износена ли ми е веригата?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

износена ли ми е веригата?

Мнениеот julybong » Нед Мар 20, 2005 9:59 pm

Искам да попитам по какво да разбера дали веригата ми е износена и дали се нуждае от смяна, защото смятам да си сменям курбелите с нови, а износена верига прецаква курбелите??
http://www.hydrotech.bg - hydraulic of the future
Аватар
julybong
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Дек 07, 2004 5:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот julybong » Нед Мар 20, 2005 10:50 pm

Ако някой знае нещо по въпроса и го сподели, ще съм безкрайно благодарен.
http://www.hydrotech.bg - hydraulic of the future
Аватар
julybong
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Дек 07, 2004 5:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Мар 21, 2005 11:46 am

[quote="julybong"]

Ако някой знае нещо по въпроса и го сподели, ще съм безкрайно благодарен.
[/quote]


Най-точно се разбира с инструмент, например [url=http://www.parktool.com/tools/CC_3.shtml]този[/url]

точния критерий е смяна при "разтегляне" над 0.5%.

измерването става така: с шублер премерваш разстоянието между 16 поредни звена от веригата (като пъхнеш рогата на шублера във веригата между 1-то и 16-то пръстенче, а не да мериш от 1-то до 16-то пинче). Ако разликата спрямо нова верига е повече от 1мм значи веригата е за сменяне. имай предвид, че това е доста грубо измерване.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот julybong » Пон Мар 21, 2005 4:51 pm

А по някакви външни белези по звената, например износване на звената или на ролките не може ли да се разбере дали е за смяна. Както казва bikerider, този един мм разтегляне влиза в грешката при измерването. Ако отида на сервиз дали ще ми кажат ако е за смяна?
Щ е трябва да търся някой с нова верига или по-добре на сервиз.
Bikerider, можеш ли да ми кажеш колко трябва да е разстоянието в милиметри между 16 звена. Ако може с точност до 1/10 от милиметъра
http://www.hydrotech.bg - hydraulic of the future
Аватар
julybong
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Дек 07, 2004 5:00 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Пон Мар 21, 2005 5:04 pm

[quote="julybong"]

А по някакви външни белези по звената, например износване на звената или на ролките не може ли да се разбере дали е за смяна. Както казва bikerider, този един мм разтегляне влиза в грешката при измерването. Ако отида на сервиз дали ще ми кажат ако е за смяна?
[/quote]

Имаше един начин, но не съм сигурен относно точната дължина - сваляш я (може на байка докато е, но няма да е толкова точно), опъваш я да е добре разпъната и мериш разстоянието между 12 звена (ама не 12 осички, а 12 ЗВЕНА от веригата). Дължината ако е повече от 307 мм (мисля, че толкова беше) е за смяна.
За външни белези - много лесно започва да се суче напречно. А и един друг номер съм виждал от веломеханиците - слагаш я на среден венец отпред и в най-предната част на венеца натискаш с палец една осичка от веригата, все едно се опитваш да я измъкнеш от зъбите на венеца. Ако успееш - т.е. осичката се повдига от каналчето между двата зъба на плочата и то до толкова, че почти излиза над зъбите (измъкваш веригата все едно) - значи е за смяна, в такива случаи и зъбчатките обикновено са сдали багажа вече (защото те са оформили профила си по разтеглената верига, слагайки нова тя започва да ти прескача), и средна плоча отпред също е за смяна, и тя поради същата причина (познава се като сравниш профила на зъбите спрямо да речем профила на зъбите на най-малка плоча и видиш, че са станали като гребени на акули все едно)....
Доста са относителни тези измервания, но по-точно само с инструмента, който показа bikerider може да се измери! :^:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот did » Пон Мар 21, 2005 5:05 pm

[quote="julybong"]

А по някакви външни белези по звената, например износване на звената или на ролките не може ли да се разбере дали е за смяна. Както казва bikerider, този един мм разтегляне влиза в грешката при измерването. Ако отида на сервиз дали ще ми кажат ако е за смяна?
[/quote]


Зарежи външните белези, взимай една нова верига, шублер, линийка или каквото там си решил и мери! Ако ги докараш толкова близки по размер, че да трябва да цепиш милиметъра, сменяй курбелите смело - няма да имаш проблем. Обикновено проблемът възниква с прескачане на веригата по задните зъбчатки, но доколкото разбрах ти тях няма да ги пипаш.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пон Мар 21, 2005 5:31 pm

Ами по външни белези - аз например гледам на моите вериги пръстенчетата които лагеруват около пинчетата, когато започнат да хлопат се ослушвам и гледам внимателно. Да речем на нова верига почти няма луфт между тях, на карана има малък луфт, а на износена има чувствителен.

има и друг практически метод, без измервания.
стисни си задната спирачка и стъпи на курбела. ако виждаш осезамо "повдигане" на веригата спрямо венците или плочите е желателно да я смениш. лошото на този метод е, че когато го видиш може да е твърде късно.

иначе чисто нова верига има половин инч разстояние между звената, тоест 12.7мм. да кажем премери 10 звена - на нова верига това трябва да е 127мм. максималното разпъване както ти казах е 0.5%, тоест 0.005*127мм = 0.635мм, тоест на 10 звена максималното допустимо "разтягане" е 0.635мм
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот julybong » Пон Мар 21, 2005 9:14 pm

[quote="bikerider"]

Ами по външни белези - аз например гледам на моите вериги пръстенчетата които лагеруват около пинчетата, когато започнат да хлопат се ослушвам и гледам внимателно. Да речем на нова верига почти няма луфт между тях, на карана има малък луфт, а на износена има чувствителен.

има и друг практически метод, без измервания.
стисни си задната спирачка и стъпи на курбела. ако виждаш осезамо "повдигане" на веригата спрямо венците или плочите е желателно да я смениш. лошото на този метод е, че когато го видиш може да е твърде късно.

иначе чисто нова верига има половин инч разстояние между звената, тоест 12.7мм. да кажем премери 10 звена - на нова верига това трябва да е 127мм. максималното разпъване както ти казах е 0.5%, тоест 0.005*127мм = 0.635мм, тоест на 10 звена максималното допустимо "разтягане" е 0.635мм
[/quote]


[color=blue]Тази последната инфо на Bikerider за разстоянията между звената може да ми свърши най-добра работа, понеже не разполагам с нова верига под ръка. Благодаря на всички за съветите:^:.[/color]
http://www.hydrotech.bg - hydraulic of the future
Аватар
julybong
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Дек 07, 2004 5:00 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 73 госта