от Antares » Пет Юли 04, 2008 8:47 am
up
Изчетох няколко теми за изправяне на крив ротор, но уви - не мога да се преборя. Говоря за 160 милиметров заден ротор Hayes. Претърпя един сериозен удар, който го изкриви сериозно, при което се изкривиха и носещите хм... крака. С доста играчка и употребата на два френски ключа успях да възстановя изкривяванията по нормалата, но са се появили и тангенциални.
Добре, с по-тежките изкривявания се преборих, уверих се, че "краката" на ротора са прави. Но с финото изправяне на ротора ударих греда... с глава. Тамън изправя вътрешното биене и виждам, че се е появило биене навън (условно вътрешна избирам страната откъм каплата, а външна, откъм апарата).
Да спомена за методите, които съм пробвал. За изкривяванията навътре - там е по-лесно - просто заклинвам дръжката на френския ключ (гумирана е) между основата на чейнстея и ротора, и внимателно избутвам към спиците. Но навън - просто не виждам къде да опра лоста, който използвам (пробвал съм с френския ключ, отверка, шестогран), така че да прилага сила от основата на ротора.
Пробвал съм да "захапя" с френския ключ самия крак и още един френски ключ внимателно да приложа сила в определената посока. Захващал съм и самата триеща повърхност на ротора с френски ключ, леко закривявайки и нея.
Но... ясно е, че нещо не правя като хора. Защото изправянето на едно биене води до появата на други... Издивявам.
Та искам да ви питам някои неща. Къде е по-добре да прилагам сила за изправяне на ротора? В основата на самия "крак", защото обикновено центъра на зоната с биене е именно до края на някой от носещите "крака" (уф, не знам какъв по-точен термин да ползвам) или в самата зона на триене? Какво да направя, така че изправянето на една част от ротора да не води до изкривяването на околните?
Каквито и техники и тънкости да кажете ще са добре дошли.
Благодаря предварително!