Въпрос за жилата

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Въпрос за жилата

Мнениеот thebiker » Вто Апр 26, 2005 5:06 pm

Здравейте

Имам един въпрос за жилата, и по точно нещо като тунинг на жилата и броните.
Просто реших, че на моят байк не са достатъчно къси и като скъсих броните на спирачките (механични са) и на скоростите и резултатите се оказаха впечтляващи - по добро спиране по добро превключване и е по леко - е с милиграми де.
Въпроса е има ли някой инфо за това колко дълги да са броните и по какво се определя?
Ако пък не аз може да дам инфо?
thebiker
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 11, 2004 3:10 pm

Мнениеот bikerider » Вто Апр 26, 2005 5:21 pm

ами броните и жилата се отпускат толкова дълги че да не пречат при завиване и да не се търкат в челото на рамката. друго правило поне на мен не ми е известно.

ако се чудиш защо работят по-добре (и не си ги смазвал или чистил) - скъсяването е намалило триенето на жилото в бронята пропорционално. също така когато си ги скъсил си намалил радиусите на завоите, които правят по рамката и съответно сега има още по-малко триене в тях.

Edit: приемам, че говорим за твърдак с прекъснати брони.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thebiker » Сря Апр 27, 2005 9:40 am

[quote="bikerider"]

ами броните и жилата се отпускат толкова дълги че да не пречат при завиване и да не се търкат в челото на рамката. друго правило поне на мен не ми е известно.

ако се чудиш защо работят по-добре (и не си ги смазвал или чистил) - скъсяването е намалило триенето на жилото в бронята пропорционално. също така когато си ги скъсил си намалил радиусите на завоите, които правят по рамката и съответно сега има още по-малко триене в тях.

Edit: приемам, че говорим за твърдак с прекъснати брони.
[/quote]


Е не е твърдак но е с прекъснати а и с непрекъснати брони но аз очаквах че ще стана по малко триенето но не очаквах че ще се изгуби онзи пружинен ефект който го имах и поради който превключването на скоростите все не беше както е сега. Сега просто е върха.
Аз очаквах да има тема по въпроса в
What the FAQ?
но няма и затова попитах - може би е добра идея да споделя опита ?
Аз също намазах жилата докато ги вкарвах в броните с графитна грес първо щото беше по лесно и второ щото все пак си трябва да има смазка.
Не съм търсил из форума може да има нещо по темата - ако е така моля да ме извините.
Много благодаря за отговора ;-)
thebiker
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 11, 2004 3:10 pm

Мнениеот thebiker » Сря Апр 27, 2005 9:45 am

Само да вметна че на доста байкове наше производство има подобни дълги брони и смазката май я няма - може да помогне на някой това да си напрпави спирачките да работят по добре - или пък скоростите - което ми напомня че имаше един пост някъте тук кадето беше споменато за това че SRAM превключвали по добре от Shimano, е простата истина е че SRAM се монтират поне по мои данни само в BAS а те там си разбират от работата и ги правят с къси брони и затова работи по добре.
Пак се стигна до извода че само направеният байк е добър а не полуфабрикатите които продават в наща страна.
thebiker
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 11, 2004 3:10 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 52 госта


cron