Floating Brake има ли почва у нас?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Floating Brake има ли почва у нас?

Мнениеот row » Чет Фев 17, 2005 3:48 pm

Днес четох една статийка за Brake Therapy Components в www.nsmb.com.Много ми хареса това
изобретенийце, но така и не можах да разбера как се захваща това чудо за главината!Тъй като тази джунджорийка струва 295$, според вас може ли да се измайстори нещо подобно?

Download Attachment: [img]images/icon_paperclip.gif[/img] kit_close.jpg
45.6 KB
Аватар
row
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1247
Регистриран на: Съб Ное 23, 2002 4:39 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Фев 17, 2005 5:37 pm

значи това се води за:
IBS (Independent Braking System) on rear brake, allows suspension to remain active under braking
+ рамката спира, все 1 е твъррдак(много по добре)
но е под въпрос дали си заслужава
:)
трябва да се обърнеш към хората от БФПК/GT raceing
(orange-ите там са с такова нещо)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Чет Фев 17, 2005 5:51 pm

[quote="HepBeH_XaMcTep"]

значи това се води за:
IBS (Independent Braking System) on rear brake, allows suspension to remain active under braking
+ рамката спира, все 1 е твъррдак(много по добре)
[/quote]


Пич, недей да говориш хм.. неверни работи.
Чаркът се използва за да раздели силите действащи на окачването от силите при спиране. Целта е да не си пречат тези два вида сили, което води до лоша работа на окачването при спиране. Така че целта не е подобряване на спирането (какво значи "спира като твърдак"????????), а подобряване на работата на задницата по време на спиране.

Освен това row питаше съвсем други неща...

[quote="HepBeH_XaMcTep"]
но е под въпрос дали си заслужава
[/quote]

Естествено, че си заслужава. Друг е въпроса за какво каране.



@row: Разглобява се главината (маха се оста и дистанционната втулка се заменя с тази, която идва в комплекта), след което главината се сглобява и се монтира колелото.

После, фрезованата част на която се монтира апарата (вместо на ушите на рамката), се монтира на специалната дистанционна втулка и фиксиращия болт се затяга. Другата част се монтира на седалковата тръба. И толкова.

На сайта има съвсем подробна анимация, ако искаш да го видиш нагледно иди на www.braketherapy.com и избери brake therapy от менюто.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Фев 17, 2005 5:57 pm

еми написал съм го + има и малък ефект в/у спирането!

п.с. ето я гореспоменатата джаджа(или подобна)
качена на байк:
http://www.orangebikes.co.uk/2005bikes/ ... 223r3q.jpg
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот bikerider » Чет Фев 17, 2005 6:00 pm

[quote="HepBeH_XaMcTep"]
+ спира все 1 е твъррдак(много по добре)
[/quote]


питах те какво значи "спира като твърдак".
нали не казваш, че твърдаците спират по-добре от меките рамки? доста произволно и смело твърдение, не мислиш ли?



[quote="HepBeH_XaMcTep"]

еми написал съм го + има и малък ефект в/у спирането!
[/quote]


да има ефект върху спирането, който идва от подобреното действие на окачването. спирачката си стиска като винаги си стиска. просто имаш по-добър traction (@batman: сцепление :naughty:). нещо което далеч не може да се каже за твърдак на скорост надолу. това имах предвид, че примера ти с твърдака е неуместен.

иначе конкректно за floater-a на Orange-те, аз лично не харесвам как е изпълнен. предполагам, че са имали стабилни инженерни причини да се закрепва на средното и да минава под рамката, но на мен лично този на brake therapy ми харесва повече като решение, защото върши същата работа, а е и универсален ако си с някоя от разпространените главини.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Фев 17, 2005 7:10 pm

[quote="bikerider"]

[quote="HepBeH_XaMcTep"]
+ спира все 1 е твъррдак(много по добре)
[/quote]


питах те какво значи "спира като твърдак".
нали не казваш, че твърдаците спират по-добре от меките рамки? доста произволно и смело твърдение, не мислиш ли?



[quote="HepBeH_XaMcTep"]

еми написал съм го + има и малък ефект в/у спирането!
[/quote]


да има ефект върху спирането, който идва от подобреното действие на окачването. спирачката си стиска като винаги си стиска. просто имаш по-добър traction (@batman: сцепление :naughty:). нещо което далеч не може да се каже за твърдак на скорост надолу. това имах предвид, че примера ти с твърдака е неуместен.

иначе конкректно за floater-a на Orange-те, аз лично не харесвам как е изпълнен. предполагам, че са имали стабилни инженерни причини да се закрепва на средното и да минава под рамката, но на мен лично този на brake therapy ми харесва повече като решение, защото върши същата работа, а е и универсален ако си с някоя от разпространените главини.
[/quote]

Абсолютно съм съгласен, с това което казваш. Но си мисля (аз нямам опит с не-твърдаци[:), хубава дума "не-твърдак", и аз вече имам принос към бългаския език:hbang2:), че при не-твърдаците (много ме кефи тази дума) динамичните сили би трябвало да са по-уравновесени в сравнение с твърдаците, с изключение на случайте на възникване на резонанс. Което едва ли се случва често, но е възможно и зависи понакога просто от налягането в гумата.Всичко, май, е въпрос на конкретна ситуация. Просто трябва да се намери решение за по-честите случаи. Абе май дрънкам глупости, ама съм много уморен:xx(:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Чет Фев 17, 2005 7:36 pm

s risk i az da se izdynq (plius twa s dinamikata za momenta sme na Wie ;))
no ne smqtash li che predwid ogromnite natowarwaniq (koito prichinqwa karacha s teglo i t.n.) nalqganeto w gumata e wazmojno nai-malkiqt problem......
moje i da gresha..... :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот HepBeH_XaMcTep » Чет Фев 17, 2005 7:51 pm

[quote="bikerider"]

[quote="HepBeH_XaMcTep"]
+ спира все 1 е твъррдак(много по добре)
[/quote]


питах те какво значи "спира като твърдак".
нали не казваш, че твърдаците спират по-добре от меките рамки? доста произволно и смело твърдение, не мислиш ли?



[quote="HepBeH_XaMcTep"]

еми написал съм го + има и малък ефект в/у спирането!
[/quote]


да има ефект върху спирането, който идва от подобреното действие на окачването. спирачката си стиска като винаги си стиска. просто имаш по-добър traction (@batman: сцепление :naughty:). нещо което далеч не може да се каже за твърдак на скорост надолу. това имах предвид, че примера ти с твърдака е неуместен.

иначе конкректно за floater-a на Orange-те, аз лично не харесвам как е изпълнен. предполагам, че са имали стабилни инженерни причини да се закрепва на средното и да минава под рамката, но на мен лично този на brake therapy ми харесва повече като решение, защото върши същата работа, а е и универсален ако си с някоя от разпространените главини.
[/quote]

този на Orange го дадох просто като пример и това е единствения вид, на гореспоменатата джаджа, който съм виждал наживо, иначе за примера с твърдака - не си спомням от каде го бях чул - не е мое мнение(май беше в БФПК, като за първи път го видях това нешо).
p.s. да си кажа чесно изказах се малко неподготвен по темата, така че дай по добре да не спорим
:)
Изображение
Nikon d300 +Nikon 50mm f1.4, Tamron 17-50 2.8 +SB600 +Minolta 5400hs +RF-602
Аватар
HepBeH_XaMcTep
 
Мнения: 7592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Юли 01, 2004 12:51 pm
Местоположение: 42.697556 N, 23.323638 E

Мнениеот C_Mo » Пет Фев 18, 2005 2:01 am

[quote="MAN6"]

s risk i az da se izdynq (plius twa s dinamikata za momenta sme na Wie ;))
no ne smqtash li che predwid ogromnite natowarwaniq (koito prichinqwa karacha s teglo i t.n.) nalqganeto w gumata e wazmojno nai-malkiqt problem......
moje i da gresha..... :)
[/quote]

Не е по темата ама да си кажа, че ми е на душата...
<мрън-мрън>налагането в гумите е мнооого важен момент за цялостното поведение на колелото. Дори малки промени в налягането влияят сериозно - странно ми е защо хората масово го подценяват и помпат "на око"...
</мрън-мрън>

По темата:
Преди време, по лични причини, отделих известно време да проуча за какво става въпрос при плаващите държачи на спирачките... Основния въпрос на който трябва да си отговориш е дали ти трябва? За някои типове окачвания ще има разлика за други - не; на някой промяната може да му хареса на друг - не; някои хора ползват така спирачките, че монтирането на такова устройсто не си струва допълнителното тегло; и т.н.

В зависимост от окачването евентуално "вдървяване" ма окачването се наблюдава в различна част от хода и понякога дори е желано. Фабиен Барел, например кара с Btake Therapy но монтиран "наопаки. Като се стисне спирачката окачването да потъва - преценил човека, че това ще му даде предимство при определени ситуации (някои хора мислят и за такива неща ... а не, като нас, как да оцелеят до долу ;) )

Няма да се впускам в спорове кое е по-добро или по-лошо, но не трябва да се третира като универсала панацея за всеки.

re: Orange
Тяхното си е част от рамката... и затова не мисля, че е минус това, че не става за други рамки :)

[size=67]Disclamer:
Всяко от горните твърдения може да не е вярно, но може и да е... [/size]
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Пет Фев 18, 2005 10:06 am

[quote="C_Mo"]
Не е по темата ама да си кажа, че ми е на душата...
<мрън-мрън>налагането в гумите е мнооого важен момент за цялостното поведение на колелото. Дори малки промени в налягането влияят сериозно - странно ми е защо хората масово го подценяват и помпат "на око"...
</мрън-мрън>
[/quote]


Ами много е лесен отговора - Протсто много са малко хората които карат толкоз много, четата толкоз много, екпериментират толкоз много, че даже да им хрумни да си играят с налягането на гумите. Аз лично познавам само един такъв човек.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта