Съвет за покупка на колело.

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Съвет за покупка на колело.

Мнениеот nuke » Сря Апр 06, 2005 11:12 pm

Хора, днеска цял ден чета из форума ви и какви ли не странни и сложни работи прочетох (повечето от които не разбрах). Та да се върна на въпроса :eek2: Искам да си купя колело. Ще го карам по сравнително нормален път (имам предвид, че ще го карам в София и около София, без да се катеря и да се спускам по планини).Смятам да дам около 200лв. за него. Бих желал да има амортисьори ('щото съм дърт и трябва да ми е меко), за сметка на които въобще не държа на работи като дискови спирачки. От всичко, което прочетох забелязах, че доста хора плюят CROSS (да не говоря за Балкан) и поддържат донякъде Sprint и Leader. Та най-накрая: Какво колело бихте ме посъветвали да си купя? :banghead: :banghead: :banghead:
Ще съм изключително благодарен на всички, които ми помогнат, защото така като гледам въпроса си е направо сложен.
П.П. Не съм голям колоездач и няма да карам кой знае колко много, но е желателно да не се разпадне на втория километър. А и не смятам да давам повече пари от около 200 лв. да повторя все пак :beer:
И като за последно искам пак да благодаря предварително на всички отговорили.
nuke
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 11:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот nuke » Чет Апр 07, 2005 12:03 am

Да се допълня малко :bouncy: а вие ще ме поправите :) Доколкото разбрах при евтино колело се избягва заден амортисьор и дискови спирачки. А предния такъв най-вероятно ще е калпав, та евентуално се взима без преден и още в магазина се купува хубав амортисьор.
Съжалявам за малоумните въпроси, които задавам, ама искам да си дам парите за възможно най-малкия боклук.
nuke
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 11:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Чет Апр 07, 2005 12:56 am

Представата, която си добил за подкрепата ни на Спринт и Лидер, за сметка на Крос не е много точна. Общо взето трите марки са от един клас. Но може би за още малко над 200 лв ще можеш да вземеш колело за твоите нужди. Аз не мога да кажа точно какво ще се вмести във дадените по-горе ограничения, защото не знам цените на тези модели, но ще кажа поне някои, които мисля, че ще са горе долу толкова:

Sprint Apolon, Drag One, Drag Ontario, нещо на лидер, но не знам какво :beer:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот dimodi » Чет Апр 07, 2005 8:52 am

[quote="gladstone"]
Sprint Apolon, Drag One, Drag Ontario, нещо на лидер, но не знам какво :beer:
[/quote]

Аполон и Онтарио са над 300... Drag One, както и Grizzly (което е около 250) може би по се вместват в ценовото ограничение.

@nuke: за </= 200 лева каквото и да вземеш, ще си е "свещено дърво", така че много-много недей да сучеш и избираш, гледай да ти хареса на външен вид, да е с двустенни шини, скоростите да не се сменят с въртене на дръжките на кормилото и челната тръба да е oversize (1 1/8 инча), а не normal size (1"), в случай, че искаш след време като се посчупи, да сложиш по-свестни чаркове по предницата.
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Мнениеот nuke » Чет Апр 07, 2005 6:50 pm

Да и аз осатнах с впечатление че ще е дърво, но все пак исках съвета на хора, които разбират от тези работи, за което благодаря :^:
Но сега се появиха няколко въпроса :)
dimodi ако е възможно ще съм адски благодарен да ми преведеш това на български, защото както виждаш бъкел не разбирам.
[quote]скоростите да не се сменят с въртене на дръжките на кормилото и челната тръба да е oversize (1 1/8 инча), а не normal size (1")[/quote]

Предполагам за смяната на скоростите имаш предвид да се сменят с палчета, които се бутат или дърпат, а не с въртене. Това разбирам :spin: Обаче за челната тръба нищо не разбрах. А да и за двустенните шини, това е да има две стени на каплите ли?
Предварително пак много благодаря за отговорите. :thumb:
nuke
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 11:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Rotting » Чет Апр 07, 2005 6:51 pm

според мен най-добрият избор за тези пари би бил Спринт Аполон за 180 лв скоро го видях срещу пожарната в Пловдив.

честно казано за тези пари единствено Аполона си заслужава... иначе боклуци огромен брой - и на Лидер, и на Крос, Спринт, Балкан...

челото на аполона е 1 1/8 и лесно ще можеш да смениш вилката след година, две, иначе ще видиш зор, освен това е рамка, която при твое желание по-нататак ще можеш да надградиш

успех с избора!
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Rotting » Чет Апр 07, 2005 7:10 pm

nuke, напълно съм съгласен с dimodi, че е почти задължително да избереш рамка с овърсайз челна тръба
това означава, че челната тръба, тази през която минава стержена на вилката не е за стержен 1 инч, както е при старите и по-евтини колелета, а за 1 1/8 инча, т.е. по-широка. с такъв по-широк стержен 1 1/8 инча са почти всички нови вилки
така ще имаш един мноого голям избор за вилка
освен това стержена няма да е на резба и колче към кормилото, а с по-здрава лапа
както виждаш предимствата са много
не съм съгласен само за грипшивтовете т.е. врътките за смяна на скорости. аз съм карал две години такива ревошифтове и ВЪРШЕХА РАБОТА. ти едва ли ще се състезаваш и едва ли си вманиачен като повечето тука ;) затова мисля че ако намериш аполон с врътки за сега ще ти вършат работа
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Чет Апр 07, 2005 7:11 pm

и аз мисля че Аполона ще е добре... както каза Димо... Гледай и да е с по-всестен монтаж... Аливио примерно (в магазина казваш) , но незнам дали а 200лв пък ще може и да е с Аливио... погледни в FAQ там има теми за колела до 250лв

http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=3606

прегледай.. има полезни неща ;)
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот veno » Чет Апр 07, 2005 8:29 pm

Още малко и със Deore XT монтаж за 200 лв. Абе вие луди ли сте. Колело до 200 лв. в най-добрия случай ще има някой tourney за заден декласьор и всичко друго ще е надолу.Велосипед със Alivio монтаж, ще е от 600-700 лв. нагоре.
Иначе за 180 лв. може да се вземе другата марка на Maxcom - Bachini Storm, което е 1:1 със Спринт Аполон, просто името е друго, защото уж ги правят за износ.
Аз си поддържам колелото във www.velo09.com

Изображение
Аватар
veno
 
Мнения: 577
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Май 28, 2004 12:05 am
Местоположение: София

Мнениеот cristo » Чет Апр 07, 2005 10:50 pm

приятел
и аз като теб си мислех преди 2 седмици "Нещо до 200 лв.", ама като попрочетох малко из нета, като се пообразовах малко, а и на dimodi съм му благодарен за съветите които ми давеше в клуба на dir.bg, та стигнах до извода, че ако се огранича до 200 лв. просто ще ги хвърля на вятъра!
моят вариант ще е Sprint Apolon, но ще ми го направят с монатаж (т.е. скорости, зъбчатки, командите на кормилото и т.н. на по-прост език) на Shimano Acera и +метални педали (защото иначе за 200-240 го получаваш с пластмасови!!!) и така ще възлезе към 300 лв. което е най-доброто за тези пари, като само вилката му остава по-калпава - някакъв Zoom, та сега сe чудя дали с още към 50 лв. доплащане да не ми го заменят с Suntour XC60 или да си го карам с Зума докато се потроши и тогава да сменям :confused:
Какво ще кажат знаещите - този Сънтур става ли? Мек ли е, твърд ли е? Щото ако не става, значи ще си карам с Зума, който после заменям с нещо от по-висок клас в сравнение с XC60.
cristo
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 10:26 pm
Местоположение: София, Bulgaria

Мнениеот dimodi » Пет Апр 08, 2005 7:32 am

[quote="nuke"]
dimodi ако е възможно ще съм адски благодарен да ми преведеш това на български, защото както виждаш бъкел не разбирам. ... за челната тръба нищо не разбрах. А да и за двустенните шини, това е да има две стени на каплите ли?
[/quote]

@[b]nuke[/b] - ето, виж как изглежда предницата на колело с челна тръба normal size (1"):
http://www.dragbicycles.com/images/grizzly_bike.jpg

A това е предница с челна тръба oversize (1 1/8 ")
http://www.dragbicycles.com/images/ontario_bike.jpg

Дори и да не можеш да прецениш дебелината на тръбата, най-лесно се вижда по лапата, дето държи кормилото.

шина + главина + спици = капла/колело :D

Двустенните шини са доста по-здрави. Познават се по това, че гледани отстрани (т.е. гледаш колелото в профил) са по-широки и имат един объл ръб отгоре, а едностенките са ниски и са с два по-ясно очертани ръба (баш трапецовидни).

Ето ти как изглеждат двустенни:
http://www.dragbicycles.com/images/grandcanyon_bike.jpg

и едностенни:
http://www.dragbicycles.com/images/spider_bike.jpg

Между другото, ето ти една картинка с частите на колелото, да не се чудиш кое какво е :)
http://www.mtb-bg.com/articles/ar003_bike.jpg (няма само думата "стержен", което е тръбата на вилката, която влиза в челната тръба на рамката)
(картинката е оттук: http://www.mtb-bg.com/articles/ar003.htm )

[quote]не съм съгласен само за грипшивтовете т.е. врътките за смяна на скорости. аз съм карал две години такива ревошифтове и ВЪРШЕХА РАБОТА[/quote]

@[b]Rotting[/b] - на теб може и да са ти вършели работа, ОК. Но зависи колко ти е голяма ръката и как точно караш. Скоростите с врътки се монтират до по-къси дръжки, за да са лесно достижими и де факто врътките се превръщат в част от дръжките. При каране по неравен терен или яко ускоряване може човек да смени без да иска, с различните видове негативни последици. Лично аз искам като карам, да си гледам пътя, а не ръцете :D Да не говорим, че ако имаш скапани дръжки, можеш да ги смениш, евтини са, но врътките не можеш, и ако са гадни, от държането и от сменянето ръцете ти ще изглеждат все едно си копал картофи. ;)
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Мнениеот tailor » Пет Апр 08, 2005 8:31 am

[quote="dimodi"]

@[b]nuke[/b] - ето, виж как изглежда предницата на колело с челна тръба normal size (1"):
http://www.dragbicycles.com/images/grizzly_bike.jpg[/quote]

Димо, аз в колко форума трябва да ти кажа, че Grizzly е с oversize чело, за да престанеш да се правиш на разбирач. :beer:
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 08, 2005 8:47 am

[quote="tailor"]
Димо, аз в колко форума трябва да ти кажа, че Grizzly е с oversize чело, за да престанеш да се правиш на разбирач. :beer:
[/quote]


:D:D:D Къв разбирач бе? Тва си е направо енциклопедист...:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот dimodi » Пет Апр 08, 2005 8:48 am

[quote="tailor"]
Димо, аз в колко форума трябва да ти кажа, че Grizzly е с oversize чело, за да престанеш да се правиш на разбирач. :beer:
[/quote]

ОК, съжалявам, и аз съм се заблудил :beer:
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Мнениеот cristo » Пет Апр 08, 2005 9:01 am

Никой нищо не казва този Suntour XC60 става ли - и как се държи. Мек ли е, по-твърд ли е? Да не се окаже някоя "юношеска" вилка и аз с моите в момента 85 кг. да го сгъвам докрай при всяка бобуна?
cristo
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 10:26 pm
Местоположение: София, Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 08, 2005 9:18 am

[quote="cristo"]

Никой нищо не казва този Suntour XC60 става ли - и как се държи. Мек ли е, по-твърд ли е? Да не се окаже някоя "юношеска" вилка и аз с моите в момента 85 кг. да го сгъвам докрай при всяка бобуна?
[/quote]


Глей са пич... Точно под полето, в което пишеш поредния си въпрос, Капитана и Admin любезно са поставили надписа

[b][color=red]Потърсихте ли в нашия FAQ?
Отговорът може да е там![/color][/b]

Съветът ми е да го ползваш ПРЕДИ да зададеш въпроса, за да не ти се налага после да губиш ценно време, слушайки мъдростите на някой като dimodi. Всичко в този форум е предъвкано по 100 пъти и много често нещата са достатъчно изяснени. Та за да не откриваш топлата вода и кранчето за нея, ползвай FAQ или класическото search...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот cristo » Пет Апр 08, 2005 10:26 am

[quote="TOYAGA"]

[b][color=red]Потърсихте ли в нашия FAQ?
Отговорът може да е там![/color][/b]

Съветът ми е да го ползваш ПРЕДИ да зададеш въпроса
[/quote]

е какво да чета! един час загубих в четене на FAQ и никакъв отговор на въпроса ми! там има само оплаквания на този и онзи, ама на човек като му се разбрица нещо (а всичко се разбрицва в един момент) може да се оплаква и от вилка за 500 лв., нали?! разбира се, че нещо което струва 60-70 лв. ще е по-калпаво оттова дето струва 200 лв.
[b]аз питам - има ли смисъл да заменя оригиналният евтин Zoom (май е CH-381 60мм.) с евтин Suntour XC60 с 50-на лева доплащане???[/b]
cristo
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 10:26 pm
Местоположение: София, Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 08, 2005 10:44 am

[quote]
[b]аз питам - има ли смисъл да заменя оригиналният евтин Zoom (май е CH-381 60мм.) с евтин Suntour XC60 с 50-на лева доплащане???[/b]
[/quote]


Ми ти по принцип си на етап Scrapheap Challenge, така че що пък не?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пет Апр 08, 2005 11:11 am

[quote="cristo"]


[b]аз питам - има ли смисъл да заменя оригиналният евтин Zoom (май е CH-381 60мм.) с евтин Suntour XC60 с 50-на лева доплащане???[/b]
[/quote]

ДА ИМА- щото тоя ЗУУМ ще го караш постоянно сгънат ВЕРВАЙ МИ!!! И ще се разгъва само в миговете, когато слизаш от бордюрите и то издавайки доста неприятен звук от удара при рязкото разгъване! А Сунтура си се разгъва - даже доста бързо (няма реглаж на връщането, но за тез пари ТОЛКОЗ!)
Зимай за още 50 пари и се радвай!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот cristo » Пет Апр 08, 2005 11:15 am

[quote="jivkonik"]


ДА ИМА- щото тоя ЗУУМ ще го караш постоянно сгънат ВЕРВАЙ МИ!!! И ще се разгъва само в миговете, когато слизаш от бордюрите и то издавайки доста неприятен звук от удара при рязкото разгъване! А Сунтура си се разгъва - даже доста бързо (няма реглаж на връщането, но за тез пари ТОЛКОЗ!)
Зимай за още 50 пари и се радвай!
[/quote]


мерси jivkonik :beer: това вече е отговор на зададеният въпрос
cristo
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 10:26 pm
Местоположение: София, Bulgaria

Мнениеот PzNike » Пет Апр 08, 2005 12:43 pm

@кристо
Ако си решил да взимаш по-добра вилка от Зоом-чето, да знаеш че Аполона има и вариант серийно с по-добра вилка.
Вилката е RST Gila T5. Модела е отскоро в България и няма още достатъчно впечатления, но изглежда добре - гледах един Аполон с такава вилка. И май е малко по-добра от Сънтур ХС60. А и компонентите на този вариант като цяло са по-добри от компонентите на варианта със вилка зоом. Питай близаците - те имаха и от по-скъпия вариант, ама бързо го купи клиент, но сигурно ще донесат пак скоро защото модела е добър.
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот cristo » Пет Апр 08, 2005 3:29 pm

[quote="PzNike"]

@кристо
Ако си решил да взимаш по-добра вилка от Зоом-чето, да знаеш че Аполона има и вариант серийно с по-добра вилка.
Вилката е RST Gila T5. Модела е отскоро в България и няма още достатъчно впечатления, но изглежда добре - гледах един Аполон с такава вилка. И май е малко по-добра от Сънтур ХС60. А и компонентите на този вариант като цяло са по-добри от компонентите на варианта със вилка зоом. Питай близаците - те имаха и от по-скъпия вариант, ама бързо го купи клиент, но сигурно ще донесат пак скоро защото модела е добър.
[/quote]


знам, но мерси за забележката :)
видях го този модел, вилката RST наистина изглежда добра, но и там монтажа е с компромиси, уж е Ацера, ама не съвсем :)
гледах го модела в Младост бл.1А ама там май понадуват цените - беше към 370-380 лв.
а близнаците ми казаха че за същите пари върху старият модел на Аполон ще ми монтират всичко от серията на Ацера, хубави спирачки и ако искам вилка Сънтур ХС60 и като цяло колелото щяло да стане по-добро от новият модел и понеже ми изглеждат свесни момчета, мисля да им се доверя
та след около час ще мина към тях и ще видя какво ще сглобиме :)
cristo
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 07, 2005 10:26 pm
Местоположение: София, Bulgaria

Мнениеот klmn » Съб Апр 09, 2005 9:48 am

Направо взимаи сантура.Зоом-а е голяма тояга.Аз го смениь ЬЦ-60 и е екстра за тия пари,а и аз сам над 80кг.
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот nuke » Съб Апр 09, 2005 11:00 pm

Много Ви благодаря хора за дадените отговори на малко (и не до там малко :^: )глупавите ми въпроси. В крайна сметка ми стана ясно какво да търся и за какво да гледам. За пояснение, ако някой седне да чете темата и има същия въпрос като мене, сбито отговора изглежда така:
[color=red]"За 200лв. човек може да си купи дърво, така че е важно това което купи просто да му харесва. Като трябва да се купи по възможност колело с oversize чело и двустенни шини."[/color]
Пак искам да благодаря на всички, за помоща която ми оказаха, беше ми от голяма полза.
Благодаря Ви и безаварийно каране :beer:
nuke
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 11:00 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта