Deore BR-M 475 upgrade

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Deore BR-M 475 upgrade

Мнениеот Liohman » Вто Ное 18, 2003 3:09 pm

Eto vi edna ideika za podobrqvane na kofti giskova spirachka, nqma garanciq che shte raboti dobre no bez myka nqma uspeh. Ima si i nedostatyci, no s poveche mislene mogat da se premahnat. Vse pak po tozi nachin se poluchava reduktor i silata koqto se poluchava e 2 pyti po-golqma, no za smetka na tova e nujen 2 pyti po-golqm hod. Vse pak ako e dobre nastroena spirachkata moje da ima polojitelen rezultat. Uspeh!:^:
http://free.bol.bg/deore/Disk1.jpg
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Вто Ное 18, 2003 5:45 pm

Хахах добре познатите ни от механиката лебедки :)) а пробвал ли си го?

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Fm » Вто Ное 18, 2003 8:21 pm

abe imam edna ideq za taq spira4ka ama neznam dokolko shte e uda4no -
ako se sloji zadna mashinka otpred i se kara sys 180mm rotor dali shte sraboti? Edin vid nali pone pri teq spira4ki zadnata mashinka e s 20mm po-visoko ot prednata za da se karat i dvete sys 160mm rotori. Ako se sloji zadnata otpred shte ima 20mm avanta. Spored vas ima li hlqb v taq ideq i dali shte dyrji shtot vse pak se vkarvat natovarvaniq, za koito sistemata ne e iz4islena?

All roads lead to Trantor.
All roads lead to Trantor.
Fm
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Ное 19, 2003 1:19 am

Ми аз точно това се каня да правя ама с М515 и 200+ диск (иска си дистанционните втулки и по-дългите болтове естествено). Само накладки ми трябват ама не ми се дават $30 за тях, баси скъпото ще ми излезе.

А ще може ли някой да ми я прати тая картинка с upgrade-а за М475 на е-mailа щото заради тъпите US филтри не мога да заредя страницата? PLEASE!!! [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :^:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот jokata » Сря Ное 19, 2003 3:11 am

[quote="Windstream"]

А ще може ли някой да ми я прати тая картинка с upgrade-а за М475 на е-mailа щото заради тъпите US филтри не мога да заредя страницата? PLEASE!!! [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :^:
[/quote]


Виж си e-maila! :)

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Ное 19, 2003 7:04 am

Many 10х Joka!!!

Тая система като я гледам теоретично би трябвало да върши добра работа с подходящо изработени части. Обаче който я е измислил забравя нещо много съществено - леглото на неподвижната накладка на М475 е от огъната стоманена планка, а не профилирана дуралуминиева отливка (като е при М515 и всички нормални дискови спирачки). Това означава че при по-голяма сила прилагана от лявата накладка тази планка ще поддаде и ще се огъне (на което точно се дължи и ефекта на потъването на лосчето и съответното неспиране). Говоря от личен опит, на моето тектро дясната половинка е поне 3 пъти по-дебела от тая на М475 (около 1.5 спрямо М515), дуралова отливка с почти бомбоустойчива конструкция, стегната е доста маниашки към лявата и пак поддава като дръпна ръкохватката по-яко. Карам с ръкохватки за кантарчета които ми дават 150% от силата която бих получил с лостчета за V-Brake, за сравнение предлаганата система ще ви даде към 200% - сами се сещате за последствията от едно emergency спиране при което карача ако е по-неопитен се набира на спирачките като за последно ;)

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive! [/color][/b] :^:

П.С. Ако все пак някой реши да пробва системата му предлагам да въведе следните изменения:
1) Това жило с макаричка изобщо се изхвърля...
2) Намирате си един болт М6 който има поне 5мм гладък цилиндричен участък до главата (99% ще се наложи да го скъсявате, най-малкия който съм виждал беше с 5мм цилиндър и 20мм резба).
3) Правите си една стоманена макаричка с ширина 5мм (или малко под дължината на цилидричния участък на болта), диаметър на дупката малко по-голям от диаметъра на цилиндъра на болта, и външен да кажем 20мм. Канала за жилото да е дълбок не повече от 3мм, ширината му да не надхвърля с много 2мм...
4) Слагате малко грес на цилиндъра на болта (за да се върти леко), нанизвате макаричката и завивате една по-тесничка М6 гайка (примерно от регулатор за опъна на жилото) докато стигне края на резбата (внимавате все пак на не обездвижите макарата)...
5) Изхвърляте болта и пластината които стандартно притягат жилото към рамото на лоста и на негово място монтирате макарата с "оста" й...
6) Когато прекарвате жилото гледайте то като излезе от бронята да мине от задната страна на макарата и да се покаже от предната. Свободния край го хващате където и както си искате, аз лично бих използвал горния болт който държи спирачката към вилката - маха се, на негово място се навива по-дълъг но от обратната страна, от външната страна на вилката се стяга с гайка, слагате две по-дебелички шайби (за предпочитане алуминиеви), прищипвате жилото между тях, усуквате го около болта и стягате с още една гайка...
7) Регулирате си спирачката хубаво и отивате да карате. При добра изработка би трябвало да усетите разликата в спирането съвсем лесно - просто дръпнете яко ръкохватката и наблюдавайте поведението на диска и дясната накладка :D:D:D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Liohman » Сря Ное 19, 2003 9:58 am

Това което мога да кажа е, че ако се използват някой части от яхтите, тоест стоманен блок с шегел не би трябвало, да има проблем с здравината, понеже се налага да държат стоманени проволки с големи много големи натоварвания. Планката може да се купи от крепежни елементи, има такива и с рамо. Те са изчислени така, че да издържат на много по-големи натоварвания, но като се обърне колата пътища много така, че сействаите с каквото намерите под ръка (малко млад техник). За ръкохватките от спирачки тип "кантарче" ръкохватките са с по-голямо рамо и дават повече сила, но при един по-неравен участък този, когато трябва да се държи здраво много се прискрипват пръсти и е неудобно. Другото което мога да кажа е, че с тази система спирачките ще са мноооооого по прицизни и ще се използва целият ход на лостчето, и пръстите много по-малко ще се уморяват от стискане.
В момента мисля и една системка за лостчето, но за съжаление до момента е много сложна за изпълнение и се чудя как да я упростя.
Все пак това са само опити, докато не се приведе в работа и да се видят всички недостатъци няма нищо сигурно, все пак що се отнася до механиката би трябвало със сигурност да работи.:):^::D:xx(:
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Plamen » Сря Ное 19, 2003 11:05 am

E v taja vryzka - predlagam finni strugarski uslugi maximalen razmer na detaila: D=100mm; L=200mm

0888 712 710
Аватар
Plamen
 
Мнения: 64
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 10, 2003 9:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Liohman » Сря Ное 19, 2003 11:33 am

Хайде някой ако опита да сложи задна спирачка отпред с по-голям ротор да пише какъв е ефекта.
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта