RAM DH'04 настройки?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

RAM DH'04 настройки?

Мнениеот Lubo » Съб Сеп 18, 2004 4:25 pm

Искам да питам хората, имащи такова (подобно) колело, НА КАКВО РАЗСТОЯНИЕ СА ВИ КУРБЕЛИТЕ ОТ ЗАМЯТА? Мойте са на 35,5 см и имам чувство, че това е нисичко...лесно си удрям педалите, а ми се е случвало да закача и венеца.
В момента шока е на средната дупка на ставата с която контактува. Ако го сложа на дупката, която е най-близо до предницата ще се вдигне ли прекалено колелото?
НЕ съм сигурен, че го обясних както трябва, но дано този който разбира да ме е разбрал :D:D:D:D не се сещам как да поясня за коя става става въпрос.
Въпросната става от едната си страна няма възможност за местене, а от другата има 5 възножни положения, сега и там е на средната дупка. На коя трябва да се сложо за да с вдигне още колелото, ако там където се закрепя шока е на дупката НАЙ-близо до кормилото?
И последно. При преместване ставите на окачването от едан дупка на друга може ли да се ПРЕЕБЕ нещо? Трябва ли на болтовете при сглабяне да се слага loctite? Закакво трябва да внимавам при тази сигурно не до там сложна операция.....аз съм с две, но леви ръце :D:D:D:D
МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛНО
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот uha_rampage » Съб Сеп 18, 2004 11:13 pm

Ами да нисичко е май :deal:
Мойте са на 39 и смятам да ги смъкна малко - 37 мисля е добре...
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Нед Сеп 19, 2004 7:18 pm

Пробвай да преместиш захващането на планките за предницата на рамката една дупка по-напред/нагоре, без да местиш амортисьора. Добра настройка като за Boxxer (нали с Boxxer караше?:)) е:
1. Ставата при средното - на горната дупка
2. Ставата при оста на задното колело - на средната
3. Амортисьора - на средната
4. Захващането на планките за предницата - на втората от горе надолу.
Ако искаш още по-високо средно - можеш да преместиш ставата при оста на задното колело на най-предната дупка.
По въпроса с Loctite - да, добре е да има, но първо финализирай настройките. Трябва да внимаваш единствено, ако имаш навика да напъваш яко като затягаш болтове. Резбите са дълбоки и с голям диаметър, но с шестограм с достатъчно голямо рамо и достатъчно яко напъване предполагам може да се направи беля...
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Admin » Нед Сеп 19, 2004 11:31 pm

Адаш, виж и това:
http://www.oryx.ca/2003/en/cadredho_charte.asp
Мисля, че RAM DH е с по-къс заден амортисьор, но въпреки това скицата и таблицата ще ти дадат представа как да разместиш захващането при осите, за да получиш по-високо средно движение и други желани от теб характеристики.
Ако нещо не ти се отваря връзката, кажи да ти пращам картинка ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Lubo » Пон Сеп 20, 2004 3:50 pm

Е мерси много и на двамата МНОГО полезно. МИсля да сложа
1 При задното движение на първата
2 И да преместя тази която съединява планката с предницата не втората от горе надолу.

Само пак да питам ако слагам ЛОКТАЙТ то кой да ползвам, че има 638 (май е за лагери и втулки). И нали е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на резбата после да се слойи нещо такова.
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 20, 2004 4:28 pm

[quote="Lubo"]

Е мерси много и на двамата МНОГО полезно. МИсля да сложа
1 При задното движение на първата
2 И да преместя тази която съединява планката с предницата не втората от горе надолу.

Само пак да питам ако слагам ЛОКТАЙТ то кой да ползвам, че има 638 (май е за лагери и втулки). И нали е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на резбата после да се слойи нещо такова.
[/quote]


ако имаш предвид болта който е на резба в планките - НЕ слагай locktite - сложи грес. алуминия е по-мек от болта и има опасност ако прекалиш с loctite, следващия път при демонтаж да изрониш резбата в алуминия. най-добре си вземи по-дълъг болт да минава през планката и го стегни отвън с шайба и гайка с пластмаса.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Lubo » Вто Сеп 21, 2004 6:58 am

Мерси,
Значи loctite единствено ако реша да не пипам повече никога рамката :) ... ама май и тогава да не сладам, че ако се наложи да я продам ще извъртя нмер на купувача :D:D:D:D
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Вто Сеп 21, 2004 8:36 pm

Марто, не давай такива съвети. Гаранции за разкривени рамки след слагане и в последсвие огъване при първото по сериозно каране на някакъв кашкавален болт на мястото на оригиналния няма да се приемат. Отделен е въпроса, че допълнителната гайка спада към категорията на решенията тип "тел и тиксо".
Lubo, тоя локтайт 638 много правилно си се ориентирал че се ползва при набиване на втулки и лагери. Прекалено силен е за болтове. Ако не се набираш на шестограма при затягането и ползваш нормален син локтайт (243) няма да имаш особени проблеми с развиването на който и да било от болтовете по окачването.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 21, 2004 10:11 pm

[quote="AgentOrange"]

Марто, не давай такива съвети. Гаранции за разкривени рамки след слагане и в последсвие огъване при първото по сериозно каране на някакъв кашкавален болт на мястото на оригиналния няма да се приемат. Отделен е въпроса, че допълнителната гайка спада към категорията на решенията тип "тел и тиксо".
Lubo, тоя локтайт 638 много правилно си се ориентирал че се ползва при набиване на втулки и лагери. Прекалено силен е за болтове. Ако не се набираш на шестограма при затягането и ползваш нормален син локтайт (243) няма да имаш особени проблеми с развиването на който и да било от болтовете по окачването.
[/quote]


кашкавален болт 12.9???? който слага кашкавален болт си е за него. аз имах предвид ако иска да го направи наистина здраво, че гайката с шайба ще му помогне срещу сучене на задницата.
какво покрива вашата гаранция мен лично много малко ме интересува.

освен това никога не съм го съветвал да ползва 638 за това - нещо си объркал темата. препоръчвах 638 за реглажа на лостчето нa Hayes.
точно тук имах предвид същото което ти казваш - 242 или 243 - така че недей да ми слагаш думи в устата, които не съм казал.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Вто Сеп 21, 2004 10:58 pm

@AgentOrange
Изключително трудно ще ме убедиш че добър болт от клас 12.9 с подходящите размери (дължини на гладката част и резбата) ще е по-слаб от оригиналния ви - всичко си е въпрос до конкретното изпълнение, първото нещо което аз лично бих направил с нова рамка за спускане всъщност би било точно това. Относно решението тип "тел и тиксо" - ами ако беше такова Sinister (и маса други производители) едва ли щаха да го прилагат на рамките си за по $2000 и нагоре (hint: при циклично натоварване кое по-бързо ще натрупа вътрешни напрежение и съответно ще сдаде багажа - стоманата или алуминия?) :D С което не целя да оплювам рамката ви де, тя очевидно си е много добра, но ако с малко занимавка може и по-добра да стане защо пък не?
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот AgentOrange » Вто Сеп 21, 2004 11:32 pm

Яко сте нагазили във водите на теорията, като гледам... Циклични натоварвания, сучения, фантасмагории...
Windstream, чувал ли си за изкъртена резба на дупка за амортисьорен болт поради "циклични натоварвания"? Нека отгатна - не си. И аз не съм. И Марто не е. Не е чувал и за сучене, защото в задницата на въпросната рамка такова на практика не се наблюдава. Дори при пехливанския тест с напъването на гумата и седалката с двете ръце много твърди рамки се оказват по-гъвкави...
Марто, след като знаеш какво е 12.9 стандарта, защо го споменаваш едва, след като ти направих забележка? Това че не те интересува за гаранциите си е твой проблем, Lubo обаче го интересува. Мен също, и за това дейно ще поправям всяка идея за ненужно побългаряване на нашите рамки. А, и между другото, това за 638-цата ако обърнеш внимание ще забележиш, че съм го адресирал директно към Lubo. Не си достатъчно едрогърдест и дългокрак, за да слагам каквото и да било в устата ти, било то и думи... :lol:
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Windstream » Сря Сеп 22, 2004 4:55 am

[quote="AgentOrange"]

Яко сте нагазили във водите на теорията, като гледам... Циклични натоварвания, сучения, фантасмагории...
Windstream, чувал ли си за изкъртена резба на дупка за амортисьорен болт поради "циклични натоварвания"? Нека отгатна - не си.
[/quote]

Мда, прав си, не съм - по простата причина че LBS-а ми DH рамки не продава, а спускачите в този щат едва ли могат да напълнят един средно голям туристически автобус. Конкретно за въпросния възел - това да навиваш стоманен болт в алуминиева планка на място с такива високи радиални натоварвания според мен си е design flaw - резбата наистина едва ли ще се скъса (защото осово натоварване почти липсва), но винаги ще има тенденция за разхлабване. Самият болт обаче ще е много по-склонен към скъсване тъй като прехода между резбата и гладката част на стеблото (доста добро място за натрупване на вътрешни напрежения) така се пада точно между едната опорна точка (планката) и приложната точка на силата (шока). На теб това може да ти се струва напълно нормално, но според мен това решение е всичко друго, но не и "чисто" от инженерна гледна точка. Два бързи примера: смятам ще се съгласиш че устойчивостта на планките на Ram DH на сучене е много по-малка от същата при една [url=http://www.sinisterbikes.com/r9/r9_2.jpg]такава[/url] или [url=http://www.nsmb.com/images/gear/bighit%2003/linkage.jpg]такава[/url] конструкция и въпреки това последните използват за ос на амортисьора точно болт с гайка - защо?

Не ме разбирай погрешно, не искам да ви се меся в политиката относно гаранцията и ако едно такова изпълнение наистина я отменя то Любо не бива да го прави, обаче да твърдиш че конструктивно решение прилагано от всички големи производители е "ненужно побългаряване" и "тип тел и тиксо" е меко казано смешно.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот AgentOrange » Сря Сеп 22, 2004 2:44 pm

Хайде да не си говорим кое е смешно и кое не е, защото съчиненията по картинки и "експертните" е-нжинерни оценки на тема "здравина" за рамки, до които дори не си се докосвал, издишат яко пред практиката в калта и по камънаците, където се доказват решенията на истинските инжинери. А повярвай ми, такава практика имам в голямо количество, останалите собственици на RAM DH - също. Фактите са следните - сучене на практика не се наблюдава, болта не се саморазхлабва дори след промяна на настройките в полеви условия и затягане без локтайт, "слабата точка" при началото на резбата няма случай да е довела до скъсване на болта, а и с резбата в планките никой не е имал проблеми. От тук нататък каквото и да си говорим, мисля че все ще са празни приказки. Case closed.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 22, 2004 2:50 pm

[quote="AgentOrange"]

Хайде да не си говорим кое е смешно и кое не е, защото съчиненията по картинки и "експертните" е-нжинерни оценки на тема "здравина" за рамки, до които дори не си се докосвал, издишат яко пред практиката в калта и по камънаците, където се доказват решенията на истинските инжинери. А повярвай ми, такава практика имам в голямо количество, останалите собственици на RAM DH - също. Фактите са следните - сучене на практика не се наблюдава, болта не се саморазхлабва дори след промяна на настройките в полеви условия и затягане без локтайт, "слабата точка" при началото на резбата няма случай да е довела до скъсване на болта, а и с резбата в планките никой не е имал проблеми. От тук нататък каквото и да си говорим, мисля че все ще са празни приказки. Case closed.
[/quote]


Тоест според теб (прощавай че се намесвам :D), болт 12.9 СЪС ДОПЪЛНИТЕЛНА гайка и шайба (освен резбата в алуминия), няма да е по-здрава комбинация от вашите 8.8 болтове, така ли? Покажи ми един RAM DH с 12.9 болтове там.... отлично знаеш че там е доста слабо място... а да не говорим, че дори с 8.8 болт, варианта с гайката отново е по-здрав. Едва ли трябват по-подробни обяснения от тези на Windstream?

Edit: и защо на първо място отново се опитваш да ми приписваш неща които не съм казал???? Никъде не съм твърдял, че RAM DH е скапана рамка, или че се суче много. Казах как според мен може да стане [u][b]по[/b]-здрава и да се суче [b]по[/b]-малко[/u]. Нали не се опитваш да ми кажеш, че RAM DH не може да стане по-здрава и по устойчива странично? Аз посочих един от начините да стане - не го приемай толкова емоционално - догодина нищо чудно и гайка да сложите... :^:

Edit2: пише се "инж[b]Е[/b]нерни", като ще си говорим за образование...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Lubo » Сря Сеп 22, 2004 7:38 pm

Хора МНОГО ВИ благодаря!!!
Но моля Ви не превръщайте темата за пореден път в поле на нападки и лични спорове. Аз си направих извод за това какво е по-добре и т.н. Дано тази тема да е била полезна и на друг. Пък ако някои има още нещо за казване дано да не е с цел заяждане.
МЕРСИ МНОГО
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот AgentOrange » Сря Сеп 22, 2004 8:48 pm

[пост, чиято цел не е заяждане]

Марто, ако обичаш, отиди в магазина (момчетата ще те посрещнат с усмивка, уверявам те), виж сам какъв е фабричния болт, и след това вземи напиши едно самоопровержение, защото мен започва да ме мързи да се занимавам с интернет-инженери и спекулативни теории. 8.8 бил болта... Смешки.

PS. Очаквайте в най-скоро време фондацията с благородна цел "На всеки болт - гайка"! Като пионер на тази идея, на известния форумен гуру Bikerider се пада честта пръв да заздрави Shiver-а си с гайки на болтовете на короните :D:D:D.

[/пост, чиято цел не е заяждане]

Edit: Поправката за "инжЕнер" се приема... :)
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот uha_rampage » Сря Сеп 22, 2004 11:53 pm

[quote]Edit: Поправката за "инжЕнер" се приема...[/quote]


А последно :beer:
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Чет Сеп 23, 2004 4:01 am

@AgentOrange
Съвсем спокойно се опитах да ти докажа че не си прав относно принципното решение тип болт с гайка, като точно за да не ме обвиниш че си изсмуквам аргументите от пръстите ти дадох и два примера от водещи производители на рамки (т.е. сравнително обективни). Ти обаче обърна нещата на лични нападки, и тъй като аз нямам никакво намерение да ти отвръщам в същия дух съвсем миролюбиво ти казвам само че грешиш относно "докосването" ми до въпросните рамки - и за Ram DH, и за Specialized Big Hit. Толкоз по въпроса, I'm outta here.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 23, 2004 10:04 am

[quote="AgentOrange"]

[пост, чиято цел не е заяждане]
[/quote]

Искрено се съмнявам. :D


[quote="AgentOrange"]
Марто, ако обичаш, отиди в магазина (момчетата ще те посрещнат с усмивка, уверявам те), виж сам какъв е фабричния болт, и след това вземи напиши едно самоопровержение, защото мен започва да ме мързи да се занимавам с интернет-инженери и спекулативни теории. 8.8 бил болта... Смешки.
[/quote]

Перфектно - толкова по-добре. Значи болта няма да се скъса. Значи Lubo спокойно може да си вземе рамката и да не се страхува. Значи може спокойно да слага loctite 638 и да си кара така. Значи няма от какво да се страхува след 10-15 настройки за резбата в алуминия без да я смазва. ОК. Нека аз да съм сбъркалия за добро на Lubo. Той сам ще види след време.
Апропо - от кога RAM DH e с 12.9 болт, а? 2002? 2003? Хъм... Като сте такива специалисти, защо го сложихте сега, а не преди? Виждаш, че колкото и да се опитваш да ме изкараш смешен и да ме злепоставиш (въпреки че аз изобщо не говоря срещу някого в тази тема), просто висиш във въздуха. Фактите са си факти, независимо дали ме демонизираш или не. Прочети ми пак внимателно постовете в темата и помисли пак, преди да реагираш като бик на червено на всеки мой пост.

[quote="AgentOrange"]
PS. Очаквайте в най-скоро време фондацията с благородна цел "На всеки болт - гайка"! Като пионер на тази идея, на известния форумен гуру Bikerider се пада честта пръв да заздрави Shiver-а си с гайки на болтовете на короните :D:D:D.
[/quote]

Ти ли ми говориш кой колко е смешен??? Мисля че отвратителното ти отношение и липса на всякакво възпитание най-малкото към Windstream допълват комедията ти.

@Lubo: за кого спора е на лична основа, мисля можеш и сам да видиш. Почти съжалявам, че исках да помогна да си опазиш инвестицията по-дълго време...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Чет Сеп 23, 2004 11:20 am

Това, че и двамата не носите на сарказъм си е ваш проблем. Заслужли сте си го с говорене наизуст, не става въпрос за лични нападки към никой от вас. Просто се натрупаха ужасно много изказвания на сляпо.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Lubo » Чет Сеп 23, 2004 12:23 pm

bikeraider спор НЯМА - твоите постове са ми много полезни и много ти благодаря. Не само по тая тема, но и по други. НЕ съм искал да засегна нито един от вас просто понякога си мисля, че единия ако отстъпи и просто си премълчи (въпреки, че знае че е прав) би станало по-добре.
ПАК повтарям на всичките МНОГО ви благодяра за съветите. НЕ друго, но от скоро се занимавам с колела и съм "малко" с две леви ръце :(
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 23, 2004 12:50 pm

[quote="AgentOrange"]

Това, че и двамата не носите на сарказъм си е ваш проблем.
[/quote]

Аз бих го нарекъл пълна липса на възпитание, но определено е по-разумно да постъпя като Windstream.

[quote="AgentOrange"]
Заслужли сте си го с говорене наизуст, не става въпрос за лични нападки към никой от вас. Просто се натрупаха ужасно много изказвания на сляпо.
[/quote]


Сляпо? Къде пише, че RAM DH е с 12.9 болт? Пълната липса на информация от ваша страна е всичко друго, но не и пишене на сляпо. Не ми отговори откога предлагате рамката с 12.9 болт? От тази година, щото миналата година когато се разбра че планките ви са проектирани с гъза на някой жълтур от Astro и ви трябват болтове за глава на автомобилен двигател за да не се огъват като кашкавал в планките. Нали така беше? Или пак говоря на сляпо?
За резбата в алуминий - цял свят мина вече на стоманени втулки с резба набити в алуминия, но не - вие разбирачите знаете най-добре...

case closed !

Цитирам себе си:

[quote="bikerider"]

[quote="Lubo"]
Само пак да питам ако слагам ЛОКТАЙТ то кой да ползвам, че има 638 (май е за лагери и втулки). И нали е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на резбата после да се слойи нещо такова.
[/quote]


ако имаш предвид болта който е на резба в планките - НЕ слагай locktite - сложи грес. алуминия е по-мек от болта и има опасност ако прекалиш с loctite, следващия път при демонтаж да изрониш резбата в алуминия. най-добре си вземи по-дълъг болт да минава през планката и го стегни отвън с шайба и гайка с пластмаса.
[/quote]



@Lubo: съжалявам че продължавам, радвам се че са ти полезни постовете ни, но мразя да ми приписват думи, които не съм казал. Още повече да ме "кастрят" че не премълчавам малкото недостатъци на RAM DH , след като винаги съм твърдял, че е най-доброто българско DH колело...

Edit: ...а скромното ми мнение как би могло да се подобри още повече, четено-недочетено се посреща на нож...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот axelmax » Чет Сеп 23, 2004 1:43 pm

моя център на средното е на 33см от земята,нормално ли е това ,с 165мм шок съм в момента

какав шок ми препорачвате като дължина ,рамката ми е 18 инча,вилката зоом 650
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот AgentOrange » Чет Сеп 23, 2004 4:13 pm

[quote="bikerider"]


Къде пише, че RAM DH е с 12.9 болт?
[/quote]


На самия болт :)

[quote]
щото миналата година
[/quote]


Не извъртай спора в посока миналогодишните модели. Темата и всички постове по нея са за RAM DH'04. Това кой и как е проектирал миналогодишните рамки няма да го коментирам - ти очевидно знаеш най-добре (с твойте лафове... :)).

[quote]
За резбата в алуминий - цял свят мина вече на стоманени втулки с резба набити в алуминия
[/quote]


Фабричните втулки са нещо коренно различно от допълнителната гайка. Пък ти щом мислиш, че решенията с алуминиеви резби не могат да бъдат направени надеждно - казах ти, сложи си гайки на Shiver-а. И на лапата сложи - критичен компонент е все пак, подложен на "циклични натоварвания". Нали е по-здраво и намалява сученето? Или не искаш, щото вилката е... затаете дъх... [b]проектирана[/b] да няма нужда от гайки? :) Казах ти, излишно е да спорим по въпроси, които могат да се докажат категорично единствено от квалифицирани инжинери в лабораторни условия.

[quote]
мразя да ми приписват думи, които не съм казал
[/quote]


Прекалено си мнителен. Не твърдя, че казваш каквото и да било. Просто се опитвам да предпазя клиентите ни от потенциални гафове при ненужни модификации.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 23, 2004 4:48 pm

[quote="AgentOrange"]
Не извъртай спора в посока миналогодишните модели. Темата и всички постове по нея са за RAM DH'04. Това кой и как е проектирал миналогодишните рамки няма да го коментирам - ти очевидно знаеш най-добре (с твойте лафове... :)).
[/quote]

Пак избяга от въпроса [u]защо все пак[/u] минахте на 12.9...

[quote]
Фабричните втулки са нещо коренно различно от допълнителната гайка. Пък ти щом мислиш, че решенията с алуминиеви резби не могат да бъдат направени надеждно - казах ти, сложи си гайки на Shiver-а. И на лапата сложи - критичен компонент е все пак, подложен на "циклични натоварвания". Нали е по-здраво и намалява сученето? Или не искаш, щото вилката е... затаете дъх... [b]проектирана[/b] да няма нужда от гайки? :) Казах ти, излишно е да спорим по въпроси, които могат да се докажат категорично единствено от квалифицирани инжинери в лабораторни условия.
[/quote]

Излишно е да се правиш на шут и да сравняваш несравними неща като натоварването върху короната на Shiver и натоварването върху оста на задния шок. Трябва ли да ти обяснявам като на първолак откъде идва сученето при USD вилките и откъде идва сученето на задницата?
Хората на Запад точно затова слагат фабрични стоманени втулки в планките и кобилиците, за да намалят риска за резбата в алуминия. Слагат втулки за да удължат живота на рамките си, а не раздават правосъдие по форумите със съмнителен ефект. Lubo дали ще се юрне да си слага втулки? Предположих, че не и затова говорех за гайка - лесна, евтина, и в крайна сметка наистина ПО-ЗДРАВА сглобка от болт в алуминий. Съжалявам единствено, че пропуснах изрично да му кажа за 12.9 болт, но предположих, че той не е невменяем. Можеше просто да уточниш че трябва да е 12.9 за да не отпадне гаранцията - нищо повече нямаше да чуеш от мен.

Относно лапата ми Diabolus - ми тя фабрично си идва със 12.9 болтове и няма нужда да ги сменям. Но за разлика от вашите колела, лапата си идва с книжка, където пише изрично да не се сменят болтовете с 8.8. Нещо което трябва да има скандали по форумите за да се разбере за RAM DH.

[quote="AgentOrange"]
На самия болт :)
[/quote]

Сещаш ли се за онази стара тема за липсата на ясна писмена гаранция за вашите колела?

[quote]
[quote]
мразя да ми приписват думи, които не съм казал
[/quote]

Прекалено си мнителен. Не твърдя, че казваш каквото и да било. Просто се опитвам да предпазя клиентите ни от потенциални гафове при ненужни модификации.
[/quote]

Ааааа... този тон повече ми харесва. А дали е нужна или ненужна модификацията с гайката се вижда след известно време каране, той Lubo ще си види сам... дано не му се наложи. В крайна сметка той сигурно ще дойде първо при вас ако иска да се правят такива неща (да се сменят болтове), така че цялата атака от твоя страна беше напълно излишна и все още не разбирам причините поради които ти мислиш, че това което казвам би предизвикало гаф. Но не ме и интересува вече.

case closed ???
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот AgentOrange » Чет Сеп 23, 2004 10:09 pm

"Хлъзгав си като лисица" (надявам се не се сърдиш, че те цитирам?)... и си хитър като риба :)

[quote]
Пак избяга от въпроса защо все пак минахте на 12.9
[/quote]


За да можем да пращаме експертите да си проверяват сами при репликата "Покажи ми един RAM DH с 12.9 болтове там" :D:D:D

[quote]
Относно лапата ми Diabolus - ми тя фабрично си идва със 12.9 болтове и няма нужда да ги сменям
[/quote]


Сега кой от чии въпроси бяга? Болтовете влизат в алуминиеви резби, нали? Защо не я направиш по-здрава като и сложиш гайки? Лесно, евтино, и в крайна сметка - по-здраво :)

[quote]
дали е нужна или ненужна модификацията с гайката се вижда след известно време каране
[/quote]


Ами аз какво мислиш, че повтарям като на първолаци от самото начало на темата...? Известното време каране е минало, всичко което е имало да се вижда се е видяло (естествено, от хората които карат, не от тези по форумите), и е точно така, както казвам. В това можеш да бъдеш 100% сигурен.

Айде, стига забавления. Ако ти си нямаш работа, аз си имам достатъчно. Със здраве, и по-полека с теориите... :)
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 24, 2004 9:48 am

ок, професорe, ти знаеш всичко най-добре...

Защо не слагам гайки на лапата Diabolus ли? Ами защото преди Diabolus пише RaceFace, а аз имам доверие на RaceFace, защото изрично пишат гаранционните си условия черно на бяло и няма потребител, който да няма листчето към всеки техен продукт.
На вашите планки пише едно нищо... Във вашите книжки дето ги няма пише едно нищо, щото не сте печатали такива неща никога. Е щом не пише нищо, значи нещо се крие, иначе защо да няма книжки? Или се кефите да спестявате по ~1лв за книжка на всяко колело???
Затова казах на Lubo как [u]би могъл[/u] да подсили noname планките ви. Щом до миналата година сте слагали 8.8 болтове да спестите по 1-2лв. на колело, значи е ясно защо не може да ви се има доверие за разлика от RaceFace или която и да е нормална фирма по света. Ето защо съветвам хората как биха могли да си заздравят не чак толкова здравите сглобки на критични места по вашето колело и то за жълти стотинки. Дали го правят или не си е тяхна работа. Но лично аз не виждам как ще кажете на Lubo, ако направи такова нещо, че му отпада гаранцията след като няма ДОКУМЕНТ където той да види тези условия предварително? По всички форуми на света ли ще пишеш да обясняваш кога отпада гаранцията? Любопитен бих бил как ще оправдаете всеки отказ от гаранция пред който и да е съд, след като нямате документ с тази гаранция, която потребителя да прочете. Да се съобщават гаранционните условия постфактум след като е купено колелото, в нормалния свят се нарича ИЗМАМА и се наказва с престой в много гадни места.

изобщо... колкото повече пишеш глупости толкова повече падаш в собствените си капанчета... що не спреш?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Lubo » Пет Сеп 24, 2004 1:13 pm

Е аз разбирасе няма да правя никакви смени на болтове, за да не ми падне гаранцията. А ако нещо се преебе (дано да не се случи) ще се надявам на коректност от страна на БАС. И ако не намеря такава коректност ЕСТЕСТВЕНО вече няма да стъпя там. НО до този момент АЗ поне нямам оплаквания от облсужването....за разлика от Веломания, но това е друга тема.
Аз също съм ня менение, че гаранционна книжка трябва да има, но май никоя БГ фирма за колела не предлага такава. Казват, че имаш гаранция, но не се знае точно каква.....дано това положение да се оправи в най-скоро време. НЕ друго, но конкуренцията става все по-голяма т.е. трябва да се вдига качеството на услугите.
Е по-зле не може да стане ... Може, може
Аватар
Lubo
 
Мнения: 644
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Съб Юни 07, 2003 8:13 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 24, 2004 3:47 pm

:agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот rujiru » Съб Сеп 25, 2004 9:09 am

[quote="Lubo"]


Аз също съм ня менение, че гаранционна книжка трябва да има, но май никоя БГ фирма за колела не предлага такава. Казват, че имаш гаранция, но не се знае точно каква.....дано това положение да се оправи в най-скоро време.
[/quote]


веломания дават книжка с гаранционни условия, подписана от продавача.
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта