manitou six

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

manitou six

Мнениеот Harka » Пон Ное 10, 2003 6:57 pm

Kakvo mislite za nego?-zdravina rabota i t.n.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Ное 10, 2003 7:01 pm

[quote="Harka"]

Kakvo mislite za nego?-zdravina rabota i t.n.
[/quote]


Бягай далече!

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Spitfire » Пон Ное 10, 2003 7:24 pm

Вилката не е лоша в никакъв случай обаче не става за агресивно спускане фрййрайд и тн. Според мен идеално пасва на твърда рамка с мотажи среден клас. Работи много добре, трябва редовно да се смазват краката. Ако земеш SIX Super можеш да сложиш хода на 10см. Deluxe модела е с настройка и на компресията но там хода е фиксиран на 8см.

It never hurts to help
It never hurts to help
Spitfire
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 7:44 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Ное 10, 2003 9:01 pm

[quote]Според мен идеално пасва на твърда рамка с мотажи среден клас[/quote]


Забрави да добавиш, че пасва идеално и на анцуг и джапанки.:D:D:D Както и че трябва да се изхвърли на определените за целта места след употреба...

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Spitfire » Пон Ное 10, 2003 9:58 pm

пич от кое село си? не ви ли е гадно да карате по джапанки

It never hurts to help
It never hurts to help
Spitfire
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 7:44 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 11, 2003 12:01 am

[quote="Spitfire"]

пич от кое село си? не ви ли е гадно да карате по джапанки

It never hurts to help
[/quote]


Пиеш менте! Викай линейка!

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Spitfire » Вто Ное 11, 2003 8:31 am

като гледам по добре менте отколкото :O <=============8 внимавай с тия дългите как им викаш там...

It never hurts to help
It never hurts to help
Spitfire
 
Мнения: 122
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 7:44 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Waldemar » Вто Ное 11, 2003 10:11 am

Когато си търсех вилка, Manitou SIX Super в БАС беше най-евтината маркова вилка и за това си я купих (даже ми направиха отстъпка ), Веднага направих хода 10см според инструкцията. Вилката има само регулация на твърдост която върши чудесна работа и регулация на връщането която също бачка добре. От момента в който купих вилката съм навъртял 3600км, така че имам опит с нея и мога да изкажа мнение, но първо искам да кажа как карам, защото от това зависи и това какво мисля за вилката. Карам твърда рамка MONGOOSE с общо взето XT LX монтаж, в началото на вилката бях сложил V brake LX, а после диск AVID 160мм. Карам по малко от всичко, качвам се нагоре с колелото и после слизам на долу (не много екстремно, колкото позволява колелото). Тази година 5-6 пъти пусках Черни връх - Железница. Казах какво карам, сега мога да си кажа мнението, а то е че за това което правя вилката ме удовлетворява напълно, работи исключително плавно (купих си моторекс грес и гресьрка от БАС и спазвам стриктнo инструкциите за поддръжка на MANITOU), карах я с V -тата без бустер , с диска като че ли има тенденция да се суче но в нормалните граници, за сега няма никакви течове и тн. Едиственото което не ми харесва е че към 3000 - ния км се появи съвсем малък луфт, и аз реших да сменям втулките ( за което в БАС казаха че нямам грижи, става за един ден) но после проверих един куп вилки от различни марки на разни приятели и се оказа че и те имат повече или по малко такъв луфт, затова аз реших че явно гледам под лупа на нещата и ако не се увеличи драстично луфта ще си я карам така. А, карам и по много в планината 80-90км/ден по Родопите Рила и тн. Ако караш от всичко по малко вилката е добра като смяна на нещо по гадно. е не може да се мери с BLACK или SHERMAN но за толко пари това е, Между другото един приятел си взе най-ниския BLACK който се продава сега в БАС за около 400лв. и той има само регулация на твърдоста, нищо друго и има почти толкова луфт по рождение колкото има моята след 3000км. Като изключим хода от 12.5см и Reverse arch не мисля че е по - добра от мойта като усещане и тн. Това е чисто субективно мнение и както бях писал в един друг мой пост " щом си го харесвам, ще си го карам и ще му се радвам".

100% Bill Gates Free
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 11, 2003 10:32 am

[quote]Ако караш от всичко по малко вилката е добра като смяна на нещо по гадно. [/quote]


That's the point! Waldemar, не забравяй, че не всички са от поколението, от което сме ти, аз и Капитана. Младежта рядко си купува грижливо необходимите бръмбазлъци и обслужва педантично по книга съответния компонент. А не го прави, щото й е по-лесно да следва философии от рода на drag&drop и plug&play. Именно поради тази причина казвам, че е по-добре да минат директно примерно на по-издръжливия на use&abuse Black, защото това ще им спести голяма част от ядовете по поддръжката, която дъртаци като нас са свикнали да приемат като желано зло и част от целия кеф...:D

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Waldemar » Вто Ное 11, 2003 10:37 am

Сигурно си прав, но тия новите дето са тайвански (тея дето сега ги има в БАС) изобщо не приличат на тея от миналата година (става дума за BLACK). Имат непрецизно излъчване, което ме навежда на мисълта че младежта ще трябва да помисли за необходимото зло, ако иска да ги кара и да им се радва по дълго:):):):):)

100% Bill Gates Free
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 11, 2003 10:58 am

[quote="Waldemar"]

Сигурно си прав, но тия новите дето са тайвански (тея дето сега ги има в БАС) изобщо не приличат на тея от миналата година (става дума за BLACK). Имат непрецизно излъчване, което ме навежда на мисълта че младежта ще трябва да помисли за необходимото зло, ако иска да ги кара и да им се радва по дълго:):):):):)

100% Bill Gates Free
[/quote]


:DРазмислите от типа на "вчера беше по-добре от днес, а оня ден - по-добре от вчера" са типичен признак за одъртяване.:D:D:D Освен това миналогодишните и по-миналогодишните Black със сигурност не са 100% Мade in USA. Просто няма начин да е така, имайки предвид какво означава Тайван за велосипедната индустрия и обратно. И какво ще означава в бъдеще...

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Waldemar » Вто Ное 11, 2003 11:26 am

Абе ти нали си с BLACK ? Ходи в БАС и виж идентичния модел, после пусни един пост с мнение.

100% Bill Gates Free
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Вто Ное 11, 2003 11:39 am

Като сте се разговорили за Manitоu вилки, ми се ще и аз да споделя някои мисли, които ме глождят напоследък (малко е офтопик от Six, но не си заслужава нова тема).
Наистина Бляка в БАС е тайвански и моделите са за 2004. Последните възможни за сваляне ръководства от Answer са за 2003 и отгоре пише "AMERICAN MADE MANITOU SUSPENSION FORKS". На разпечатаното ръководство към вилката пише само "MANITOU SUSPENSION FORKS" :xx(:.
Ето описанието от 2003 за Black Elite:
BLACK ELITE 100/120 : 100/120 MM RAPID TRAVEL II / COIL SPRING /TPC DAMPING / HOLLOW CROWN / RA CASTING

Ето го за 2004 :
BLACK ELITE : 100 or 120 MM TRAVEL / COIL SPRING /FLUID FLOW DAMPING (REBOUND ADJUST) / SINGLE CROWN / RA CASTING

Дет се вика, открийте разликите.

Както и да е, аз нямам проблеми с това че е тайвански, друго ме притеснява.

Аз тежа 110 кила (не беее, не съм дебелак а дългуч) и според таблиците в ръководството би трябвало да съм с X-Firm пружина. В БАС извадиха пружината ми и я сравниха с една X-Firm. По червената линия решиха че моята си е такава, върнаха я във вилката и решихме че въпроса е приключил. Тяхната X-Firm пружина беше малко по-къса (може би е за Black с 80/100 ход - поне аз така си мисля). В "DEALER SERVICE ADDENDUM" (2003) пише :
"on firm and x-firm kits, replace preload adjuster with aluminum preload cap" а при мен си е видно че не е алумимиева. Въпросите ми са :
- какво е значението на тъката червена линия или как мога да знам със сигурност че съм с X-Firm
- звучи ми странно че в завода слагат X-Firm пружина - не би ли трябвало да е Medium примерно
- ако съм с X-Firm, защо капачката е пластмасова а не алуминииева ???



Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Waldemar » Вто Ное 11, 2003 12:10 pm

[color=red]Ох, Аз забравих да пиша най важното и съветите ми могат да подлъжат някой, Мойта вилка е MANITOU SIX SUPER 2002г. модел пружина и масло.
80/100мм Convertible travel (internal) / coil spring / fluid flow damping (rebound adjust) / preload adjust / RA casting / Hollow crown / steel steerer / made in USA.

Пиша го защото модела за 2003 е с пружина и еластомер, което въобще го изключва от класацията.[/color]:I:I:I

100% Bill Gates Free
100% Bill Gates Free
Аватар
Waldemar
 
Мнения: 170
Рейтинг: 1489
Регистриран на: Сря Май 14, 2003 1:49 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 11, 2003 12:44 pm

[quote]отгоре пише "AMERICAN MADE MANITOU SUSPENSION FORKS". На разпечатаното ръководство към вилката пише само "MANITOU SUSPENSION FORKS" [/quote]


Положението мисля е достатъчно ясно и потвърждава казаното от мен по-горе...

[quote]Ето описанието от 2003 за Black Elite:
BLACK ELITE 100/120 : 100/120 MM RAPID TRAVEL II / COIL SPRING /TPC DAMPING / HOLLOW CROWN / RA CASTING

Ето го за 2004 :
BLACK ELITE : 100 or 120 MM TRAVEL / COIL SPRING /FLUID FLOW DAMPING (REBOUND ADJUST) / SINGLE CROWN / RA CASTING
[/quote]


Тук историята е малко по-сложна. Работата е в това, че моделът Black през 2003 и най-вече през 2004 "пропада" надолу в ранглистата на Manitou за "all-mountain"-вилки поради появата първо на Sherman, а сега и на Minute. Освен това през 2004 излиза версията Platinum, която изтласква отгоре Super и "натиска надолу" следващите в класацията Elite, Comp и Sport, които на свой ред ще трябва да се задоволят с Fluid Flow вместо с TPC, да се лишат не само от RTWD, но и въобще от RTA и т.н. Има и нещо друго – съдейки по това, което научавам оттук-оттам, през 2004 Manitou очевидно ще произвеждат специфични OEM-версии на моделите Super и Elite за определени модели велосипеди на определени марки – нещо, което досега бе запазена територия на Sport. От сигурен източник например знам, че има 100-милиметров OEM-Elite с SPV! Дали ще има такава aftermarket-версия все още не е ясно...

[quote]"on firm and x-firm kits, replace preload adjuster with aluminum preload cap" а при мен си е видно че не е алумимиева. Въпросите ми са :
- какво е значението на тъката червена линия или как мога да знам със сигурност че съм с X-Firm
- звучи ми странно че в завода слагат X-Firm пружина - не би ли трябвало да е Medium примерно
- ако съм с X-Firm, защо капачката е пластмасова а не алуминииева ???
[/quote]


Тънката червена линия означава X-firm – няма никакво съмнение. Няма нищо чудно и в това, че вилката е с такава пружина фабрично (моята е с firm и алуминиева врътка на preload-а фабрично и ми е екстра, въпреки, че съм далеч по-лек от тебе) – по принцип замяната на пружината при покупка не би трябвало да струва нищо. Много по-странно ми се струва това, че preloаd-а е с пластмасова врътка... В БАС какво казаха по въпроса?

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 11, 2003 12:50 pm

[quote="Waldemar"]

[color=red]Ох, Аз забравих да пиша най важното и съветите ми могат да подлъжат някой, Мойта вилка е MANITOU SIX SUPER 2002г. модел пружина и масло.
80/100мм Convertible travel (internal) / coil spring / fluid flow damping (rebound adjust) / preload adjust / RA casting / Hollow crown / steel steerer / made in USA.

Пиша го защото модела за 2003 е с пружина и еластомер, което въобще го изключва от класацията.[/color]:I:I:I

100% Bill Gates Free

[/quote]


Това уточнение прави твоя SIX до голяма степен равностоен на Black Comp от същата година и препоръчителен за MTB. Което не може да се каже за този модел по принцип - такъв беше смисълът на всичко казано от мен по-горе.
Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Ное 11, 2003 1:45 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]Според мен идеално пасва на твърда рамка с мотажи среден клас[/quote]


Забрави да добавиш, че пасва идеално и на анцуг и джапанки.:D:D:D Както и че трябва да се изхвърли на определените за целта места след употреба...

Get mad, then get over it.
[/quote]



xaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxa :D:D:D:D:8D::8D::8D::8D:

в името на тая тема една буква е сбъркана, първия познал печели бонбонче от мен... :D:D:8D::8D:

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 11, 2003 1:55 pm

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

[quote]Според мен идеално пасва на твърда рамка с мотажи среден клас[/quote]


Забрави да добавиш, че пасва идеално и на анцуг и джапанки.:D:D:D Както и че трябва да се изхвърли на определените за целта места след употреба...

Get mad, then get over it.
[/quote]



xaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxa :D:D:D:D:8D::8D::8D::8D:

в името на тая тема една буква е сбъркана, първия познал печели бонбонче от мен... :D:D:8D::8D:

Do, or do not - there's no try...
[/quote]


Айде, айде... и жабарите правят нисък клас вилки. Трябва да им се признае обаче, че поне с имената им внимават :D:D:D

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Вто Ное 11, 2003 3:05 pm

[quote="TOYAGA"]
... по принцип замяната на пружината при покупка не би трябвало да струва нищо. [/quote]


За смяната на пружината не са ми искали нищо, но както казах смяна така и не се наложи. Уговорката беше да покарам и ако пружината ми е "мека" като усещане ще ми сложат по-твърда. Вилката работи доста комфортно и аз реших че потъва доста. В края на краищата Дойчин каза че това потъване е нормално и да не се пуаша че я спраскам.

[quote]
Много по-странно ми се струва това, че preloаd-а е с пластмасова врътка... В БАС какво казаха по въпроса?
[/quote]


Като бях при тях не е ставало въпрос за това. Аз го забелязах като четох "DEALER SERVICE ADDENDUM" от pdf-a днес. Сега ме е яд че не ги измуфтих за врътката - имаше една алуминиева в комплект с тяхната X-Firm пружина...




Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Ное 11, 2003 3:18 pm

Кво ти пречи да отидеш да ги измуфтиш сега?!? Още повече, че тва не е муфтене, пък съм и почти сигурен, че няма да ти откажат

Get mad, then get over it.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Ное 11, 2003 4:43 pm

[quote="TOYAGA"]
Айде, айде... и жабарите правят нисък клас вилки. Трябва да им се признае обаче, че поне с имената им внимават :D:D:D

Get mad, then get over it.
[/quote]


е да, ама поне не са изпаднали дотам да слагат пластмасови подпори на пружините в името на свещената лекота... :D:D:8D::8D:



Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Вто Ное 11, 2003 5:14 pm

хе хее, bikerider, ти нищо не знаеш батка, аз даже на кормилото съм с пластмаса и то на мястото, където трябва да е най-здраво :

[img]http://www.roox.at/COMPONENTS/IMAGES_COMPONENTS/FPS-Riser_large.jpg[/img]

е тва на средата е платсмаса, и даже се очаква това кормило да издеяни повече от конвенционалните :
[color=green][i]"It prevents the Handlebar from notches made from the stem and it avoids contact corrosion between different materials. The yellow shim is also reducing the peak of stress for the material and this leads to a longer lifetime of the handlebar. "[/i][/color]

Недей така да отричаш тоя материал :D:D:D[:p]

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот тучо чучо » Вто Ное 11, 2003 5:24 pm

Капитане, добре, ама този пластмаса не е ли само втулка, която е нанизана върху алуминиевото кормило? [quote="КапитанПланета"]

хе хее, bikerider, ти нищо не знаеш батка, аз даже на кормилото съм с пластмаса и то на мястото, където трябва да е най-здраво :

[img]http://www.roox.at/COMPONENTS/IMAGES_COMPONENTS/FPS-Riser_large.jpg[/img]

е тва на средата е платсмаса, и даже се очаква това кормило да издеяни повече от конвенционалните :
[color=green][i]"It prevents the Handlebar from notches made from the stem and it avoids contact corrosion between different materials. The yellow shim is also reducing the peak of stress for the material and this leads to a longer lifetime of the handlebar. "[/i][/color]

Недей така да отричаш тоя материал :D:D:D[:p]

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
[/quote]
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Вто Ное 11, 2003 5:29 pm

Да бе, разбира се че е само втулка, ама все пак е на доста "натоварено" място. Първоначално му нямах много вяра, но се доказа с времето.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Вто Ное 11, 2003 7:34 pm

Колко е дебела тая втулка? То си е важно да има такова (особено ако вилката не поема добре :)), защото иначе вибрациите могат да направят кофти номер, особено ако лапата не е стегната здраво за кормилото. Корозията пък в комбинация с разхлабена лапа води до много неприятно скърцане (което се оправя за 5 минути де, но някой може да си кара с него и с месеци :))
Изовода - Проверявайте си лапата за разхлабване (не значи всеки път да я натягате) през известно време (особено ако се появи скърцане) и кажете от къде да си намерим такива втулки :))

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот КапитанПланета » Сря Ное 12, 2003 9:29 am

Jacket,
Този модел на Roox така си е проектиран. Стандартните кормила имат разширение на диаметъра на мястото, където се захваща с лапата, докато това е с еднакъв диаметър по цялата дължина. Външното ф на втулката е 25.4 мм а вътрешното - 22 мм. Такава втулка си върви само с такова кормило :8D:. Roox имаха и freeride модел на този принцип, но се отказаха от него. Това ме навежда на мисълта че явно това "изобретение" на става за як abuse.


Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Ное 12, 2003 12:57 pm

[quote="КапитанПланета"]

хе хее, bikerider, ти нищо не знаеш батка, аз даже на кормилото съм с пластмаса и то на мястото, където трябва да е най-здраво :

[img]http://www.roox.at/COMPONENTS/IMAGES_COMPONENTS/FPS-Riser_large.jpg[/img]

е тва на средата е платсмаса, и даже се очаква това кормило да издеяни повече от конвенционалните :
[color=green][i]"It prevents the Handlebar from notches made from the stem and it avoids contact corrosion between different materials. The yellow shim is also reducing the peak of stress for the material and this leads to a longer lifetime of the handlebar. "[/i][/color]

Недей така да отричаш тоя материал :D:D:D[:p]

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
[/quote]


еми според мен това е доста читаво решение, когато си на мястото на Roox и искаш да конкурираш RaceFace или Azonic или Easton. нямаш избор освен маааалко по-евтин алуминий, без удебеление (variable butting), съответно пластмаска да го пази от колчето и прекалени вертикални усуквания. за техния случай, това е идеален вариант, щото почти 100% елиминира опасностите от по-евтиния материал. но ти въртиш (доколкото съм разбрал), тоест ти е все едно.

виж когато ПРУЖИНА НА ВИЛКА е сложена на пластмасови подпори, това за мен значи само едно - мръсен гаден долен номер на производителя с цел продукта да изтрае по-малко време от колкото е могло ако беше с алуминиева подпора. американската икономика има нужда от растеж все пак...

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Сря Ное 12, 2003 4:10 pm

bikerider,
Нямам намерение да защитавам Answer, защото се чувствам леко прецакан от тях. Не заради пластмасата, а защото съм си правил всичките проучвания на база модели 2003 и по-стари, а логиката ми беше че единствената тенденция за даден модел е да върви към по-добро през годините (в най-лошия случай остава непроменен а не с по-малко екстри). Разбира се грешката си е моя - да съм проучил по-добре нещата предварително...:xx(:
Иначе не мисля че имат особен интерес да правят нещо "куцо по рождение". Както знаеш "там" думата гаранция има значение, и за тях едно калпаво решение може да струва много повече разходи сравнено с печалбата от нови продажби (и то най-вероятно от други производители). Това разбира се е малко странна логика - не разсъждавам на база личен опит, защото още го нямам с тази вилка а от гледна точка политика на фирмата...
А за американската икономика си прав - закъсвацията напоследък е доста сериозна и трябва да се заработва. Един куп производители си смениха собствениците, обявиха банкрут и т.н. Виж, в Италия е друго положението :D:D:D:8D::^:

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Jacket » Сря Ное 12, 2003 5:01 pm

Еми те и италианците слагат пластмасови подпори на пружините. Пример: DJ III.

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Сря Ное 12, 2003 7:15 pm

[quote="Jacket"]

Еми те и италианците слагат пластмасови подпори на пружините. Пример: DJ III.

Ride fast, yet ride smart!
:}):;)

[/quote]


Мисля, че си в дълбока грешка. В никоя coil вилка на Marzocchi няма пластмасови подпори на пружините, пластмасови са единствено врътките за настройка на preload-a и то само при 2004 моделите. Вътре пружината лежи отдолу върху патрона на хидравликата (HSCV) или горната капачка на хидравликата (SSV, SSVF), които са алуминиеви. Върху пружината има нанизана пластмасова втулка (preload sleeve), която служи за обиране на разликата между геометрията на вилката и хода на тръбите; върху нея има пластмасова шайба, в която която лежи алуминиевата гайка за preload-а. Тоест двете крайни опори на пружините са алуминиеви във всички модели на Marzocchi, а този пластмасов preload sleeve е пластмасов за да обере щетите при евентуален bottom-out вместо алуминиевите части.

При Минету Бляк ситуацията е коренно различна - в единствената пружина отдолу влиза втулка с ръб, която е опора на пружината и е пластмасова, тоест страда при ВСЯКО по-екстремно натоварване (имам предвид сгъване с по-висока скорост от тази при въртене), вместо само при bottom-out. Не искам да ти описвам на какво беше станала тази втулка на моя Black Super Air след 2-3 месеца леки oly-ta над тротоари в града и съвсем спокойно all-round каране на Витоша. Беше заприличала на поничка... и съвсем логично ми се счупи пружината, щото не беше издържала на прекомерните усуквания заради сплесканата втулка.

жабарите все пак не са малоумни, че да сложат пластмасови подпори на пружините - особено на Dirt[b]JUMPER[/b] вилка!!!

Do, or do not - there's no try...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта