Въпрос около шините и широките гуми

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Въпрос около шините и широките гуми

Мнениеот gladstone » Сря Яну 05, 2005 6:30 pm

1-во, добра ли е практиката да се намотава лейкопласт като рим-тейп? Щото мн хора май го правят..В магазините де..

2-ро Срещали ли сте проблема и как го решавате евентуално: При задна гума със ширина 2.5, 2.7 понякога дори и 2.35 , като карате на наи-лесната предавка веригата се трие в гумата, защото е прекалено близко до нея...
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот mih » Сря Яну 05, 2005 7:58 pm

1. ако те разбирам правилно говориш за предпазния обръч между шината и вътрешната гума
- Категорично НЕ Е добра практика - това лято лично се убедих в това след като лепих 4 пъти гръмнали нови вътрешни за едно каране в жегата на морето - всеки път, когато стъпвах от черен път на асфалт и налягането на въздуха се увеличаваше. обяснението е елементарно - лейкопластът е от текстилни влакна, които при повечко помпане на гумите просто се претриват и късат, освен това от жегата лепилото се размазва и по вътрешната гума и шината и прави изваждането на гумата по-трудно.
ако не можеш да си намериш специален за целта обръч ти препоръчвам да си направиш сам като изрежеш такъв от стара вътрешна гума.
едит: предполагам нямаш предвид обикновено тиксо/изолирбанд, а лейкопласта, който се използва за медицински цели.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот gladstone » Сря Яну 05, 2005 9:28 pm

Да , него имах предвид. Абе ще си направя точно като на предишното ми колело - ще изреша обръч от вътрепна гума и ше го изрежа малко по-малък и ще залепа краищата със Хелметекс (щото е меко и може да се огъва след залепване) и като се опъне малко заради по-големия диаметър на шината ще стане перфектно.

Ок , а про другия въпрос?:D
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Чет Яну 06, 2005 11:28 am

[quote="gladstone"]

...
Ок , а про другия въпрос?:D
[/quote]

Не съм се сблъсквал с такъв проблем, но може да го решиш като сложиш малко по-широка касета на средото за да изтеглиш малкия венец навънка.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 06, 2005 11:37 am

@ gladstone

Триенето на гума във веригата говори за некадърен конструктор на рамката - при положение че си направил задницата така, че в нея да влиза гума с определен (голям) размер, то би следвало да предвидиш и chainline-а така, че да не се появяват такива проблеми.

Това, което предлага SPA е палиативно решение на проблема, при което (много) вероятно ще започнеш да изпитваш проблеми с качването на веригата на най-големия венец отпред. Генералното решение на проблема може да бъде само смяна на гумата с по-тясна или на рамката с кадърно конструирана...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 06, 2005 3:42 pm

[quote="gladstone"]

1-во, добра ли е практиката да се намотава лейкопласт като рим-тейп? Щото мн хора май го правят..В магазините де..

2-ро Срещали ли сте проблема и как го решавате евентуално: При задна гума със ширина 2.5, 2.7 понякога дори и 2.35 , като карате на наи-лесната предавка веригата се трие в гумата, защото е прекалено близко до нея...

[/quote]


1. Относно бандажа от лейкопласт - става и е добре като издръжливост (минимум 2-3 пласта обаче), но от налягането лепилото избива на повърхността и вътрешната гума залепва за него, което води до скъсвания и пукания. Препоръчвам ти най-обикновен изолирбанд. Обикновено една малка ролка е достатъчна за 5-6 намотки, което за мен е предостатъчно да пази гумата от капсите на каплата и спиците.

2. Срещали сме го проблема и той се казва chainline. Причината е 135мм стандарта за задна ос/главина. Екстремните дисциплини които искат големи гуми отзад просто не са съвместими със 135мм стандарта, трябва 150мм (или 165mm). Не случайно всички читави FR/DH рамки по света са на 150мм стандарт (вкл. RAM DH/DHX :wavey:) и 51-55мм chainline. Това е истинското решение. Другото са кръпки и замазвания на проблема, които водят до износване на вериги, венци и така нататък и до проблеми със скоростите.
Виж ако за рамката се твърди, че е съвместима със такива гуми, а веригата се трие в грайфера, проблема е както каза TOYAGA между ушите на конструктора на рамката.
Ако обаче рамката не е съвместима с такава гума, проблема е у теб - просто рамката не е предвиждана за такива гуми и толкоз.

Edit: Все пак, ако наистина веригата ти на скорост 1-1 трие в 2.35" гума, тогава наистина просто ти е къса оста на средното и можеш да направиш както SPA те посъветва.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот gladstone » Чет Яну 06, 2005 4:39 pm

Хм...май наистина е от главината, защото като погледана право отгоре гумата, не мога да видя най-големия венец заради грайфера, което значи че веригата не може да има достъп до него при успоредно с него положение ами трябва да идва малко под ъгъл за да избегне грайфера. това ли имаш предвид?
БТВ средната ос ми е дълга 113мм и имам само 1 плоча отпред(44з). Всъщност то никога веригата не е баш упосредна, даже напълно успоредна със предния и задния венец е само на 1 скорост някъде. Въпроса е, че рамката се води до 2.7 и точно толкова е гумата, аз не виждам как ще избегна проблема с друга рамка (което всъщност е друга тема, остана ми само да си ибера рамка за новото колело, но няма значение.) Та главината ми е формула дс 21 или 22 там не знам коя точно е задна, с нормален КР е. Въпросът е че дори да си взема исис със 118 ос, просто ще увелича ъгъла на веригата към най-голямята зъбчатка (пък и тия работи са скъпи, сега нямам мн излишни пари:^:) А иначе главината може да я продам и да си взема такава със 150мм , но пък избора на рамки става малък не знам...
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Чет Яну 06, 2005 4:54 pm

Абе отдясно на главината, след фланеца трябва да има още примерно 0,5 см празно пространство и след това да започват шлиците за да цялата зъбчата касеета се измести една диея по-навън...нещо от сорта
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Redneck » Чет Яну 06, 2005 7:42 pm

@gladstone
Щом си само с една плоча отпред не би трябвало да имаш проблем, тя обикновено се слага на мястото на средната при стандартните курбели.
"I come from a land down under..."
Redneck
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Дек 12, 2004 9:37 am
Местоположение: Australia

Мнениеот gladstone » Пет Яну 07, 2005 12:01 pm

[quote="Redneck"]

@gladstone
Щом си само с една плоча отпред не би трябвало да имаш проблем, тя обикновено се слага на мястото на средната при стандартните курбели.
[/quote]


Ми да ама , не знам...все лекичко допира
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Яну 07, 2005 12:58 pm

[quote="gladstone"]

[quote="Redneck"]

@gladstone
Щом си само с една плоча отпред не би трябвало да имаш проблем, тя обикновено се слага на мястото на средната при стандартните курбели.
[/quote]


Ми да ама , не знам...все лекичко допира
[/quote]


Ами повечето производители просто бягат от проблема и си скриват главите като щрауси - правят задницата да побира широки гуми и толкова. И мълчат като пукали за евентуални проблеми с chainline-a, щото искат не да правят най-добрите рамки, а просто да печелят максимално много.
Ако не искаш да сменяш рамката, най-доброто което можеш да направиш според мен е да сложиш ISIS касета с 118мм ос и да сменяш веригата по-редовно от нормално, за да не се износват венците от големия ъгъл на веригата.

А относно големината на балона - и преди сме го разисквали тук - той просто не е меродавна мярка за ширината на гумата в напомпано състояние. Еднозначен фактор няма, първо заради различните ширини на грайферите на гуми с еднакъв балон от различни производители и второ заради каплата - никой не може да предвиди каква капла и гума ще се карат с рамката му, за да сметне всичко предварително и да се подсигури на етап проектиране на рамката. Единствения начин е производителя на рамката да задължава чрез гаранцията на рамката да се монтират точно определени капли и гуми - нещо, което никой не е луд да направи ако иска да се задържи на пазара.

Edit: Така че за мен нещата са еднозначни - искаш ли да караш с големи гуми и гарантирано да нямаш никакви проблеми - минаваш на по-дълга от 135мм задна ос, демек друга рамка и главина.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот gladstone » Пет Яну 07, 2005 1:40 pm

Да...еми ок, благодаря. Ще помисля. Задната главина имаше кой да ми я купи, а рамка още аз не съм си купил, така че нещата не са толкова неразрешими,ама не ми се плете наново задното колело...днеска ще ида до Тони, да го питам за някой друг съвет. 10кс пак
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Яну 07, 2005 1:46 pm

:thumb::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот chrome » Съб Яну 08, 2005 12:21 am

2 ката хартиено тиксо е перфектниат бандаж
Just Be!
chrome
 
Мнения: 329
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 03, 2003 6:32 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта