от bikerider » Сря Авг 25, 2004 12:18 pm
[quote="DH_zone"]
Hi 4 All
Iskam da kupja DNM-a 180mm - kazete neshto za nego? Chuval sam che e mnogo "baven", no kato mu se smeni masloto stava po dobre..
tnx predvaritelno
pozdravi
[/quote]
1. патронна вилка със маслен патрон в единия крак. в другия крак - пружина.
2. смазва се с грес, семерингите не са от най-качествените. резултат - при рядка профилактика, греста се втвърдява от мръсотия и вилката започва да работи на тласъци, да връща по-бавно и така нататък.
3. ако смениш маслото влияеш само на работата на хидравличния патрон, но не и на казчеството на хода, то зависи от смазката и честотата на профилактика.
4. самата вилка е изработена от мек и по-нискокачествен алуминий от да речем Shiver (давам пример с него щото е USD). Съответно за да има все пак нужната здравина за DH вилка е изработен от повечко алуминий и тежи много. Смея да твърдя, че нетното му тегло (без масло) е повече от това на Шивъра (също без масло).
5. относно самото масло - крайно непретенциозна към качеството на маслото. Може би това е единственото и предимство на тази вилка. Трябва ти само качествено хидравлично масло. Смазочните му качества са без значение.
6. Доста е субективно това което твърдя, но съм убеден, че заради качеството на алуминия, DNM страда от липса на lateral stiffness. С други думи суче се странично повече от допустимото. Има хора които твърдят обратното. Аз съм карал няколко дни такава вилка, сега карам двукоронен Шивър - определено се суче по-малко.
7. Заради мекия алуминий и повечкото сучене, оста често заяжда доста в краката на вилката и често се налага ползването на чук за да се извади, особено при повечко ползвана вилка. Също така страда и резбата на оста пак заради мекия материал.
8. Анодизацията на краката е качествена, но тази на тръбите е доста спестена, ако изобщо я има.
Edit: относно тежестта - в нормално състояние (с масло) Shiver DC тежи повече, заради по-големия обем масло който побира. Но по-малкия обем масло (и по-малкото тегло съответно) на DNM водят до известния проблем с разпенването (foaming) на маслото (допринася и факта, че маслената камера се помпа с въздух за реглаж на compression damping) както и до развиване на по-високи температури заради липсата на масло като смазочен и охладителен елемент - то е затворено в масления патрон. Така че по-горе не бях съвсем прав - все пак DNM е чувствителен по отношение на маслото - иска по-качествени и по-трудно разпенваеми масла ако се гони качествена работа.
Do or do not. There is no try...