какъв е проблема на Suntour

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

какъв е проблема на Suntour

Мнениеот Phantomaz » Пет Фев 18, 2005 2:02 am

Никой не ги хвали тия вилки ,какво им има ,примерно добър ли е XC-PRO-S-TR /за каране по предназна4ение/? Да о4аквам ли луфтове от него ,или някакви други проблеми?
И втория въпрос: как работят амортисьорите масло-пружина и масло-въздух ,каква е разликата ,и защо втория вариант се смята /според цената/ за по добър?

Ако е разглеждана тази тема ,дайте ми някакъв линк ,не е нужно да се повтаряте ,а който иска да каже нещо е добре дошло!
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот SPA » Пет Фев 18, 2005 9:51 am

[quote="Phantomaz"]


Никой не ги хвали тия вилки ,какво им има ,примерно добър ли е XC-PRO-S-TR /за каране по предназна4ение/? Да о4аквам ли луфтове от него ,или някакви други проблеми?
И втория въпрос: как работят амортисьорите масло-пружина и масло-въздух ,каква е разликата ,и защо втория вариант се смята /според цената/ за по добър?

Ако е разглеждана тази тема ,дайте ми някакъв линк ,не е нужно да се повтаряте ,а който иска да каже нещо е добре дошло!
[/quote]

Едно време имаше една тема дето се спомена за въздушни и метални пружини. Като цяло може да се каже, че комбинацията пружина-масло работи по-добре от въздух-масло, но това разбира се е за сметка на теглото. Не ми е по силите да ти обясня защо пружината работи обикновено по добре затова питай я Bikerider я TOYGATA. Според последния са малко вилките с въздух които са добри колкото тези с пружина и съответно са доста скъпички.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Phantomaz » Пет Фев 18, 2005 2:45 pm

ОК тогава , XC-PRO-D-TA ,масло пружина?! Някой ако има опит с вилка на Сънтор от този клас ,нека го сподели! Ясно ми е ,4е има хора ,които ще кажат "Marzocchi rullz" ,и мен ме кефят ,но както бях 4ел някъде из форума ,кой беше казал "Коя от вси4ките Мардзокки от по 250лв да си вземе 4овека"?! Затова ,да раз4итам ли на Сънтор ,луфтове ще се появят ли ,и някви 500км ,ако това и е проблема ,няма проблем!

И ако не ги мързи нека Bikerider ili TOYAGA обяснят за маслените и вилките с въздух. Благодаря за съвета!!!
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот bikerider » Пет Фев 18, 2005 2:54 pm

Има основна разлика между металните и въздушните пружини.

Металните дават по-линеен ход, тоест при тях усилието необходимо да се сгънат на единица дължина е еднакво по протежение на целия им "ход". Разбира се има и прогресивно навити пружини, но те са изключения.

Въздушните пружини са прогресивни, заради физическите свойства на газовете в затворен обем. Силата необходима за да се свие затворен обем газ расте прогресивно, а не линейно със свиването на обема. Това е основната разлика.

А защо няма много качествени въздушни вилки (говоря за истински въздушни вилки с въздушни негативни и позитивни камери) мисля е лесно да се сетиш - защото трябва адски прецизна и скъпа изработка, за да няма проблеми със динамичните налягания. Сътоветно уплътненията трябва да са по-добри и още ред причини. Ползата е драстично намалено тегло в сравнение с металните пружини.

Съответно, металните пружини се използват в дисциплини където качеството на хода е по-важно от теглото, например FR и DH.
Въздушните се използват в "по-леки" дисциплини като XC/XC race и подобни.

А обяснението, че въздушните пружини са "по-добри" е една широкоразпространена заблуда идваща от хора с автомонтьорска култура, но не и физическа такава. Първо, всичко е относително, за едни неща наистина въздуха е по-добре, за други не.
За автомобилите въздушните (газови) амортисьори, наистина са по-подходящи заради голямото им окачено тегло (на автомобилите), защото в по-малка степен позволяват "продънвания" в дупки (заради прогресивните им свойства).
Което далеч, ама далеч нищо не означава за велосипедите, особено тези за DH.

Но на практика почти всички вилки с метални пружини използват нарочна въздушна камера или обема въздух над маслото за да се регулира фино прогресивността на вилката (без да се губи използваем ход), тоест имат нещо като спомагателни въздушни пружини за прогресивност, без да се губи от чувствителността на металните пружини.

Edit: още един момент е, че за да издържи един обем въздух на някакво усилие за свиване (препятствие под колелото което сгъва вилката) е нужно доста високо начално налягане в камерата, което прави вилката нечувствителна към малките неравности, съответно я прави неподходяща за високи скорости. Металните пружини са обратния случай - чувствителни, но предимно линейни.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот SPA » Пет Фев 18, 2005 3:57 pm

[quote="bikerider"]

Има основна разлика между металните и въздушните пружини.
...
[/quote]

Директно за FAQ. :D:D:D
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Phantomaz » Пет Фев 18, 2005 4:31 pm

как да не се съгласи 4овек ,вие сте змейове тука някакви бе хора:dunno::bowdown: Благодаря сърде4но !!!

а някой за Сънтора нещо да знае /не оби4ам да съм нагъл/:angel2:
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот SPA » Пет Фев 18, 2005 4:54 pm

[quote="Phantomaz"]

как да не се съгласи 4овек ,вие сте змейове тука някакви бе хора:dunno::bowdown: Благодаря сърде4но !!!

а някой за Сънтора нещо да знае /не оби4ам да съм нагъл/:angel2:
[/quote]

[img]http://www.velomania-bg.com/suntour/suntour_xcprostr_b.jpg[/img]

Спецификация: [url]http://www.srsuntour-cycling.com/standard.xml?vpID=167[/url]

Гледай. Чети. Свали си различните PDF и т.н.

Само от пръв поглед: Ами не е от най-евтините Suntour-и. Не съм сигурен, но май маслото е изпълнение с маслен патрон, а аз не съм привърженик на точно това...
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Phantomaz » Пет Фев 18, 2005 5:27 pm

4овек ,колко ги преглеждах тези страници ,явно трябва да потърся устроиство на маслени вилки ... и какви са тези патрони и т.н.
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот bikerider » Пет Фев 18, 2005 6:30 pm

[quote="Phantomaz"]
Благодаря сърде4но !!!
[/quote]


За нищо! :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Фев 18, 2005 6:43 pm

[quote="Phantomaz"]

4овек ,колко ги преглеждах тези страници ,явно трябва да потърся устроиство на маслени вилки ... и какви са тези патрони и т.н.
[/quote]


затворен цилиндър пълен с масло, което минава при движение на буталото през проходи в него. идеята е че маслото бидейки несвиваемо на практика, може да минава само с определен дебит през тези проходи. съответно ако се регулира големината на тези проходи се регулира поведението на вилката. например реглажа на връщането (rebound damping).
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот nikitzo » Пет Фев 18, 2005 8:41 pm

[quote]Ясно ми е ,4е има хора ,които ще кажат "Marzocchi rullz" ,и мен ме кефят ,но както бях 4ел някъде из форума ,кой беше казал "Коя от вси4ките Мардзокки от по 250лв да си вземе 4овека"?!
[/quote]


Аз ли съм късметлия или са ме прецакали но си взех Дърт Джъмпер ІІІ за 379 лв нов от магазина зад синагогата и то по време на отпуска от казармата хехе късмет а
:beer::beer::beer::^:
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Phantomaz » Съб Фев 19, 2005 10:30 am

bikerider ,tovalosho li trqbva da e ,spored predpo4itaniqta na SPA izliza ,4e masleniq patron ne e neshto koi znae kolko dobro?!
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Stuny » Съб Фев 19, 2005 11:56 am

не е лошо вилката да е с масло :) , SPA каза че предпочита маслото да не е в патрон , а направо в краката на вилката , което води до по-добро смазване и охлаждане , за сметка на по-голямото тегло

не съм ходил скоро по магазините , но за таква цена имаше Мардзокита , малко по-тежки и с по малко екстри , но според мен си струват , MX Comp ETA мисля че беше м/у 350 и 400лв
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта