kak da razglobq EXR PRO AIR???

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

kak da razglobq EXR PRO AIR???

Мнениеот Phantomaz » Съб Май 21, 2005 7:30 pm

ot kyde da zapo4na, dolu ot boltovete na botushite ili tezi gore na koronata? Ako otviq dolnite ,da o4akvam li da te4e maslo ? Trqbva li da izpusna vyzduha ot vintilite predi vsi4ko? Zabelqzah 4e ot desniq vintil kato izpuskam vyzduha ,izliza i maslo kato ot sprei, normalno li e tva? Vyobshte ne znam kakvo se o4akva da namerq vytre:angel2:! I drugoto ,sled kato q otvorq ,posle ot kyde da naleq masloto? mersi!
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Phantomaz » Съб Май 21, 2005 7:46 pm

i kakvo po dqvolite e sag???
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Jacket » Съб Май 21, 2005 8:32 pm

Нормално е да излиза масло от вентила. Изпусни всичкия въздух и после развий капачките отгоре. След това свали предното колело, особено ако си си дискова спирачка. Долните гайки се развиват за да се източи маслото. Като ги развиеш ще излезе съвсем малко масло. За да изкараш всичкото трябва да натиснеш шиша, който се подава навътре. След това можеш да извадиш подпорите от ботушите, за да почистиш семерингите отвътре. За затварянето ще ти трябва по-специален инструмент, нещо като бая голяма отверка, или някаква дълга и плоска линия... абе ще видиш за какво ти говоря като погледнеш вътре в тръбите при източено масло и напълно сгъната вилка. Инструмента ти трябва за да държиш контра с него при завиването на долните гайки. Като я затвориш отдолу маслото се налива от горе. Ако си до 80кг трябва да налееш около 130мл, а над 80 - 135мл.
След това затраряш и помпиш.

Саг е колко ти се сгъва вилката при сядане на колелото. Принципно трябва да е 15-20% от целия й ход, в зависимост от употребата.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот Phantomaz » Нед Май 22, 2005 7:56 am

Mersi ,4el sym i za tvoq tuning i ot tam shte se orientiram kakvo i kolko... A otnosno hyrkaneto pri sgyvaneto na vilkata ,koeto 4uvam kato balon4eta ,normalno li e ,ili kakto 4etoh nqkyde poradi malko maslo v botushite?
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Windstream » Нед Май 22, 2005 8:32 am

[quote="Phantomaz"]

A otnosno hyrkaneto pri sgyvaneto na vilkata ,koeto 4uvam kato balon4eta ,normalno li e ,ili kakto 4etoh nqkyde poradi malko maslo v botushite?
[/quote]

Изпусни въздуха през вентилите, развий капачките горе и без да сгъваш вилката (дръж предницата на байка във въздуха ако трябва) погледни в подпорите - ако виждаш главите на шишовете значи нивото на маслото ти е прекалено ниско.

Също така щом искаш да разглобяваш вилката напълно преди да развиеш гайките отдолу я обърни наопаки и я сгъни и разгъни няколко пъти - така доста голяма част от маслото което нормално се излива през долните отвори ще си излезе през подпорите и вероятността да оплескаш килима на хола докато вадиш шишовете е доста по-малка.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Jacket » Нед Май 22, 2005 4:48 pm

Бях ти писал отговор, ама форума нещо се е бъгнал и е изчезнал...
Значи вилката най-добре я разглобявай някъде на открито, само че да не е прашно. Най-добре ако имаш гараж. В никакъв случай не я разглабяй у вас на килима. Аз омазах целия балкон, ама добре, че е на теракот та лесно се изчисти.
Хъркането поне аз не можах да го оправя. Лошото е, че това значи че влиза въздух в клапите и смекчаването не работи толкова ефективно...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Пон Май 23, 2005 4:01 pm

[quote="Jacket"]
Хъркането поне аз не можах да го оправя. Лошото е, че това значи че влиза въздух в клапите и смекчаването не работи толкова ефективно...
[/quote]


както windstream е писал (малка поправка), ако има хъркане, значи в [b]сгънато[/b] положение хидравликата не е потопена в масло и трябва да се долее.

минималното ниво е когато вилката е сгъната на максимум шишовете да не се показват над маслото.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Май 23, 2005 4:04 pm

[quote="Phantomaz"]

i kakvo po dqvolite e sag???
[/quote]


sag значи статичното сгъване когато седнеш. определя съотношението на позитивния ход спрямо негативния (бабуни спрямо дупки ;):D), както и твърдостта на вилката, понеже промяна в sag-a се реализира чрез натягане/отхлабване на пружината.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Phantomaz » Пон Май 23, 2005 5:03 pm

bikerider iz4erpatelen i zadovolitelen otgovor ,blagodarq na vsi4ki ,ve4e znam kyde kakvo...:beer:
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Windstream » Пон Май 23, 2005 11:15 pm

[quote="bikerider"]

както windstream е писал (малка поправка), ако има хъркане, значи в [b]сгънато[/b] положение хидравликата не е потопена в масло и трябва да се долее.

минималното ниво е когато вилката е сгъната на максимум шишовете да не се показват над маслото.
[/quote]

Е, айде сега, сякаш не си знам вилките - заради разликата в обемите на долната (между клапата и дъното на ботушите) и горната (между клапата и главата на буталото) камери при сгъване на вилката долната изтласква повече масло, отколкото горната може да поеме => нивото в подпорите се вдига (спрямо по-разгънато положение). Обратното, при разгъване долната камера смуцхе масло и от горната, и от подпората (през стеблото на буталото) => нивото на маслото в подпората спада (спрямо по-сгънато положение). От цялата работа излиза че най-ниско нивото на маслото ще е в [b]разгънато[/b] положение, т.е. ако в сгънато положение главите на буталата едва са покрити в разгънато хидравликата ще засмуче въздух (откъдето идва и хъркането й).
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Jacket » Вто Май 24, 2005 10:29 am

Е добре де, моето масло е на макс. Шишовете не се виждат при максимално разгънато положение, а при максимално сгънато, маслото стига резбата на капачките... и пак си хърка. Явно самата вилка си е такава.
Имам чувството обаче, че хърка само десния крак, там където би трябвало да е хидравликата, въпреки че и в двата крака има едно и също съдържание.
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот velco » Вто Май 24, 2005 10:59 am

Да няма газирана вода вътре? ;)
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Май 25, 2005 12:31 am

[quote="Jacket"]

Е добре де, моето масло е на макс. Шишовете не се виждат при максимално разгънато положение, а при максимално сгънато, маслото стига резбата на капачките... и пак си хърка. Явно самата вилка си е такава.
[/quote]

Има нещо нередно в цялата работа, можеш ли да измериш нивото на маслото в разгънато положение на вилката? Идеята ми е че ако разликата между стойността му в сгънато и разгънато положение е доста близка до максималния ход на вилката то значи горните камери по някаква причина изобщо не се пълнят :dunno: Въпросната разлика при добре работеща хидравлика на малък DJ ако си спомням правилно е от порядъка на 20мм, ако не и по-малко, което представлява към 19% от максималния й ход. Ако при теб горните камери не се пълнят то при сгъване всичкото масло изтласквано от долните ще се качва в подпорите над главите на буталата (шишовете), в резултат на което смекчаване почти няма да имаш независимо какъв вискозитет на чорбата ползваш. Вече имайки предвид устройството на SSV изобщо не мога да се сетя какво би причинило въпросното блокиране на горните камери, но ти за всеки случай измери ГМТ и ДМТ нивата.

[quote]
Имам чувството обаче, че хърка само десния крак, там където би трябвало да е хидравликата, въпреки че и в двата крака има едно и също съдържание.
[/quote]

Хмм, ами щом шишовете са еднакви търси причината в клапаните, намират се в долния край на подпорите.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Сря Май 25, 2005 8:37 am

@Windstream: оттеглям поправката :bigeyes::blindfol::censore::ashamed::wiltel:
май бях на работа когато я писах... :lol::thumb:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Сря Май 25, 2005 12:43 pm

Същото "хъркане" има и при Z1 FR:dunno:,нивото на маслото е 140сс и в двата ботуша,препоръчаното от Marzochhi:?:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот тучо чучо » Сря Май 25, 2005 2:22 pm

[quote="koko"]

Същото "хъркане" има и при Z1 FR:dunno:,нивото на маслото е 140сс и в двата ботуша,препоръчаното от Marzochhi:?:
[/quote]

Хм, мисля, че според Marzochhi, количеството е по 155 мл. във всеки крак. Поне за Z1 FR'04 е така.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Сря Май 25, 2005 3:56 pm

всъщност за какво хъркане говорим, че нещо започнах да се обърквам? само в началото на хода или не? при сгъване или при разгъване?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Сря Май 25, 2005 8:15 pm

Мда нещо съм се объркал за нивото на маслото.Ама така е леко твърда пък да не говориме ако беше с 15сс отгоре:dunno:.Маслото е Marzochhi заводско 7,5W.
Звукът който се издава е при сгъване.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Сря Май 25, 2005 9:33 pm

Ами звука е горе-долу все едно смучеш газирана напитка, само че по-приглушено. :) Чува се през целия ход и особено силно при разгъването.
@bikerider, ако имаш път утре след 19 часа към Каймата мога да ти покажа за какво става въпрос. Аз съм с един бял Ram AC.

П.С. коко, ти да не си се сдобил с такова бебче? :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот koko » Сря Май 25, 2005 11:57 pm

[quote="Jacket"]

Ами звука е горе-долу все едно смучеш газирана напитка, само че по-приглушено. :) Чува се през целия ход и особено силно при разгъването.
@bikerider, ако имаш път утре след 19 часа към Каймата мога да ти покажа за какво става въпрос. Аз съм с един бял Ram AC.

П.С. коко, ти да не си се сдобил с такова бебче? :)
[/quote]

Мда и скоро има рожден ден:D
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Чет Май 26, 2005 6:09 am

Браво браво :beer: Някой хубав ден и аз ще имам. Засега ще се друскам на SSV :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Чет Май 26, 2005 9:54 am

[quote="Jacket"]

Ами звука е горе-долу все едно смучеш газирана напитка, само че по-приглушено. :) Чува се през целия ход и особено силно при разгъването.
[/quote]

Еми значи говорим за нормалния звук от завихряне на маслото. Или?
Щото ако има въздух в хидравликата, в началото на хода нищо няма да се чува - в смисъл хубаво е че се чува (ако е това де), явно хидравликата си работи добре.

[quote="Jacket"]
@bikerider, ако имаш път утре след 19 часа към Каймата мога да ти покажа за какво става въпрос. Аз съм с един бял Ram AC.
[/quote]

Ами точно утре (днес) няма да мога, щото ще гледам тва дето вече го коментираха надлъж и нашир Cveti & Co. ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Чет Май 26, 2005 2:06 pm

Еми сигурно това ще е нормалния звук, не знам :))
Айде приятно зяпане :beer:
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта