto koeto mozhe da se sluchi na vseki. omazvaneto beshe v prodylzhenie na 10-15 min, voda za miene imashe na majnata si, a lateksovi rykavici nikoj ot dvamata ne noseshe v zadniq si dzhob (systezateli po vreme na trenirovki). vqrno ne se sluchva vseki den, no kato stane ne e got.
[quote]

Трето - какво става с МИНЕРАЛНОТО МАСЛО, "ako sled mnogo dylgo i iztormozeno spuskane spirachkata e zagrqla do nad 300°C"? Колко струва прехваленото масло и къде може да се намери (в сравнение с DOT)? Да не говорим че тази цифра 300 градуса си си я изсмукал от пръстите. Имаш ли представа какво ще ти се случи с вилката и/или задния автомат при такава температура? Ако някоя велосипедна спирачка развие 300 градуса, значи просто не е проектирана като хората. И не ми казвай, че си монтирал термометър върху Hayes за да мериш, щото ще ме разсмееш.
[/quote]

i sam trqbva da znaesh, che diskyt ne e trudno da dostigne temperaturi nad 300°C. sled tova e prosto neobhodimo da q poddyrzhash izvestno vreme -- strymen tehnichen uchastyk, minimalno ohlazhdane, maksimalno natovarvane. taka osven disk i nakladki, i nqkoi drugi komponenti ot sistemata shte dostignat temperaturi nad 300°C. v sluchaq na magura gustav, problem nqma, mineralnoto maslo ne zavira (za razlika ot DOT), razshirqva se, golemiqt rezervoar obira promqnata v obema i taka. prosto i raboti vyv vsqkakvi usloviq.
[quote]
Четвърто, DOT 5.1 е стандарт за състезателни автомобили и мотоциклети - долна граница на кипене около 250 градуса по Целзий (варира според производителя). Само не ми казвай, че при DH се развиват по-динамични натоварвания, щото ще се смея високо. И забележи, че аналогията особено с мото спирачките е ДОСТА УМЕСТНА. Аз говоря за натоварвания и триене - това не зависи от това дали караш DH или караш стокилограмово животно по писта. Моторът определено е по-тежък, развива МНОГО по-голяма скорост, тоест мото спирачките се нагряват МНОГО повече, а почти всички работят с DOT...
[/quote]

mnogo razlichna e istoriqta s moto spirachkite, tuk ima motordzhij, te da ti obqsnqt. edno ot neshtata e skorost, koqto spomaga za ohlazhdaneto. da ne spomenavame razmer na diskove i obem na spirachna technost.
pri WRC nqkoi izpolzvat vodno ohlazhdane na asvaltovite ralita, nqma da ti kazvam zashto, pretendirash da razbirash ot fizika, sam trqbva da znaesh.
[quote]
Пето - фактора разтваряне на вода говори ли ти нещо? Аз карам и през зимата и определено НЕ желая спирачната ми течност да НЕ разтваря вода - щото като влезе вода в системата (а вода винаги влиза при мокри условия) тя не се разтваря, а остава в свободно състояние и започва да кородира спирачката отвътре. Сещаш ли се как се разтваря вода в масло, пък било то и минерално?
[/quote]

i az karam prez zimata, ama ne samo po snqg, ami i v kal. a i voda i kal ima i prez lqtoto. ne sym imal problemi s "vodata" v sistemata. ili mozhe bi ne trqbvashe da otgovarqm na porednoto ti preuvelichenie? :|):
[quote]
[quote]
i ako tova sa malki razliki ;)
otnosno svetlinnite godini, sklonen sym da se syglasq. problemyt e, che posokata na Magura i Hayes e razlichna, kakto i produktite im. vypros na vkus i predpochitaniq. ti mozhe da si "твърд фен на Hayes", no na men konkretniqt produkt na Magura mi vyrshi mnogo po-dobra rabota.
[/quote]


Прав си - разликите не са малки - особено когато ми казваш, че целия авто-мото състезателен свят, където спирачките са ДОСТА ПОВЕЧЕ тормозени от DH, не е прав че използва DOT. ;)
[/quote]

ne mi slagaj dumi v ustata, trqbva da mozhesh da izmislish i po-dobyr nachin ;)
[quote]
иначе всеки има свое мнение и свой вкус - това му е хубавото на света... :)
[/quote]

evala, dozhivqh, syglasen sym s teb :D
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 11:34 am

[quote="the_fly"]

[quote="bikerider"]

специално за ZeroKnowledge i TheFly - два цитата от [url]http://www.mtbr.com/reviews/disc_brake_system/product_20504.shtml[/url]
Не коментирам - просто цитирам хора с повече опит с GustavM от мен. Подчертавките са мои и са за LiFo.

1. "The bottom line is, while these brakes are the most powerful stoppers on the market to date, they have way too many issues to retail for as high a dollar as they do. In the last month, i've completely destroyed my front brake's functioning twice in very minor incidents of laying the bike down and ditching in bad situations, no serious abuse of the rig involved. The trouble is that if anything so much as bumps the [size=134][b]cheap plastic fluid reservior[/b][/size], the master cylinder blows wide open and you get a hand covered with mineral oil within about 5 seconds. Thus far i have had no qualms with the rear brake, which brings up the quality control issue, as i bought the brakes as a set and have constant problems with only one of them. Thumbs up to magura for good customer service, but for god's sake make a quality product if you're going to play it up to be a world cup level dh brake."

2. Very great brake with small problem with brake pads lifetime. Magura will offer alternative brake pads (model 0721 018) with better lifetime but these pads will not offer the same performance.
A greatest problem is in Czech Republic with delaer of Magura. It isn't able to ship any breake pads for Gustav. It says about two month to deliver! From my point of view is this inadmissible. Use 2-3 weeks brakes and then wait 2 months for spare parts!?! After e-mail discussion with Magura Germany I have feeling of unconcern about this situation and as recomendation which I got from Magura is to buy pads elsewhere.
[size=134][b]If you plan to purchase brakes from Magura, first very carefully check if your local distributor will be capable to support you![/b][/size] If you'll have any uncertainty about this then select a different producer of the brakes!
Result? 5 point for stopping power, 4 point for lifetime of brake pads, -10 for support. Result=1


Do, or do not - there's no try...
[/quote]


vseki moje da izvadi gadni komentari za neshto ot niakude si
purvo GustavM veche ne e s plastmasov razshiritelen sud.

vroro za radost na BG potrebitelia BAS naistina predlagat perfektna podrujka na Magura i istinska garancia.
[/quote]


радвам се :D:8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 11:36 am

[quote="Tanuco"]

[quote="bikerider"]

[quote="Tanuco"]

[quote]
че къде си видял тук да се продават нови GustavM?

Do, or do not - there's no try...
[/quote]



В магазин БАС, ул.Голо Бърдо №5!
[/quote]


ох вярно! колко съм тъп!!! в магазина с "гаранциите"!!!
а дали има в момента, ти сигурно знаеш по-добре от мен?

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Не знам дали има.Защо?Да не искаш да си купиш?
[/quote]


определено не - но ми стана странно, че хем твърдиш, че може да се купи оттам, пък не си сигурен дали има в момента... както и да е...

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот devil » Чет Ное 27, 2003 12:17 pm

ABE ZERO KNOWLEDGE TI SI IDIOT KAK TAKA 300 C DRADYSA MARKY4A 6TE SE SKASA,STOPI I DA NESE ILI SKASA,STOPI NIAMA DA RABOTI GUSTAV M TAKAVA TEMPERATYRA LI DOSTIGA KA6IMI AZ NE ZNAM PROSTO KARAM HAYSE
devil
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 26, 2003 10:55 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 12:50 pm

[quote]
nqma nuzhda da izkrivqvash kazanoto ot men, ako beshe chel po-vnimatelno shteshe da vidish oshte koi neshta schitam za vazhni. predpochitam da ne se "vozq", a da "karam", togava natovarvaneto na spirachkite e neizbezhno, osobeno na mesta kato sopot.
[/quote]


Мда, явно наистина аз не карам, а се "возя". Мерси, че ми отвори очите :D:8D:


[quote]
kak da ima nastrojka za neshto, koeto go nqma? hayes ima otvratitelna modulaciq -- neshto kato ON/OFF
[/quote]


така е - затова ще си купя Аvid J7, когато мога.

[quote]
az govoreh za pregrqvane. pyrvonachalno spirachkata se dyrzhi dobre, v posledstvie pregrqva i gubi moshtnost. ako e samo ot lostovata sistema tova shte se nabljudava postoqnno, a na men mi se sluchvashe sled izvestno natovarvane na spirachkata.

basni? :D
ako ne si pregrqval hayes, tova govori za stila ti na karane. povqrvaj mi, otnema mnogo pod 1 minuta na prilichno strymen teren, za da pregree, dori s vremenni otpuskaniq za ohlazhdane. nqma da komentiram 5-te sekundi, no ne preporychvam na nikoj da probva, razvivat se strashni skorosti za tolkova vreme ;)
[/quote]


никога не съм твърдял, че Hayes е идеалната DH спирачка - аз наистина не карам толкова DH като теб (щото мисля че се сещам с кого споря), но абсолютно ли си сигурен ли, че е не е имало въздух?
Щото доста пъти съм прегрявал наистина Hayes-a ми до степен да смърди УЖАСНО, но никога не съм имал губене на мощност (поне не съм усетил). Да не говорим, че карам Purple, а не Mag и там дори няма отвор отзад за охлаждане. И едва ли съм карал *много* по-бавно от теб ;)
Моля те не ми казвай че карам lame или се возя - не се бутам в DH елита, никога не ми е било за цел, но определено знам какво е да ти прегреят накладките.
Освен това не разбирам защо отидохме в най-екстремния стил на каране - едва ли LiFo е имал предвид такива ситуации като попита. Аз все пак се съобразявам с него, когато поствам.

признавам 5-те секунди си ги изсмуках от пръстите :D За едната минута за прегряване определено не съм съгласен. Спускал съм се по доста стръмни места на южния склон на Витоша само на спирачки - не съм усетил в рамките на 1 минута каквото и да е прегряване. Освен ако просто ти си 2 пъти по-тежък от мен - не знам.

[quote]
prav si, che e prenebrezhimo malko. napravih si eksperiment s prednoto mi kolelo, za da vidq kolko e golqmo vliqnieto na "styrzheneto". diskyt mi ne e idealno prav, no vse pak nqmashe statisticheski znachima razlika. dori otkrih, che lateksyt v prednata mi guma e osnovniqt zabavqsht faktor. vsichko tova e samo s inerciqta na vyrtqshtoto se kolelo. ako se pravi eksperiment i s chovek na kolelo v dvizhenie tozi "drag" bi imal v porqdyci po-malko vliqnie. otnosno serioznite DH systezaniq, ne mislq, che komentaryt ti e umesten, pri uslovie, che spirachkata e instalirana kadyrno. a i pri tezi systezaniq pravilata na igrata sa razlichni.
[/quote]


това за стърженето го забрави - прекалено субективно е за да спорим за него.

[quote]
maj ne sym se izrazil qsno, stava vypros za stryrzhene, porodeno ot usukvaneto na vilkata. ne, na men ne mi prechi, nito mislq, che me zabavq. prosto i idealno nastroen hayes mozhe da styrzhe, kakto v lqv, taka i v desen zavoj.
[/quote]


странно - да не би да караш вилка с автомат? :D:D предполагам че не караш upside-down вилка, а караш вилка с арка и 20мм ос - ако е така за какво усукване ми говориш - усукването е горе при короните!? Моят преден Hayes НЕ стърже в завой, а съм с USD вилка, тоест имам повече сучене от теб. Освен това обърна ли внимание на това което казах за обезвъздушаването и пружинките на накладките при Hayes?

[quote]
Относно изтъняването на дисковете - първо това изобщо не е проблем, тъй като става дума за части от милиметъра - и второ абсолютно всеки диск се хаби, малко или много. Hayes имат по-твърдо феродо, [b]но смея да твърдя и по-жилави дискове[/b]. И трето - докато диска ти изтънее, спирачката ще ти е толкова амортизирана, че диска ще ти е последния проблем.
spekulacij. ili hayes imat ot vsichko naj-hubavoto, a drugite polzvat "tehnologij ot 70-te godini" ;)
[/quote]


бягаш от коментар на това което казах - че докато диска ти изтънее, това ще ти е последния проблем.

[quote]
preuvelichavash, dobre, ama pone da e s mqrka. omazaniqt smeq da tvyrdq e s ne-po-malko opit i umeniq ot teb. problemyt beshe poroden ot padane i trqbvashe nova chast. tova beshe prichinata i za omazvaneto -- opit za opravqne na neshto nepopravimo, neshto koeto mozhe da se sluchi na vseki. omazvaneto beshe v prodylzhenie na 10-15 min, voda za miene imashe na majnata si, a lateksovi rykavici nikoj ot dvamata ne noseshe v zadniq si dzhob (systezateli po vreme na trenirovki). vqrno ne se sluchva vseki den, no kato stane ne e got.
[/quote]


изобщо не съм говорел за поправка и обезвъздушаване "на място". през цялото време говорех за нормални условия. но едно ми е странно - не си носите вода, не си носите ръкавици, а си носите спирачна течност, маркучета, шишенце и подобни :D:D:8D::8D:

[quote]
i sam trqbva da znaesh, che diskyt ne e trudno da dostigne temperaturi nad 300°C. sled tova e prosto neobhodimo da q poddyrzhash izvestno vreme -- strymen tehnichen uchastyk, minimalno ohlazhdane, maksimalno natovarvane. taka osven disk i nakladki, i nqkoi drugi komponenti ot sistemata shte dostignat temperaturi nad 300°C. v sluchaq na magura gustav, problem nqma, mineralnoto maslo ne zavira (za razlika ot DOT), razshirqva se, golemiqt rezervoar obira promqnata v obema i taka. prosto i raboti vyv vsqkakvi usloviq.
[/quote]


Не говоря за диска - говоря за спирачката. Определено не мога да разбера откъде ги вадиш тези цифри. Ако спирачната течност или маслото НАИСТИНА се нагреят над 300 градуса, замислял ли си се какво ще ти се случи с МАРКУЧА? Аз лично карам с Motul DOT 5.1 или RBF600 спирачна течност - характеристиките им са следните: wet boiling point - 216 градуса по Целзий; dry boiling point - 312 градуса (RBF 600) и 264 градуса (DOT 5.1). Така че твоите 300 градуса просто не ми правят впечатление, колкото и да са невъзможни ПРИ СПИРАЧКАТА, а не диска. Извинявам се на тези които са прочели предишните цифри преди редакцията ми, взех по инерция температурите по Фаренхайт.

[quote]
mnogo razlichna e istoriqta s moto spirachkite, tuk ima motordzhij, te da ti obqsnqt. edno ot neshtata e skorost, koqto spomaga za ohlazhdaneto. da ne spomenavame razmer na diskove i obem na spirachna technost.
pri WRC nqkoi izpolzvat vodno ohlazhdane na asvaltovite ralita, nqma da ti kazvam zashto, pretendirash da razbirash ot fizika, sam trqbva da znaesh.
[/quote]


признавам че сериозните машини имат и охлаждане, но това не виждам как променя моята гледна точка - защо спирачките на сериозните машини не работят с минерално масло а с DOT?
Относно WRC и F1 - писал съм сериозна част от сериозен софтуер за анализ на телеметрия за Jaguar и Ford Cossworth - знам какви температури се развиват там с и без охлаждане. Знам и какъв флуид се използва - питам пак - защо според теб там масово използват DOT? Щото далеч не всички използват охлаждане на спирачките.

[quote]
i az karam prez zimata, ama ne samo po snqg, ami i v kal. a i voda i kal ima i prez lqtoto. ne sym imal problemi s "vodata" v sistemata. ili mozhe bi ne trqbvashe da otgovarqm na porednoto ti preuvelichenie? :|):
[/quote]

Tова не е преувеличение - това го пише във всеки свестен manual за спирачки с DOT - да се сменя всяка година заради водата която се разтваря в него. Вода влиза в абсолютно ВСЯКА спирачка, независимо с какъв флуид работи - това не зависи изобщо от флуида. Покарай 2-3 години през зимата нон-стоп без да сменяш маслото на Густавчо, внасяй и изнасяй колелото на студ и нормална температура, после си разглоби спирачката и внимателно я огледай отвътре.

[quote]
ne mi slagaj dumi v ustata, trqbva da mozhesh da izmislish i po-dobyr nachin ;)
[/quote]


съжалявам - не можах да се сдържа. явно съм те подценил :D:D:8D:
Направи ми впечатление, че упорито избягваш с вихрени танкови маньоври въпроса ми за това къде и за колко може да се купи минералното масло в сравнение с DOT. А исках да намекна, че GustavM може наистина да е по-добрата спирачка за DH race, но за обикновени "возещи се хора", каквито са 99% от клиентите на БАС, тази спирачка би била pain in the ass заради цената на консумативите и/или монопола на БАС.

[quote]
evala, dozhivqh, syglasen sym s teb :D
[/quote]

толкова ли ти изглеждам шовинист, че да не мога да оценя какво ми казваш? :xx(:
има много истина в това което ми опонираш, но явно просто трябва да се направи сериозен тест, за да няма разлики в условията, стила на каране, и.т.н.

за мен bottom line е че GustavМ може и да спира по-добре (заради по-меко феродо и по-голяма площ на накладките), но в никакъв случай не съм съгласен, че Hayes е толкова дървен колкото го описваш. Истината както винаги е по средата - LiFo, не ти завиждам ако трябва тепърва да решаваш след тия романи дето ги изписахме :):D:8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 12:52 pm

[quote="devil"]

ABE ZERO KNOWLEDGE TI SI IDIOT KAK TAKA 300 C DRADYSA MARKY4A 6TE SE SKASA,STOPI I DA NESE ILI SKASA,STOPI NIAMA DA RABOTI GUSTAV M TAKAVA TEMPERATYRA LI DOSTIGA KA6IMI AZ NE ZNAM PROSTO KARAM HAYSE
[/quote]


пуу, изпревари ме :D:D:8D::8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот i12805 » Чет Ное 27, 2003 1:04 pm

темата и мен много ме интересува, обаче и аз се обърках. според писанията ви изглежда всяка си има предимства, а недостатъците са пренебрежими. но според ревютата от линковете в началото Магурата е по-добра. вярно е, че всеки изхожда от собствения си опит, затова как преценявате двата модела според ефективност и надеждност(като стисна лостчетата искам да спира) и издръжливост (това зависи от натоварването, но с коя от двете имам шанс да изкарам по-дълго).
е, все пак какъв е вашия опит. питам като абсолютен потребител и олигофрен в областта.

||united (C) ||
||zombium.org||
||united (C) ||
||zombium.org||
i12805
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Май 22, 2003 1:40 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Ное 27, 2003 1:19 pm

[quote="i12805"]

темата и мен много ме интересува, обаче и аз се обърках. според писанията ви изглежда всяка си има предимства, а недостатъците са пренебрежими. но според ревютата от линковете в началото Магурата е по-добра. вярно е, че всеки изхожда от собствения си опит, затова как преценявате двата модела според ефективност и надеждност(като стисна лостчетата искам да спира) и издръжливост (това зависи от натоварването, но с коя от двете имам шанс да изкарам по-дълго).
е, все пак какъв е вашия опит. питам като абсолютен потребител и олигофрен в областта.

||united (C) ||
||zombium.org||
[/quote]


С Magurata ще спираш по-бързо. С Hayes ще изкараш повече. End of story.

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Чет Ное 27, 2003 1:41 pm

Ei ia wie dwamata ZK i bikerider si namerete oste niakoi tema za sporene. Oste malko i ste wzema i az da razbiram :D
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 71 госта