Здравейте, колеги, в тази тема ще опиша как се сменява маслото на вилка Marzocchi Super T Pro 03. Някои хора предпочитат просто да излеят старото масло през тапите на подпорите и да налеят ново от там, но аз предпочетох да изчистя напълно вилката. Вилката задължитено трябва да е свалена от велосипеда. За по-безопасна работа, свалете и машинката на дисковата спирачка. Започваме със същинската, и най-забавната част.
1. Сваляме настройките за Preload, нужен ни е шестогран 1.5мм http://media.snimka.bg/2728/011711679.jpg , http://media.snimka.bg/2728/011711682.jpg
2. С тънка отверка изваждаме малката зегерка, която стои на лявата тапа и държи ребаунд-а. http://media.snimka.bg/2728/011711689.jpg
3. За да излеем старото масло от вилката е трябва да се отвият тапите, които са на горните тръби. За целта ни е нужен гаечен ключ 21, но тъй като аз нямах в нас, използвах ключ за свещ на мотоциклет. http://media.snimka.bg/2728/011711670.jpg
4. Сваляме дясната тапа, и изливаме маслото от нея. http://media.snimka.bg/2728/011711684.jpg
5. Сваляме лявата тапа, и изливаме маслото, лично аз останах очуден колко е мръсно маслото от левия ботуш, където е ребаунд-а. http://media.snimka.bg/2728/011711697.jpg , http://media.snimka.bg/2728/011711686.jpg
6. Отвиваме "гайката", която служи за Preload настройка, на лявата тръба (с обратна резба е), след като я отвием, изваждаме и двете пружини + двете шайби.
7. След като сме изляли маслото, идва ред на изваждането на горните тръби от ботушите, за целта е нужно да отвием двете глухи гайки, които са от долу на ботушите (почти скрити). Нужен ни е по-специфичен инструмент, но тъй като сме изобретателни и ще се снабдим с него без много средства и труд. Аз използвах камъче (накрайник) 12мм за гедоре (1лв. от пазара). Препилваме го малко в края, за да заприлича на конус, и да може да влезе в ботуша. Понеже не е достатъчно дълбоко камъчето се наложи да го пробия на дълбочина с 5мм. Ето снимка за нагледна представа: http://media.snimka.bg/2728/011711647.jpg , http://media.snimka.bg/2728/011711654.jpg
8. Отвиваме двете гайки с вече готовия инструмент. http://media.snimka.bg/2728/011711707.jpg
9. Леко с клещи се издърпват двете гайки, като сме готови да потече масло. http://media.snimka.bg/2728/011711733.jpg
10. Отделяме короната с горните тръби от ботушите. Ботушите са готови за почистване и от останалата по тях смазка. http://media.snimka.bg/2728/011711740.jpg
11. В долната част на дясната подпора има шиш, който се изважда с премахването на зегерка. Най-добре е ако имаме под къка клещи, но аз нямах и за това използвах малка плоска отверка, за да я премахна. http://media.snimka.bg/2728/011711712.jpg
12. Изваждаме шиша и го подсушаваме http://media.snimka.bg/2728/011711714.jpg
13. Вилката е вече разглобена и готова за обща снимка http://media.snimka.bg/2728/011711660.jpg
14. Преди да я сглобя и подготвя за наливане на новото масло, предпочетох да сложа едно О-пръстенче на дясната подпора, за да знам колко ход е правила вилката. http://media.snimka.bg/2728/011711727.jpg
15. Намазваме с грес между праховия и маслен семеринг, за да влиза по-мазно вилката. Трябва да се внимава каква грес се използва, аз лично ползвах немска грес за намазване около гумени уплътнения. http://media.snimka.bg/2728/011711663.jpg
16. Сглобяваме вилката по обратен ред. Преди да дойде ред за слагане на пружините, наливаме маслото. Аз използвах полусинтетика на Motul fork oil 5w (23лв. литър). Според сайта на Марзочи, във всеки ботуш трябва да се налее по : 240мл, ако човека е 55-80кг. и по 245мл, ако човека е над 80кг. Аз лично предпочетох да налея по 245, въпреки че 72кг. След като сме наляли маслото оравим няколкото хода на вилката, за да излезе въздуха, и маслото да влезе навсякъде. След като сме се уверили, че вече няма въздух в системата, поставяме пружините и сглобяваме по обратен ред.
Надявам се да съм бил полезен
Ето линк към всички снимки (в по-голям размер са) http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... 727&view=2