sterjen

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

sterjen

Мнениеот dhman » Пет Мар 18, 2005 6:24 pm

Vuzmojna li e smqna na sterjen?
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Пет Мар 18, 2005 6:44 pm

[quote="dhman"]

Vuzmojna li e smqna na sterjen?
[/quote]

Да, но на много малко модели вилки (сваля се със шестограм(ако се сваля де)
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот chiMol » Пет Мар 18, 2005 6:59 pm

Можеш да смениш и заварен стержен само дето е играчка аз така смених преди години на 1 китайска твърда вилка сомо дето не се получи добре а и бързо се скъса и новия стержен .....НЕ Е ОПРАВДАНО да сменяш стержена освен ако вилката не е много скъпа и да не искаш да я изхвярляш....:beer::beer::beer:
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот dhman » Пет Мар 18, 2005 7:18 pm

mi vilkata e hubava , a i ako ne napravq ne6o s toq sterjen nqma da moga da q karam.
Az to4no misleh da zavarq edno par4e i taka da go ydulja.Chimol: ti kato si go naprail tva i sterjena sled vreme se e s4upil taka li?
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Пет Мар 18, 2005 7:39 pm

[quote="dhman"]

mi vilkata e hubava , a i ako ne napravq ne6o s toq sterjen nqma da moga da q karam.
Az to4no misleh da zavarq edno par4e i taka da go ydulja.Chimol: ti kato si go naprail tva i sterjena sled vreme se e s4upil taka li?
[/quote]

Ами има дотатъчно здрави механични решения които могат да ти свършат работа. Например: набива се удължител в този стержен - някой на струг може да ти го направи ако не намериш готов. Удължителя е е с два диаметъра - единия колко то на стержена другия с диаметър малко по-голям от вътрешния. Набиват се двете, като може и лепило да ползваш. За допълнително подсилване може да сложиш дълъг болд който да хване от капачката на чашките до долния край на стержена.

Мисля че така е по добре от заварка...
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот dhman » Пет Мар 18, 2005 8:43 pm

Еи SPA мнооо благодаря....верно че имаше някви такива джаджи за удължаване.
Благодаря на всички за помоща.
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chiMol » Пет Мар 18, 2005 10:13 pm

при мен се скъса самото желязо а не ЗАВАРКАТА ....не съм удължавал стария защото това е почти самоубййство аз го избих отдолу изцяло и заварих нова тръба (после ми се наложи да и нарязвам и резба щото не е oversize ) само внимавай да не я завариш на нриво защото не е много лесно поправимо , а това за удължителите чесноказано не знам нищо ако смяташ че е сигурно и няма да те излъже ............................УСПЕХ :beer:
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот dhman » Съб Мар 19, 2005 9:16 am

Да след кратък размисъл и аз стигнах до решението за заварка, защото тея удължители и на мен не ми вдъхнаха много голямо доверие.А самата заварка няма да си я правя сам, а ще я поверя на някой, който разбира от такива неща.
Благодаря отново!:beer:
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tuba » Сря Мар 23, 2005 4:02 pm

Хъъмммм ме ако питаш удължитея звучи много по добре от избиването на срежена от короната и заваряване там. По две причини първо стрежена и короната на вилките за които си заслужава да се први тази прозедура са от различни матеряли .
Кеото прави заварката доста хъммм сложна.
И второ натоварването при зглобката на короната и стрежена е доста по голямо от това при горната чашка. Теб до колкото разбирам стрежена ти е просто отрязан за по късо чело. Ма може да не съм прав де може някой екстерт да знае някочя голяма тайна неизвена на мен.
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Сря Мар 23, 2005 4:24 pm

цялата тая работа със стержените е:

:shake::shake::shake:
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот bikerider » Сря Мар 23, 2005 4:27 pm

[quote="tuba"]

Хъъмммм ме ако питаш удължитея звучи много по добре от избиването на срежена от короната и заваряване там. По две причини първо стрежена и короната на вилките за които си заслужава да се први тази прозедура са от различни матеряли .
Кеото прави заварката доста хъммм сложна.
И второ натоварването при зглобката на короната и стрежена е доста по голямо от това при горната чашка. Теб до колкото разбирам стрежена ти е просто отрязан за по късо чело. Ма може да не съм прав де може някой екстерт да знае някочя голяма тайна неизвена на мен.
[/quote]


@dhman: tuba e 100% прав - удължаването категорично е по-добрия вариант и според мен. правиш си удължител колкото трябва дълъг и правиш частта която влиза във стария стержен поне толкова дълга, с колкото удължаваш.
разликата в диаметрите при набиването на удължителя не трябва да е повече от 0.1мм иначе няма да можеш лесно да го набиеш.

като имаш удължителя, мацаш яко грес по него и отвътре на стержена (или още по-добре loctite 638, хем да смаже докато се набива удължителя, хем после да стегне яко), взимаш един голям и дълъг болт (да речем 12 или 16мм) 6-8 хубави шайби и две гайки. прокарваш болта през стержена слагаш шайби отдолу (и гледаш да не надерат короната отдолу като се стегне), нанизваш удължителя, другите шайби и другата гайка, стягаш леко гайката, наместваш всичко и започваш да пресоваш удължителя във стержена чрез стягане. и готово.

осигуровката, дето SPA говори за нея e силно препоръчителна, защото този болт гарантира аксиална стабилност, демек че като скочиш няма да ти се измъкне удължителя.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот dhman » Сря Мар 23, 2005 5:49 pm

@bikerider: благодаря за съвета, но за съжаление е късно за неговото изпълнение тъй като преди два дни дадох вилката на един заварчик и той си свърши работата....искрено се надявам да е успешна.:8D:
Отново Благодаря!
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот dhman » Сря Мар 23, 2005 5:51 pm

а забравих да кажа, че стария стержен не е избиван от вилката, а само се дозавари едно малко парченце.
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Сря Мар 23, 2005 6:13 pm

[quote="dhman"]

а забравих да кажа, че стария стержен не е избиван от вилката, а само се дозавари едно малко парченце.
[/quote]

Интересно е дали заварката ти пречеше на въртенето и дали си я пилил.

Дано да е зздраво и не ти направи проблем. За всеки случай сложи един дълъг болт.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Мар 23, 2005 6:59 pm

[quote="dhman"]

а забравих да кажа, че стария стержен не е избиван от вилката, а само се дозавари едно малко парченце.
[/quote]


еми честито.
само да питам, парчето което са ти заварили, все пак влиза ли в стария стержен?
или само е поставено отгоре и заварено по ръба?

издребнявам толкова, щото ако е просто заварено, няма да има никаква радиална устойчивост, тоест живота ти ще виси на една заварка, която може да се скъса при някой скок и съответно да имаш счупен стержен с всички гадни последици...

късмет... :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот dhman » Сря Мар 23, 2005 8:06 pm

ми, явно за съжаление, стержена е заварен по ръба.А къв е тоя дълъг болт?
@bikerider: Аз в момента, въпреки заварката, не мога ли да направя това, което ми препоръчваш?
Всеки, който е карал колело знае и ще ти каже, че колкото по-бързо се движиш, толкова е по-трудно да паднеш!
dhman
 
Мнения: 224
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Пон Ное 29, 2004 10:02 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Мар 24, 2005 12:26 pm

[quote="dhman"]

ми, явно за съжаление, стержена е заварен по ръба.А къв е тоя дълъг болт?
@bikerider: Аз в момента, въпреки заварката, не мога ли да направя това, което ми препоръчваш?
[/quote]


разбира се, винаги можеш пак да го резнеш и да го направиш отначало с удължител, но не знам дали ще ти се занимава.

ако не искаш, бих ти препоръчал да набиеш парче тръба, която отвън е колкото вътрешния диаметър на стержена плюс 0.1мм, за да подкрепи радиално отвътре заварката, но ще ти е пъти по-трудно, защото или трябва да го набиваш навътре или трябва да стига догоре.

да го набиваш навътре е малко трудничко според мен за целене по заварката. може да я подмине, а тогава ваденето ще е много трудно за да се набие пак.
ако пък стига догоре ще има много голямо триене заради голямата площ и ще се набие с много много зор. може и да не издържат шайбите с които го набиваш и да се изкривят.

аз лично с оглед безопасност ти препоръчвам да резнеш 1мм под заварката и да го направиш чисто.

големия болт за който говорим е онзи болт, който оригинално се стяга в пеперудката в стержена.
тъй като ще трябва да я махнеш ако ще набиваш удължител, болта просто се прави много дълъг да стига до короната долу, а пеперудката се заменя с нещо, което влиза в стержена отдолу и подпира короната, тоест стяга лапата към короната по стержена и предотвратява измъкване на удължителя.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Чет Мар 24, 2005 12:32 pm

[quote="dhman"]

ми, явно за съжаление, стержена е заварен по ръба.А къв е тоя дълъг болт?
@bikerider: Аз в момента, въпреки заварката, не мога ли да направя това, което ми препоръчваш?
[/quote]

Ами болта е дълъг щото е дълъг. Ако ме разбираш въобще. :D

Ами лапта отгоре има капачка която чрез болт се захваща за пеперудката във вилката. Идеята на това нещо е вилката да може да се издърпа и да се уплътни луфта при чашките и съотвено още едно подсигуряване на вилката от измъкване.

Съотвено идеята е пеперудката да се махне. Болта който се ползва да се замени с друг достатъчно дълъг който да може да се покаже от долната страна на стержена и там чрез шайби и гайки да се затегне.

Надявам се да съм го обяснил малко разбираемо. :D

А що се отнася до заварката моят съвет е да я махнеш и да минеш на другия вариант.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: http и 27 госта