[quote="Admin"]
По принцип хидравличните спират по-силно, но има и изключения
[/quote]
Не може да се обобщи така лесно. Спирачната сила зависи от материала и формата на диска, от материала на феродото, от различни конструктивни особености (вкл. и способността да се охлажда спирачната повърхност) и от натиска на феродото върху диска. Последното пък зависи
а) при механичните спирачки - от рамото на апарата и от рамото на спирачното лостче
б) при хидравличните - от съотношението повърхност на буталото в лостчето/повърхност на буталата в спирачния апарат
Следователно не може да се каже "по-силно", защото всяка механична спирачка с удължаване на рамото може да се направи *многократно* по-силна.
Главните недостатъци, сочени при механичните са:
а) Разтягането на жилото
б) (следствие от А) нелинейна характеристика на спирачното усилие
в) триенето между жилото и бронята, поглъщащо част от енергията, приложена към лостчето
г) възможност за замърсяване на жилото, водещо до рязко влошаване поведението на спирачката
Тези недостатъци могат в известна (доста голяма) степен да бъдат компенсирани от използване на подходящи жила и брони. Даже имаше един юнак от форума, който сподели, че използва мотоциклетно жило и няма никакви проблеми.
За сметка на това пък механичните спирачки са много по-непретенциозни, по-лесни за поддръжка, податливи са на ремонт в "полеви" условия и като цяло
са по-леки от хидравличните.
Карам Avid BBDB и Hayes Mag от доста време и не може да се каже, че едната спира повече от другата, просто имат различно поведение при спиране, като лично според мен Avid има по-добра модулация (да уточним терминологията - по-голям контрол върху спирачното усилие
).
В крайна сметка при еднакви дискове, накладки, способност за охлаждане, коефициент усилие към лостчето/усилие феродо->диск, единствената разлика между двете спирачки би била линейността на единия и нелинейността на другия тип