Cannondale and New Vision

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Cannondale and New Vision

Мнениеот velco » Съб Май 07, 2005 5:01 pm

Защo dealer locator-а на Cannondale връща New Vision Ltd., Mladost 1a, bl.510, и т.н. и има линк към www.ram-bikes.com?

Къде можем да видим каталог с продуктите на Cannondale ?
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Май 07, 2005 6:01 pm

:rofl:
Не знаеш ли,че от тази година официален вносител на Cannondale ще са БАС-аджийте?
:rofl:
Голям купон ще падне с цените обаче
:rofl:
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Съб Май 07, 2005 6:36 pm

Новия купон "цифромания 2005/06" ? Я го знам бе!
:D:D:peace:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Съб Май 07, 2005 7:13 pm

[quote="Metal_Psycho"]

:rofl:
Не знаеш ли,че от тази година официален вносител на Cannondale ще са БАС-аджийте?
:rofl:
Голям купон ще падне с цените обаче
:rofl:
[/quote]

... не си много добре осведомен...

Цените ще са като навсякъде в европа.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RaveUnit » Съб Май 07, 2005 7:26 pm

а дали ще е както до сега
вносител: Ню Вижън
разпространител: [One Distribution]
търговец: [BAS] Велос и т.н. ???
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Май 07, 2005 8:38 pm

[quote="C_Mo"]

... не си много добре осведомен...

Цените ще са като навсякъде в европа.
[/quote]


И това предполагах.
Но цените в Европа хич не са по джоба на българсия баЙкър.
Не искам да се заяждам,но това са си факти.
Принципно за всяка една държбава трябва цената да се определя по средностатистическите доходи...или съмтинг лайк дат.
Примери много.Това и ти го знаеш.
Гуд лък все пак:)
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Съб Май 07, 2005 9:48 pm

@MP
абе трябва, ама никой за нищо не го прави...
[i]пример:[/i] затова и процъфтява така интелектуалното пиратство :D пък ти си прави изводите :tongue:
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Metal_Psycho » Съб Май 07, 2005 10:28 pm

[quote="M1010X"]

@MP
абе трябва, ама никой за нищо не го прави...
[i]пример:[/i] затова и процъфтява така интелектуалното пиратство :D пък ти си прави изводите :tongue:
[/quote]


Ами точно това и аз казвам :)
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Нед Май 08, 2005 9:55 am

[quote="Metal_Psycho"]

[quote="C_Mo"]

... не си много добре осведомен...

Цените ще са като навсякъде в европа.
[/quote]


И това предполагах.
Но цените в Европа хич не са по джоба на българсия баЙкър.
Не искам да се заяждам,но това са си факти.
Принципно за всяка една държбава трябва цената да се определя по средностатистическите доходи...или съмтинг лайк дат.
Примери много.Това и ти го знаеш.
Гуд лък все пак:)
[/quote]

Прав си за цените... но трябва да се има предвид, че производствената цена на даден продукт не зависи по никакъв начин от това къде ще се продава. И след като цената, на която се продава даденото нещо от производителя е функция от производствената цена няма да се случи скоро да пазаруваме нещо, на по-ниски цени само защото са ни ниски доходите.

Ако си мислиш "ама ако свалят цените ще продават повече..." - сети се колко нищожна част от пазара на големите компании сме и ще забравиш за този вариант. В държави с развита "байк култура" (и съответно пазар) за 5 мин може да видиш толкова качествени колела - колкото има в цяла България.

Относно цените като цяло... повечето от пишештите тук знаяк каква е цената на качествените компоненти (не говоря за високи класове, а качесто за даден ценови клас). Но хората масово търсят колела за по 300лв - за такъв човек няма разлика дали в магазина има колела за 1500, 2000, 5000 - той толкова може да отдели. Тъжно, но факт. Карач, който търси качество и е готов да плати за него толкова, колкото струва ще наблегне на събирането на парите, а не на вайкане кое колко е скъпо.

Не искам по никакъв начин да обидя хората, които не приемат подобни разходи за колела, или нямат възможност да ги направят. Просто такава ни е реалността.

...както и да е...

п.п.
не намесвайте щатите... там нещата са различни.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Metal_Psycho » Нед Май 08, 2005 12:14 pm

Еми C_Mo,съгласен съм с теб.
Въпреки всичко смятам,че трябва да има преференциални цени за БГ.Но дори и така е по-добре без нищо.:)

П.п. Щатите не съм ги замесвал?Всъщност смятах да дам пример с БГ пазара на оригинални игри.
По пресен пример с Guild Wars.Цената в Европа е 45 евро,но специално за БГ ще е 55 лева.
За подобни отстъпки говорех.

Cheers:)
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Нед Май 08, 2005 12:42 pm

[quote="Metal_Psycho"]

Еми C_Mo,съгласен съм с теб.
Въпреки всичко смятам,че трябва да има преференциални цени за БГ.Но дори и така е по-добре без нищо.:)

П.п. Щатите не съм ги замесвал?Всъщност смятах да дам пример с БГ пазара на оригинални игри.
По пресен пример с Guild Wars.Цената в Европа е 45 евро,но специално за БГ ще е 55 лева.
За подобни отстъпки говорех.

Cheers:)
[/quote]


:offtopic:
а ти нали се сещаш,как изглежда оригинален WC3 Frozen Throne тук и в USA?
там е голяма кутия, със книжка и всички екстри
а от Пулсар - евтин ДВД бокс с кофти принтирана обложка/книжка и сериал принтен на обикновенна хартия, залепен с лепило за бокс-а
:offtopic:
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот Victor » Нед Май 08, 2005 1:07 pm

[quote]Прав си за цените... но трябва да се има предвид, че производствената цена на даден продукт не зависи по никакъв начин от това къде ще се продава. И след като цената, на която се продава даденото нещо от производителя е функция от производствената цена няма да се случи скоро да пазаруваме нещо, на по-ниски цени само защото са ни ниски доходите[/quote]

Ами така е затова ще се броят на пръсти хорат който карат Cannondale . Но за сметка на това ние ще си караме БГ колелата RAM, Drag и т.н. аз лично мисля че магазините трябва да се средоточат в правенето на рамки и части пред това да внасят безумно скъпи за нашите представи/възможности колела.
Абе секви ги има !
България не ме обича,
а аз съм ебати пича !
Victor
 
Мнения: 483
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 23, 2004 9:47 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Пон Май 09, 2005 9:28 am

[quote="Victor"]

[quote]Прав си за цените... но трябва да се има предвид, че производствената цена на даден продукт не зависи по никакъв начин от това къде ще се продава. И след като цената, на която се продава даденото нещо от производителя е функция от производствената цена няма да се случи скоро да пазаруваме нещо, на по-ниски цени само защото са ни ниски доходите[/quote]

Ами така е затова ще се броят на пръсти хорат който карат Cannondale . Но за сметка на това ние ще си караме БГ колелата RAM, Drag и т.н. аз лично мисля че магазините трябва да се средоточат в правенето на рамки и части пред това да внасят безумно скъпи за нашите представи/възможности колела.
[/quote]

Извинявам се, че се намесвам, аз карам с рамка на тази фирма. Взех я есента втора ръка и цената съвсем не бе непосилна - 400 лв за твърда XC рамка, курбели,педали, средно, преден обтегач, чашки и твърда вилка. От Хр. Смирненски 60 (Иван) я купих, скоро ми каза че е започнал внос на втора употреба цели байкове Cannondale- модели с двойно окачване на цени 1200 лв приблизително.
Така че за почитателите на фирмата има варианти за покупка на приемливи цени, мисля, че ако и в БАС започнат доставка на втора ръка рамки и колела би имало смисъл с оглед на по-добрата цена!
:^:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Пон Май 09, 2005 10:01 am

[quote="C_Mo"]
Прав си за цените... но трябва да се има предвид, че производствената цена на даден продукт не зависи по никакъв начин от това къде ще се продава. И след като цената, на която се продава даденото нещо от производителя е функция от производствената цена няма да се случи скоро да пазаруваме нещо, на по-ниски цени само защото са ни ниски доходите.
[/quote]


Въпроса е именно в точната функция, която предполагам е от вида Y=X*K, където X е производствената (за да сме по-коректни вносната) цена, а К е оскъпяването, тоест печалбата за дистрибутори, разпространители и търговци. Та въпроса е не във функцията, не в аргумента X, а в коефициента К. Това трябва да варира според държавата, но съм съгласен с теб, че е малко утопично - все пак пазара е свободен и всичко опира до добрата воля на ценообразуващите фактори.

[quote="C_Mo"]
Ако си мислиш "ама ако свалят цените ще продават повече..." - сети се колко нищожна част от пазара на големите компании сме и ще забравиш за този вариант. В държави с развита "байк култура" (и съответно пазар) за 5 мин може да видиш толкова качествени колела - колкото има в цяла България.
[/quote]

Симо, много добре знаеш, че пазар се развива проактивно, а не пасивно с чакане. Ако производителите сметнат че има потенциал в нашия пазар, може и да стане. Въпроса е че, тези които трябва да им подадат информация за пазара и посоката в която се развива, са тези които определят коефициента К, демек имаме типичен конфликт на интереси.

[quote="C_Mo"]
Относно цените като цяло... повечето от пишештите тук знаяк каква е цената на качествените компоненти (не говоря за високи класове, а качесто за даден ценови клас). Но хората масово търсят колела за по 300лв - за такъв човек няма разлика дали в магазина има колела за 1500, 2000, 5000 - той толкова може да отдели. Тъжно, но факт. Карач, който търси качество и е готов да плати за него толкова, колкото струва ще наблегне на събирането на парите, а не на вайкане кое колко е скъпо.
[/quote]

Тук съм абсолютно съгласен - който иска хубаво, спестява. Въпроса е, че дори тези хора имат полза от по-нормални цени. Точно те са най-страдащи, щото спестяват въпреки условията тук. И се получава, че вместо да се насърчава такъв спестовен подход в името на по-високи цени, цените се вдигат още повече и страдат точно решените да спестяват и да си дадат парите хора, демек това което движи пазара. Хората които дават по 300 лв и повече не искат не са фактор за развитие на пазара - от такива клиенти се облагодетелстват само търговци на "боклуци".
А търговците на скъпи и хубави колела би трябвало да насърчават и да образоват хората, защо скъпите колела си струва да ги страдаш и да спестяваш.

Но такова нещо аз поне засега не виждам тук.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Май 09, 2005 10:08 am

[quote="velco"]

Защo dealer locator-а на Cannondale връща New Vision Ltd., Mladost 1a, bl.510, и т.н. и има линк към www.ram-bikes.com?

Къде можем да видим каталог с продуктите на Cannondale ?

[/quote]


По същата причина поради която dealer locator-а на Maxxis връща същия адрес и дори едно именце в имейл адреса.
Причината е че лека полека се върви към "монополизиране" на известните марки у нас, с която цел се сключват дилърски договори и после с години нищо не става. Типичен пример - ParkTool.

Целта е в последствие ако някой предприемчив човек се опита да стане дилър на марката X, да му се каже от централата на X, "ами ние вече имаме дилър в България, обърнете се към господин еди-кой-си" (нарочно не споменавам имена). И господин еди-кой-си си лапва процентчето, а човека е принуден да го натовари това процентче на главите на клиентите, за да е на печалба. Ей така се правят високи цени.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Пон Май 09, 2005 10:38 am

[quote="bikerider"]
Въпроса е именно в точната функция, която предполагам е от вида Y=X*K, където X е производствената (за да сме по-коректни вносната) цена, а К е оскъпяването, тоест печалбата за дистрибутори, разпространители и търговци. Та въпроса е не във функцията, не в аргумента X, а в коефициента К. Това трябва да варира според държавата, но съм съгласен с теб, че е малко утопично - все пак пазара е свободен и всичко опира до добрата воля на ценообразуващите фактори.
[/quote]

[quote="bikerider"]
Симо, много добре знаеш, че пазар се развива проактивно, а не пасивно с чакане. Ако производителите сметнат че има потенциал в нашия пазар, може и да стане. Въпроса е че, тези които трябва да им подадат информация за пазара и посоката в която се развива, са тези които определят коефициента К, демек имаме типичен конфликт на интереси.
[/quote]


Когато имаме определена от производителя крайна цена коефицента К оказва влияние единствено на съотношението на печалбата за дистрибутори, разпространители и търговци.

[quote="bikerider"]
По същата причина поради която dealer locator-а на Maxxis връща същия адрес и дори едно именце в имейл адреса.
Причината е че лека полека се върви към "монополизиране" на известните марки у нас, с която цел се сключват дилърски договори и после с години нищо не става. Типичен пример - ParkTool.
[/quote]

Какъв е случая с ParkTool и как го съпоставяш с останалите марки, за които има дистрибутори за България?

п.п.
Ако е много писане да го оставим за дискутиране на маса ;)
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Пон Май 09, 2005 10:49 am

не, не, не се притеснявайте :D на мен лично наистина ми е интересно (не се заяждам, сериозно говоря). не от професионална гледна точка, а просто... обогатявам житейската си култура, ако мога така да се изразя. :angel:
благодаря за разбирането.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Май 09, 2005 10:56 am

[quote="C_Mo"]

[quote="bikerider"]
Въпроса е именно в точната функция, която предполагам е от вида Y=X*K, където X е производствената (за да сме по-коректни вносната) цена, а К е оскъпяването, тоест печалбата за дистрибутори, разпространители и търговци. Та въпроса е не във функцията, не в аргумента X, а в коефициента К. Това трябва да варира според държавата, но съм съгласен с теб, че е малко утопично - все пак пазара е свободен и всичко опира до добрата воля на ценообразуващите фактори.
[/quote]

[quote="bikerider"]
Симо, много добре знаеш, че пазар се развива проактивно, а не пасивно с чакане. Ако производителите сметнат че има потенциал в нашия пазар, може и да стане. Въпроса е че, тези които трябва да им подадат информация за пазара и посоката в която се развива, са тези които определят коефициента К, демек имаме типичен конфликт на интереси.
[/quote]


Когато имаме определена от производителя крайна цена коефицента К оказва влияние единствено на съотношението на печалбата за дистрибутори, разпространители и търговци.
[/quote]


А - добре е че казваме нещата както са. Факт е, че най-голямото зло са крайните цени определени от централата. Което не значи да се примиряваме с тях нали? Само дето играта е малко нечестна, защото никой освен вносителя/дистрибутора/търговеца не знае какви са крайните цени определени от централата и никой не може да каже дали някой по веригата тук е коректен или не. Представи си: "добър ден, господа от Максис, абе каква ви е цената за България, че тука търговците май ни лъжат". Смях в залата....

[quote="C_Mo"]
[quote="bikerider"]
По същата причина поради която dealer locator-а на Maxxis връща същия адрес и дори едно именце в имейл адреса.
Причината е че лека полека се върви към "монополизиране" на известните марки у нас, с която цел се сключват дилърски договори и после с години нищо не става. Типичен пример - ParkTool.
[/quote]

Какъв е случая с ParkTool и как го съпоставяш с останалите марки, за които има дистрибутори за България?

п.п.
Ако е много писане да го оставим за дискутиране на маса ;)
[/quote]


Не е много писане. Преди една-две години ProSport или някаква свързана с тях фирма беше дилър на ParkTool. Не съм виждал тук да се продават такива инструменти, дори не съм виждал изобщо никъде, освен на стадиона в сервиза на федерацията. Дадох пример за фиктивно дилърство, но не намеквам че случая с Cannondale е такъв. Факт е, че дилърските договори с най-големите фирми (с най-продаваемите продукти) в момента се държат от NewVision, което си е посреднически монопол както и да го погледнеш. Но както казах преди - пазара е свободен - first come, first serve.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот psychoiho » Пон Май 09, 2005 12:28 pm

моите уважения, Симо, но за някои неща не мога да се съглася. Много съм се оглеждал по улиците и парковете на европата и за 5 минути гледане можеш да видиш главно таратайки, защото там хората масово карат таралясници в стил "сити байк".
дори в парковете преобладават слабоизвестни локални марки.
в байк магазините в европата масово продават аналозите на спринт,много търсене търсих например във виена и намерих само 2 свестни магазина. А като ги разпитах за DH части ме гледаха като изтървани...имаха по 1 DH колело на витрината и всичко останало по поръчка се доставяше. Повечето елитни колелета бяха XC и freeride. А цените им бяха направо ужасни! толкова, че си кътках парите и като се прибрах си пазарувах от тука!

всъщност пиша го тоя ферман за да те помоля да не даваш пример със "как било в европа", некоректно е.

иначе аз не се съмнявам че ще се продават canondale и на европейски цени. Има платежоспособни клиенти (справка, поршета и бмв-та на глава на населението у нас) има и добри търговци...
psychoiho
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2005 1:19 pm

Мнениеот C_Mo » Пон Май 09, 2005 1:14 pm

[quote="psychoiho"]

моите уважения, Симо, но за някои неща не мога да се съглася. Много съм се оглеждал по улиците и парковете на европата и за 5 минути гледане можеш да видиш главно таратайки, защото там хората масово карат таралясници в стил "сити байк".
дори в парковете преобладават слабоизвестни локални марки.
в байк магазините в европата масово продават аналозите на спринт,много търсене търсих например във виена и намерих само 2 свестни магазина. А като ги разпитах за DH части ме гледаха като изтървани...имаха по 1 DH колело на витрината и всичко останало по поръчка се доставяше. Повечето елитни колелета бяха XC и freeride. А цените им бяха направо ужасни! толкова, че си кътках парите и като се прибрах си пазарувах от тука!

всъщност пиша го тоя ферман за да те помоля да не даваш пример със "как било в европа", некоректно е.

иначе аз не се съмнявам че ще се продават canondale и на европейски цени. Има платежоспособни клиенти (справка, поршета и бмв-та на глава на населението у нас) има и добри търговци...


[/quote]

Моя грешка... трябваше да уточня, че става въпрос за байк район. Ти имаш по-продължителни наблюдения - приемам корекцията.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Пон Май 09, 2005 4:36 pm

европейски цени за неевропейски потребители, добре замислено...:censored:

:bulb: а защо "кочовете" не се продават на нашите "европейски" цени и в UK? нали и там е Европа?!:confused:
и след като не е и там Европа - да не би пък тука да е?!:confused::confused:

:crazy:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Admin » Пон Май 09, 2005 5:56 pm

mih, примерът с RAM в UK не е съвсем коректен, защото нещата са обърнати ;) RAM е българска марка, и според мен една от идеите зад нея е да се продават качествени байкове на цени, по-ниски от тези на аналозите им с чужд етикет. По този начин, като отидеш в магазина, можеш да си избереш - байк с БГ марка, който е по-евтин, но не толкова "марков" или байк на известен производител (в нашия случай Cannondale, Corratec, Giant, Scott), за които казано най-просто зе заплаща една идея отгоре заради марката (в което, разбира се, не виждам нищо лошо, защото реномето не е нещо, което се прави лесно). Така че RAM, Drag и др. (не се сещам за такива, по-скоро за отделни модели, но да се надяваме, че ще има и още в бъдеще;)) съществуват като марки, за да бъде предложено на българския потребител нещо, което като окомплектовка е близко до доста по-скъпи возила. Така че би било смешно RAM да струват в България толкова, колкото струват същите колела в Европа, защото това не е целта, а и тогава нямаше да се конкурират успешно със западните марки.
Обаче, когато RAM излизат вече и на чужд пазар (или която и да е друга БГ марка), съвсем логично е цените им да са съобразени с конюнктурата там. На онези пазари има много, ама много малки играчи, които предлагат хубави тайвански рамки с хубави компоненти на едни хубави цени. Защо RAM да не станат такъв играч, стига да успеят да пробият...:) Мисълта ми е, че би било противно на всякаква търговска логика RAM да не използват покупателната способност на чужденците и да спечелят повече от тях само защото цените им в БГ са по-ниски. А те могат да определят различни цени, защото те са тези, които сглобяват колелата, т.е. са "производителя" в случая.
И ако обърнем пак нещата - Cannondale са тези, които могат да определят или не крайни цени за БГ и да решат дали те да са като в Европа или да не са. Затова неможе по логиката RAM е по-евтино в БГ и по-скъпо в UK да се иска Cannondale да е по-евтино в БГ ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот mih » Пон Май 09, 2005 7:09 pm

[quote="Admin"]

mih, примерът с RAM в UK не е съвсем коректен, защото нещата са обърнати ;) RAM е българска марка, и според мен една от идеите зад нея е да се продават качествени байкове на цени, по-ниски от тези на аналозите им с чужд етикет. По този начин, като отидеш в магазина, можеш да си избереш - байк с БГ марка, който е по-евтин, но не толкова "марков" или байк на известен производител (в нашия случай Cannondale, Corratec, Giant, Scott), за които казано най-просто зе заплаща една идея отгоре заради марката (в което, разбира се, не виждам нищо лошо, защото реномето не е нещо, което се прави лесно). Така че RAM, Drag и др. (не се сещам за такива, по-скоро за отделни модели, но да се надяваме, че ще има и още в бъдеще;)) съществуват като марки, за да бъде предложено на българския потребител нещо, което като окомплектовка е близко до доста по-скъпи возила. Така че би било смешно RAM да струват в България толкова, колкото струват същите колела в Европа, защото това не е целта, а и тогава нямаше да се конкурират успешно със западните марки.
Обаче, когато RAM излизат вече и на чужд пазар (или която и да е друга БГ марка), съвсем логично е цените им да са съобразени с конюнктурата там. На онези пазари има много, ама много малки играчи, които предлагат хубави тайвански рамки с хубави компоненти на едни хубави цени. Защо RAM да не станат такъв играч, стига да успеят да пробият...:) Мисълта ми е, че би било противно на всякаква търговска логика RAM да не използват покупателната способност на чужденците и да спечелят повече от тях само защото цените им в БГ са по-ниски. А те могат да определят различни цени, защото те са тези, които сглобяват колелата, т.е. са "производителя" в случая.
И ако обърнем пак нещата - Cannondale са тези, които могат да определят или не крайни цени за БГ и да решат дали те да са като в Европа или да не са. Затова неможе по логиката RAM е по-евтино в БГ и по-скъпо в UK да се иска Cannondale да е по-евтино в БГ ;)
[/quote]


мерси за обоснования отговор:thumb:, но мисля, че не си разбрал иронията и риторичния въпрос ;) аз не искам по тази логика да има по-евтини цени тука, леко абсурдно си е...:)
както и да е... знаеш какво бачкам и предполагам ти е ясно, че каквото си ми обяснил и на мен ми е ясно. мислех, че може да се ползва някакъв държавен механизъм за сваляне на цените според стандарта ни, а не да ни товарят с европейските им цени(не е ли така с новите коли, нима тук един нов Опел струва колкото в Германия, "Опел" ли определя цените за всяка отделна страна?)... примерно как става така, че Коратеците ще идват с цени, съобразени с покупателната ни способност (според batman), а при Cannondale това не става? защо подозирам, че Cannondale са си наясно, че тук положението далеч не е като в Европа (всички ни знаят, че сме сред най-бедните страни в Европа)? Най-малкото не сме член на Съюза, което прави най-странни нещата, поне за мен, защото, както знаем, Европейския Съюз е предимно с икономически характер, и след като сме вън от него, не би трябвало да се прилагат същите схеми и за България...

но сега аз ставам и няма да мога да видя днес отговора ти, затова ако искаш, можем да продължим в сряда на сбирката...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот RaveUnit » Пон Май 09, 2005 10:28 pm

крилатата фраза на римския сенат (нещо като парламент):
'Да го духат бедните'
е още валидна и днес, какво толкова
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот batman » Вто Май 10, 2005 12:12 am

Темата е много тегава и в широк контекст позволява много интерпретации. С истината що-годе са запознати само хората, които са пряко свързани с алъш-вериша през границата. Накратко - желанията са едно, а реалностите съвсвем други. Иначе казано ние, бедните и тъмни балкански субекти сме яко прецаквани и е.ани отзад, поради двойни стандарти и прочие хватки от страна на ЕО и дори от собствената ни държава. Българският краен потребител е жертва на протекционистката политика на големите икономики и най-вече на липсата на възможност за пропорционални защитни мерки от страна на собствената ни държавност. Реално ние сме с финансовия статут на полуколония. По обясними причини не ми се навлиза в детайли, но повярвайте ми, проблема не е в New Vision Ltd. или в Дойчин. Илюзия е, че някой голям западен производител може да се трогне до сълзи от факта, че сме окаяно бедни и да свие от милосърдие печалбата си. Тия хора въобще не са филантропи и ти казват директно в очите: "Искаш по-ниски цени, добре, но тогава ще купуваш от мен много повече!". Българският пазар дори в напълно разработен вид има смешно малък потенциал, който не позволява на вносителите да маневрират и притискат. Не случайно много икономисти съветват да се обединяват малките и бедни страни по регионален принцип (навремето се говореше за Черноморска икономическа зона). С други думи ако българския пазар се слее с ръмънския, с този от страните на бившата Югославия, гръцкия и най-добре с турския, едва ще се докара до потребителския потенциал на една средностатистическа държава, членка на ЕС. Колкото и да ни е тъжо, капиталът никак не е милостив. Цените у нас никога няма да доближат тези в САЩ например, поради несъстоятелността на нашия пазар, единствения ни изход е да забогатяваме - респективно да вдигаме стандарта си. За леко успокоение ще добавя, че ако пазара на качествени велосипеди у нас продължи да се развива с това темпо, след 2-3 години ще е възможно да се купува относително изгодно. :D
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот RaveUnit » Вто Май 10, 2005 8:04 am

залагам на идеята че вътрешния пазар вече не може да се развива с това темпо защото няма възможност за реализация на търгуваните в него стоки и услуги; предвиждам че няма да се развива с това темпо защото вече сме прекалено много хора и започваме да си пречим т.е. няма каквато и да е структура която да поеме многото карачи и да ги разпредели, всички се бутаме за едни и същи 10-15-айде 20 [FR & DH] места да са и втората ми прогноза е че ако до 2 години най-много не се удвоят (поне) трасетата или не се вдигне някакъв отделен статут на [MTB] карачите то дори сегашната активност ще намалее и съответно ще се свие този 'пазар'.
защото за [touring XC] изобщо не е нужно колело над 1500лв, сиреч някакви нисък клас неща ще са най-масови
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот psychoiho » Вто Май 10, 2005 9:01 am

[quote="RaveUnit"]

залагам на идеята ...
[/quote]


и ще загубиш...
psychoiho
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 04, 2005 1:19 pm

Мнениеот lacho_m » Вто Май 10, 2005 9:17 am

[quote="RaveUnit"]
защото за [touring XC] изобщо не е нужно колело над 1500лв, сиреч някакви нисък клас неща ще са най-масови
[/quote]


Брех...:bigeyes: а пък аз си мислех че да сглобиш читаво и съответно ЛЕКО колело за XC ще трябват доста повечко пари отколкото за каквато и да е DH или FR машина, където тежеста е на второ място пред издържливостта :D.

Само отбелязвам...:beer:
Да бе мирно седяло, нищо не би видяло!
Аватар
lacho_m
 
Мнения: 737
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:52 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Май 10, 2005 10:41 am

[quote="mih"]
мислех, че може да се ползва някакъв държавен механизъм за сваляне на цените според стандарта ни
[/quote]


мисля сам можеш да стигнеш до извода, че в един глобализиращ се свят, в който най-висша ценност са парите, "свободния" пазар, банките и борсите, държавните регулации са (гледам да съм "политически коректен" :D) неефективна отживелица. Да, те са най-подходящия начин за социална защита на населението от терора на монополистите, но света е вече различен - локалните решения не работят. Мултинационалните компании често са доста по-богати от кое да е правителство. С други думи казано държавните регулации вече просто не вършат работа в условията на глобализация, щото локалните правителства нямат думата. Думата за България имат Световната банка и МФВ. Логиката е същата като с цените на парното и тока. А някой се осмели да въведе държавна регулация за някои цени, първо моментално ще му лепнат етикет "комунист" (velco, внимавай :boxing::lol::beer:), откъдето на следващите избори ще има довиждане от електората и второ няма да мине много време преди правителството да бъде осъдено в Страсбург от разни "правозащитници" и радетели за "отворено общество".


[quote="batman"]

Темата е много тегава и в широк контекст позволява много интерпретации. С истината що-годе са запознати само хората, които са пряко свързани с алъш-вериша през границата. Накратко - желанията са едно, а реалностите съвсвем други. Иначе казано ние, бедните и тъмни балкански субекти сме яко прецаквани и е.ани отзад, поради двойни стандарти и прочие хватки от страна на ЕО и дори от собствената ни държава. Българският краен потребител е жертва на протекционистката политика на големите икономики и най-вече на липсата на възможност за пропорционални защитни мерки от страна на собствената ни държавност. Реално ние сме с финансовия статут на полуколония. По обясними причини не ми се навлиза в детайли, но повярвайте ми, проблема не е в New Vision Ltd. или в Дойчин. Илюзия е, че някой голям западен производител може да се трогне до сълзи от факта, че сме окаяно бедни и да свие от милосърдие печалбата си. Тия хора въобще не са филантропи и ти казват директно в очите: "Искаш по-ниски цени, добре, но тогава ще купуваш от мен много повече!".
[/quote]

По-ясно и точно от това не може да се каже, с малката поправка че статута на полуколония всъщност е статут на колония - всички икономически, социални, властови и идеологически особености на колониите са налице в България.

[quote="batman"]
Българският пазар дори в напълно разработен вид има смешно малък потенциал, който не позволява на вносителите да маневрират и притискат.
[/quote]

Съгласен съм че пазара е смешен в момента, но не съм съгласен да обвързваш това с потенциала му. Двете нямат нищо общо. Преценката ти предполагам се основава на текущи данни и статистика, но имаш ли анализ на тенденциите, че си толкова категоричен? Хората имат пари, банките дават все повече заеми, лихвите се очаква да паднат след намесата на БНБ за кредитите... какво повече? Иска някой скъпо колело - взима заем и го изплаща после. Който го е страх от мечки да не ходи в гората. Което оставя извън борда истински бедните момчета и момичета които дори не могат и заем да вземат, но... RaveUnit го каза за духането и бедните... но нали вярваме единствено и само в парите, тогава от какво се оплакваме?

[quote="batman"]
Не случайно много икономисти съветват да се обединяват малките и бедни страни по регионален принцип (навремето се говореше за Черноморска икономическа зона).
[/quote]

Е това време отмина - сега съветите са в посока гиганти като ЕС. Което и стана - от 2007 ще сме членове на Европейския съюз - това според теб означава ли, че вече като част от единния европейски пазар и огромната му покупателна способност, Cannondale например биха решили да свалят цените за България, защото сме част от огромната покупателна способност?
Тоест ти прогнозираш ли, че ще има спад в цените когато станем реално членове на ЕС? Щото ако не паднат, твоите обяснения защо са високи цените в малката ни държава стават несъстоятелни и трябва да се търсят други...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Май 10, 2005 11:26 am

[quote="lacho_m"]

[quote="RaveUnit"]
защото за [touring XC] изобщо не е нужно колело над 1500лв, сиреч някакви нисък клас неща ще са най-масови
[/quote]


Брех...:bigeyes: а пък аз си мислех че да сглобиш читаво и съответно ЛЕКО колело за XC ще трябват доста повечко пари отколкото за каквато и да е DH или FR машина, където тежеста е на второ място пред издържливостта :D.

Само отбелязвам...:beer:
[/quote]



Ела го кажи това на моя дракон :beer:

RaveUnit имаше предвид масов спорт, тоест колела за масовия потребител. Състезателни колелца не всеки може да си купи, пък и не са нужни за спокойно и готино въртене.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта