За рамките, проектирането им, tailor и.т.н...

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

За рамките, проектирането им, tailor и.т.н...

Мнениеот bikerider » Вто Апр 26, 2005 2:54 pm

Това е ориентирано най-вече към Батман и Шивача.
Става дума за проектиране на истински MTB меки рамки от хора които карат и продължават да карат. Просто вижте за какво ниво става дума.

Ако си отделите времето да прочетете "некоите съображения" на >>Пипин Озборн, дизайнер на Banshee Scream<<, ще видите разни заслужаващи си да се видят моменти, които вярвам ще са ви от помощ при проектирането.

Особено обърнете внимание на ей тоз закачлив момент от дизайна:
"Finally, the geometry of the suspension linkage must be arranged to allow proper pedaling dynamics. The bike should sag into a stable position that will be plush to small bump impacts at the wheel but be unaffected by low amplitude pedaling forces, about the pivots. By placing the sag point at the correct tangent angle of the shock's dynamic curve, the suspension will progressively ramp up, further resisting pedaling forces. This is where the whole suspension system has to come together. The damping curve of the shock has to work together with the force curves from pedaling and bumps."

Толкова за проектирането на 4-точкови меки рамки на кобилици за "фрийрайд" в България...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Апр 26, 2005 4:31 pm

Кратко историческо допълнение...

[i]"Пипин Озборн, дизайнер на Banshee Scream"[/i] и основател на Syncros (през далечната 1986 г.). КУЛТОВА фигура! Днес вече не правят такива...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот mih » Вто Апр 26, 2005 4:37 pm

що се отнася до поведение на задницата при педалиране, F5 се справя съвсем задоволително...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Вто Апр 26, 2005 4:40 pm

[quote="mih"]

що се отнася до поведение на задницата при педалиране, F5 се справя съвсем задоволително...
[/quote]


хм... по мое време на тройките в бележниците пишеше "задоволителен" в скоби. съгласявам се с такава оценка. :D:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Апр 26, 2005 4:41 pm

[quote="TOYAGA"]

Кратко историческо допълнение...

[i]"Пипин Озборн, дизайнер на Banshee Scream"[/i] и основател на Syncros (през далечната 1986 г.). КУЛТОВА фигура! Днес вече не правят такива...
[/quote]


Култова отвсякъде :bowdown::bowdown::bowdown:
Не знаех, че е бил първия инженер в RockyMountain :?:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Вто Апр 26, 2005 4:55 pm

[quote="mih"]

що се отнася до поведение на задницата при педалиране, F5 се справя съвсем задоволително...
[/quote]


:nono: Не съм съгласен :nono:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Вто Апр 26, 2005 5:02 pm

[quote="PtD"]

[quote="mih"]

що се отнася до поведение на задницата при педалиране, F5 се справя съвсем задоволително...
[/quote]


:nono: Не съм съгласен :nono:
[/quote]


що бе, аз и писах тройка. мисля че двойка все пак не заслужава...? ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Апр 26, 2005 5:03 pm

[quote="bikerider"]

[quote="TOYAGA"]

Кратко историческо допълнение...

[i]"Пипин Озборн, дизайнер на Banshee Scream"[/i] и основател на Syncros (през далечната 1986 г.). КУЛТОВА фигура! Днес вече не правят такива...
[/quote]


Култова отвсякъде :bowdown::bowdown::bowdown:
Не знаех, че е бил първия инженер в RockyMountain :?:
[/quote]


Има нещо такова. Първия Avalanche (1985 г.) го прави Пол Броуди (изобретявайки sloping-геометрията !!!) но по това време Пипин вече се води конструктор на рамки в RM.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот mih » Вто Апр 26, 2005 5:20 pm

що бе, като затворя компресията и ПОЧТИ не мърда...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Вто Апр 26, 2005 5:26 pm

:rofl::rofl:
а като смениш шока със едно джелезо, съвсем няма да има bobbing...

ставаше дума как се прави прогресивно дългоходово окачване с висока ефективност при педалиране - нещо което все още не съм виждал при българска рамка. Едно единствено изключение донякъде е RAM FR '04.

Drag F5 има толкова кусури (които и с просто око се виждат), че да спорим сега дали се държи добре или не е малко излишно. Затова постнах това тук, дано някой някъде му е от полза и да изкопира тези неща... всички потребители ще спечелят... щото сега от километри си личи, че на тези рамки не е правен никакъв динамичен анализ. за FEA не знам, но анализ на динамиката при педалиране през пресечен терен никой не си е правил труда да прави...

те Ф5-ците идват с едни и същи пружини пък какво да си говорим за ефективност при педалиране. ще ти покажа нагледно какво имам предвид след две-три седмици.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот hlebarka » Вто Апр 26, 2005 5:31 pm

[quote="mih"]

що бе, като затворя компресията и ПОЧТИ не мърда...
[/quote]


Компресията май втвърдява окачването безогледно.

[quote="bikerider"]
а като смениш шока със едно джелезо, съвсем няма да има bobbing...
[/quote]


bikerider™
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот mih » Вто Апр 26, 2005 5:48 pm

[quote="bikerider"]

:rofl::rofl:

Drag F5 има толкова кусури (които и с просто око се виждат), че да спорим сега дали се държи добре или не е малко излишно.
[/quote]


бе що, добре се държи по нагорнищата, ама е малко тежък и затова предпочитам да го бутам...:uhh:
:rofl:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот mih » Вто Апр 26, 2005 6:04 pm

[quote="hlebarka"]

[quote="mih"]

що бе, като затворя компресията и ПОЧТИ не мърда...
[/quote]


Компресията май втвърдява окачването безогледно.

[/quote]

е при мен е ПОЧТИ безогледно, април :dunno:
:emlaugh:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Сря Апр 27, 2005 4:50 pm

[quote="hlebarka"]
bikerider™
[/quote]


искаш ли го? подарявам го за сувенир :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tailor » Пет Апр 29, 2005 8:53 am

[quote="bikerider"]

Това е ориентирано най-вече към Батман и Шивача.
Става дума за проектиране на истински MTB меки рамки от хора които карат и продължават да карат. Просто вижте за какво ниво става дума.

Ако си отделите времето да прочетете "некоите съображения" на [url=http://www.bansheebikes.com/ask-pip/chapparal-light.html]>>Пипин Озборн, дизайнер на Banshee Scream<<[/url], ще видите разни заслужаващи си да се видят моменти, които вярвам ще са ви от помощ при проектирането.

Особено обърнете внимание на ей тоз закачлив момент от дизайна:
[i]"Finally, the geometry of the suspension linkage must be arranged to allow proper pedaling dynamics. The bike should sag into a stable position that will be plush to small bump impacts at the wheel but be unaffected by low amplitude pedaling forces, about the pivots. [b][u]By placing the sag point at the correct tangent angle of the shock's dynamic curve, the suspension will progressively ramp up, further resisting pedaling forces.[/b][/u] This is where the whole suspension system has to come together. The damping curve of the shock has to work together with the force curves from pedaling and bumps."[/i]

Толкова за проектирането на 4-точкови меки рамки на кобилици за "фрийрайд" в България...
[/quote]
Благодаря :beer:
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот bikerider » Пет Апр 29, 2005 10:57 am

моля :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Zozka » Пет Апр 29, 2005 11:14 am

[quote="bikerider"]
ставаше дума как се прави прогресивно дългоходово окачване с висока ефективност при педалиране - нещо което все още не съм виждал при българска рамка. Едно единствено изключение донякъде е RAM FR '04
[/quote]


дам. големо бижу е. дано е поне малко глупакоустойчива, че кат се знам къф съм...:popcorn:
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 29, 2005 12:28 pm

[quote="bikerider"]

:rofl::rofl:
а като смениш шока със едно джелезо, съвсем няма да има bobbing...

ставаше дума как се прави прогресивно дългоходово окачване с висока ефективност при педалиране - нещо което все още не съм виждал при българска рамка. Едно единствено изключение донякъде е RAM FR '04.

Drag F5 има толкова кусури (които и с просто око се виждат), че да спорим сега дали се държи добре или не е малко излишно. Затова постнах това тук, дано някой някъде му е от полза и да изкопира тези неща... всички потребители ще спечелят... щото сега от километри си личи, че на тези рамки не е правен никакъв динамичен анализ. за FEA не знам, но анализ на динамиката при педалиране през пресечен терен никой не си е правил труда да прави...

те Ф5-ците идват с едни и същи пружини пък какво да си говорим за ефективност при педалиране. ще ти покажа нагледно какво имам предвид след две-три седмици.
[/quote]

Един въпрос - знам, че няма как да се направи от кофти рамка нещо много по-добро, но за рамкта на F5 какъв би бил най-подходящия шок?
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Newone » Пет Апр 29, 2005 12:54 pm

В какъв ценови клас?
Life is a short, warm moment!
Аватар
Newone
 
Мнения: 1036
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 03, 2004 5:46 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NovemberCharlie » Пет Апр 29, 2005 12:56 pm

Под 300 лв.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот velco » Пет Апр 29, 2005 1:20 pm

Като за до 300лв:
X-Fusion Glyde RL - 169лв
X-Fusion O2 RL - 299лв

Rebound контрол и стават на "джелезо".
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 40 госта