[quote="gladstone"]
1-во, добра ли е практиката да се намотава лейкопласт като рим-тейп? Щото мн хора май го правят..В магазините де..
2-ро Срещали ли сте проблема и как го решавате евентуално: При задна гума със ширина 2.5, 2.7 понякога дори и 2.35 , като карате на наи-лесната предавка веригата се трие в гумата, защото е прекалено близко до нея...
[/quote]
1. Относно бандажа от лейкопласт - става и е добре като издръжливост (минимум 2-3 пласта обаче), но от налягането лепилото избива на повърхността и вътрешната гума залепва за него, което води до скъсвания и пукания. Препоръчвам ти най-обикновен изолирбанд. Обикновено една малка ролка е достатъчна за 5-6 намотки, което за мен е предостатъчно да пази гумата от капсите на каплата и спиците.
2. Срещали сме го проблема и той се казва chainline. Причината е 135мм стандарта за задна ос/главина. Екстремните дисциплини които искат големи гуми отзад просто не са съвместими със 135мм стандарта, трябва 150мм (или 165mm). Не случайно всички читави FR/DH рамки по света са на 150мм стандарт (вкл. RAM DH/DHX
) и 51-55мм chainline. Това е истинското решение. Другото са кръпки и замазвания на проблема, които водят до износване на вериги, венци и така нататък и до проблеми със скоростите.
Виж ако за рамката се твърди, че е съвместима със такива гуми, а веригата се трие в грайфера, проблема е както каза TOYAGA между ушите на конструктора на рамката.
Ако обаче рамката не е съвместима с такава гума, проблема е у теб - просто рамката не е предвиждана за такива гуми и толкоз.
Edit: Все пак, ако наистина веригата ти на скорост 1-1 трие в 2.35" гума, тогава наистина просто ти е къса оста на средното и можеш да направиш както SPA те посъветва.