[quote="bikerider"]
[quote="zero knowledge"]
az pyk si misleh, che spirachniqt pyt e vazhen.
[/quote]
Ако спирачния път ти е толкова важен, [b]че нищо друго не те интересува,[/b] значи не можеш да спираш плавно, без да натоварваш спирачката - поправи ме, сигурно греша
. Спирачния път би ме интересувал толкова ако стискам на маx спирачките 1 метър преди завой.
[/quote]
nqma nuzhda da izkrivqvash kazanoto ot men, ako beshe chel po-vnimatelno shteshe da vidish oshte koi neshta schitam za vazhni. predpochitam da ne se "vozq", a da "karam", togava natovarvaneto na spirachkite e neizbezhno, osobeno na mesta kato sopot.
[quote][quote]
az pyk predpochitam spirachkite mi da imat hubava modulaciq i da mogat da me sprat bez da se nalaga da "stiskam" lostcheto s 2 prysta. predpochitam da ne pregrqvat i da ne si gubqt moshtnostta, kogato stane po-strymno. vse neshta, koito ne moga da kazha za Hayes Mag, no sa fakt za Gustav M. a ako mislish, che "стърженето" te zabavq, ili se chuva, byrkash, osven ako diskyt ne e mnogo izkriven ot udar. dokato idealno centrovan Hayes mozhe da byde chut v zavoite, ne che na men mi prechi. tvyrdostta na nakladkite ima i druga strana -- ako te se iznostav po-bavno, togava diskyt se iznosva po-byrzo. nqkoi hora sa vizhdali poiztyneli diskove i znaqt za kakvo govorq.
[/quote]
За модулацията си прав - това е единствения голям проблем на Hayes - че няма настройка на модулацията.
[/quote]
kak da ima nastrojka za neshto, koeto go nqma? hayes ima otvratitelna modulaciq -- neshto kato ON/OFF
[quote]
Относно губенето на мощност - признавам, че има минимален fade в края на хода на лостчето, но това се дължи на калпавата лостова система (много отдалечена от кормилото ос на лостчето), което не е губене на мощност в спирачката, а в пръстите.
Иначе ако има осезаемо губене на мощност, значи спирачката не е обезвъздушена като хората.
[/quote]
az govoreh za pregrqvane. pyrvonachalno spirachkata se dyrzhi dobre, v posledstvie pregrqva i gubi moshtnost. ako e samo ot lostovata sistema tova shte se nabljudava postoqnno, a na men mi se sluchvashe sled izvestno natovarvane na spirachkata.
[quote]
Признавам и, че обезвъздушаването на Hayes e малко играчка, но веднъж направено като хората, просто забрави да се губи мощност в самата спирачка при стръмен и голям наклон - това са някакви басни... Като усетиш че са ти прегрели накладките (което става, ако стискаш яко 10 минути лостчетата), просто отпусни за 5 секунди да се охлади и виж ПОСЛЕ как спират. На мен никога не ми прегряват спирачките щото се стремя да спирам на малки тласъци, тоест да оставям на накладките малко въздух. И така бих спирал с всяка дискова спирачка.
[/quote]
basni?
ako ne si pregrqval hayes, tova govori za stila ti na karane. povqrvaj mi, otnema mnogo pod 1 minuta na prilichno strymen teren, za da pregree, dori s vremenni otpuskaniq za ohlazhdane. nqma da komentiram 5-te sekundi, no ne preporychvam na nikoj da probva, razvivat se strashni skorosti za tolkova vreme
[quote]
Относно стърженето - ВСЯКО триене те забавя - прочети малко физика. Това че при стържене триенето е пренебрежимо малко е факт, но все пак го има, тоест има забавяне, колкото и минимално да е то - достатъчно е например да промени класирането в някое сериозно DH състезание, ако всичко друго е перфектно.
[/quote]
prav si, che e prenebrezhimo malko. napravih si eksperiment s prednoto mi kolelo, za da vidq kolko e golqmo vliqnieto na "styrzheneto". diskyt mi ne e idealno prav, no vse pak nqmashe statisticheski znachima razlika. dori otkrih, che lateksyt v prednata mi guma e osnovniqt zabavqsht faktor. vsichko tova e samo s inerciqta na vyrtqshtoto se kolelo. ako se pravi eksperiment i s chovek na kolelo v dvizhenie tozi "drag" bi imal v porqdyci po-malko vliqnie. otnosno serioznite DH systezaniq, ne mislq, che komentaryt ti e umesten, pri uslovie, che spirachkata e instalirana kadyrno. a i pri tezi systezaniq pravilata na igrata sa razlichni.
[quote]
Hayes стърже в завой единствено и само, когато или не е обезвъдушена като хората и буталата не могат да се изтеглят докрай навън, или пружинките на накладките са фира и не държат хубаво. Отново проблем на механика, не на спирачката.
[/quote]
maj ne sym se izrazil qsno, stava vypros za stryrzhene, porodeno ot usukvaneto na vilkata. ne, na men ne mi prechi, nito mislq, che me zabavq. prosto i idealno nastroen hayes mozhe da styrzhe, kakto v lqv, taka i v desen zavoj.
[quote]
Относно изтъняването на дисковете - първо това изобщо не е проблем, тъй като става дума за части от милиметъра - и второ абсолютно всеки диск се хаби, малко или много. Hayes имат по-твърдо феродо, [b]но смея да твърдя и по-жилави дискове[/b]. И трето - докато диска ти изтънее, спирачката ще ти е толкова амортизирана, че диска ще ти е последния проблем.
[/quote]
spekulacij. ili hayes imat ot vsichko naj-hubavoto, a drugite polzvat "tehnologij ot 70-te godini"
[quote][quote]
kakvo se sluchva ako malko DOT ima kontakt s chast ot koleloto, bilo to boq ili metalni chasti? razqzhdane?
a kakvo se sluchva ako trqbva da si obezvyzdushavash spirachkata, koqto e postradala malko ili ima nqkakyv neocheviden problem? vizhdal sym kak hora s mnogo opit se omazvat celite, v sluchaq beshe s DOT, t.e. toksichna technost. a kakvo stava s DOT, ako sled mnogo dylgo i iztormozeno spuskane spirachkata e zagrqla do nad 300°C? neshto koeto rqdko se sluchva, no e krajno nepriqtno. btw, analogiqta s avto/moto spirachki e neumestna, nuzhdite i upotrebata sa razlichni.
[/quote]
Изобщо не ми пробутвай проблемите на некадърното обезвъздушаване за проблеми на спирачката. DOT наистина разяжда, първо АКО го разлееш и второ АКО след като си го разлял го заебеш един час върху боята. А разливане става само когато има проблем и напъваш като вол да вкараш течност.
Второ DOT e токсичен само при поглъщане - напиши си домашното. На ръцете оказва минимален ефект (аз работя с латексови ръкавици например). Ако разливаш и не си миеш веднага ръцете това си е твой проблем. Ako пък го събираш с уста от пода - още повече твой проблем.
[/quote]
preuvelichavash, dobre, ama pone da e s mqrka. omazaniqt smeq da tvyrdq e s ne-po-malko opit i umeniq ot teb. problemyt beshe poroden ot padane i trqbvashe nova chast. tova beshe prichinata i za omazvaneto -- opit za opravqne na neshto nepopravimo, neshto koeto mozhe da se sluchi na vseki. omazvaneto beshe v prodylzhenie na 10-15 min, voda za miene imashe na majnata si, a lateksovi rykavici nikoj ot dvamata ne noseshe v zadniq si dzhob (systezateli po vreme na trenirovki). vqrno ne se sluchva vseki den, no kato stane ne e got.
[quote]
Трето - какво става с МИНЕРАЛНОТО МАСЛО, "ako sled mnogo dylgo i iztormozeno spuskane spirachkata e zagrqla do nad 300°C"? Колко струва прехваленото масло и къде може да се намери (в сравнение с DOT)? Да не говорим че тази цифра 300 градуса си си я изсмукал от пръстите. Имаш ли представа какво ще ти се случи с вилката и/или задния автомат при такава температура? Ако някоя велосипедна спирачка развие 300 градуса, значи просто не е проектирана като хората. И не ми казвай, че си монтирал термометър върху Hayes за да мериш, щото ще ме разсмееш.
[/quote]
i sam trqbva da znaesh, che diskyt ne e trudno da dostigne temperaturi nad 300°C. sled tova e prosto neobhodimo da q poddyrzhash izvestno vreme -- strymen tehnichen uchastyk, minimalno ohlazhdane, maksimalno natovarvane. taka osven disk i nakladki, i nqkoi drugi komponenti ot sistemata shte dostignat temperaturi nad 300°C. v sluchaq na magura gustav, problem nqma, mineralnoto maslo ne zavira (za razlika ot DOT), razshirqva se, golemiqt rezervoar obira promqnata v obema i taka. prosto i raboti vyv vsqkakvi usloviq.
[quote]
Четвърто, DOT 5.1 е стандарт за състезателни автомобили и мотоциклети - долна граница на кипене около 250 градуса по Целзий (варира според производителя). Само не ми казвай, че при DH се развиват по-динамични натоварвания, щото ще се смея високо. И забележи, че аналогията особено с мото спирачките е ДОСТА УМЕСТНА. Аз говоря за натоварвания и триене - това не зависи от това дали караш DH или караш стокилограмово животно по писта. Моторът определено е по-тежък, развива МНОГО по-голяма скорост, тоест мото спирачките се нагряват МНОГО повече, а почти всички работят с DOT...
[/quote]
mnogo razlichna e istoriqta s moto spirachkite, tuk ima motordzhij, te da ti obqsnqt. edno ot neshtata e skorost, koqto spomaga za ohlazhdaneto. da ne spomenavame razmer na diskove i obem na spirachna technost.
pri WRC nqkoi izpolzvat vodno ohlazhdane na asvaltovite ralita, nqma da ti kazvam zashto, pretendirash da razbirash ot fizika, sam trqbva da znaesh.
[quote]
Пето - фактора разтваряне на вода говори ли ти нещо? Аз карам и през зимата и определено НЕ желая спирачната ми течност да НЕ разтваря вода - щото като влезе вода в системата (а вода винаги влиза при мокри условия) тя не се разтваря, а остава в свободно състояние и започва да кородира спирачката отвътре. Сещаш ли се как се разтваря вода в масло, пък било то и минерално?
[/quote]
i az karam prez zimata, ama ne samo po snqg, ami i v kal. a i voda i kal ima i prez lqtoto. ne sym imal problemi s "vodata" v sistemata. ili mozhe bi ne trqbvashe da otgovarqm na porednoto ti preuvelichenie?
[quote]
[quote]
i ako tova sa malki razliki
otnosno svetlinnite godini, sklonen sym da se syglasq. problemyt e, che posokata na Magura i Hayes e razlichna, kakto i produktite im. vypros na vkus i predpochitaniq. ti mozhe da si "твърд фен на Hayes", no na men konkretniqt produkt na Magura mi vyrshi mnogo po-dobra rabota.
[/quote]
Прав си - разликите не са малки - особено когато ми казваш, че целия авто-мото състезателен свят, където спирачките са ДОСТА ПОВЕЧЕ тормозени от DH, не е прав че използва DOT.
[/quote]
ne mi slagaj dumi v ustata, trqbva da mozhesh da izmislish i po-dobyr nachin
[quote]
иначе всеки има свое мнение и свой вкус - това му е хубавото на света...
[/quote]
evala, dozhivqh, syglasen sym s teb