от did » Сря Юли 28, 2004 9:15 am
[color=red][i][b]ДИЗАЙН:[/b][/i][/color]
[i][color=blue]Класическата ДЕЛТА рамка остава най-доброто в конструирането и производството на велосипеди. [/color][/i]
А отляво стои като илюстрация на класическа делта рамка това чудо:
[img]http://www.sprintmaxcom.com/images/design3.jpg[/img]
[color=red][i][b]ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ:[/b][/i][/color]
[color=blue][i][b]Спирачки:[/b] Основните видове спирачки използвани при велосипедите са така наречените дискови и V – Brake спирачки. V– Brake спирачките имат висока ефективнност благодарение на конструкцията си, при която усилието приложено върху спирачния лост се използва [u]в малка степен [/u]за създаване на спирачен момент, който допълнително се подсилва от сравнително големия радиус на [u]джантата[/u]. При ескстремни условия например:(лоши атмосферни), V – Brake спирачките биха могли да [u]блокират [/u]поради задръстване с кал или ускорено износване. [u]Дисковите спирачки са конструктивно по-неефективни[/u], поради факта, че спирачното усилие е приложено на по-малък радиус (спирачните дискове са с диаметър 140-230 мм), което е значително по-малко от диаметъра на джантата. Дисковите спирачки са значително по-тежки и скъпи. Предимството им е че не се влияят от техническото състояние на джантите, тъй като ротора е монтиран към главината на колелото. Това ги прави подходящи за екстремни велосипеди, при които риска от повреди и изкривявания на джантите е голям. Добре се държат при дъжд, кал и сняг.
[b]Амортисьори:[/b][u]В зависимост от амортисьорите велосипедите биват с и без амортисьори[/u]. Велосипедите с амортисьори возят по комфортно и по-меко. Предоставят по-добър контрол на велосипеда. Недостатък на амортисьорните велосипеди е че те са по-тежки.
[b]Скорости:[/b] Съвремените велосипеди се предлагат с широка гама скоростни механизми. Това дава възможност за избор на оптимална предавка в зависимост от терена и кондицията на колоездача. При [u]експлоатиране [/u]на велосипеда по предимно равнинен терен са необходими от 1 до 6 предавки. По-големия брой предавки го оскъпяват и те практически не се използват пълноценно. Те обаче са необходими при експлоатация на велосипеда по пресечени терени, включително спускане, изкачване, неравности и др.
[b]Вилка:[/b] напоследък масово навлизат т.н. “SUSPENSION” вилки /с амортисьори/. Те предлагат по добър комфорт, но са по-тежки и скъпи. Имат различен ход/диапазон на промяна дължината на [u]стеблото[/u]/ в зависимост от приложението им. В градски условия и по равнинни терени се използват suspension вилки (с амортисьори), с ход 30-50 мм. За пресечени планински терени е необходим по-голям ход 60-80- до 100 мм. За екстремно спускане най-подхдящи са вилки с ход над 100 мм. Предлагат се и вилки с [u]регулируема коравина [/u]и ход. Те могат да се адаптират към различни условия на терена, начина на каране и теглото на колоездача.
[b]Рамки: [/b]Размера на рамките е определящ при избора на велосипед. Височината и трябва да позволява [u]свободен стоеж [/u]на велосипедиста, [u]стъпил на земята, без да контактува с тялото му[/u]. Друг геометричен размер с който трябва да се съобразите е големината на колелата 20, 24, 26 и т.н. цола, подбират се съобразно ръста на велосипедиста с цел да се осигури максимално удобна позиция /стойка при [u]кормуване[/u]/.
[b]
Седло:[/b] Изборът на седло зависи от индивидуалните предпочитания на велосипедиста и от типа на велосипеда. За спортните шосейни велосипеди са характерни по-леките, тесни седалки. [u]Те са твърди, но това не е проблем [/u]имайки предвид наклонената стойка за каране, при която [u][size=200]тежеста на теглото [/size][/u]се прехвърля най-вече върху кормилото и педалите. При градските велосипеди (СТВ) са характерни по-масивни седалки, често с пружини, подложка и др. еластични материали. Те предлагат по-голямо удобство при каране с изправена стойка, при което значителна част от теглото на колоездача се поема от седалката. От ергономични съображения дамската версия на седалки за един и същ тип велосипеди са по-широки и по-къси в сравниние с мъжките.[/i][/color]
Q. b. f. f. f. s.