[quote="bikerider"]
[quote="C_Mo"]
Z1 Drop Off отпада защото не е в класа на другите две.
От другите две може да избираш по следните параметри:
- тегло - Pike е с около 400 грама по-лека.
- цена - Pike е около 40% по-евтина.
- разтояниe от оста до короната (a2c) - Pike (+UTurn) е поне 10мм по ниска само заради по-малкото ход а и може да си наствойваш на колко да я караш...
- ос - m-m-m-Maxel
- здравина - същата работа
За вътрешностите bikerider ще се включи на страната на Marzocchi - за Pike мога да ти кажа, че е семпло и работи качествено.
Поддръжката и на двете вилки е еднаква и ако се прави редовно няма да имаш никакви проблеми.
[/quote]
Не, няма да се включа на ничия страна, защото нямам впечатления от Pike. Само знам че изглежда хубава вилка и съм сигурен че работи добре. А колко е издръжлива в сравнение с Z-150 само времето може да покаже.
[/quote]
Така понаписах си домашното и мога да кажа разни неща, за които няма нужда да се карат вилките.
Предварително известни плюсове на Pike:
1. Цена
2. Тегло
3. Наличност в БАС.
4. MotionControl хидравлика - има реглаж на компресията за разлика от Z150.
Предварително известни минуси на Pike:
1. За Pike видях, че като всяка RockShox вилка досега има по един двустранен семеринг на крак, външната страна е за обиране на прах, вътрешната е за изолиране на маслото.
2. Pike отново е с механичен U-turn, чувствителна и капризна система, която лесно се чупеше в миналото. Дано сега пластмасовите капачки са заменени с метални. Дори и да е така, системата пружина навита в друга пружина понякога запецва и се налага разглобяване.
Предимства на Мarzocchi Z150
1. повече ход
2. стоманени тръби (по-добро качество на хода, демек по-мазна работа)
3. Marzocchi вилките са с изпитания мотоциклетен дизайн с по два семеринга на крак, външен прахов и вътрешен маслен, всеки от които двустранен. Тоест Marzocchi имат минимум двойно по-голям интервал между профилактиките. Казвам минимум, защото семерингите на Marzocchi са и по-качествени. Увеличения интервал между профилактиките спомага и за щадене на втулките, демек намалява разходите за консумативи и поддръжка.
Недостатъците на Marzocchi са известни:
1. по-голямо тегло (няма пластмасови части, освен дистанционните втулки под пружините).
2. по-скъпи
Така че, pepsi, имаш избор. Единствено нищо не мога да ти кажа за MotionControl, не съм карал такава хидравлика. Но предполагам че Симо би споделил впечатления спрямо HSCV хидравликата на Marzocchi.