Гадно хлопане!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Гадно хлопане!

Мнениеот Peca » Чет Май 19, 2005 9:50 pm

Проблемът е следният,като натисна предната спирачка и натиснанапред се чува хлопане м/у вилката и чашките?Какво да направя?
Peca
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Ное 08, 2004 10:15 pm
Местоположение: East Timor

Мнениеот caspar » Чет Май 19, 2005 9:55 pm

Имаш луфт в чашкте.
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Май 20, 2005 10:45 am

[quote="Peca"]

Проблемът е следният,като натисна предната спирачка и натиснанапред се чува хлопане м/у вилката и чашките?Какво да направя?
[/quote]


Разхлаби лапата докрай. Обери луфта на чашките с вертикалния болт който влиза през капачката.
Недей да презатягаш, защото ще се върти трудно кормилото. Нужно е само да се обере луфта - пробва се за луфт, като стиснеш предна или задна спирачка, а с другата ръка хванеш горната чашка и конуса - ако разклатиш колелото и усетиш мръдане на конуса спрямо чашката, значи трябва да стягаш още.

Ако стегнеш до положение в което трудно се върти кормилото, но все още имаш луфт, значи сачмите и сепараторите (или лагерите) на чашките са за смяна.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот F1-MAN » Пет Май 20, 2005 10:53 am

[quote="bikerider"]

[quote="Peca"]

Проблемът е следният,като натисна предната спирачка и натиснанапред се чува хлопане м/у вилката и чашките?Какво да направя?
[/quote]


Разхлаби лапата докрай. Обери луфта на чашките с вертикалния болт който влиза през капачката.
Недей да презатягаш, защото ще се върти трудно кормилото. Нужно е само да се обере луфта - пробва се за луфт, като стиснеш предна или задна спирачка, а с другата ръка хванеш горната чашка и конуса - ако разклатиш колелото и усетиш мръдане на конуса спрямо чашката, значи трябва да стягаш още.

Ако стегнеш до положение в което трудно се върти кормилото, но все още имаш луфт, значи сачмите и сепараторите (или лагерите) на чашките са за смяна.
[/quote]

Да допълня, че ако си с двукоронна вилка трябва да отхабиш всичките болтове на горната корона:^::);).
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Май 20, 2005 11:28 am

Вярно. Хубаво е да те допълват :)

@Peca: има и един лъжещ момент. Ако си с v-brake, понякога луфта е оттам - от самите спирачки. Пробвай да елиминираш това като повториш нещата които казваш че правиш когато усещаш луфта, само че стисни задна спирачка. Ако няма луфт, нямаш грижи - това е нормално явление при предните v-brakes. Ако пак има луфт, значи не е оттам.

Също така би могло да имаш луфт и във вилката. Елиминирай предварително и този вариант, като хванеш арката и короната и пробваш за луфт.

Ако не са тия два варианта, значи е от чашките.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Peca » Пет Май 20, 2005 8:29 pm

Много ви благодаря,оправих проблема!!!
Peca
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Ное 08, 2004 10:15 pm
Местоположение: East Timor

Мнениеот klmn » Пон Сеп 10, 2007 8:05 am

Я да възкресиме стара тема. :)
Все се чудя до колко трябва да стегна чашките (съчми със сепаратор)с "пеперудката",то ясно че да няма луфт,но ако стегна една идея повече се усеща как се въртят топчетата,един вид на тласъци (не знам как да го кажа)като се върти кормилото.На почти нови педали ВП също се усеща по тоя начин.Това значи ли че е много стегнато-кормилото си се върти свободно?Или трябва да върти съвсем гладко?(но все пак не е капсулован лагер)
Чашките отдавна са слегнали,не знам дали няма да прекарам конуса от престягане. :confused:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот HellBurn » Пон Сеп 10, 2007 8:43 am

За да не пиша нова тема питам тук.
Когато въртя кормилото се чува едно много дразнещо припукване и незнам от какво е. Мислех че е от лагерите, обаче чашките са ми с капсуловани лагери. Какъв е проблема???
₣®ËÉŘĭĐę
Аватар
HellBurn
 
Мнения: 587
Рейтинг: 1141
Регистриран на: Чет Фев 08, 2007 6:05 pm
Местоположение: София

Мнениеот zero » Пон Сеп 10, 2007 9:51 am

klmn написа:Я да възкресиме стара тема. :)
Все се чудя до колко трябва да стегна чашките (съчми със сепаратор)с "пеперудката",то ясно че да няма луфт,но ако стегна една идея повече се усеща как се въртят топчетата,един вид на тласъци (не знам как да го кажа)като се върти кормилото.На почти нови педали ВП също се усеща по тоя начин.Това значи ли че е много стегнато-кормилото си се върти свободно?Или трябва да върти съвсем гладко?(но все пак не е капсулован лагер)
Чашките отдавна са слегнали,не знам дали няма да прекарам конуса от престягане. :confused:

Не е много добре да издават тоя звук.
Може да ги извадиш,да ги почистиш,смажеш....т.е. профилактика ако са влезнали някакви прашинки,които ти образуват това "хъркане" в лагерите.Според мен трябва да отхлабиш съвсем малко болта на пеперудката.Смисъл пак да няма луфт,но и да няма толкова много напрежение на лагерите на чашките.Чак тогава ако не стане може да си вземеш едни чашки от 3лв.комплекта и да им използваш лагерите (разбира се ако не искаш ,нещо по истинско) :beer: Успех
Аватар
zero
 
Мнения: 376
Рейтинг: 1563
Регистриран на: Нед Юли 04, 2004 11:51 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот klmn » Пон Сеп 10, 2007 10:34 am

HellBurn написа:За да не пиша нова тема питам тук.
Когато въртя кормилото се чува едно много дразнещо припукване и незнам от какво е. Мислех че е от лагерите, обаче чашките са ми с капсуловани лагери. Какъв е проблема???
Виж да не е от броните,стисни ги за рамката,където се захващат и върти.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Сеп 10, 2007 10:51 am

klmn написа:
HellBurn написа:За да не пиша нова тема питам тук.
Когато въртя кормилото се чува едно много дразнещо припукване и незнам от какво е. Мислех че е от лагерите, обаче чашките са ми с капсуловани лагери. Какъв е проблема???
Виж да не е от броните,стисни ги за рамката,където се захващат и върти.


:dunno:

При мен се чуваше също пукане, когато прилагах повече усилие на кормолото. Бяха влязли пясачинки там, където лапата захваща кормилото, почистих ги, затегнах отново и спря.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Мнениеот Nymphetamine » Пон Сеп 10, 2007 10:57 am

Аз пък не си оголвам лагерите, че да влизат прашинки. До сега никога не съм имал проблем с чашки, стига рамката да е била качествена (имах една с изядено чело...оооо, мамооо, къф луфт имаха тия чашки, ебати...).
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот screamBoy » Пон Сеп 10, 2007 11:03 am

или лагери с по-големи съчми, тогава песъчинките не се усещат
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот HellBurn » Пон Сеп 10, 2007 2:24 pm

klmn написа:
HellBurn написа:За да не пиша нова тема питам тук.
Когато въртя кормилото се чува едно много дразнещо припукване и незнам от какво е. Мислех че е от лагерите, обаче чашките са ми с капсуловани лагери. Какъв е проблема???
Виж да не е от броните,стисни ги за рамката,където се захващат и върти.

То не се получава когато върта ами когато върта и има напрежине върху кормилото
₣®ËÉŘĭĐę
Аватар
HellBurn
 
Мнения: 587
Рейтинг: 1141
Регистриран на: Чет Фев 08, 2007 6:05 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 10, 2007 2:26 pm

HellBurn написа:
klmn написа:
HellBurn написа:За да не пиша нова тема питам тук.
Когато въртя кормилото се чува едно много дразнещо припукване и незнам от какво е. Мислех че е от лагерите, обаче чашките са ми с капсуловани лагери. Какъв е проблема???
Виж да не е от броните,стисни ги за рамката,където се захващат и върти.

То не се получава когато върта ами когато върта и има напрежине върху кормилото


А когато четеш внимателно, получава ли се? :)

Pr3d4t0R написа:При мен се чуваше също пукане, когато прилагах повече усилие на кормолото. Бяха влязли пясачинки там, където лапата захваща кормилото, почистих ги, затегнах отново и спря.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Пон Сеп 10, 2007 5:56 pm

klmn написа:Я да възкресиме стара тема. :)
Все се чудя до колко трябва да стегна чашките (съчми със сепаратор)с "пеперудката",то ясно че да няма луфт,но ако стегна една идея повече се усеща как се въртят топчетата,един вид на тласъци (не знам как да го кажа)като се върти кормилото.На почти нови педали ВП също се усеща по тоя начин.Това значи ли че е много стегнато-кормилото си се върти свободно?Или трябва да върти съвсем гладко?(но все пак не е капсулован лагер)
Чашките отдавна са слегнали,не знам дали няма да прекарам конуса от престягане. :confused:


Чувал съм (и прилагам) две "правила" относно стягането на чашките при липса на динамометричен ключ:
1.Затягаш болта на звездата докрай (ама докрай с нормална сила и шестогран с нормална или къса дължина на рамото, а не да натягаш до пълен отказ), след което отпускаш 1/4 оборот.
2.Проверяваш за луфт - това е лесно и е писано много пъти как става. Проверяваш и за пренатягане. Това се прави по следния начин: вдигаш предницата на колелото във въздуха и накланяш колелото наляво и надясно, така че кормилото да се опитва да се завърти от само себе си, т.е. от тежестта на предното колело. Ако чашките са пренатегнати, едва ли ще може да го направи. Разбира се, трябва да се напрви и проверка със завъртане на ръка, най-добре е отново във въздуха - ако се усеща съществено съпротивление, триене или шум, най-вероятно чашките са пренатегнати (или пък са амортизирани, ако са по-стари).
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Teodor40 » Пон Сеп 10, 2007 6:32 pm

Най-добре си е на някой друг месец да се се отварят чашките, да се почистват внимателно и да се смазват. Процедурата е лесна, бърза и няма нужда от специфични инструменти. Като няма какво да прави човек не е зле да отваря и да чисти тук таме. Смея да твърдя, че аграря доста здраво, а с чашките проблеми не съм имал. Карах едни 3 години и ги продадох в префектно състояние! Без никакви луфтове, само един път съм им сменял лагерите.

Не ми се щеше аз да го казвам, но ако нещо пука от към предницата като нищо е цепнатина в рамката. Дано да не е така, обаче на мен почне ли да ми пука даже не гледам а се чудя кога да отида да я заварят рамката.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот klmn » Пон Сеп 10, 2007 7:04 pm

@Admin
Мерси :beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 54 госта