подкова

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

подкова

Мнениеот hlebarka » Чет Май 05, 2005 6:44 pm

Знам, че много разбирате.

Кой от петте показани би се деформирал най-малко?



Изображение

Или в действителност не би имало разлика?
Аз не знам, за това питам.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот GOA » Чет Май 05, 2005 8:08 pm

3
Downhill by car.
Лопа ти прожината на амортесиора.

|-|
Аватар
GOA
 
Мнения: 732
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Окт 24, 2003 11:56 am

Мнениеот chiMol » Чет Май 05, 2005 8:19 pm

Според мен е вариант 1 ...кръглата форма е най здрава и ТРУДНОИЗПЪЛНИМА .... затова бустерите ги правят кото номер 5 и 4
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот Rotting » Чет Май 05, 2005 8:50 pm

може да не съм прав, но си мисля, че едно нещо щом е сгънато то се стреми да се разгъне. затова формата би трябвало да е такава, че да се противопостави на разгъването, т.е. отварянето. в случая подковите не са сганати, но имат същата форма
5 - има мерак за отваряне :D
2, 3, 4, - също имат мерак за отваряне, още повече, че ушите са навън
1 - мисля си, че ще е най-трудно да се отвори

Би трябвало да може с вектори да се изчисли силата, необходима за отваряне на формата... от 7 години съм доста далече от математиката
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот ThEUfO » Пет Май 06, 2005 6:19 pm

[quote="hlebarka"]

Знам, че много разбирате.

Кой от петте показани би се деформирал най-малко?
Или в действителност не би имало разлика?
Аз не знам, за това питам.
[/quote]


Зависи от какъв материал са, зависи откъде ще е натиска за деформацията... Според мен 3, ще се деформира най-трудно при натиск отгоре, има стабилна опора.

Въпроса си го задал в стил : "Коя кола е най-хубава"
1.мерцедес
2.ферари
3.бугати
4.лада :peace:
5.служебен мерцедес :bouncy:
Древна мъдрост: "s****** ** **** po default"
ThEUfO
 
Мнения: 374
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 5:20 pm
Местоположение: Madagascar

Мнениеот caspar » Пет Май 06, 2005 6:29 pm

[quote="ThEUfO"]

[quote="hlebarka"]

Знам, че много разбирате.

Кой от петте показани би се деформирал най-малко?
Или в действителност не би имало разлика?
Аз не знам, за това питам.
[/quote]


Зависи от какъв материал са, зависи откъде ще е натиска за деформацията... Според мен 3, ще се деформира най-трудно при натиск отгоре, има стабилна опора.

Въпроса си го задал в стил : "Коя кола е най-хубава"
1.мерцедес
2.ферари
3.бугати
4.лада :peace:
5.служебен мерцедес :bouncy:
[/quote]

:rofl::rofl::rofl::rofl:
:beer:
"He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man."
Аватар
caspar
 
Мнения: 2444
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 8:34 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Пет Май 06, 2005 6:34 pm

утф?

От един материал, естествено, не е подвеждащ въпрос, брейкбустери са все пак, какви "натиски отгоре"?
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот atanas90 » Пет Май 06, 2005 6:46 pm

номер 1 е най-здрава (ства дума за якост на опън) и е най-подходяща за скоба за V-break ако за това питаш.
atanas90
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Ное 30, 2004 2:42 pm

Мнениеот PtD » Пон Май 09, 2005 11:08 am

1 е най-добре като конструкция, а като бустер е неизползваем... защото ще стърчи отвън и ще ти причинява болки в глезените :sonar:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пон Май 09, 2005 11:14 am

[quote="PtD"]

1 е най-добре като конструкция, а като бустер е неизползваем... защото ще стърчи отвън и ще ти причинява болки в глезените :sonar:
[/quote]


значи остават 3 или 4 - аз лично гласувам също за 3.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пон Май 09, 2005 11:27 am

Разтварянето при натиск отвътре става в основната си част не долу до ушите (за това и дизайнерските извивки в долните части на вариантите нямат НИКАКВО значение), а в горната част. Там силата е с пъти по-голяма. Така че всъщност хич не е важно как ще закривиш формата долу, а колко материал ще налееш в горната част. Аз бих препоръчал вариант 5 с още по-удебелена горна средна част и постепенно нарастване на ширината на рамената отдолу нагоре. Теоретично това е оптималното - материалът да е съсредоточен там, където силата е най-голяма.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Май 09, 2005 11:34 am

Не мисля, че само по картинката може да се определи кой е най-здравия вариант. Това може да се изчисли, но само при конкретни рамери и материали. По мое мниние за практически цели всички варианти вършат приблизително еднаква работа.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Май 09, 2005 1:43 pm

[quote="did"]

за това и дизайнерските извивки в долните части на вариантите нямат НИКАКВО значение
[/quote]


Чак пък никакво... И страничните части се товарят на огъване.

[quote="did"]

Аз бих препоръчал вариант 5 с още по-удебелена горна средна част
[/quote]


А не е ли по-добре да е по-уширена? В крайна сметка говорим за огъване, не за срязване?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот did » Пон Май 09, 2005 1:51 pm

[quote="PtD"]
Чак пък никакво... И страничните части се товарят на огъване.
[/quote]

:beer:
Вярно, че не е съвсем никакво, но според мен е пренебрежимо малко

[quote="PtD"]
А не е ли по-добре да е по-уширена? В крайна сметка говорим за огъване, не за срязване?
[/quote]

:beer:
Да де, и аз това имах предвид, ама не съм се изразил никак точно.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Пон Май 09, 2005 1:54 pm

@did
:beer::beer::beer:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пон Май 09, 2005 2:03 pm

[quote="did"]

Разтварянето при натиск отвътре става в основната си част не долу до ушите (за това и дизайнерските извивки в долните части на вариантите нямат НИКАКВО значение), а в горната част. Там силата е с пъти по-голяма. Така че всъщност хич не е важно как ще закривиш формата долу, а колко материал ще налееш в горната част. Аз бих препоръчал вариант 5 с още по-удебелена горна средна част и постепенно нарастване на ширината на рамената отдолу нагоре. Теоретично това е оптималното - материалът да е съсредоточен там, където силата е най-голяма.
[/quote]


:offtopic:
Прав си разбира се, което ме кара да си спомня нещо, което се чудех навремето когато си купих първите бустери - защо аджеба трябва да се правят подкови като може само да се направи планка директно от едното рогче до другото??? :crazy::lol:
Знаех че има причина да е подкова иначе нямаше да е подкова. Ако щеш вярвай но съм мислил над половин час защо е така. После ми идеше да се напия от мъка колко съм тъп :emlaugh::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Май 09, 2005 2:08 pm

Всъщност горната част е натоварена на половина на опън (долната част от сечението)и наполовина на натиск (горната част от сечението)- по съпромат ги рисуват с едни триъгълничета (при правоъгълно сечение):D
А формата е на подкова, за да се избегнат места с концентрация на напреженията. Ако беше не с форма на подкова, а с форма на буквата П тогава в ъглите биха са концентрирали напреженията и съответно с времето е възможна поява на пукнатини и т.н.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот did » Пон Май 09, 2005 2:21 pm

[quote="NovemberCharlie"]

Всъщност горната част е натоварена на половина на опън (долната част от сечението)и наполовина на натиск (горната част от сечението)- по съпромат ги ресуват с едни триъгълничета (при правоъгълно сечение):D
[/quote]


Аха. То затова и "конструкторите" си позволяват лукса с цел олекотяване да правят дупки по средата. Ама такава е ситуацията и по продължение на цялата подкова, не само горе. Разликата е само в големината на силата на различните места, иначе посоките на "триъгълничетата" са еднакви.

Всъщност, понеже материала от вътрешния и външния край няма как да е различен (единия да е по-устойчив на натиск, другия на опън), няма особен смисъл да се мисли за вида натоварване.

@bikerider:
:baby:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Май 09, 2005 2:27 pm

Така е - в централната част напреженията са минимални - даже най-добрият вариант е сечението да не е правоъгълно, а двойно Т. Добро решение би било и кухо (тръба) овално сечение.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Май 09, 2005 2:31 pm

Всъщност мисля, че напреженията са подобни на тези в мостовете, но "причинно-следствената връзка" е обратна и посоката на силите в "опорните точки" е различна. А също така мисля, че в страничните части отношението опън-натиск е в полза на опъна, но може и да греша:beer:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот BuxpeH » Чет Май 12, 2005 12:34 am

Грешиш!
[img]http://free.bol.bg/buxpeh/manijata/podkova.wmf[/img]
Според мен най важното като си избираш форма за подкова е клиарънса с гумата и краката, т.е. в долните части трябва да е плътна и не много дебело, защото напреженията са в пъти по-малки отколкото н арката. В горната част пък може да е по-дебела, и с дупки, за да се използва по-пълниценно материала, следователно да е по-лек бустера. Трябва да имаш предвид обаче, че колкото е по-широка, толкова по-нестабирен е натиснатия и край. Да не си решил да си го правиш сам? Ако е така се замисли дали има начин да свържещ горния край на арката с дупките за калник на рамката, ако има такива де.
BuxpeH
 
Мнения: 464
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пон Юли 14, 2003 12:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Чет Май 12, 2005 1:22 am

[quote="BuxpeH"]

Ако е така се замисли дали има начин да свържещ горния край на арката с дупките за калник на рамката, ако има такива де.
[/quote]

Доста добра идея, при това съвсем лесно изпълнима в конкретния случай.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот BuxpeH » Чет Май 12, 2005 6:36 pm

Мда :^:
Преди време ми се наложи да импровизирам така. Паднах по някакъв свръхестествен начин и си огънах пъпката на v-brake-а. После като го изгривих обратно и естествено почти половината се пукна и единствено това ми хрумна. Става идеално с тръба от антена и и някакъв не-много тежък дълъг болт да ги хване.
Добре че тогава си намерих най-накрая сменяеми да се продават...
BuxpeH
 
Мнения: 464
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пон Юли 14, 2003 12:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chiMol » Чет Май 12, 2005 7:48 pm

и така накрая ХЛЕБИ коя печели като ФОРМА?????
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот hlebarka » Чет Май 12, 2005 11:57 pm

[quote="chiMol"]

и така накрая ХЛЕБИ коя печели като ФОРМА?????
[/quote]


[img]http://www.mtb-bg.com/album/hlebarka/bb1.jpg[/img]


Ами този в ляво, до него е настощият ми бустер.
Няма да пробивам дупки "за олекотяване",
по много груби изчисления,
засега вероятно грешни, от един отвор с
радиус 4мм ще се спестят 2-3 гр.,пък и цялото е направено на принципа "да има":I
и не искам да го развалям.

@вихрен, мерси за идеята, с една шпилка и малко тръба става, ще изглежда още по-зловещо.

@ptd, внимавах за глезените, на картинка бустерите изглеждат по-широки от колкото са в действителност.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта