Beyond limits...

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Beyond limits...

Мнениеот reaper » Съб Ное 20, 2004 2:31 pm

Ориентирал съм се към фрийрайд колело, което мисля да надграждам до байк за спускане, но ме гложди един, според мен, важен въпрос. Знам, че по принцип машините за фрийрайд се използват с вилки до 150мм ход, в сайта на RAM-Bikes също пише, че тяхната рамка може да се ползва единствено с такива вилки. Чудя се какво би станало, ако на такова колело се сложи вилка с по-голям ход? Защо всички рамки с окачване на кобилица са с такъв лимит на хода отпред.
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот No1s » Съб Ное 20, 2004 3:03 pm

[quote="reaper"]
Защо всички рамки с окачване на кобилица са с такъв лимит на хода отпред.
[/quote]

Изобщо не са всички. Примери много- Cove G-Spot, Kona и т.н. Това, че RAM FR 04, не е правен за по-голяма вилка си е техен проблем. 05 обаче е!
Поне така ми казаха;).
why you have to shoot and die, when you can jump and fly
No1s
 
Мнения: 459
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 30, 2004 5:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот gladstone » Съб Ное 20, 2004 5:27 pm

[quote="reaper"]

Ориентирал съм се към фрийрайд колело, което мисля да надграждам до байк за спускане, но ме гложди един, според мен, важен въпрос. Знам, че по принцип машините за фрийрайд се използват с вилки до 150мм ход, в сайта на RAM-Bikes също пише, че тяхната рамка може да се ползва единствено с такива вилки. Чудя се какво би станало, ако на такова колело се сложи вилка с по-голям ход? Защо всички рамки с окачване на кобилица са с такъв лимит на хода отпред.

[/quote]


Отговорът е Нищо. Нишо няма да стане ако на ФР-а сложиш примерно вилка със 17-18 см ход ( рейс или дж.т) според мен такава малка разлика не би могла да спраска челото. Отделно от това, огранченията на производителя са поставени по-скоро за презастраховка. Виж с промените в геометрията не съм много навътре, но според мен челото ще почне да се натоварва повче при вертикални дропове, отколкото при неравностите по терена при каране. Абе като си представя пак оня клаймбер с вилката от мотор си мисля, че всичко е възможно :knockou:t]
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот reaper » Съб Ное 20, 2004 11:22 pm

@MOD: Имам една молба. :) Ако може да оправиш грешката в заглавието.:banghead:d] Доста късно го забелязах. Благодаря!:thumb:
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот row » Нед Ное 21, 2004 9:25 am

Новият RAM FR '05 е с много яка подсилка при челото и му позволява спокойно да се сложи
двукоронна вилка - BoXXer например.Отиди в BAS
и виж новата рамка.
Аватар
row
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1247
Регистриран на: Съб Ное 23, 2002 4:39 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот reaper » Нед Ное 21, 2004 9:44 am

Ами вижте сега...Аз съм се ориентирал към някакво по-обикновено колело за фрийрайд, нещо от сорта на F5 или F4, но с маслен шок и то да е на цена до 800 лв и вероятно ще бъде втора ръка. Твърдата рамка вече взе да ме поограничава, пък и ме е страх да не изпочупя колелото. В последствие, тъй като стана напълно ясно, че няма кой да ми даде пари за DH байк, ще надрграждам FR колелото. Спирачки, капли, движения и така стигаме до вилката. И точно това ми е интересно: дали такова колело може да се кара с двукоронна вилка с 18см ход и какви биха били последствията. А вече рамката съм я оставил за накрая.
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот reaper » Нед Ное 21, 2004 9:47 am

[quote="row"]

Новият RAM FR '05 е с много яка подсилка при челото и му позволява спокойно да се сложи
двукоронна вилка - BoXXer например.Отиди в BAS
и виж новата рамка.
[/quote]


Бай дъ уей, някакви снимчици имаш ли, защото не съм от София, а от Пловдив.
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот row » Нед Ное 21, 2004 9:59 am

За съжалеие нямам, но в момента в BAS са дошли
само мостри на рамките, които са сглобени и ще се продават като цели колела на половин цена-втора ръка,тест-байкове, в случая RAM FR'05 към 1500.
Аватар
row
 
Мнения: 119
Рейтинг: 1247
Регистриран на: Съб Ное 23, 2002 4:39 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот reaper » Нед Ное 21, 2004 10:09 am

[quote="row"]

За съжалеие нямам, но в момента в BAS са дошли
само мостри на рамките, които са сглобени и ще се продават като цели колела на половин цена-втора ръка,тест-байкове, в случая RAM FR'05 към 1500.
[/quote]


Нещо ми се струва, че не разбрах. Мострите се продават на половин цена. Все едно е байк втора ръка. Казваш, че тоя рам фр 05 е за 1500. Т'ва цената наполовина ли е или по принцип толкова ще струва?
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Нед Ное 21, 2004 10:15 am

F4/F5 и RAM FR'04 са рамки за ендуро и лек фрийрайд. Ако ще караш това, добре.
Но ако искаш да караш истински фрийрайд, изчакай да видиш колко ще струва RAM FR'05, защото тя е точно за това! :^:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот reaper » Нед Ное 21, 2004 11:00 am

Ами искам да се спускам, да ходя на състезания. Но тъй като не мога да си позволя да дам повече от 700-800лв наведнъж за какво то и да било колело, и същевременно да карам това което искам, достигнах до решението да си взема меко, по-евтино и непритенциозно колело, което да не ме ограничава като твърдото. Пък и мисля, че байк с окачване, дискови спирачки, каквито и да са, и по-добро движение, се надгражда по-лесно от колело с твърда рамка.
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот No1s » Нед Ное 21, 2004 1:54 pm

[quote="Admin"]

F4/F5 и RAM FR'04 са рамки за ендуро и лек фрийрайд. Ако ще караш това, добре.
Но ако искаш да караш истински фрийрайд, изчакай да видиш колко ще струва RAM FR'05, защото тя е точно за това! :^:
[/quote]

Казаха ми, че цената щяла да бъде около 1000, може и повече на FR 05. Oще не било ясно
why you have to shoot and die, when you can jump and fly
No1s
 
Мнения: 459
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 30, 2004 5:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот No1s » Нед Ное 21, 2004 1:59 pm

[quote="reaper"]

Ами вижте сега...Аз съм се ориентирал към някакво по-обикновено колело за фрийрайд, нещо от сорта на F5 или F4, но с маслен шок и то да е на цена до 800 лв и вероятно ще бъде втора ръка. Твърдата рамка вече взе да ме поограничава, пък и ме е страх да не изпочупя колелото. В последствие, тъй като стана напълно ясно, че няма кой да ми даде пари за DH байк, ще надрграждам FR колелото. Спирачки, капли, движения и така стигаме до вилката. И точно това ми е интересно: дали такова колело може да се кара с двукоронна вилка с 18см ход и какви биха били последствията. А вече рамката съм я оставил за накрая.
[/quote]

F5 и F4 не ми се вярва да издържът нещо с около 180мм. Не пречи да се опита ама резултата май няма да ти хареса :banana:
why you have to shoot and die, when you can jump and fly
No1s
 
Мнения: 459
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 30, 2004 5:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот reaper » Нед Ное 21, 2004 3:28 pm

Значи основния проблем е, че челото би могло да се счупи? Тогава ще е по-добре, като му дойде времето и като се стигне до този момент, да си взема първо рамка с повече ход, отколкото 180мм двукоронна вилка на рамката с кобилица. И още нещо ми хрумна. Нали няма да има проблеми ако се сложи на F5 190мм шок, например X-Fusion Glyde R или Glyde RL? Това ще увеличи ли хода на окачването и би ли създало някакви проблеми?
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alien » Нед Ное 21, 2004 3:33 pm

А кога ще внесат рамките в БАС и кога точно ще се разбере коя на каква цена е?
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот C_Mo » Нед Ное 21, 2004 4:02 pm

RAM '05 ще е в магазините в началото на сезона. Скоро ще има информация относно цените и моделите цели колела.

От изброените до тук рамки единствено RAM FR05 става за надграждане в желаната насока.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот reaper » Нед Ное 21, 2004 4:22 pm

[quote="xtr"]

RAM '05 ще е в магазините в началото на сезона. Скоро ще има информация относно цените и моделите цели колела.

От изброените до тук рамки единствено RAM FR05 става за надграждане в желаната насока.
[/quote]

Значи ли това, че ако всичко останало се надгради като за спускане (спирачки, капли, курбели, движение, кормила, лапи...) и останат само рамката и вилката не пипани, не може да си взема някакъв сносен рам за спускане и да продължавам с еднокоронна вилка? Така до известно време, докато заработя парите за вилката. Тогава се взима и главина за проходна ос и вилката.
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Нед Ное 21, 2004 4:32 pm

в интерес на истината не разбрах точно какво имаш предвид... Съвета ми е да изчакаш с покупката на нова рамка. В повечето случаи е по-добре (по-изгодно) да си вземеш готово колело и след това да надграждаш ако нещо не ти каресва. Изчакай да видиш цените и спецификациите за следващата година и прецени.

Масово активното каране следващия сезон ще започне края на април. Имаш достатъчно време да мислиш какво точно да си купиш и да събираш пари.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот reaper » Нед Ное 21, 2004 4:37 pm

Така е, да. Но нали казах - на мен ми трябва нещо с окачване, добре вървящо и на цена ненадвишаваща 800 лв. Пък това дали ще ги събера до април не се знае. По-вероятно е да стане до края на следващия сезон (но не се знае :)). Пък до тогава ще си карам твърдото колело.
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Нед Ное 21, 2004 6:24 pm

[quote="reaper"]

Така е, да. Но нали казах - на мен ми трябва нещо с окачване, добре вървящо и на цена ненадвишаваща 800 лв. Пък това дали ще ги събера до април не се знае. По-вероятно е да стане до края на следващия сезон (но не се знае :)). Пък до тогава ще си карам твърдото колело.
[/quote]


За 800лв. е невъзможно да сглобиш колело, което да е достатъчно здраво за спускане и фрийрайд :V: Дори и F4/F5...Само за компоненти, колела и спирачки биха отишли горе-долу толкова. А остават вилка и рамка, които са най-важното.
Изхождам от това, че искаш и да се състезаваш - за тази цел си трябва сериозно и доста здраво колело.
Твоят твърдак какъв е? Ако е нещо здраво, най-доброто според мен е да надградиш него - с някаква здрава и хубава вилка (макар че само за нея трябва да приготвиш нормално около 600-800лв.), здрави компоненти и читави дискови спирачки. Оттам нататък събирай доста пари за рамка и подходяща за нея вилка, като компонентите от твърдака просто ще ги прехвърлиш на тях след 1-2 години. Аз така бих направил. :spiny:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот reaper » Нед Ное 21, 2004 6:49 pm

Ами по принцип рамката е достатъчно здрава и способна да понесе по-тежки натоварвания, стига да е с качествени компоненти. Сега я ползвам за фрийрайд из планината и градския му вариант. Доста от стрийтърите в Пловдив казват, че си е съвсем прилична за тази дисциплина, пък и за леко спускане става. Единствения проблем с надграждането е, че няма уши за дискови спирачки. И като каза твърда рамка...това ме насочва към Клаймбър. Рамката не е чак толкова скъпа, пък и като цяло колело не е никак зле за парите си. Поне според мен.
Follow the Reaper
пишете на кирилица!
reaper
 
Мнения: 277
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Окт 17, 2004 1:46 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот No1s » Нед Ное 21, 2004 7:01 pm

Вариантите са 2:
1. Правиш от сегашния ти твърдак хубаво колело, което да става за спускане (нищо, че ще е твърдо), с хубави спирачки и т.н. Като го завършиш почваш да събираш парици за рамка и вилка. Докато ги събираш тия пари можеж другата година да участваш на състезанието с hardtail и така пак ще си доволен :8D:
2. Продаваш сегашното ти колело, взимаш си някое прилично, за да не се занимаваш с надграждане и почваш постепенно с течение на времето да си сменяш частите с такива, каквито искаш.
Лично бих ти препоръчал вариант 1. Според мен е по-удачен
why you have to shoot and die, when you can jump and fly
No1s
 
Мнения: 459
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 30, 2004 5:27 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Пон Ное 22, 2004 9:53 pm

reaper колело за FR което издържа на лек DH но с което много трудно би спечелил DH състезание е моето
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=3166
вече има и снимки. Стара чанта, ама лачена :}
И, още се продава
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


cron