to be doored

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

to be doored

Мнениеот hlebarka » Съб Сеп 18, 2004 7:34 pm

Та, след случая от тия дни, и като знам , че ми се е случвало и много пъти ми се е разминавало случайно, темата не е съвсем излишна.

Врати се отварят, така или иначе, и освен когато не те съборят може поне да спреш или да не се опиташ да заобикаляш рисковано.

Няма да е лошо да се споделят случки , не само за врати но и за други типични рискове

шахти без капаци (следствие от долното)
каране ненужно близо до бордюра
рискови кръстовища
беэумни изпълнения
несъобразяване с потока на движението
и тн

мерси на бикридера, за линка в който пишеше доста неща , които се случват редовно в града

Топика не за пребивания, по скоро за случки, които показват опастности, за които, ако се знае може да се избегнат.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот жаба » Съб Сеп 18, 2004 7:52 pm

относно вратите- много случаи на късмет - отваря се достатъчно рано, за да спра, или част от секундата по-късно и минавам,
веднъж обаче се размазах на тротоара, на сантиметри от стълб на лампа.

безумните - минаване на червено на кулата, без да се огледам - случайно не съм прегазен от кола с около 80 км/ч, от непознаване как работи светофара и риск.

случайни- сточна гара при моста - дали да мина или да спра - спирам, ако бях минал - микробус, още доста такива при които по случайност спирам и се пазя , а не минавам - видях какво можеше да стане.
жаба
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 13, 2004 6:40 pm

Мнениеот KiZZo » Съб Сеп 18, 2004 10:24 pm

На мене най-рискованата ми ситуация беше при пресичане на пешеходен светофар - преди това си карах по тротоара и съответно беше нормално да мина на пешеходния светофар (беше зелено). Обаче някакъв тип се беше засилил за десен завой. И двамата набихме спирачки и се разминах. Така че когато пресичате на пешеходен светофар се оглеждайте и назад. Шофьорте просто не очакват нещо по-бързо от пешеходец да пресече пътя им и преценката им е базирана на това. Абе въобще оглеждайте се във всички посоки дори да си правите всичко по правилник.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RaveUnit » Нед Сеп 19, 2004 9:21 am

А.Не си оглеждайте колелото в движение - само СЛЕД като сте спрели
по тази точка нищо не ми се е случвало още от дете, но съвсем наскоро гледах как един карач се заби в пешак по този начин

Б.В правилника пише друго, но моето наблюдение е че по светло е по-добре да се кара до тротоара в насрещното - не може някой пендел да ме стресне с клаксона си (най-малкото) и винаги виждам къде са вторичните суровини (колите); нощем обаче задължително в дясното платно, в най-дясната лента - колко малоумни колеги-велосипедисти съм видял нощем да се шматкат из цялото платно, особено на кръстовища ... спирам с коментара

В.Ние НЕ сме равноправни с МПС, винаги ТРЯБВА да пресичаме заедно със пешеходците и НИКОГА заедно с колите - поне в София има кръстовища на които светофарите за едните и за другите се разминават, а също и не във всички посоки е разрешено пресичането от пешеходци.

Г.За Бога, използвайте подлезите ! Бабешката теза 'болят ме краката' звучи смешно казана от човек на под 60 години. Ако е наистина така, то защо този човек е слязъл от инвалидната си количка ?


Спирачния път на среднотежък автомобил е над 5 пъти по-голям от на велосипед с лоши спирачки, и над 10 пъти по-голям от на велосипед с нормални спирачки.
Професионалните шофьори са с категории C, D, E и производните им. Повечето шофьори на леки автомобили и буси са само с B, което няма нищо общо с професионализма в шофирането, практически мнозинството от тези хора изобщо си нямат идея че управляват най-ефективната машина за убийства в последните 50 години, всъщност по-лошото е че си нямат идея как точно да я управляват - в последното десетилетие по пътищата на цяла Европа при ПТП умират над 1000 човека всяка седмица.
Абсолютно най-простия пример е в може би най-протото изискуемо от водача действие - подаване на светлинен сигнал, т.нар. мигач. По моя субективна преценка към 1/3 от софийските катафалкаджии не го правят изобщо или не го правят правилно. От друга страна 99% от велосипедистите които съм виждал не подават никакви сигнали (махане с ръка, звънчета). Затова е добре да не разчитате на 'мигача' или ако сте с кола да не разчитате че карача ще извести накъде ще кара - просто ще кривне в един момент, ще го блъснете и толкова.

Весел ден на всички :)
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот C_Mo » Нед Сеп 19, 2004 10:13 am

В обши линии всичко се свежда до опит и късмет. Има ситуаци които могат да бъдат предвидени, други изненадват дори врачките около Шератон. Придобивайки опит, било то практически или теоретичен, факторът "други" намалява драстично.

Важно е да си наясно с това, което се случва на пътя около теб. Какво правят другите, какво ще направят и как се вписваш в картинката. Трябва да се двишиш адекватно по платното, да си знаеш правата и задълженията. Подбирането на подходящ маршрут също не е за пренебрегване... колкото разликата в скоростта спрямо колите е по-малка толкова по-добре. (@MOD - моста на 4ти КМ:nono:)


Лични...

При подминаване на спрели коли по-добре да се дръпна на 1.5 в ляво посредата на платното, където ще ми свиркат, псуват и т.н., от колкото да ме изненада някой спрял като на нивата, който излиза говорейки по телефона.

Ако има кръстовище с десен завой, а съм за напред ще се престроя като за напред независимо дали виждам мигачи или не... може да пестят ток и затова да не ги пускат.

и т.н...

Аз лично не съм най-съвестния "водач на ППС"...
Карам само със задна спирачка... по осовата линия... в насрещното... между колите... между трамваи... и много други глупости, НО всичко това е предхождано от преценка на ситуацията на база опит.

Четивото, което препоръча bikerider, е доста добро като съдържание. Препоръчвам на всеки да го прочете и ОБМИСЛИ.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MOD » Нед Сеп 19, 2004 10:23 am

[quote="xtr"]

В обши линии всичко се свежда до опит и късмет. Има ситуаци които могат да бъдат предвидени, други изненадват дори врачките около Шератон. Придобивайки опит, било то практически или теоретичен, факторът "други" намалява драстично.

Важно е да си наясно с това, което се случва на пътя около теб. Какво правят другите, какво ще направят и как се вписваш в картинката. Трябва да се двишиш адекватно по платното, да си знаеш правата и задълженията. Подбирането на подходящ маршрут също не е за пренебрегване... колкото разликата в скоростта спрямо колите е по-малка толкова по-добре. (@MOD - моста на 4ти КМ:nono:)


Лични...

При подминаване на спрели коли по-добре да се дръпна на 1.5 в ляво посредата на платното, където ще ми свиркат, псуват и т.н., от колкото да ме изненада някой спрял като на нивата, който излиза говорейки по телефона.

Ако има кръстовище с десен завой, а съм за напред ще се престроя като за напред независимо дали виждам мигачи или не... може да пестят ток и затова да не ги пускат.

и т.н...

Аз лично не съм най-съвестния "водач на ППС"...
Карам само със задна спирачка... по осовата линия... в насрещното... между колите... между трамваи... и много други глупости, НО всичко това е предхождано от преценка на ситуацията на база опит.

Четивото, което препоръча bikerider, е доста добро като съдържание. Препоръчвам на всеки да го прочете и ОБМИСЛИ.
[/quote]


:offtopic:
Много отдавна го отказах :D:D:D
:offtopic:
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Нед Сеп 19, 2004 10:59 am

[quote="RaveUnit"]

Б.В правилника пише друго, но моето наблюдение е че по светло е по-добре да се кара до тротоара в насрещното - не може някой пендел да ме стресне с клаксона си (най-малкото) и винаги виждам къде са вторичните суровини (колите); нощем обаче задължително в дясното платно, в най-дясната лента - колко малоумни колеги-велосипедисти съм видял нощем да се шматкат из цялото платно, особено на кръстовища ... спирам с коментара

В.Ние НЕ сме равноправни с МПС, винаги ТРЯБВА да пресичаме заедно със пешеходците и НИКОГА заедно с колите - поне в София има кръстовища на които светофарите за едните и за другите се разминават, а също и не във всички посоки е разрешено пресичането от пешеходци.

[/quote]



Аз не карам в насрещното, защото тотално се объркват правилата, особено на кръстовища, нито мога да се престроявам за завой, нито ми е ясно откъде да очаквам опастностите.

На места, където е тясно и се движа заедно или по-бързо от колите, вместо да карам виртуозно в права линия но около 50 см. , предпочитам да съм зад предната кола и пред задната, изобщо по-добре се чувтвам, ако се движа с темпото на колите.

случка: Бясно задминавам колоната на един светофар , движа се най-вдясно и не виждам как един от спрелите(микробус без прозорци) дава път на друга кола да мине напряко - забивам се в колата.
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот F1-MAN » Нед Сеп 19, 2004 11:31 am

[quote="RaveUnit"]



Спирачния път на среднотежък автомобил е над 5 пъти по-голям от на велосипед с лоши спирачки, и над 10 пъти по-голям от на велосипед с нормални спирачки.
[/quote]

Мисля че това не е точно така. Един автомобил спира от 50 до 0 за около 11м(ако не се лъжа това беще с ABS). Съмнява ме че със каквато и да е спирачка ще успееш да спреш от тази скорост за един метър. Защото дори да имаш най-мощната спирачка и гуми, който да се лепят за пътя, ако се опиташ да спреш, колелото може и да спре, но ти ще продължиш пред него. Не съм гледал за колко метра ще спра, но ми се струва че ще горе долу колкото кола.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот RaveUnit » Нед Сеп 19, 2004 1:29 pm

признавам се за сгрешил, посипвам си главата с пепел и си пускам гръцка музика - оу, трябваше да си измисля по-леко наказание

къде в града успяваш да вдигнеш 50 покрай коли ? щото наистина не харесвам гръцко и ... почвам да издребнявам полека :)
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот C_Mo » Нед Сеп 19, 2004 1:52 pm

[quote="RaveUnit"]

признавам се за сгрешил, посипвам си главата с пепел и си пускам гръцка музика - оу, трябваше да си измисля по-леко наказание

къде в града успяваш да вдигнеш 50 покрай коли ? щото наистина не харесвам гръцко и ... почвам да издребнявам полека :)
[/quote]

Виждал съм някакви момчета да слизат по бул. Черни Връх с толкова на задна гума...

Но да не разводняваме темата. F1-MAN говореше принципно.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jokata » Нед Сеп 19, 2004 2:35 pm

Едно простичко правило, които спазвам и реших да споделя.
На натоварени кръстовища (например на Софийския университет) и при наличие на подлези с отделни алеи за детски колички почти винаги ги ползвам. На други оживени централни места с подлези, но без въпросните алеи, правя така - с колелото под мишка отново през подлеза.
В интерес на истината понякога ме домързява, но в повечето такива моменти се сещам за няколкото случая в които ми се е разминавало най-лошото и разума надделява.

На по-малко оживени светофари (без отделни такива за пешеходци) с движение само надясно и направо, понякога се пристроявам в най-лявата лента, за да продължа направо. Може би не е правилно, но е много досадно все да се озърташ назад-напред - кога ще светне зелено и дали има някой който ще завива.

@ MOD & xtr
Ама вие наистина ли минавате по моста на 4-ти км? Аз имах това неблагоразумие точно 2 пъти, при което се нагълтах с еко-газовете от няколко Icarus-а, отнесох сума ти клаксони (и псувни най-вероятно) и оттогава се зарекох да не потретя...
Човек без идея е като риба без велосипед.
Аватар
jokata
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Авг 30, 2003 11:39 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MOD » Нед Сеп 19, 2004 6:28 pm

[quote="jokata"]

Едно простичко правило, които спазвам и реших да споделя.
На натоварени кръстовища (например на Софийския университет) и при наличие на подлези с отделни алеи за детски колички почти винаги ги ползвам. На други оживени централни места с подлези, но без въпросните алеи, правя така - с колелото под мишка отново през подлеза.
В интерес на истината понякога ме домързява, но в повечето такива моменти се сещам за няколкото случая в които ми се е разминавало най-лошото и разума надделява.

На по-малко оживени светофари (без отделни такива за пешеходци) с движение само надясно и направо, понякога се пристроявам в най-лявата лента, за да продължа направо. Може би не е правилно, но е много досадно все да се озърташ назад-напред - кога ще светне зелено и дали има някой който ще завива.

@ MOD & xtr
Ама вие наистина ли минавате по моста на 4-ти км? Аз имах това неблагоразумие точно 2 пъти, при което се нагълтах с еко-газовете от няколко Icarus-а, отнесох сума ти клаксони (и псувни най-вероятно) и оттогава се зарекох да не потретя...
[/quote]


До преди около два месеца минавах по моста в посока към Младост, но вече не правя така :D:D:D. Абсолютно съм съгласен, че е много глупаво да се движиш там ...
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот F1-MAN » Нед Сеп 19, 2004 11:16 pm

Моя грешка също, при тази скорост се спира за по-малко от 10 метра(днес пробвах), може би за около 7, ама не съм сигурен.
Иначе карането в града направо го мразя. Аз живея в Г.Баня и гледам да се придвижвам само по тротоара на Ц.Борис до НДК, а пък от там не обикалям в радиус от максимум 3-4км. Просто не обичам да карам из града, едно че дишаш мръсотия, друго че повечето шофьори въобще не могат да карат и не пазят колоездачите по никакъв начин. Не съм чел правилника, ама един приятел ми каза че колите трябва да минават от колоездачите на толкова, на колкото е височината им на колелото. Някои да го спазва?!
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Нед Сеп 19, 2004 11:32 pm

ми кои ще го спазва те колите са повече от хората,неможе да се разминеш,няма ли ки да прокара там нещо и да забрани коли над 8 години да се движат в градовете ,верно ще замине и наща кола ама ,не ми пука писнало ми е от мрасотия и отровни газовее ,от раздразнени хора и превишаване на правилата ,че като сън с кола мога да те смажа
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Dani » Пон Сеп 20, 2004 8:14 am

Ми....и аз да кажа!
На много натоварени кръстовища, слизам от колелото и ги минавам като пешеходец!
Както вече каза МОД колелцето подмишка и .....бегом!
А когато мога се изтипосвам пред дясната колона и малко по-напред, така че тези които ще завиват надясно да минат зад мен!
Обаче всяка ситуация трябва да се преценява отдело!
Аре със здраве...

П.П.:
Забравих че темата е друга!
Та като има такива коли, спрели на платното и с хора вътре, си оставям място от около 1.3 м от колата! По добре да ми свиркат разни нерваци отколкото някой слепок да си отвори вратата и да ме блъсне под гумите на някоя кола. А тези дето са зад теб, могат само да си свиркат и тихо да препсуват, но няма начин да те сгазят.(Добре де, вероятността е по-малка):D
I'd like mornings better if they started later!
Dani
 
Мнения: 192
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Май 18, 2004 11:33 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 20, 2004 9:52 am

[quote="RaveUnit"]
Б.В правилника пише друго, но моето наблюдение е че по светло е по-добре да се кара до тротоара в насрещното
[/quote]

Според това мен е супер опасно, защото е лъжовна сигурност. Ставаш изключение, което не се поддава на предвиждане от страна на шофьорите. Виждал съм инциденти, точно заради това - велосипедист кара от лявата страна на голям булевард, пресича пряка и в този момент до него спира на кътни зъби шофьор, идващ срещу него и завиващ вдясно по пряката, не виждащ колоездача заради движението преди него и паркирали коли и съответно изобщо не очакващ движение оттам, откъде идва велосипедиста. Винаги е по-добре И ТЕ да виждат теб, отколкото само ти да виждаш тях.

Милиони пъти по-добре е да се спазва правилника, отколкото да се прилагат такива решения "на парче" - статистиката показва, че са пъти по-опасни от карането редом с автомобили, когато колоездача ясно показва, че се счита за част от движението и заема мястото си в колоната участници в движението.

[quote="RaveUnit"]
В.Ние НЕ сме равноправни с МПС, винаги ТРЯБВА да пресичаме заедно със пешеходците и НИКОГА заедно с колите - поне в София има кръстовища на които светофарите за едните и за другите се разминават, а също и не във всички посоки е разрешено пресичането от пешеходци.
[/quote]

Това не е вярно - никой текст в Правилника не дискриминира колоездачите, напротив - има указания за задължителни светлини - това са изисквания за превозно средство и като водачи на такова ние сме абсолютно равнопоставени с автомобилите. Друг е въпроса, че сме много, много по-уязвими от тях.
Иначе никой шофьор няма правно основание да третира колоездачите като пешеходци. Чисто физически пешеходците се различават от колоездачите по ред причини - скорост, маневреност, и.т.н. и повечето шофьори инстинктивно ги приемат като един вид "инвалидни" участници в движението, никога като пешеходци, просто защото се движат пъти по-бързо от пешеходците.

[quote="RaveUnit"]
Г.За Бога, използвайте подлезите ! Бабешката теза 'болят ме краката' звучи смешно казана от човек на под 60 години. Ако е наистина така, то защо този човек е слязъл от инвалидната си количка ?
[/quote]

В светлината на горното, което ти написах, за мен минаването през подлез е оправдано само когато няма друг безопасен начин или ако колоездача се чувства несигурен да мине над подлеза. Решението наистина е един вид "бабешко" - просто който не може да кара в движението, минава през подлезите и е прав за себе си. Но не мисля че е оправдано да се препоръчва като обща мярка.

Да се смесват колоездачи с пешеходците е не по-малко автоголова ситуация - преценките се усложняват се неимоверно много поради разликите между пешеходци и колоездачи. Виж ако се слиза от колелото е съвсем друг въпрос...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот uha_rampage » Пон Сеп 20, 2004 11:53 pm

[quote]От друга страна 99% от велосипедистите които съм виждал не подават никакви сигнали (махане с ръка, звънчета). [/quote]


Като завивам давам "мигач" като си изпъвам високо крака в страни от колелото в посоката, към която завивам и "примигвам" като го свивам и пускам чрез коляното... това брои ли се? Представихте ли си го :lol:

15. Започваш с пълна торба късмет и празна торба опит. Номерът е да напълниш торбата с опита преди да си изпразнил тази с късмета.
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Вто Сеп 21, 2004 9:58 pm

[quote="GOA"]
[color=red]Колкото и да ви ядоса някой шофер НИКОГА, ама НИКОГА НЕ МУ ПОКАЗВАЙТЕ СРЕДЕН ПРЪСТ! Ако го направите може да се наложи внезапно да се шмугнете между блоковете и да карате МНОГО много много бързо, с често сменяне на посоките...[/color]
[/quote]


Подкрепям. Не е здравословно. Ако не се получи първия опит за прегазване от страна на МПС-то не е нужно да им давате повод да пробват пак - най-често се възползват с охота.

Не видях някой да споменава тунелите като опасно място... С риск да се повторя - преминаването през тях не е здравословно :D. И заради изгорелите газове, и заради всички селски джигити, които се чувстват задължени да карат като идиоти след влизането на закрито, и заради липсата на адекватно осветление на повечето места....
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот PtD » Сря Сеп 22, 2004 2:20 am

[quote="GOA"]
[color=red]Колкото и да ви ядоса някой шофер НИКОГА, ама НИКОГА НЕ МУ ПОКАЗВАЙТЕ СРЕДЕН ПРЪСТ! Ако го направите може да се наложи внезапно да се шмугнете между блоковете и да карате МНОГО много много бързо, с често сменяне на посоките...[/color]
[/quote]


А на него дали може да му се наложи да си купува предно стъкло и да виси седмица-две по 8 часа при зъболекаря, а? А? Проблем?

[quote]
Подкрепям. Не е здравословно. Ако не се получи първия опит за прегазване от страна на МПС-то не е нужно да им давате повод да пробват пак - най-често се възползват с охота.
[/quote]


Аха, ефектът на голямата дистанция и защитеността. Затова докато са в колата, шофьорите псуват като хамали и се нервят яко (вкл. и аз:angfire:), а като излязат от колата са кротки и тихи като калинки... Затова ако искате да си хортувате со кротце, со благо, со кютек, опитайте първо да ги изкарате от "крепостта" (но все пак си преценете шансовете, че понякога носят разни щанги :o))
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот mih » Сря Сеп 22, 2004 8:58 am

аз имам повече от 5-годишен опит по улиците на София (сити байкинг)
всички давате много полезни съвети, радвам се на темата (браво на аерофлот), защото тука "у Софийта" наистина сме доста застрашен вид.
ето и от мен:
- когато някой ми прави път да мина си вдигам високо ръката с този знак :agree: - да се изкефи, че съм забелязал "добрата" му постъпка (в кавички, защото би трябвало това да ни правят път да е нещо съвсем нормално), и да повтори и следващия път.
- карам винаги най-вдясно, ако няма тротоар или алтернативен път през парка. инак да караш по асфалта при условие, че можеш да минеш през парка си е тъпа идея, макар че го правя редовно.
- преди всяко завиване наляво докато карам се ОГЛЕЖДАМ назад. ако има дупки или шахти ги прескачам, ако не съм се огледал, но в никакъв случай не ги заобикалям, ако не съм се огледал. навик, останал от времето, когато карах нон-стоп с дискмена. както каза ГОА понякога минават и на по-малко от педя, но с доста по-голяма скорост. изобщо колкото повече се оглевдам, по-добре.
- когато ме доближава бавно движеща се кошница с лайна, при това караща в средата на платното или още по-вляво, това е сигурна препоставка, че ако идва още някой с по-голяма скорост, то той ще мине между мен и бавната кола (изпреварване отдясно). задължително оглеждане назад и прибиране по-вдясно към банкета.
- колкото повече се оглеждате, толкова по-добре.
- колкото и да се пазите вас самите, на шосето има и други, които може да не го на правят. затова постоянно нащрек за конкретната ситуация.
- познаването на основните правила за движение, знаци и маркировка са огромен бонус, но все пак трябва да се има впредвид, че доста от шоферите или не ги знаят, или не ги спазват.
- не изпреварвайте коли с голяма скорост. ядосват се и може да не ви пуснат лесно.
- не спирайте твърде рязко когато има някой на малка дистанция зад вас.
- подавайте сигнали с ръка при завиване, дори и да няма нужда - повярвайте ми, върши огромна работа и създава положително отношение у шоферите към нас. ако ще продължавате напред когато пътят с предимство продължава наляво или надясно, вдигнете си ръката нагоре, във вашата посока (аз съм свикнал да вдигам лявата, че ако се наложи да стисна рязко спирачката да няма салта). върши безупречна работа и на кръстовище, когато за тях си последната дупка на кавала. а и те забелязват, инак си просто декор, както изглежда и всичко останало докато си седнал удобно зад стъклата ("екрана" ;-) ) на колата.
- светлините са задължителни още по здрачаване, както и при мрачно време. аз си слагам мигалка и отпред, насочвам им я право в очите. само те ли могат да заслепяват, хаха :8D: много се ядосвам на колоездачи по тъмно без светлини.
- пазете се и от колеги-колоездачи - могат да бъдат не по-малко опасни. а като се има впревид, че докато ония в колите все пак са преминали все някакъв курс, това за "колегите" не е много вероятно.
- ползвайте максимално слуха си, но не му се предоверявайте. някои коли са твърде тихи, или твърде бързи. слушалки докато се кара по асфалта си е самоубийсвтвено начинание.
- не карайте след употреба на алкохол. колело на пияна глава се кара много по-трудно от кола в същото състояние, заради нарушеното равновесие и бавните реакции. от личен опит мога да заявя, че други субстанции не пречат толкова, а някои даже правят карането по-приятно.
но все пак карането в града е най-сигурно на трезва глава, понеже зависиш и от останалите участници в движението.
- давайте да се разбере, че са ви прецакали (било чрез отнемане на предимство, сечене на пътя или изпреварване отдясно). нека ви подгонят (досега не ми се е случвало), едва ли ще ви хванат (освен ако не са на мотор ;)). псуването е гаден метод, но се прилага доста успешно. виждал съм и ядосан карач да наплюва стъклото на кола, което е яко като идея, но пък далече от възпитанието. при голяма ярост изритайте му лайновоза и директно бегайте, ако не си вярвате на бойните способности.
- карайте колкото се може по-далече от автобуси, тролеи и други едрогабаритни ППС, шоферите им понякога са пияни и почти винаги прости и арогантни, освен това не винаги гледат в дясното странично огледало. а и да си плътно отзаде им е все едно да им налапаш ауспуха.
- не се ебавайте да се състезавате с коли. за съжаление, по-бързи са :})::D. аз си позволявам това най-много при успореден старт или при успоредно спиране обожавам слисаните им физиономии просто :D

със сигурност има още много да се изпише, но аз спирам дотук.
дано съм ви полезен.
поздрав и очите на четири!
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот dil » Сря Сеп 22, 2004 9:52 am

mih :agree::bowdown:
Аватар
dil
 
Мнения: 261
Рейтинг: 1204
Регистриран на: Чет Авг 07, 2003 9:05 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Сря Сеп 22, 2004 11:22 am

Малко и от мен:

- карайте по тротоара колкото се може повече, близка среща от трети вид със 100 кила месо и кокали е къде-къде по-лека от същата с над тон ламарина.

- при наближаване на кръстовище, при което няма да завивате надясно, изобщо не правете грешката да се местите най-вдясно на платното - шанса е че някой идиот ще се изправи на газта и точно пред вас ще навие волана. Стойте си в средата, и без това при светване на зеленото първите десет метра са ваши (@mih :thumb:).

- при наближаване на кръстовище обърнете внимание на шофьорите непосредствено пред и зад вас - ако сред тях има жена бъдете готови на всичко, веднъж на Мария Луиза спрях с предно колело качено на задната броня на някакъв пасат щото тъпачката внезапно реши че ще завива надясно ама не успя да се вдене преди червеното.

- из центъра по default си се кара с над 30, но едната ръка винаги да е на спирачката - пешките са учудващо склонни на самоубийствени изпълнения, въпреки че обикновено прекрасно си ви виждат.

- един вид следствие на горното - маневри за избягване на пешеходец се предприемат само ако необходимото ви странично изместване е по-малко от метър.

- за избягване сблъсък с нещо внезапно появило се на пътя ви или се спира, или се маневрира, но никога двете заедно (освен ако не сте "професионален" драгалевски спускач :P).

- спрял автобус или тролей не е желателно да се изпреварва, не знаете кога и как ще потегли или какво има пред него.

- отворени шахти не се заобикалят - научете се да ги прескачате.

- трамвайни релси се прекосяват пак със скок, дори асфалта около тях да е мокър (всъщност особено тогава).

- осветлението вечер наистина е много полезно, но е желателно да си инсталирате и някакъв master-switch с който да можете да изключвате всичко наведнъж - щом шофьорите ви виждат, значи и разните криминални елементи с леко мургав оттенък на кожата също могат (справка - темата за откраднати байкове). Аз лично на градския крайцер имам два халогена + мигалка/стоп и на улицата съм като коледна елха, при влизане в парк обаче за нула време се превръщам в ghost ship - резултата засега е 3:0 за мен :evil:

- ако ви се случи да карате междуградско: платната там са по-широки и коли паркирани отстрани няма, но затова пък тежките МПС-та се носят с над 80км/ч и създават толкова ниско налягане зад себе си, че за по-малко от секунда може да се окажете в средата на пътя и точно пред бронята на поредния състезател. Моята тактика за избягване на такава ситуация е малко обратна на логиката - като видя (за по-дългите преходи си слагам 2 броя огледала) че зад мен се задава нещо голямо и тежко вместо да се скатая най-вдясно мръдвам половин-един метър вляво, танкера ще не ще и той се премества и в момента който го направи аз се изтеглям плътно вдясно - досега нямам нито един случай на прецакване от камион или автобус, а съм бил изпреварван и от автовлак с 3 ремаркета движещ се с доста над ограничението.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот kagami » Сря Сеп 22, 2004 11:59 am

[quote="Windstream"]

Моята тактика за избягване на такава ситуация е малко обратна на логиката - като видя (за по-дългите преходи си слагам 2 броя огледала) че зад мен се задава нещо голямо и тежко вместо да се скатая най-вдясно мръдвам половин-един метър вляво, танкера ще не ще и той се премества и в момента който го направи аз се изтеглям плътно вдясно...
[/quote]


:bowdown::bowdown: Нямаш равен :bowdown: Ей за това не бих се сетила :roll2: Но съвсем честно казано - не знам дали ще го изпробвам някой път. По-скоро ще ме е страх да опитам, защото камионът зад мене може да се движи дори по-бързо отколкото предполагам и да ме настигне още преди да се изтегля в дясно.
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот jivkonik » Чет Сеп 23, 2004 1:35 pm

[quote="AgentOrange"]

[quote="GOA"]
[color=red]Колкото и да ви ядоса някой шофер НИКОГА, ама НИКОГА НЕ МУ ПОКАЗВАЙТЕ СРЕДЕН ПРЪСТ! Ако го направите може да се наложи внезапно да се шмугнете между блоковете и да карате МНОГО много много бързо, с често сменяне на посоките...[/color]
[/quote]


Подкрепям. Не е здравословно. Ако не се получи първия опит за прегазване от страна на МПС-то не е нужно да им давате повод да пробват пак - най-често се възползват с охота.

Не видях някой да споменава тунелите като опасно място... С риск да се повторя - преминаването през тях не е здравословно :D. И заради изгорелите газове, и заради всички селски джигити, които се чувстват задължени да карат като идиоти след влизането на закрито, и заради липсата на адекватно осветление на повечето места....
[/quote]

Прав си за тунелите!!! В този на входа на Люлин откъм Западен Парк съм минавал само веднъж в 2 сутринта - изродия е там!!! Вечни локви от течащите стени и таван, пушек до толкова, че беше видим на светлината на фара ми!!! И няколко "шофера" дето си правеха гонка! А всяка сутрин като минавам на светофара преди тунела виждам как някой колоездач БЕЗРАСЪДНО тръгва към входа му... [b][color=red]ДЕЦА НЕ ПРАВЕТЕ ТОВА!!![/color][/b]
Има много приятен и безопасен път през Западния - губят се не повече от 5 минутки да се мине по него!
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот kagami » Чет Сеп 23, 2004 2:28 pm

[quote="jivkonik"]


Има много приятен и безопасен път през Западния - губят се не повече от 5 минутки да се мине по него!
[/quote]


Къде къде :?:
Като идваш от центъра към Люлин къде трябва да се отклониш от бул.Стамболийски, за да не минаваш през гадния тунел? Всеки път като минавам оттам се каня да изследвам околността за точно такава заобиколна пътека, но обикновено закъснявам за някъде и не ми остава време да се загубя....
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот C_Mo » Чет Сеп 23, 2004 2:42 pm

[quote="kagami"]

[quote="jivkonik"]


Има много приятен и безопасен път през Западния - губят се не повече от 5 минутки да се мине по него!
[/quote]


Къде къде :?:
Като идваш от центъра към Люлин къде трябва да се отклониш от бул.Стамболийски, за да не минаваш през гадния тунел? Всеки път като минавам оттам се каня да изследвам околността за точно такава заобиколна пътека, но обикновено закъснявам за някъде и не ми остава време да се загубя....
[/quote]

Минава се точно над тунела.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kagami » Чет Сеп 23, 2004 2:47 pm

[quote="xtr"]

[quote="kagami"]


Къде къде :?:
Като идваш от центъра към Люлин къде трябва да се отклониш от бул.Стамболийски, за да не минаваш през гадния тунел? Всеки път като минавам оттам се каня да изследвам околността за точно такава заобиколна пътека, но обикновено закъснявам за някъде и не ми остава време да се загубя....
[/quote]

Минава се точно над тунела.
[/quote]


Благодаря :thumb:
Следващият път ще мина оттам :)
Важно е да вършиш това, което смяташ за правилно.
Аватар
kagami
 
Мнения: 1159
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 9:59 am
Местоположение: planet Earth

Мнениеот mih » Чет Сеп 23, 2004 3:01 pm

само веднъж влязох в тоя тунел и се радвам, че излязох
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот тучо чучо » Чет Сеп 23, 2004 3:46 pm

[quote="xtr"]

[quote]Минава се точно над тунела.
[/quote]

Да, чудно! И се пресича влаковата линия без прелез...:xx(:
@all
Аз минавам всеки ден през тунела - целогодишно, по два пъти на ден, от пет години насам. Уверявам ви, че не е толкова страшно, колкото го изкарват някои. Минаването отгоре крие не по-малко рискове, първо заради влаковата линия, и второ, заради циганите, които са в изобилие, както при края на бул. Ал. Стамболийски, така и в Гевгелийски квартал. Да не говорим за Западния парк.
Всеки може да прецени сам за себе си, кое е по-рисково. Аз минавам отвсякъде: когато бързам - през тунела, когато ми се иска нещо различно от тунела - отгоре.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Чет Сеп 23, 2004 3:57 pm

[quote="kagami"]

[quote="jivkonik"]


Има много приятен и безопасен път през Западния - губят се не повече от 5 минутки да се мине по него!
[/quote]


Къде къде :?:
Като идваш от центъра към Люлин къде трябва да се отклониш от бул.Стамболийски, за да не минаваш през гадния тунел? Всеки път като минавам оттам се каня да изследвам околността за точно такава заобиколна пътека, но обикновено закъснявам за някъде и не ми остава време да се загубя....
[/quote]

ами един голямммм :offtopic:
Значи 2 варианта:
1. Каране по Стамболийски към Люлин.
Като стигнеш до края на Стамболийски (там има едно колело на селските рейсове) и срещу теб е някъв вход за парка завиваш надясно. Караш по малка квартална уличка - отдясно са ти блоковете, отляво горичка и някви гаражи. В края си тази уличка прави остър десен завой а на право има пътечка. Качваш се по пътечката и след 100 тина метра стигаш ж.п. линията. Пренасяш колелото ОГЛЕЖДАЙ КИ СЕ ВНИМАТЕЛНО ЗА ВЛАКОВЕ! Пътечката продължава още 20 тина метра и излиза на по-голяма чакълеста алея. Това е главната алея на парка. В зависимост в коя част та ЛЮЛИН ще ходиш имаш варянти:
а) Наляво ако тръгнеш по нея тя е доста широка има няколко леви и десни разклоннения и лек наклон нагоре. След 500 метра (не съм засичал точно може и да греша) тя завива по-остричко наляво и става по-стръмна. На същото място ако продължиш направо тръгва нанадолна алея по която след супер приятно и не много дълго спускане пресичаш под прав ъгъл една доста по-стръмна алея покрита съ същия ситен чакъл-пясък като основната алея. По нея ако спуснеш надясно след едни приличен S завой (ако се изкефиш от скоростта и не намалиш след него е директно ДЕРЕ НА РЕКА - знам го от опит:I!!) идва мостче - пресичаш го после едни ливади и на 500 -600 метра напред се виждат блоковете. През ливадката си има черен път или пътека пешеходни. Излизаш на пътя до блоковете, който представлява едно все едно оковръстно ама на самия квартал Люрин. Там върви 310 рейс. Близо си до 7-ми микрорайон, до Кооперативния не е далеч общо взето си близо до "сърцето" на ЛЮЛИН
б) Надясно по основната алея се минава по едни като Панелени плочи - това е точно участъка над тунела- ако отидеш до перилата в ляво и ще видиш долу потока коли изчезващи под теб. Точно в края на перилата в ляво тръгва една пътечка пешеходна - не съм карал по нея, според мен е стръмно спускане към изхода на тунела т.е. след нея си пак на булеварда Царица Йоана май се казва в този участък и можеш да продължиш към ОМВ бензиностанцията и съоветно големия светофар до нея. От светофара кеф ти наляво към 7-ча част, надясно са блоковете на 10-та. ако продължиш от светофара направо по булеварда над метрото вече навлизаш към горните части на 9-та, 8-ма и така нататък.
Ако не спуснеш по тази пътечка наляво към изхода на тунела а продължиш направо по основната алея навлизаш в "цивилизованата" и асфалтирана част на парка. Широка асфалтова леко надолна алея която не след дълго се разделя на две успоредни алеи а по средата островче от трева. Минаваш едно като "кръгово" с бивше езерце в средата - продължаваш направо по основната. Пак е така разделена даже в средата май имаше цветни лехи!;). [color=green]Стигаш още едно малко като площадче и всредата му някви бетонни остатъци от чешма или мини шадраванче. Там правиш ляв завой, леко спукане по разбита асфалтова алейка къмто 100 тина метра и тя свършва. Надясно ще видиш голяма асфалтова площадка с остатъците от бетинния постамент на виенско колело (няма да познаеш кво е било ама си личи едни като уши на вилка нагоре стърчащи бетонни огромни и стълбище в "период на полуразпад"). Ти тръгвш наляво по асфалтова алея и след 100-150 метра в дясно между дърветата тръгват няколко пешеходни пътечки-самоделки - която и да хванеш все тая. След 200-300 м каране в горичката по някоя от тези пътечки излизаш на желязно мостче. Минаваш през него - 5-10 метра катериш стръмно и излизаш на един светофар. Срещу теб са високите блокове на долната част на Люлин 10. Ако погледнеш надясно виждаш на 300 -400 метра кръстовище ОРИОН и МакДоналдса. Улицата на която стоиш е с 4 платна и ако тръгнеш по нея наляво след 500-700 метра ще се озовеш на големия светофар, ОМВ-то и булеварда над Метрото. Ако от светофара, на който си, тръгнеш направо по улицата с лекото изкачване в началото (по нея върви тролей 6) навлизаш в долната част на Люлин 10, продължиш ли по тролейните жици ще стигнеш до Люлин-9, след него Люлин 8 и т.н.[/color]
2. Каране по Царица Йоана (над метрото) към ЛЮЛИН.
Подминавате АРЕНА. Следващия голам светофар и на пресечката на метрото с булевард ВАРДАР. След този сфетофар на 500 м е тунела и целия трафик предимно влиза в него. На този светофар завиваш надясно. Караш близо 200 м - там основната улица прави остър десен завой (след този завой даже има нешо като островче по средата) - ти продължаваш направо. улицата свършва след 50 метра. Завиваш наляво, пресичаш едни ръждясали ж.п. линии (има си прелез за коли) и веднага след това прелезче завиваш по уличката в дясно. Те са 2 улички с общо начало ти хващаш по-дясната (лявата мисля води към паркинг м-у блоковете). Караш 300 ветра някъде покрай склад и гараж за камиони отдясно, вляво има телена мрежа и някакво дворче с къщичка. Улицата свршва пред входа ня едни складове. Точно пред теб между храстите виждаш ж.п. линия. Пренасяш колелото ВНИМАТЕЛНО ТАМ Е НАТОВАРЕНА ЛИНИЯ!!! Влизаш по пътечката - в парка си вече. След 50 метра излизаш на алея покрита с червеникава сгурия (като на тенискортовете). Хващаш по нея надясно. От дясно има полянка с детски катерушки обиконено пълна с дечковци. След още 100-тина метра сгурията свъшва и излизаш на асфалтова алея - астър ляв завой правиш и тръгваш по асфалтовата. След около 50 метра в дясно ще видиш началото на чакълеста алейка, на входа и има 3 колчета железни, за да не влизат коли - тръгнаш по нея надясно. След около 200 -300 метра излизаш на главната алея на парка т.е. на мястото където почва [color=green]ЗЕЛЕНИЯ [/color] текст. Надясно ако тръгнеш от това място излизаш след 300-400 м на главния вход на парка на едно място, на което старите люлинци викат "Кафето" - едно време там имаше голяма сладкарница. Това е всъщност булевард ЕВРОПА - другия голям булевард от центъра за Лялин, върви транпорта по него тролеи и рейсове. От мястото направо ако продължиш вече си в участъка обяснен в ЗЕЛЕНО.
Толоква за Западния и начините за прекосяване! Тези знам аз и ползвам ежедневно този по варянт 2.
ако караш по Стамболийски и ще минаваш варянт 2 на Вагон Ресторанта (Рамстора) в Кр.Поляна на светофара преди да пресечеш ж.п. линията завиваш надясно по Вардар и на следващия светофар излизаш в началото на 2-ри варянт, само че трябва да продължиш направо, защото вече си по Вардар.

ВНИМАНИЕ! Вечер по тъмно и двата варянта са опасни поради наличие на "Граждани от Ромски Произход" или по-простичко казано МАНГАЛИ МРЪСНИ по трасето! Има доста случаи на отнети велосипеди там! Съвета ми е сама девойка да не експеричентира дори денем ...
За Фенове на трейла (ХЛЕБАРОВ чети не дреми!!) е препоръчително да карат поне с 30 при забелязване на подобни елементи - право срещу тях, да опитат "оли"над главите им - може и да не успеят да вдигнат много високо колеолотно (то даже е желателно) и да се насладят на купона наречен "трейл с живи препядствия" - после само дезинфекция на гумите да не хванете нещо от допира с тия ей!!!:thumb:
Това на майтап ама да ви кажа охрана и полиция в тоя парк досега не съм виждал....

МОДЕРАТОРИТЕ - предлагам този пост да стане начало на лепкава тема "Градски маршрути" - доста хора от форума предполагам въртят и по града (не ме питайте мен 1000 км на месец градско как си правя като пич). Смятам ще е полезно да споделят такива трасета - от точка А до точка Б по такива и такива улички, паркове преки пътчета спестяващи натоварените улици и спомагащи на всички нас да ОЦЕЛЕЕМ в МОТОРНАТА ДЖУНГЛА!

А и да се учреди награда "За най-дълъг и правописносбъркан пост" която разбира се да ми бъде връчена единодушно!
:thumb:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта