стандартен QR с 8" ротор

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

стандартен QR с 8" ротор

Мнениеот React » Съб Юли 24, 2004 8:51 pm

Какво ви е мнението за тази комбинация. Аз срещам какви ли не мнения по темата в нета, някои от които напълно противоречиви. По-точно става въпрос за FR/DJ вилки с 32мм подпори и още по точно-някое Marzocchi(въпроса се обмисля за сега). Има и фабрично окомплектовани по този начин колела(като някои Haro-та например, които даже са с EXR, която си е с 30мм подпори, но 8" ротора е на механична спирачка). В сайта на Marzocchi пишеше на едно място, че 30мм са за 6" ротор, а 32мм за 6" или 8" и нищо не се споменаваше за това дали спирачката е допустимо да е само механична или може и с хидравлична или пък дали вилката трябва задължително да има 20мм ос при втория случай. С всяко следващо прочетено мнение в различни сайтове все повече се обърквам и не знам какво да мисля вече. Ако някой е по-образован от мен по темата ще съм много благодарен да ме светне и мен.



Edit: преместване от "Общ Форум"
Не мърмори за снега на покрива на съседа, когато собствения ти праг не е почистен!
React
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 20, 2003 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Нед Юли 25, 2004 1:47 pm

Преобладаващото мнение е, че е по-добре да караш 8" ротор с 20мм ос. :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот React » Нед Юли 25, 2004 3:09 pm

Мисля да сложа на едно Marzocchi(най-вериятно Drop-off II) механичен Avid с 8" ротор, естествено тук включвам и някоя главина от по-висок клас, например XT или имаше също една Formula, която ми направи добро впечатление. Аз съм 90% сигурен, че няма да има проблем, от останалите 10 зависи дали ще направя тази комбинация. Ако някой е събрал подобно нещо ще бъда благодарен да разбера дали има някакъв проблем.
Не мърмори за снега на покрива на съседа, когато собствения ти праг не е почистен!
React
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 20, 2003 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот React » Нед Юли 25, 2004 10:04 pm

ехооо...земята вика булгар байкърз, булгар байкърз приемате ли:D:D:D:D:D
Не мърмори за снега на покрива на съседа, когато собствения ти праг не е почистен!
React
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 20, 2003 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Юли 25, 2004 10:33 pm

[quote="React"]

ехооо...земята вика булгар байкърз, булгар байкърз приемате ли:D:D:D:D:D
[/quote]

Бе не знам за булгар байкърз, но виж какво карат някои янки райдърз:

[img]http://www.konaworld.com/2k4bikes/images/low/2K4_Stinky_650.jpg[/img]

Повече подробности за окомплектовката на въпросното добиче [url=http://www.konaworld.com/2k4bikes/2k4_stinky.cfm]тук[/url] - смятам че ще получиш отговор на въпросите си, все пак Kona не са кои да е и щом те го правят така значи МОЖЕ ;)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот React » Нед Юли 25, 2004 11:03 pm

За Kona съм абсолютно съгласен, но все пактова на Kona-та е Drop-Off Triple, която е двукоронна, от където произлиза(ебати думата), че сученето ще е доста по-малко, дори и при отсъствие на 20мм ос. Ще съм наистина щастлив ако успееш да ме убедиш в това в което се опитвам да се убедя, за да си купя наи-накрая вилката. успех :D:D:D
Не мърмори за снега на покрива на съседа, когато собствения ти праг не е почистен!
React
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 20, 2003 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Юли 25, 2004 11:07 pm

Ами ето ти го следващото доказателство че това което се каниш да правиш е възможно:

[img]http://www.mtb-bg.com/news/news00195_fr.JPG[/img]

Както може би ти е известно подпорите на Psylo са 30мм :P
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот React » Нед Юли 25, 2004 11:25 pm

Известно ми е, но ми става още по-непонятно, защото и Дойчин ми каза, че не е препоръчително да се прави тази комбинация, а сега я виждам на RAM. Пука ми. И aз ще я направя :fire: Вече съм на 99% сигурен, че няма да има проблем и на 100%, че ще купувам това което бях запланувал :D:D:D Мерси за подкрепата :banana::banana::banana:
Не мърмори за снега на покрива на съседа, когато собствения ти праг не е почистен!
React
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 20, 2003 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Нед Юли 25, 2004 11:41 pm

Един допълнителен стимул - можеш да си направиш предната главина с гайки (слагаш задна QR ос) :P
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Пон Юли 26, 2004 1:58 am

ami moq zoom dvukoronen pri tova i e sas 35 mm ,tova predpostavka li e da sloja i az edin 203 mm disk :?:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Windstream » Пон Юли 26, 2004 2:27 am

Axelmax, сравнението ти не е коректно тъй като освен броя на короните и диаметъра на подпорите от огромно значение е и връзката между подпорите и ботушите на вилката: при Marzocchi и Rock Shox това става с метални втулки, а при вилките от нисък клас като Zoom и евтините модели на Suntour се използват пластмасови втулки - сам се сещаш кое ще поддава повече. Сученето обаче зависи и от спирачката, вярвам че M475 дори и с 203мм ротор не може да докара спирачната сила на Avid 185мм примерно. Така че според мен може да опиташ, не вярвам да направиш нещо на вилката, най-много QR-а да почне да ти изпуска и да се наложи да си го смениш с нещо по-истинско.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Пон Юли 26, 2004 10:16 pm

е чак некоректно ,аиде стига бе ,:banana:към кои сам некоректен ,аиде нема да пражим проблем от това ,нали ;)

но тожва за жтулките не бесхе споменато ,и за тва повдигнах вапроса:P
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот AgentOrange » Пон Юли 26, 2004 10:39 pm

Главният проблем при използване на спирачка с 8" ротор на QR вилка не е сученето на подпорите. Просто спирачките с такъв ротор обикновено имат доста голяма спирачна сила, способна да извади оста от ушите на вилката (при спиране се създава сила, дърпаща оста на колелото в посока надолу, точно по посоката на вадене на оста от ушите:)). Дали това ще стане на практика зависи от ужасно много фактори - вид и форма на ухото, разположение на апаратчето на спирачката спрямо оста, качество на автомата на главината, тегло и стил на каране на карача и т.н.. При тежки и разминаващи се с предназначението на вилката условия на експлоатация е напълно възможно оста да се извади и от по-малък ротор, на мен лично ми се е случвало със спирачка със 180мм ротор при силно спиране на скорост през големи неравности. Не бих казал че е приятно усещането да си загубиш предното колело :). Ако се кара агресивно според мен 20мм оста е нещо абсолютно задължително.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Zozka » Пет Юли 30, 2004 12:16 am

[quote="React"]

Ако някой е събрал подобно нещо ще бъда благодарен да разбера дали има някакъв проблем.
[/quote]


Аз към днешна дата не съм имал проблеми, обаче това е защото си намерих истински винт за QR-a (тия на Формула са лайно, иначе лостовете държат перфектно): това си е доста важно, защото калпавите винтове /капачки/ на QR-а не запълват окръжноста на DropOut-a и следователно последният може да се деформира и/или да се случи описаното от Агента. Ама ако е тъпа вилката ще се прекопат втулките, но тъй като си се насочил към МЗ не виждам проблематика

Едит: Eто снимка за справка, Hayes-a е HFX Mag 8', тръбите са 30 мм
[img]http://free.bol.bg/mtb/1.jpg[/img]
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта


cron