Обезвъздушаване и накладки ?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Обезвъздушаване и накладки ?

Мнениеот Lubo » Пон Окт 25, 2004 7:58 pm

Има два въпроса за Хейс ..9:
1. По какво се познава кога е време за обезвъздушаване на спирачката?

2. По какво да позная още колко ще ми издържи феродото?
То има едно прозорче, в което се вижда накладката, но феродото е толкова финно и тънко, че и като чисто нова аз се страхувах че е малко, а ме е страх да не го изтъркам и да не прее_а диска като почне да трие метал в метал.
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Пон Окт 25, 2004 9:09 pm

1.когато леко подгрята не спира или спира много слабо
2.започва да стърже по един доста неприятен начин

защо още не си се отървал от това
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот bikerider » Вто Окт 26, 2004 10:07 am

[quote="Lubo"]

Има два въпроса за Хейс ..9:
1. По какво се познава кога е време за обезвъздушаване на спирачката?

2. По какво да позная още колко ще ми издържи феродото?
То има едно прозорче, в което се вижда накладката, но феродото е толкова финно и тънко, че и като чисто нова аз се страхувах че е малко, а ме е страх да не го изтъркам и да не прее_а диска като почне да трие метал в метал.
[/quote]


1. DOT спирачна течност се препоръчва да се сменя всяка година, защото разтваря вода, проникнала в системата. Професорите като screamBoy не зная колко време са карали на DOT и колко пъти са обезвъздушавали, но загуба на спиране няма да усетиш, дори да е време за сменяне. единствения ефект от течност за сменяне е по-ниската точка на кипене. тоест спирачката ще ти се втвърдява (а не омеква както професорите преподават) при по-ниски температури когато кипне водата и притисне буталата. блокиране обаче не би трябвало да се получи ако спирачката е обезвъздушена коректно, защото има резервоар предвиден да поема разширенията на флуида.

2. ако си със синтеровано феродо (фабрични накладки) и не караш зверски DH, би трябвало в най-лошия случай (ако си много тежък) да издържат по половин сезон. иначе може да изкараш и един сезон, може и повече. зависи от един куп неща колко точно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Lubo » Вто Окт 26, 2004 2:00 pm

Мерси много
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Сря Окт 27, 2004 1:03 am

[quote="Lubo"]

Има два въпроса за Хейс ..9:
1. По какво се познава кога е време за обезвъздушаване на спирачката?
[/quote]


усеща се в лостчето: ако докато постепенно го натискаш, когато колелото е в спряло положение, усещаш поддаване/омекотяване на лоста(аве като 95% от в-спирачките с тъпи калодки, лостове и др.), в положение при което и двете накладки са допряни до диска, значи трябва да обезвъздушаваш...а и помисли над думите на bikerider...
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот bikerider » Сря Окт 27, 2004 9:27 am

[quote="Zozka"]

[quote="Lubo"]

Има два въпроса за Хейс ..9:
1. По какво се познава кога е време за обезвъздушаване на спирачката?
[/quote]


усеща се в лостчето: ако докато постепенно го натискаш, когато колелото е в спряло положение, усещаш поддаване/омекотяване на лоста(аве като 95% от в-спирачките с тъпи калодки, лостове и др.), в положение при което и двете накладки са допряни до диска, значи трябва да обезвъздушаваш...а и помисли над думите на bikerider...
[/quote]


ааа, Lubo, между другото въпроса така поставен наистина е странен - въздух не влиза с времето, влиза само вода и то супер малко. виж ако усетиш леко омекване на лоста след време, причината не е въздух в системата (ако всичко е наред по спирачката), а е съвсем друга - накладките не стискат едновременно и мекотата в лоста е всъщност кривене на ротора - та като я центроваш и лостчето отново се втвърдява. обикновено се получава от зацапани бутала. ако го прави често значи трябва да се прави профилактика на апарата - на мен лично ми се налага през месец-два да центровам, което е елементарно - отхлабваш, стискаш лоста и стягаш. освен това има го и момента с отхлабването на реглажа на лостчето - също може да ти се стори в началото като въздух в системата.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 50 госта