Manitou Black + XT V-Brake = :(((

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Manitou Black + XT V-Brake = :(((

Мнениеот КапитанПланета » Пон Ное 10, 2003 8:03 pm

Otskoro sum s vilka Manitou Black Elite. Kato cialo zasega sum dovolen ot rabotata na vilkata. Javi se obache edin problem - spirachkite mi sa XT V-Brake (mnoo jaki). Pri natiskane na lostcheto dokraj podporite na vilkata se razdalechavat obshto na 4mm (po 2 ot dvete strani)... Slojih edin jak brake booster i otdalechavaneto se namali na obshto okolo 2 mm. BASistite mi preporuchaha da mina na diskove - to na tiah im e lesno i dobre doshlo, ama na men nikak ne mi se nravi. Az karam XC i sum si dovolen ot XT spirachkite - ne mi e nujna poveche spirachna mosht. Samo zaradi tova krivene niakak si ne vurvi da zahvurlia pochti nova glavina XT, spici DT i spirachkata i da poharcha oshte 300 lv za upgrade kum diskova. Vuproscheto mi e spored vas dali vilkata bi prejiviala takova oguvane ili shte triabva da se rebuildva skoro ako karam taka. Vse pak mozucite na Answer bi triabvalo da predvidiat che edin makar i maluk procent shte montira V-Brakove na vilkite s reverse arch...
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Fm » Пон Ное 10, 2003 8:35 pm

shto ne probvash da slojish oshte edin booster?

By Mutants. For Mutants.
All roads lead to Trantor.
Fm
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Пон Ное 10, 2003 8:42 pm

Мажду другото и това ми мина през акъла - ще стане бая солидна предница ама пак си е някакво решение :D:8D:. Ако не намеря същия ще е егати естетското :X.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Ное 10, 2003 8:49 pm

[quote="КапитанПланета"]

Otskoro sum s vilka Manitou Black Elite. Kato cialo zasega sum dovolen ot rabotata na vilkata. Javi se obache edin problem - spirachkite mi sa XT V-Brake (mnoo jaki). Pri natiskane na lostcheto dokraj podporite na vilkata se razdalechavat obshto na 4mm (po 2 ot dvete strani)... Slojih edin jak brake booster i otdalechavaneto se namali na obshto okolo 2 mm. BASistite mi preporuchaha da mina na diskove - to na tiah im e lesno i dobre doshlo, ama na men nikak ne mi se nravi. Az karam XC i sum si dovolen ot XT spirachkite - ne mi e nujna poveche spirachna mosht. Samo zaradi tova krivene niakak si ne vurvi da zahvurlia pochti nova glavina XT, spici DT i spirachkata i da poharcha oshte 300 lv za upgrade kum diskova. Vuproscheto mi e spored vas dali vilkata bi prejiviala takova oguvane ili shte triabva da se rebuildva skoro ako karam taka. Vse pak mozucite na Answer bi triabvalo da predvidiat che edin makar i maluk procent shte montira V-Brakove na vilkite s reverse arch...


[/quote]


Немаш грижи!

Карай си спокойно. За повече от 1000 км използване с XT и бустер Salsa мойта не мръдна – за rebuild да не говорим. Погледнати фронтално отпред, главите на болтовете за босовете мърдаха точно както казваш по около 1 мм от всяка страна, но това е от отварянето на босовете, което предизвиква усукване, а не огъване на краката. Не си прав, че reverse-вилките не се карат с V-брейкове – сигурно половината Scareb се карат точно с такива заради теглото.

Е, не може да се отрече, че Black с диск е съвсем различна история (без да омаловажавам суперкачествените XT – може би един от трите най-добри такива продукти на пазара), но ако не се завираш много из калищата, сегашното ти решение ще ти върши перфектна работа и ще изкара без проблеми поне 3000 км до момента, в който ще се нуждае от по-сериозна профилактика.

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Ное 10, 2003 8:53 pm

[quote]Мажду другото и това ми мина през акъла [/quote]


Алоу! Мислех те за трезвомислещ... Що за селски изпълнения?!?

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Fm » Пон Ное 10, 2003 9:03 pm

neznam, men pyk me kefi industrialno-agrarnata estetika na reshenieto :), pyk tfa 4e nqma golqm (nikakyv) smisyl sigurno si prav

By Mutants. For Mutants.
All roads lead to Trantor.
Fm
 
Мнения: 20
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Вто Ное 11, 2003 9:47 am

[quote]
Немаш грижи!
...
[/quote]


Toyaga, благодарско от сърце - сега ще спя (и карам) спокойно :^::^::^:.

[quote]
Алоу! Мислех те за трезвомислещ... Що за селски изпълнения?!?
[/quote]


Ами явно някак съм успял да те заблудя :D:D:D:8D::8D::8D:. Няма да ти казвам какви бяха другите ми идеи, че ще вземеш да ме пратиш в изтрезвителното :xx(:[:p]:B)::D:D:D.







Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Сря Ное 12, 2003 5:08 pm

boosterite sa syshto razlichni widowe w razlichnite magazini, ima edni deto imat oshte edin chift boltowe za oshte po-dobro hwashtane

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот КапитанПланета » Сря Ное 12, 2003 5:30 pm

[quote="screamBoy"]

boosterite sa syshto razlichni widowe w razlichnite magazini, ima edni deto imat oshte edin chift boltowe za oshte po-dobro hwashtane
[/quote]


Предполагам че говориш за тези Booster-и (има ги във Веломания и Байк Център), които са с допълнителни болтове - перпендикулярни на носещите. Според мен тяхното предназначение е да пазят от местене спрямо бустера, когато носещите не са добре затегнати. Това не намалява "еластичността" на самия бустер. Иначе като се натегне добре няма такава опасност, така че основните фактори си остават материала и конструкцията на бустера. Ако не съм те разбрал правилно, кажи къде са тези бустери да ги видя.


Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Сря Ное 12, 2003 6:27 pm

tezi sa, da
kazwash, ne sa po-twyrdi ? nqmam drugi predloveniq.
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот jokata » Сря Ное 12, 2003 11:06 pm

[quote="КапитанПланета"]

Предполагам че говориш за тези Booster-и (има ги във Веломания и Байк Център), които са с допълнителни болтове - перпендикулярни на носещите.
[/quote]


А сега ако споделите и колко струват... моля! :8D:

Иначе да попитам: Не е ли основното им предназначение да пазят V-брейковете от изкривяване, счупване и др. при падания или изненадващи срещи с дървета и т.н.

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Сря Ное 12, 2003 11:21 pm

[quote="jokata"]

[quote="КапитанПланета"]

Предполагам че говориш за тези Booster-и (има ги във Веломания и Байк Център), които са с допълнителни болтове - перпендикулярни на носещите.
[/quote]


А сега ако споделите и колко струват... моля! :8D:

Иначе да попитам: Не е ли основното им предназначение да пазят V-брейковете от изкривяване, счупване и др. при падания или изненадващи срещи с дървета и т.н.

Аз знам, че нищо не знам...
[/quote]


Де бре! Не се излагай!:D
Служат за предотвратяване на разчекването на седалковите тръби/вилката под въздействие на усилието, приложено от спирачките върху босовете. С намаляването на това разчекване, силата, приложена върху каплата от накладките се увеличава (ако трябва да сме докрай прецизни - не се намалява поради липсата на разчекване). Оттук идва и името на елемента – "to BOOST the BRAKING power = BRAKEBOOSTER"

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Чет Ное 13, 2003 9:27 am

Във Веломания струват 11 лв., а в Bikecenter - 12. Има и Roox в ПроСпорт за 35лв.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Чет Ное 13, 2003 9:47 am

А, забравих да кажа, че ако си с V-Brake от сорта на Deore и надолу, може да се окаже че не ти е необходимо такова нещо. Погледни като натиснеш яко лостчето дали има съществено изкривяване в рамката и вилката. Ако да - тогава може и да има смисъл да си сложиш.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jokata » Чет Ное 13, 2003 11:47 am

[quote="КапитанПланета"]

А, забравих да кажа, че ако си с V-Brake от сорта на Deore и надолу, може да се окаже че не ти е необходимо такова нещо. Погледни като натиснеш яко лостчето дали има съществено изкривяване в рамката и вилката. Ако да - тогава може и да има смисъл да си сложиш.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
[/quote]


V-брейковете ми са от тези, които слагат серийно на SCOTT-овете (Виждал съм и модели за 2000 лева с такива). Има ги в "Bike Center"-а в Младост и съм много доволен от тях :D:D:D. BTW, доколкото знам са OEM-модел на "Авид" специално за Scott, но не мога да го потвърдя със сигурност. Когато ги взимах се колебаех м/у тях и един LX... В крайна сметка си взех тези и засега ме удовлетворяват напълно :). А Brake Booster-ите ми хванаха окото единствено от естетична гледна точка и за това питах за цена.

Не съм забелязал подобно изкривяване на вилката, още по малко на рамката (стомана).

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Ное 13, 2003 11:59 am

[quote="jokata"]

[quote="КапитанПланета"]

А, забравих да кажа, че ако си с V-Brake от сорта на Deore и надолу, може да се окаже че не ти е необходимо такова нещо. Погледни като натиснеш яко лостчето дали има съществено изкривяване в рамката и вилката. Ако да - тогава може и да има смисъл да си сложиш.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
[/quote]


V-брейковете ми са от тези, които слагат серийно на SCOTT-овете (Виждал съм и модели за 2000 лева с такива). Има ги в "Bike Center"-а в Младост и съм много доволен от тях :D:D:D. BTW, доколкото знам са OEM-модел на "Авид" специално за Scott, но не мога да го потвърдя със сигурност. Когато ги взимах се колебаех м/у тях и един LX... В крайна сметка си взех тези и засега ме удовлетворяват напълно :). А Brake Booster-ите ми хванаха окото единствено от естетична гледна точка и за това питах за цена.

Не съм забелязал подобно изкривяване на вилката, още по малко на рамката (стомана).

Аз знам, че нищо не знам...
[/quote]


Ако беше взел LX-а, можеше и да забележиш – принцъпът им на действие е същия като този на XT-тата на Капитана, само дето са доста по-евтини и не толкова престижни като клас. Вярно е, че Scott си прави спирачките при Avid, което пък означава, че в момента имаш прилични спирачки (подозирам, че става въпрос за т.нар. Comp-модел) на ниво Deore. Едва ли ще усетиш някаква съществена разлика с booster-ите, но не е зле да опиташ – не е чак толкова скъпо...

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Jacket » Чет Ное 13, 2003 2:40 pm

Абе май точно стоманените рамки са по-податливи на огъване, защото стоманата е по-еластична от алуминия. Не съм сигурен де, поправете ме ако греша. Аз имах бустер отпред, но май за там нямам нужда, та сега като си сложих пак V-Brake отзад му сложих и бустера, който беше отпред и определено разлика има... и мойта рамка е стомана (не е CrMo), а спирачките ми са доста нисък клас - Altus... отпред обаче разлика със и без бустер няма, ама и като са я правили тая вилка не са пестили материал, така че е нормално...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Чет Ное 13, 2003 4:04 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="jokata"]

[quote="КапитанПланета"]

А, забравих да кажа, че ако си с V-Brake от сорта на Deore и надолу, може да се окаже че не ти е необходимо такова нещо. Погледни като натиснеш яко лостчето дали има съществено изкривяване в рамката и вилката. Ако да - тогава може и да има смисъл да си сложиш.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
[/quote]


V-брейковете ми са от тези, които слагат серийно на SCOTT-овете (Виждал съм и модели за 2000 лева с такива). Има ги в "Bike Center"-а в Младост и съм много доволен от тях :D:D:D. BTW, доколкото знам са OEM-модел на "Авид" специално за Scott, но не мога да го потвърдя със сигурност. Когато ги взимах се колебаех м/у тях и един LX... В крайна сметка си взех тези и засега ме удовлетворяват напълно :). А Brake Booster-ите ми хванаха окото единствено от естетична гледна точка и за това питах за цена.

Не съм забелязал подобно изкривяване на вилката, още по малко на рамката (стомана).

Аз знам, че нищо не знам...
[/quote]


Ако беше взел LX-а, можеше и да забележиш – принцъпът им на действие е същия като този на XT-тата на Капитана, само дето са доста по-евтини и не толкова престижни като клас. Вярно е, че Scott си прави спирачките при Avid, което пък означава, че в момента имаш прилични спирачки (подозирам, че става въпрос за т.нар. Comp-модел) на ниво Deore. Едва ли ще усетиш някаква съществена разлика с booster-ите, но не е зле да опиташ – не е чак толкова скъпо...

Get mad, then get over it.
[/quote]


ако жилото и/или бронята се разтягат може изобщо да не види огъване...

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Чет Ное 13, 2003 4:06 pm

[quote="Jacket"]

Абе май точно стоманените рамки са по-податливи на огъване, защото стоманата е по-еластична от алуминия. Не съм сигурен де, поправете ме ако греша. Аз имах бустер отпред, но май за там нямам нужда, та сега като си сложих пак V-Brake отзад му сложих и бустера, който беше отпред и определено разлика има... и мойта рамка е стомана (не е CrMo), а спирачките ми са доста нисък клас - Altus... отпред обаче разлика със и без бустер няма, ама и като са я правили тая вилка не са пестили материал, така че е нормално...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]


да знаеш само колко вида стомана и колко вида алуминий има... :D[:p][:p]:B):

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Jacket » Чет Ное 13, 2003 4:19 pm

Е ясно ми е :) Моята е предполагам най-евтината, сигурно направо от Кремиковци си я поръчват монтанците :D

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот jokata » Чет Ное 13, 2003 9:17 pm

[quote="Jacket"]

Абе май точно стоманените рамки са по-податливи на огъване, защото стоманата е по-еластична от алуминия. Не съм сигурен де, поправете ме ако греша. Аз имах бустер отпред, но май за там нямам нужда, та сега като си сложих пак V-Brake отзад му сложих и бустера, който беше отпред и определено разлика има... и мойта рамка е стомана (не е CrMo), а спирачките ми са доста нисък клас - Altus... отпред обаче разлика със и без бустер няма, ама и като са я правили тая вилка не са пестили материал, така че е нормално...

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]


Моята рамка също не е Cr-Mo, а от онези "по-специалните" дето им казват Hi-Ten :D:D:D (нямам представа дали тва означава нещо или е някаква китайско-българска измишльотина). Вилката е най-ниския клас (като е само с пружини за друго освен за из града май не става) на Suntour - модела е М5000. Но пък е алуминиева, тъй че сигурно ще я оборудвам с бустер и то скоро.
TOYAGA, thanks за разясненията! ;)

Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Ное 13, 2003 10:07 pm

"Hi-Ten" по принцип идва от "High Tensility", което ще рече "висока якост", но имайки предвид, че тва си е най-обикновена праисторическа въглеродна стомана с много кофти съотношение тегло/якост, спокойно може да се казва и "Kre-Ten"...

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Jacket » Чет Ное 13, 2003 11:45 pm

Буахаахах :D Почваш да ме кефиш в тия изказвания :8D:

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот 4getcredo » Пет Ное 14, 2003 10:13 am

Вие двамата взехте да се сближавате:D Това е радостно за семейството!:8D::D:)
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Съб Ное 15, 2003 12:15 am

Jack е прав, че и с по-евтините V-спирачки се усеща усилване като се сложи бустер. Така че, Joka, не се колебай. ;):)

Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Съб Ное 15, 2003 10:22 am

[quote="jokata"]

Моята рамка също не е Cr-Mo, а от онези "по-специалните" дето им казват Hi-Ten :D:D:D (нямам представа дали тва означава нещо или е някаква китайско-българска измишльотина). Вилката е най-ниския клас (като е само с пружини за друго освен за из града май не става) на Suntour - модела е М5000. Но пък е алуминиева, тъй че сигурно ще я оборудвам с бустер и то скоро.
TOYAGA, thanks за разясненията! ;)

Аз знам, че нищо не знам...
[/quote]


Щом Suntour-а ти е с М означение би трябвало пружините му да са външни, точно под маншоните? Ако е така значи определено не е в най-ниския клас, виждал ли си XC50? Не знам новия модел как е ама на по-старичките ботушите бяха от 5 части - алуминиева арка, в нея са набити двете тръби на ботушите (стомана или тънкостенен алуминий), а в тях пък отдолу са набити двете уши за предното колело. Даже и регулировка нямат, а са с вътрешни пружини. Твоята е съвсем друга бира, цялата й долна част май е идентична с тези на MG-тата който са си бая якички. Краката и короната са малко променени заради външните пружини обаче това ти освобаждава вътрешността на тръбите за upgrade: примерно по-дълги шишове и обратни пружини за да не блъска на твърдо при разгъването, може и еластомери да добавиш ако виждаш смисъл, даже преди няколко месеца чух че накакъв габровец си направил неговата М-8080 с хидравлика ама идея си нямам как. Плюс това печелиш и сравнително добри втулки, мойте ако знаеш колко са ненормални (карам с XCP75 '01), добре че разглобих вилката още преди да я сложа та сега доста малко общо има с оригинала. И за планината определено става, само че е по-спокойно, иначе като се шибнеш в накой камък с 40-50 веднага се сгъва докрай със съпътстващите шум, усещане и потенциал за OTB (over the bar) изпълнение. Е, за сметка на това е почти бомбоустойчива и лесна за поддръжка. Booster по принцип не ти трябва за нея, арката си е достатъчно здрава, така че ако си зле с финансите се снабди само за отзад, там е мястото където наистина имаш нужда от него - аз моята рамка (стомана някаква ама не от Hi-Тen глупостите, както Теко се изрази когато я купувах преди 4 години "последните от хубавите") даже с M-system успявах да я поразтворя малко :D. Обаче си вземи от онези с по четири болта, два за монтиране към спирачките и два малки перпендикулярни на тях за регулиране (по-точно пренатягане, прави се преди да затегнеш основните болтове и целта е да е се създаде предварително усилие в booster-а в посока обратна на силата прилагана от спирачките, така разчекването е забележимо по-малко отколкото с обикновен booster), малко повече ще се охарчиш но ефекта се усеща още на първото каране [:p].

[b][color=red]Murrrrr... MIAAAU![/color][/b] :^:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот jokata » Съб Ное 15, 2003 8:07 pm

[quote="Windstream"]

Щом Suntour-а ти е с М означение би трябвало пружините му да са външни, точно под маншоните? Ако е така значи определено не е в най-ниския клас, виждал ли си XC50? Не знам новия модел как е ама на по-старичките ботушите бяха от 5 части - алуминиева арка, в нея са набити двете тръби на ботушите (стомана или тънкостенен алуминий), а в тях пък отдолу са набити двете уши за предното колело. Даже и регулировка нямат, а са с вътрешни пружини. Твоята е съвсем друга бира, цялата й долна част май е идентична с тези на MG-тата който са си бая якички. Краката и короната са малко променени заради външните пружини обаче това ти освобаждава вътрешността на тръбите за upgrade: примерно по-дълги шишове и обратни пружини за да не блъска на твърдо при разгъването, може и еластомери да добавиш ако виждаш смисъл, даже преди няколко месеца чух че накакъв габровец си направил неговата М-8080 с хидравлика ама идея си нямам как. Плюс това печелиш и сравнително добри втулки, мойте ако знаеш колко са ненормални (карам с XCP75 '01), добре че разглобих вилката още преди да я сложа та сега доста малко общо има с оригинала. И за планината определено става, само че е по-спокойно, иначе като се шибнеш в накой камък с 40-50 веднага се сгъва докрай със съпътстващите шум, усещане и потенциал за OTB (over the bar) изпълнение. Е, за сметка на това е почти бомбоустойчива и лесна за поддръжка. Booster по принцип не ти трябва за нея, арката си е достатъчно здрава, така че ако си зле с финансите се снабди само за отзад, там е мястото където наистина имаш нужда от него - аз моята рамка (стомана някаква ама не от Hi-Тen глупостите, както Теко се изрази когато я купувах преди 4 години "последните от хубавите") даже с M-system успявах да я поразтворя малко :D. Обаче си вземи от онези с по четири болта, два за монтиране към спирачките и два малки перпендикулярни на тях за регулиране (по-точно пренатягане, прави се преди да затегнеш основните болтове и целта е да е се създаде предварително усилие в booster-а в посока обратна на силата прилагана от спирачките, така разчекването е забележимо по-малко отколкото с обикновен booster), малко повече ще се охарчиш но ефекта се усеща още на първото каране [:p].

[b][color=red]Murrrrr... MIAAAU![/color][/b] :^:
[/quote]


За пружините си прав, външни са (External Coin Spring), но е без възможност за регулация. Не съм разглеждал подробно какво представлява XC50. Видях само, че основните разлики в сравнение с M5000 са - чело 1,1/8'' и ушите за диск. Но на мен те не ми трябват, тъй като не съм имал и намерение да upgrade-вам точно това колело чак толкова (дори най-боклучавия диск сигурно струва 1/2 от моментната цена на моя "звяр").
Не знам защо смяташ, че става и за планината. Дори и из града, когато скоча на скорост от някой бордюр, се чува отчетлив удар метал-метал, а аз съм доста лек (под 70 кг.). Но за малки неравности, и моето предимно градско каране според мен, е добра.
Мисля скоро да се запозная отблизо с анатомията й, за евентуални изменения/подобрения, след което сигурно ще слагам и бустер/и... :D
Поздрави на Канзас Сити (май беше споменал в старите постеве, че пребиваваш там) :):D:8D:;).


Аз знам, че нищо не знам...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Kitolino » Нед Май 13, 2007 5:04 pm

Здравейте :)


Темите от ЧЗВ са прекрасни, през 2003-2005 е било прекрасно да бъдеш в този форум ( за мое огромно нещастие, тогава не знаех за него ).

Проблема ми е свързан от част със проблема засегнат в темата:

1. Имам V-Brake Deore с накладки на Baradine(вложките са от 3 цвята ) и се получава лек шум, подобен на скърцане, при слабо спиране. Каплата е Мавик, главината е Shimano Deore XT. Каналите на каплата си стоят, а накладките са чисто нови ( на има или не 2 карания градско ). Този проблем е бял кахър...

2. Как да рециклирам накладките отзад ?
Накладките са на Baradine, и заводските им нарези вече са заминали, като вчера изчистих каплата и отсраних ъгълчето в края на накладките.

3. За BrakeBooster-ите виждам, че има много положителни мнения, но има ли смисъл да сложа отпред или само отзад ще ми е достатъчен ( засега предната спирачка спира прекрасно ). Един познат, ми каза ако ще слагам да потърся добри и качествени BrakeBooster-и, не от тези за 10лв.... Та да ви питам какви са разликите в " подковите " и дали ще мога да намеря качествени подкови в град Пловдив ?

Благодаря на всички за отделеното време ;) .
Изображение GSE - Геодезия, Кадастър, Вертикално планиране и други. 0877/290-235 Изображение
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот CYBER » Нед Май 13, 2007 9:10 pm

Fm написа:shto ne probvash da slojish oshte edin booster?

By Mutants. For Mutants.


И аз това щях да предложа. :D
Skype: remus-xlr
CYBER
 
Мнения: 953
Рейтинг: 1539
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 4:24 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот V8 » Пон Май 14, 2007 7:30 am

Kitolino написа:Здравейте :)


Темите от ЧЗВ са прекрасни, през 2003-2005 е било прекрасно да бъдеш в този форум ( за мое огромно нещастие, тогава не знаех за него ).

Бе има нещо кат подобно, ма ситуацията не е съвсем утепана още ;)




Проблема ми е свързан от част със проблема засегнат в темата:

3. За BrakeBooster-ите виждам, че има много положителни мнения, но има ли смисъл да сложа отпред или само отзад ще ми е достатъчен ( засега предната спирачка спира прекрасно ). Един познат, ми каза ако ще слагам да потърся добри и качествени BrakeBooster-и, не от тези за 10лв.... Та да ви питам какви са разликите в " подковите " и дали ще мога да намеря качествени подкови в град Пловдив ?


Реално отзаде каквато и "подкова" да сложиш все ще помогне на спирането, разликата ще е осезателна, особено ако я преразтвориш при монтажа. Имаме предвид следния номер:

- центроваш подковата на рамката, стягаш добре (но не мръснишки) единия болт.

- от "хлабавата" страна с едната ръка хващаш рамката и подковата така че пръстите ти да дърпат подковата навън спрямо каплата, а дланта ти да натиска рамката навътре към каплата - с пръсти навиваш болта до момента в който е почти пред стягане на подковата, напъваш с дланта и пръстите (пак, не мръснишки), и със шестостена стягаш болта яко. Идеята е подковата да се пристегне към рамката така, че подковата да мръдне спрямо болта около 1мм по-навън от мястото където би се стегнала нормално - това създава леко вътрешно напрежение в подковата в посока към каплата, в резултат на което спирачката трябва доста яко да напъне по каплата за да разтвори рамката както е свикнала.

- номера с пренатягането го правиш и от другата страна (тази която първоначално стегна, необходимо е разхлабване на болта естествено), така в крайна сметка подковата е центрована и "пре-разтворена" с около 2мм, което би трябвало да ти даде коравина съизмерима с тази на предната вилка, ако не и повече.



За вилката - инсталирането на "подкова" и преразтварянето й ще направят спирачката изключително корава и със страшно добра модулация, но за да се възползваш от това трябва да си прекараш хубава броня и жило, тея на Jagwire с кевларените обвивки обикновено са доста подходящи за целта, и не са особено скъпи. Всъщност туй важи и за отзаде де, ако бронята пружинира и жилото се разтегля кел файда колко са ти корави рамката и вилката.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта