Cove G-Spot

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Cove G-Spot

Мнениеот Jacket » Пон Окт 06, 2003 9:58 am

Абе хора някой знае ли колко струва това чудо в сглобен вид? Не че ще мога да си го позволя, но просто това е единственото колело, което ми хваща окото отвсякъде, с всеки един компонент (всъщност не знам точно с какъв монтаж е...).
Изображение
http://www.covebike.com/article.php?itm=27
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот TOYAGA » Пон Окт 06, 2003 10:19 am

Питай във форума на dir-а. Преди няколко месеца там се продаваше такова в сглобен вид на много добра цена и различен (не по-лош) монтаж от този на снимката. Възможно е още да не е продадено

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Jacket » Пон Окт 06, 2003 10:08 pm

А, само информативно питах... а там най-много да отнеса някоя псувня :)
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот screamBoy » Пон Окт 06, 2003 10:17 pm

що ве в БАС имаха подобноизглеждащ GIANT за 6500
а май такова беше колелото на Марто (bikerider) само че черно, и с по-добри компоненти (естествено)
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот КапитанПланета » Вто Окт 07, 2003 8:42 am

Jacket,

Моем да ти го уредим за 3619 лв. с XT монтаж, или за 1955 лв. само рамката. Това обаче са цени без доставка мита и такси :D:}):[:p].

http://www.jensonusa.com/store/product.aspx?i=FR707B03

Аре, па ше черпиш едно кръгче :^:.








Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Окт 07, 2003 10:36 am

Действително все още си продавам рамката...

ето инфо:
Cove G-Spot 2001, 19" размер (около 23.5" дълга горна тръба), Fox Vanilla RC амортисьор (пружина по избор: 550/600/650lbs), 150мм ход на задницата. окачването е прогресивно, става за умерен DH и поема големи скокове като бясно :)

комплекта включва монтирани компоненти:
чашки RaceFace RealSeal
колче за седалка RaceFace XY
декланшор Shimano XT M751 на един месец

цена на целия комплект - 900лв

само за сравнение: гола рамка RAM AC с 150мм ход и амортисьор DNM струва 800 лева в БАС
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Вто Окт 07, 2003 9:50 pm

Шивъра замина ли ?
аве аз дето кантарните окачвания ми се струват максимално зле тая рамка я харесвам ...
трябва да доуточним че RAM AC носи гума до 2.5 а твойто до 2.7 (по спомен), шока ти май беше с преливник и ако не се лъжа имаше лагери на всички връзки

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Jacket » Вто Окт 07, 2003 10:00 pm

Ау... наистина добра цена си дал, но... тия пари докато ги събера ще си я продал 100 пъти :((
Значи за да си сглобя цял байк с твойта рамка ще ми трябват около 2000 лева... с един Z150 Drop-Off Tripple например. Тъкмо ще има по 150мм отпред и отзад... ех пак се размечтах. Еми ще те потърся като тръгна да пазарувам, но това ще е догодина...
Аватар
Jacket
 
Мнения: 1409
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 06, 2003 8:44 pm

Мнениеот bikerider » Сря Окт 08, 2003 1:41 pm

shiver-a - не не е заминал, това нещо не го продавам ако ще и да умирам от глад :))

кантарните окачвания - не си прав, говорим за freeride рамка, не за DH, няма друго такова окачване което да дава такава странична устойчивост

преливник и лагери - да :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Окт 08, 2003 1:42 pm

emi ako ne sam ia prodal - tvoia e...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Сря Окт 08, 2003 9:43 pm

[quote="bikerider"]

shiver-a - не не е заминал, това нещо не го продавам ако ще и да умирам от глад :))

кантарните окачвания - не си прав, говорим за freeride рамка, не за DH, няма друго такова окачване което да дава такава странична устойчивост

преливник и лагери - да :)

[/quote]


А тези с единично люлеещо се рамо (swingarm)? Те нямат няколко стави, самото рамо може да се направи доста солидно и ако оста около която се върти също е достатъчно дебела и с хубави лагери и т.н., абе с други думи, ако рамката е качествена, като например Santa Cruz Bullet, Orange Patriot и др. подобни, лично аз мисля, че ще е по-устойчива на странични натоварвания.
Иначе от ставните системи на окачване, тази с кобилица наистина е с добра странична твърдост, а и добре се справя с нежеланото сгъване при педалиране (поне тези рамки, на които съм се качвал). :8D:
BTW, Screamboy майче има предвид малкия Shiver...:)
А, и още нещо: ако искаш да се разбира на кого отговаряш (примерно като в темата за Z150), използвай "Отговор с цитат" (Reply with quote) - това е третата иконка отдясно наляво от тези, които са над всеки пост. :)


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Окт 09, 2003 10:05 am

@ screamBoy
@ Admin

[quote]аве аз дето кантарните окачвания ми се струват максимално зле [/quote]


[quote]А тези с единично люлеещо се рамо (swingarm)? Те нямат няколко стави, самото рамо може да се направи доста солидно и ако оста около която се върти също е достатъчно дебела и с хубави лагери и т.н., абе с други думи, ако рамката е качествена, като например Santa Cruz Bullet, Orange Patriot и др. подобни, лично аз мисля, че ще е по-устойчива на странични натоварвания.
Иначе от ставните системи на окачване, тази с кобилица наистина е с добра странична твърдост, а и добре се справя с нежеланото сгъване при педалиране (поне тези рамки, на които съм се качвал). [/quote]


Ееееее пичове, не така грубо през просото бе! Подобни разсъждения (да не говорим за квалификации от рода на това на screamBoy) изискват МАЛКО повече прецизност и МНОГО предварително четене...

Тва не е като да връзваш "оптегач" с тел:D:D:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Окт 09, 2003 10:21 am

[quote="Admin"]
А тези с единично люлеещо се рамо (swingarm)? Те нямат няколко стави, самото рамо може да се направи доста солидно и ако оста около която се върти също е достатъчно дебела и с хубави лагери и т.н., абе с други думи, ако рамката е качествена, като например Santa Cruz Bullet, Orange Patriot и др. подобни, лично аз мисля, че ще е по-устойчива на странични натоварвания.
Иначе от ставните системи на окачване, тази с кобилица наистина е с добра странична твърдост, а и добре се справя с нежеланото сгъване при педалиране (поне тези рамки, на които съм се качвал). :8D:
[/quote]


не съм съгласен за здравината, при cove-to основния лагер е около средното, което прави конструкцията адки стабилно странично, освен това лагерите са огромни в сравнение с другите рамки.
системи с единично рамо определено не са толкова яки странично, просто е физически обосновано. система от 4 оси е винаги по-яка странично от системи с една ос, колкото и да е дебела тя (е може да е адски дебела, но става безсмислено тежко)

иначе рамките които ми цитираш до една са рамки за DH, те затова не са и толкова устойчиви странично, просто при DH не е нужно, но пък работят страхотно като окачване
а при "кантарните" рамки като Cove G-Spot e наблегнато доста на страничната устойчивост заради 3 метровите скокове и north shore блъсканиците. да не говорим че при странично-устойчива система w такива north shore условия амортисьора се товари по-малко странично, тоест окачването работи по-мазно от swingarm и поема големи скокове много добре. говоря за north shore условия.

така че говорим за рамки с различно предназначение, но мисля че все пак всички 4-point окачвания (кантар, FSR и подобни) са много по-издръжливи на странични натоварвания от 1-point системите.

освен това, при Cove-to заради лагера който е около средното, а не някъде нагоре по тръбата, изобщо няма pedal feedback и веригата винаги остава опъната при сгъване на задницата


[quote="Admin"]
BTW, Screamboy майче има предвид малкия Shiver...:)
[/quote]


не мисля :))) Screamboy е в час :D

[quote="Admin"]
А, и още нещо: ако искаш да се разбира на кого отговаряш (примерно като в темата за Z150), използвай "Отговор с цитат" (Reply with quote) - това е третата иконка отдясно наляво от тези, които са над всеки пост. :)
[/quote]


абе усетих се вчера, ама бях постнал вече ... :))
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Чет Окт 09, 2003 9:08 pm

TOYAGA тхз, вземам си бележка

[quote]screamBoy
...аве аз дето кантарните окачвания ми се струват максимално зле тая рамка я харесвам ...[/quote]


това да се чете:
...аве аз дето кантарните окачвания ми се струват максимално зле естетически (грозни) тая рамка я харесвам...

тук за да няма (за кой ли път) някаква безумност като отговор от Tanuco декларирам че съм идиот, урод, пиян, дрогиран, с една ръка, текат ми сополите, мразя кучета, дишам смог, смърдя на хининова вода.

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Admin » Чет Окт 09, 2003 11:39 pm

[quote="TOYAGA"]

@ screamBoy
@ Admin

[quote]аве аз дето кантарните окачвания ми се струват максимално зле [/quote]


[quote]А тези с единично люлеещо се рамо (swingarm)? Те нямат няколко стави, самото рамо може да се направи доста солидно и ако оста около която се върти също е достатъчно дебела и с хубави лагери и т.н., абе с други думи, ако рамката е качествена, като например Santa Cruz Bullet, Orange Patriot и др. подобни, лично аз мисля, че ще е по-устойчива на странични натоварвания.
Иначе от ставните системи на окачване, тази с кобилица наистина е с добра странична твърдост, а и добре се справя с нежеланото сгъване при педалиране (поне тези рамки, на които съм се качвал). [/quote]


Ееееее пичове, не така грубо през просото бе! Подобни разсъждения (да не говорим за квалификации от рода на това на screamBoy) изискват МАЛКО повече прецизност и МНОГО предварително четене...

Тва не е като да връзваш "оптегач" с тел:D:D:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]


С кое по-точно не си съгласен? :?: Точно защото съм го чел доста пъти, разсъждавам в тази посока.

Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Окт 09, 2003 11:41 pm

[quote="bikerider"]

[quote="Admin"]
А тези с единично люлеещо се рамо (swingarm)? Те нямат няколко стави, самото рамо може да се направи доста солидно и ако оста около която се върти също е достатъчно дебела и с хубави лагери и т.н., абе с други думи, ако рамката е качествена, като например Santa Cruz Bullet, Orange Patriot и др. подобни, лично аз мисля, че ще е по-устойчива на странични натоварвания.
Иначе от ставните системи на окачване, тази с кобилица наистина е с добра странична твърдост, а и добре се справя с нежеланото сгъване при педалиране (поне тези рамки, на които съм се качвал). :8D:
[/quote]


не съм съгласен за здравината, при cove-to основния лагер е около средното, което прави конструкцията адки стабилно странично, освен това лагерите са огромни в сравнение с другите рамки.
системи с единично рамо определено не са толкова яки странично, просто е физически обосновано. система от 4 оси е винаги по-яка странично от системи с една ос, колкото и да е дебела тя (е може да е адски дебела, но става безсмислено тежко)

иначе рамките които ми цитираш до една са рамки за DH, те затова не са и толкова устойчиви странично, просто при DH не е нужно, но пък работят страхотно като окачване
а при "кантарните" рамки като Cove G-Spot e наблегнато доста на страничната устойчивост заради 3 метровите скокове и north shore блъсканиците. да не говорим че при странично-устойчива система w такива north shore условия амортисьора се товари по-малко странично, тоест окачването работи по-мазно от swingarm и поема големи скокове много добре. говоря за north shore условия.

така че говорим за рамки с различно предназначение, но мисля че все пак всички 4-point окачвания (кантар, FSR и подобни) са много по-издръжливи на странични натоварвания от 1-point системите.

освен това, при Cove-to заради лагера който е около средното, а не някъде нагоре по тръбата, изобщо няма pedal feedback и веригата винаги остава опъната при сгъване на задницата


[quote="Admin"]
BTW, Screamboy майче има предвид малкия Shiver...:)
[/quote]


не мисля :))) Screamboy е в час :D

[quote="Admin"]
А, и още нещо: ако искаш да се разбира на кого отговаряш (примерно като в темата за Z150), използвай "Отговор с цитат" (Reply with quote) - това е третата иконка отдясно наляво от тези, които са над всеки пост. :)
[/quote]


абе усетих се вчера, ама бях постнал вече ... :))

[/quote]


За Cove съм напълно съгласен с теб :D, аз говорех по принцип за ставните окачвания спрямо тези с единично рамо, но вярно е и това, че зависи от дебелината на осите (при ставните окачвания). Все пак, в много списания при тестване на разни хубави байкове, дето за съжаление ги няма в БГ, често се твърди, че тези с единично рамо са по-твърди странично (имат по-голяма lateral stiffness) от четириточковите системи например. И в това също има логика, тъй като “накъсването” на задницата чрез няколкото стави създава известна гъвкавост, нали? Точно затова не знам защо физически да е обосновано ставните системи да са по-устойчиви. Така че би ми било интересно да доразвиеш точно тази част от поста си.:)
А пък иначе, специално за Santa Cruz Bullet не съм срещал някъде да го определят като DH байк, та не знам защо го смяташ за такъв.:?: Аз първоначално бях сложил до него RM7 вместо Patriot, ама го махнах, защото той не е с типично люлеещо се рамо, а има и ставни връзки (макар и подпомагащи).
:8D::8D::8D:


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Окт 10, 2003 10:26 am

[quote="Admin"]

[quote="bikerider"]

[quote="Admin"]
А тези с единично люлеещо се рамо (swingarm)? Те нямат няколко стави, самото рамо може да се направи доста солидно и ако оста около която се върти също е достатъчно дебела и с хубави лагери и т.н., абе с други думи, ако рамката е качествена, като например Santa Cruz Bullet, Orange Patriot и др. подобни, лично аз мисля, че ще е по-устойчива на странични натоварвания.
Иначе от ставните системи на окачване, тази с кобилица наистина е с добра странична твърдост, а и добре се справя с нежеланото сгъване при педалиране (поне тези рамки, на които съм се качвал). :8D:
[/quote]


не съм съгласен за здравината, при cove-to основния лагер е около средното, което прави конструкцията адки стабилно странично, освен това лагерите са огромни в сравнение с другите рамки.
системи с единично рамо определено не са толкова яки странично, просто е физически обосновано. система от 4 оси е винаги по-яка странично от системи с една ос, колкото и да е дебела тя (е може да е адски дебела, но става безсмислено тежко)

иначе рамките които ми цитираш до една са рамки за DH, те затова не са и толкова устойчиви странично, просто при DH не е нужно, но пък работят страхотно като окачване
а при "кантарните" рамки като Cove G-Spot e наблегнато доста на страничната устойчивост заради 3 метровите скокове и north shore блъсканиците. да не говорим че при странично-устойчива система w такива north shore условия амортисьора се товари по-малко странично, тоест окачването работи по-мазно от swingarm и поема големи скокове много добре. говоря за north shore условия.

така че говорим за рамки с различно предназначение, но мисля че все пак всички 4-point окачвания (кантар, FSR и подобни) са много по-издръжливи на странични натоварвания от 1-point системите.

освен това, при Cove-to заради лагера който е около средното, а не някъде нагоре по тръбата, изобщо няма pedal feedback и веригата винаги остава опъната при сгъване на задницата


[quote="Admin"]
BTW, Screamboy майче има предвид малкия Shiver...:)
[/quote]


не мисля :))) Screamboy е в час :D

[quote="Admin"]
А, и още нещо: ако искаш да се разбира на кого отговаряш (примерно като в темата за Z150), използвай "Отговор с цитат" (Reply with quote) - това е третата иконка отдясно наляво от тези, които са над всеки пост. :)
[/quote]


абе усетих се вчера, ама бях постнал вече ... :))

[/quote]


За Cove съм напълно съгласен с теб :D, аз говорех по принцип за ставните окачвания спрямо тези с единично рамо, но вярно е и това, че зависи от дебелината на осите (при ставните окачвания). Все пак, в много списания при тестване на разни хубави байкове, дето за съжаление ги няма в БГ, често се твърди, че тези с единично рамо са по-твърди странично (имат по-голяма lateral stiffness) от четириточковите системи например. И в това също има логика, тъй като “накъсването” на задницата чрез няколкото стави създава известна гъвкавост, нали? Точно затова не знам защо физически да е обосновано ставните системи да са по-устойчиви. Така че би ми било интересно да доразвиеш точно тази част от поста си.:)
А пък иначе, специално за Santa Cruz Bullet не съм срещал някъде да го определят като DH байк, та не знам защо го смяташ за такъв.:?: Аз първоначално бях сложил до него RM7 вместо Patriot, ама го махнах, защото той не е с типично люлеещо се рамо, а има и ставни връзки (макар и подпомагащи).
:8D::8D::8D:


Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]



za fizikata: orientiram te kam lostovete :D:D:D
kogato imash edin swingarm, ragledai go kato lost (pri lateral usukvania) - cialoto natovarvane otiva varhu ostta

pri chetiritochkova sistema, prosto natovarvaneto se razpredelia na 4 osi, toest teoretichno za da e iak edin swingarm kolkoto 4-point ostta mu triabva da e 4 pati po-debela ot tezi na 4-point okachvaneto

taka i kato imash predvid che masovo se izpolzvat 8mm boltove koito vlizat v ostta, a ostta e obiknoveno 14-18 mm vanshen diametyr, izliza che pri swingarm ti triabva os s vanshen diametyr 56-72mm i bolt da rechem 12mm
seshtash se kolko shte teji tova nali :))))

inache taia logika za nakysvaneto na 4 mesta i saotvetno poveche gyvkavost mi se vijda dosta stranna
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пет Окт 10, 2003 5:39 pm

@ Admin

[quote]С кое по-точно не си съгласен? Точно защото съм го чел доста пъти, разсъждавам в тази посока.[/quote]


Първо не съм привърженик на говоренето "изобщо", генералните обобщения и разсъжденията от типа "ми тва не ме кефи, щот не ме кефи"
Второ се дразня от кофти терминология. "Кантар" например е някакъв зарзаватчийски заместител на елемента "кобилица"...
Трето оставам с впечатлението, че съществува принципна неяснота по отношение на кинематичната схема на системите задно окачване, където нещата са пределно прости - независимо от изпълнението, те биват "едноставни", "четириставни" и "многоставни" (има и частен случай на "неставна" схема, но той не засяга настоящата дискусия), защото от кинематична гледна точка тези три групи се държат по практически идентичен начин. Всякакви други измишльотини само размиват терминологията и не допринасят за яснотата в общуването...
Четвърто, когато се оценява определено качество на определена схема, трябва да се сравняват продукти с еднаква област на приложение.

В тази връзка искам да споделя и нещо по темата

Според мен страничната устойчивост НЕ Е следствие толкова на схемата, колкото на конструкцията и нейното оразмеряване, обусловено от областта на приложение.
Ясно е, че когато теглото не е първостепенен приоритет, лагерите на ставите могат да бъдат по-големи и да бъдат осигурени по-добре срещу аксиални натоварвания. В такива случаи (DH и XFR) видът на конструкцията (и схемата) е пренебрежим на фона на философията "слагай да има", а екземпляри като Foes Mono (FSR многоставен) и Оrange Patriot (едноставен) притежават сравнима странична устойчивост.
По-сложни стават нещата, когато приоритетите се изместят към теглото и желанието да въртиш педалите (макар и за кратко) без да клатиш целия велосипед. Затова при класовете FR и Enduro предпочитанията към определена схема вече започват да стават важни. Не трябва да се забравя, че Cove G-Spot е от поколението, конструирано преди появата на "умните" задни амортисьори и затова четириставната му конструкция не бива да учудва никой запознат с нейните предимства пред едноставните по отношение на намалената тенденция към изпадане в резонанс при въртене на педалите. В този теглови клас все още е възможно лагерите на ставите да са с достатъчен размер, осигуряващ достатъчна странична стабилност (в това съм съгласен с bikerider)и позволяващ на четириставните и многоставните конструкции да се съизмерват с едноставните с огромни основни лагери и задни рамена от щедро оразмерени профили (които обаче се клатят неистово с конвенционални амортисьори и най-често страдат от жесток "pedal kickback").
Истинското изкуство идва при XC-велосипедите, където теглото и кинематичното поведение на задницата са основен приоритет. Аз лично съм привърженик на кинематично умните схеми (най-често четириставни) с глупави амортисьори, а не на кинематично глупавите схеми (най-често едноставни) с умни амортисьори. Също така считам, че капсулованият сачмен или иглен лагер не трябва да се издига в култ в този клас велосипеди, защото тези лагери са по тежки от плъзгащите (втулкови), а освен това работят добре и дълго без проблеми само когато са достатъчно големи и не са изложени на аксиално натоварване, което по природа зле поемат.
По въпроса за страничната устойчивост на XC-велосипедите от висш клас мога да кажа следното – доскоро карах Scott Strike (признат за една от най-добрите едноставни конструкции в областта), а сега карам NRS (единствената кинематично умна четириставна система в областта). Мога да ви кажа, че заниците и на двата велосипеда са еднакво (доста) меки странично, въпреки че конструкцията им е коренно различна. По отношение на поведението, поддръжката и (най-вероятно) дълговечността обаче, NRS е на светлинни години пред Strike. Много съм любопитен да видя новия Genius, но още отсега ме тресе скептицизъм (по отношение на поддръжката) при вида на работещия на опън дистанционно управляван амортисьор-кошмар, монтиран точно на пътя на най-голямата кал...

Айде че стана ферман невиждан... Повече друг път


"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пет Окт 10, 2003 10:07 pm

@ TOYAGA:
Благодаря за фермана! :)
Казвам го без никаква ирония или лошо чувство, защото като разясниш мнението си вече наистина можем да говорим по същество. :8D:
Споделям го напълно. Посипвам си главата с пепел заради голямата грешка, която допуснах в началото, а именно: обобщих нещата.:I Не трябваше! Точно днес мислех да се поправя, бях приготвил един ферман почти колкото твоя, ама сега ще го съкратя.
И аз смятам, че поведението на една система на окачване зависи най-вече от конкретното изпълнение и мисъл, вложени в нея. Когато частите й са проектирани и направени добре, колелата от един клас би трябвало да са доста равностойни едно на друго по отношение на страничната устойчивост. Вероятно затова в повечето тестове на байкове, които съм чел в западната преса, рядко изобщо се разглежда въпроса за страничната твърдост. Обикновено за нея проговарят, когато задницата проявява някаква мекота, гъвкавост. Срещал съм оплаквания в тази насока и при рамки със ставно окачване, и при такива с единично рамо.

За терминологията: макар че аз съм един от главните “виновници” за налагането на този термин, напоследък забелязвам, че не е достатъчно правилен (просто преди две години не ми бе хрумнало да оприлича планките на кобилици, а ми приличаха на везни). В бъдеще ще направя каквото мога, за да повлияя за промяна в посока на по-правилния термин “окачване на/с кобилица”. :8D:


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пет Окт 10, 2003 10:11 pm

@ Bikerider:
Ще те помоля, ако не те затруднява, да прочетеш и отговора ми към TOYAGA, за да не повтарям неща от него тук.:)
За лостовете съм съгласен! Сетих се още вчера, но се опасявах да нямаш нещо друго предвид. Така е, погледнато като лост, единичното рамо определено предразполага към странична податливост.
Но според мен и ставните системи, особено типичните четириточкови, имат предразположеност към странична податливост. Тъкмо преди два дена четох един тест на Intense Tazer в октомврийския брой на сп.Mountain Bike Action. Ето един цитат от него: [i]“At times, when entering a sharp berm at very high speed, a bit of flex was felt in the rear end. The slight motion we felt in the rear end is common on bikes utilizing the Specialized FSR rear end design, especially when ridden aggressively”[/i].
В момента ми е трудно да формулирам точно и ясно това, което ми се мотае в главата като обяснение, но е нещо от типа, че една цяла пластина ( дори дъска ако щеш) би трябвало да е по-твърда странично от две по-малки, които са скачени една към друга (дори връзката между тях да е много солидна и без грам луфт).8) Дано да си ми схванал идеята. Бих казал, че страничната гъвкавост при двата вида окачвания (ако изобщо може да бъде усетена такава от нормалния потребител), произтича от различни източници и би трябвало дори да се усеща по различен начин. (За съжаление не мога да говоря от личен опит, тъй като не карам по 5-10 различни колела в годината, за да развия такава чувствителност, каквато имат например редакторите на посоченото списание :().
Тези две тенденции при различните окачвания вероятно се компенсират взаимно, особено при добро проектиране, така че в крайна сметка качествените велосипеди от един и същи клас и вид да имат еднаква устойчивост на странични натоварвания. :8D:


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Съб Окт 11, 2003 11:02 am

@ Admin

[quote]Вероятно затова в повечето тестове на байкове, които съм чел в западната преса, рядко изобщо се разглежда въпроса за страничната твърдост. Обикновено за нея проговарят, когато задницата проявява някаква мекота, гъвкавост. [/quote]


Хм, не бих казал. Германският BIKE например публикува редовно при сравнителните си тестове таблици с абсолютната коравина (при странично натоварване в Нм/градус), както и такива, отразяващи още по-интересния от гледна точка на потребителя коефициент, познат като STW (Stiffness-To-Weight ratio) и отразяващ съотношението между коравината (това е точният термин) и теглото на конструкцията. Мисля, че в интерес на дискусията биха били следните данни от въпросното списание:

Giant NRS 4 (класическо четириставно окачване с Horst-link и кобилица)
Абсолютна коравина 48,9 Нм/градус
STW 17,1

Specialized Rockhopper FSR (четириставно FSR-окачване с Horst-link без кобилица)
Абсолютна коравина 64,1 Нм/градус
STW 22,0

Kona Kahuna (многоставно окачване с кобилица)
Абсолютна коравина 63,4 Нм/градус
STW 21,2

Mongoose Wing Pro (многоставно окачване без кобилица)
Абсолютна коравина 77,3 Нм/градус
STW 20,7

Orbea Wild Feelin' (класическо едноставно окачване)
Абсолютна коравина 66,0 Нм/градус
STW 20,0

Както се вижда, в ХС-класа разликите между различните схеми/конструкции по отношение на коравината са малки, за да не кажа никакви. Вижда се също така, че този, който е използвал повече материал, за да постигне по-голяма абсолютна коравина, бива "разкрит" веднага при STW-коефициента. Тези данни развенчават и битуващия мит, че четириставните/многоставни ХС-окачвания са по-меки от едноставните. Това, което не се вижда, но е много важно за дълговечността на конструкцията и нейното безпроблемно функциониране е факта, че при "грозните" според screamBoy системи с кобилица (Giant, Kona), амортисьорите са изолирани (както вече каза bikerider) от страничното натоварване, а не "носят" както при всички останали. В тази ценова категория производителите не могат да си позволят употребата на DT SSD или 5-th Element Air с ябълковидни шарнири в точките за закрепване, което скъсява зверски живота на амортисьорите.

[quote]Бих казал, че страничната гъвкавост при двата вида окачвания (ако изобщо може да бъде усетена такава от нормалния потребител), произтича от различни източници и би трябвало дори да се усеща по различен начин. [/quote]


О, усеща се и още как! Особено око имаш и hardtail...


"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Съб Окт 11, 2003 2:29 pm

@TOYAGA
Ако има една причина да ме е яд, че не знам немски, това е, че не мога да чета списание BIKE :(:V:. Имам един брой в нас, ама само мога да го разглеждам и дори и така виждам съвсем ясно, че то изобилства от инфо, каквото не съм виждал в другите списания. Благодаря за интересните неща, които си превел за немско-неговорящите като мен! :8D:
Между другото, в теста, който цитирах за Bikerider, по-нататък се казва именно, че са се скапали шарнирите на задния амортисьор, въпреки че той е бил Progressive 5th Element Air със споменатите от теб шарнири (spherical ball joints). Това е станало заради материала им, който явно не бил предвиден за натоварванията на нанадолните дисциплини, а само за ХС, и сега Progressive разработвали нови стоманени шарнири. :)


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Окт 13, 2003 11:01 am

[quote="TOYAGA"]

@ Admin

[quote]С кое по-точно не си съгласен? Точно защото съм го чел доста пъти, разсъждавам в тази посока.[/quote]


Първо не съм привърженик на говоренето "изобщо", генералните обобщения и разсъжденията от типа "ми тва не ме кефи, щот не ме кефи"
Второ се дразня от кофти терминология. "Кантар" например е някакъв зарзаватчийски заместител на елемента "кобилица"...
Трето оставам с впечатлението, че съществува принципна неяснота по отношение на кинематичната схема на системите задно окачване, където нещата са пределно прости - независимо от изпълнението, те биват "едноставни", "четириставни" и "многоставни" (има и частен случай на "неставна" схема, но той не засяга настоящата дискусия), защото от кинематична гледна точка тези три групи се държат по практически идентичен начин. Всякакви други измишльотини само размиват терминологията и не допринасят за яснотата в общуването...
Четвърто, когато се оценява определено качество на определена схема, трябва да се сравняват продукти с еднаква област на приложение.

В тази връзка искам да споделя и нещо по темата

Според мен страничната устойчивост НЕ Е следствие толкова на схемата, колкото на конструкцията и нейното оразмеряване, обусловено от областта на приложение.
Ясно е, че когато теглото не е първостепенен приоритет, лагерите на ставите могат да бъдат по-големи и да бъдат осигурени по-добре срещу аксиални натоварвания. В такива случаи (DH и XFR) видът на конструкцията (и схемата) е пренебрежим на фона на философията "слагай да има", а екземпляри като Foes Mono (FSR многоставен) и Оrange Patriot (едноставен) притежават сравнима странична устойчивост.
По-сложни стават нещата, когато приоритетите се изместят към теглото и желанието да въртиш педалите (макар и за кратко) без да клатиш целия велосипед. Затова при класовете FR и Enduro предпочитанията към определена схема вече започват да стават важни. Не трябва да се забравя, че Cove G-Spot е от поколението, конструирано преди появата на "умните" задни амортисьори и затова четириставната му конструкция не бива да учудва никой запознат с нейните предимства пред едноставните по отношение на намалената тенденция към изпадане в резонанс при въртене на педалите. В този теглови клас все още е възможно лагерите на ставите да са с достатъчен размер, осигуряващ достатъчна странична стабилност (в това съм съгласен с bikerider)и позволяващ на четириставните и многоставните конструкции да се съизмерват с едноставните с огромни основни лагери и задни рамена от щедро оразмерени профили (които обаче се клатят неистово с конвенционални амортисьори и най-често страдат от жесток "pedal kickback").
Истинското изкуство идва при XC-велосипедите, където теглото и кинематичното поведение на задницата са основен приоритет. Аз лично съм привърженик на кинематично умните схеми (най-често четириставни) с глупави амортисьори, а не на кинематично глупавите схеми (най-често едноставни) с умни амортисьори. Също така считам, че капсулованият сачмен или иглен лагер не трябва да се издига в култ в този клас велосипеди, защото тези лагери са по тежки от плъзгащите (втулкови), а освен това работят добре и дълго без проблеми само когато са достатъчно големи и не са изложени на аксиално натоварване, което по природа зле поемат.
По въпроса за страничната устойчивост на XC-велосипедите от висш клас мога да кажа следното – доскоро карах Scott Strike (признат за една от най-добрите едноставни конструкции в областта), а сега карам NRS (единствената кинематично умна четириставна система в областта). Мога да ви кажа, че заниците и на двата велосипеда са еднакво (доста) меки странично, въпреки че конструкцията им е коренно различна. По отношение на поведението, поддръжката и (най-вероятно) дълговечността обаче, NRS е на светлинни години пред Strike. Много съм любопитен да видя новия Genius, но още отсега ме тресе скептицизъм (по отношение на поддръжката) при вида на работещия на опън дистанционно управляван амортисьор-кошмар, монтиран точно на пътя на най-голямата кал...

Айде че стана ферман невиждан... Повече друг път


"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]


по-точно не бих могъл да се изразя :)))
и съм съгласен, че е по-добре по-умно окачване със скапан амортисьор отколкото обратното.
точно затова продавам рамката, за да взема същата но с 5th element. щото умно окачване + умен амортисьор... сещаш се :))))))))))
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Окт 13, 2003 11:02 am

[quote="Admin"]

@ Bikerider:
Ще те помоля, ако не те затруднява, да прочетеш и отговора ми към TOYAGA, за да не повтарям неща от него тук.:)
За лостовете съм съгласен! Сетих се още вчера, но се опасявах да нямаш нещо друго предвид. Така е, погледнато като лост, единичното рамо определено предразполага към странична податливост.
Но според мен и ставните системи, особено типичните четириточкови, имат предразположеност към странична податливост. Тъкмо преди два дена четох един тест на Intense Tazer в октомврийския брой на сп.Mountain Bike Action. Ето един цитат от него: [i]“At times, when entering a sharp berm at very high speed, a bit of flex was felt in the rear end. The slight motion we felt in the rear end is common on bikes utilizing the Specialized FSR rear end design, especially when ridden aggressively”[/i].
В момента ми е трудно да формулирам точно и ясно това, което ми се мотае в главата като обяснение, но е нещо от типа, че една цяла пластина ( дори дъска ако щеш) би трябвало да е по-твърда странично от две по-малки, които са скачени една към друга (дори връзката между тях да е много солидна и без грам луфт).8) Дано да си ми схванал идеята. Бих казал, че страничната гъвкавост при двата вида окачвания (ако изобщо може да бъде усетена такава от нормалния потребител), произтича от различни източници и би трябвало дори да се усеща по различен начин. (За съжаление не мога да говоря от личен опит, тъй като не карам по 5-10 различни колела в годината, за да развия такава чувствителност, каквато имат например редакторите на посоченото списание :().
Тези две тенденции при различните окачвания вероятно се компенсират взаимно, особено при добро проектиране, така че в крайна сметка качествените велосипеди от един и същи клас и вид да имат еднаква устойчивост на странични натоварвания. :8D:


Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]


mda, ima neshto takova, predpolagam e zaradi elastichnostta na materiala
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Окт 13, 2003 11:06 am

[quote="Admin"]

@TOYAGA
Ако има една причина да ме е яд, че не знам немски, това е, че не мога да чета списание BIKE :(:V:. Имам един брой в нас, ама само мога да го разглеждам и дори и така виждам съвсем ясно, че то изобилства от инфо, каквото не съм виждал в другите списания. Благодаря за интересните неща, които си превел за немско-неговорящите като мен! :8D:
Между другото, в теста, който цитирах за Bikerider, по-нататък се казва именно, че са се скапали шарнирите на задния амортисьор, въпреки че той е бил Progressive 5th Element Air със споменатите от теб шарнири (spherical ball joints). Това е станало заради материала им, който явно не бил предвиден за натоварванията на нанадолните дисциплини, а само за ХС, и сега Progressive разработвали нови стоманени шарнири. :)


Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]


towa ne sym go chel, no i bez da sym go chel mi e iasno, che vazdushen amortisior (imam predvid vazdushna prujina, ne damping) ne stava za DH.
prekaleno e lineen hoda i saotvetno horata pompat poveche vazduh, koeto go vtvardiava i stradat sharnirite.
vij prujinen amortisior (kato 5th element coil) koioto e sensitive v nachaloto na hoda i se vtyrvdiava progresivno (spored nastroikite de) nikoga niama da razbie sharnirite... pone taka mi se struva...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Окт 13, 2003 1:04 pm

[quote]towa ne sym go chel, no i bez da sym go chel mi e iasno, che vazdushen amortisior (imam predvid vazdushna prujina, ne damping) ne stava za DH.
prekaleno e lineen hoda i saotvetno horata pompat poveche vazduh, koeto go vtvardiava i stradat sharnirite.
vij prujinen amortisior (kato 5th element coil) koioto e sensitive v nachaloto na hoda i se vtyrvdiava progresivno (spored nastroikite de) nikoga niama da razbie sharnirite... pone taka mi se struva...
[/quote]


Тва за прогресията несъмнено е така, обаче в случая ми се струва и че пичовете от Intense са тръгнали с трабант на сафари:xx(: Възтъпо е да туриш нежно нещо като въздушния "пети елемент" на возило, което ще бъде джаскано и тръшкано без пощада. Той просто не е направен за подобно приложение и е много ясно, че алуминиевите шарнирчета ще сдадат багажа бърже-бърже. И за кво тоя зор - за некви си 200-300 грама по-малко тегло? Баси компромиса, имайки предвид несъмнено по-дървената возия и съсипването на амортисьор, който си е бая скъп...
Абе просто поредния пример, че и най-умния (пък бил той и Intense) не е застрахован от простотии:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Окт 13, 2003 2:48 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]towa ne sym go chel, no i bez da sym go chel mi e iasno, che vazdushen amortisior (imam predvid vazdushna prujina, ne damping) ne stava za DH.
prekaleno e lineen hoda i saotvetno horata pompat poveche vazduh, koeto go vtvardiava i stradat sharnirite.
vij prujinen amortisior (kato 5th element coil) koioto e sensitive v nachaloto na hoda i se vtyrvdiava progresivno (spored nastroikite de) nikoga niama da razbie sharnirite... pone taka mi se struva...
[/quote]


Тва за прогресията несъмнено е така, обаче в случая ми се струва и че пичовете от Intense са тръгнали с трабант на сафари:xx(: Възтъпо е да туриш нежно нещо като въздушния "пети елемент" на возило, което ще бъде джаскано и тръшкано без пощада. Той просто не е направен за подобно приложение и е много ясно, че алуминиевите шарнирчета ще сдадат багажа бърже-бърже. И за кво тоя зор - за некви си 200-300 грама по-малко тегло? Баси компромиса, имайки предвид несъмнено по-дървената возия и съсипването на амортисьор, който си е бая скъп...
Абе просто поредния пример, че и най-умния (пък бил той и Intense) не е застрахован от простотии:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]


mdaaaa... otnovo v 10-kata... :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Вто Окт 14, 2003 10:52 pm

[quote="TOYAGA"]

Тва за прогресията несъмнено е така, обаче в случая ми се струва и че пичовете от Intense са тръгнали с трабант на сафари:xx(: Възтъпо е да туриш нежно нещо като въздушния "пети елемент" на возило, което ще бъде джаскано и тръшкано без пощада. Той просто не е направен за подобно приложение и е много ясно, че алуминиевите шарнирчета ще сдадат багажа бърже-бърже. И за кво тоя зор - за некви си 200-300 грама по-малко тегло? Баси компромиса, имайки предвид несъмнено по-дървената возия и съсипването на амортисьор, който си е бая скъп...
Абе просто поредния пример, че и най-умния (пък бил той и Intense) не е застрахован от простотии:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]


Така е, само че в случая да защитя Intense: тоя амортисьор май не са го сложили те, а редакторите от списанието. Не съм сигурен, но една бърза разходка до сайта на Intense може да изясни нещата. :8D:

Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Окт 14, 2003 11:52 pm

[quote="Admin"]

[quote="TOYAGA"]

Тва за прогресията несъмнено е така, обаче в случая ми се струва и че пичовете от Intense са тръгнали с трабант на сафари:xx(: Възтъпо е да туриш нежно нещо като въздушния "пети елемент" на возило, което ще бъде джаскано и тръшкано без пощада. Той просто не е направен за подобно приложение и е много ясно, че алуминиевите шарнирчета ще сдадат багажа бърже-бърже. И за кво тоя зор - за некви си 200-300 грама по-малко тегло? Баси компромиса, имайки предвид несъмнено по-дървената возия и съсипването на амортисьор, който си е бая скъп...
Абе просто поредния пример, че и най-умния (пък бил той и Intense) не е застрахован от простотии:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]


Така е, само че в случая да защитя Intense: тоя амортисьор май не са го сложили те, а редакторите от списанието. Не съм сигурен, но една бърза разходка до сайта на Intense може да изясни нещата. :8D:

Животът е кратък, карай бързо!
[/quote]


Какво значи "май" и "не съм сигурен"? Кой даде тоя пример? Както вече казах - никой не е застрахован от простотии... Особено редакторите:D:D:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Окт 16, 2003 9:06 am

[quote="TOYAGA"]

Какво значи "май" и "не съм сигурен"? Кой даде тоя пример? Както вече казах - никой не е застрахован от простотии... Особено редакторите:D:D:D

"Kолкото по-дебел ставаш, толкова по-самотен се чувстваш."

Стара канибалска мъдрост
[/quote]


Е, ако ти се четат подробности, ето какво значи “май” и “не съм сигурен” :D:
Редакторите от MBA си имат няколко колела (по едно за всеки стил каране), които са на редакцията и не ги връщат на производителите, а ги ползват за тест-база при тестването на компоненти, за да усещат по-добре разликите в поведението на байка при смяна на дадена част по него. Въпросният Intense Tazer е най-новото им колело за тази цел. Те първо са го карали няколко месеца като такова, след което решили да направят тест и на самото колело (всъщност на рамката), като за целта го сглобили с части изцяло по свой вкус. И тук стигаме до задния амортисьор – те му сложили любимия си напоследък Progressive 5th Element Air, от чиято работа са много доволни. Т.е. това не е бил оригиналния амортисьор. НО, този 5th Element Air не е бил обикновения, а е бил прототип, тунингован специално за Intense Tazer. Което ме навежда на мисълта, че вероятно Intense и Progressive са се договорили да монтират амортисьора в бъдещите модели Tazer (разбира се, това е само предположение от моя страна). Друга причина да мисля така е, че Progressive след проблема с шарнирите са се захванали да разработят нови такива, стоманени, които да са достатъчно здрави за целите на Tazer. Затова не бих се учудил ако догодина този модел е с този въздушен амортисьор (може би леко модифициран от стандартния) – това няма да е първия такъв случай на сътрудничество между две “бутикови” компании. :8D:

Аз пък искам да ви питам нещо теб и Bikerider, всъщност най-вече него, защото малко ме учуди защо той каза, че “prekaleno e lineen hoda” на въздушните амортисьори (аз поне така го разбрах). Наистина Progressive е един от най-линейните въздушни, но доколкото знам точно това го отличава от повечето други. Останал съм с впечатлението, че компании като Progressive, FOX (с моделите TALAS) и др. се опитват да направят хода на въздушните си пружини именно по-линеен, защото иначе е твърде прогресивен. Имам предвид, че като се сгъва амортисьорът, налягането нараства доста (примерно 4 до 6 пъти) в края на хода, което го втвърдява значително в горната част от хода и даже може да попречи да се използва целия ход. Може би Bikerider имаше предвид, че ако се напомпа по-малко ще е линеен, но нали все пак налягането трябва да е достатъчно, за да не се надвишава препоръчителното начално потъване на вилката/шока (имам предвид “sag”-а). Т.е. мисля си, че ако се сравнят един обикновен въздушен амортисьор (а не такъв като 5th Element Air) с един по-обикновен с метална пружина (такъв, който не използва специална пружина с различна твърдост в двата края или пък смекчаване с нарастваща компресия в горната част на хода), настроени с еднакво начално потъване, тогава въздушната пружина би трябвало да е по-прогресивна. Ако се лъжа, ще се радвам да ми обясните защо.:)
И може би е добре да различаваме прогресивност на хода, породена от пружината (метална или въздушна) от прогресивност, породена от смекчаването, както и такава, породена от двете заедно (не казвам, че вие не правите такава разлика, а питам дали според вас трябва да се прави и това разграничение). :8D:


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта