Z1 FR - 2004 vs Z1 DROP-OFF II - 2004

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Z1 FR - 2004 vs Z1 DROP-OFF II - 2004

Мнениеот bestbg » Вто Юли 13, 2004 9:17 am

кое е по-доброто и с какво? и колко лева са? знам че се въртът около 700 , но може ли точни цени и къде могат да се намерят?

Едит:
Само това намерих като технически неща , но ще може ли разяснение?
Z1 FR
Изображение
Technical specs:
Damping system Open Bath HSCV cartridge

Adjustability PL/R/ETA
Extension Travel Adjustment
External air preload
External rebound adjuster
Spring type Dual coil
Travel 130 mm
Steer tube Alloy FR
Drop-out type 20 mm QR 20 Pro


Drop OFF II
Изображение

Technical specs:
Damping system Open Bath SSV damping

Adjustability PL/R
External air preload
Internal rebound adjuster
Spring type Dual coil
Travel 130 mm
Steer tube Alloy FR
Drop-out type Standard


Моля за обяснение ;)
кои са предимствата и недостатаците? Аз съм с обикновена главина Shimano Deore (за диск)
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 9:50 am

[quote="bestbg"]

кое е по-доброто и с какво? и колко лева са? знам че се въртът около 700 , но може ли точни цени и къде могат да се намерят?

Едит:
Само това намерих като технически неща , но ще може ли разяснение?
Z1 FR
[img]http://free.bol.bg/bgopel/Suspension/2004-z1frqr-black-w.jpg[/img]
Technical specs:
Damping system Open Bath HSCV cartridge

Adjustability PL/R/ETA
Extension Travel Adjustment
External air preload
External rebound adjuster
Spring type Dual coil
Travel 130 mm
Steer tube Alloy FR
Drop-out type 20 mm QR 20 Pro


Drop OFF II
[img]http://free.bol.bg/bgopel/Suspension/2004-z1dropoff2-grey-w.jpg[/img]

Technical specs:
Damping system Open Bath SSV damping

Adjustability PL/R
External air preload
Internal rebound adjuster
Spring type Dual coil
Travel 130 mm
Steer tube Alloy FR
Drop-out type Standard


Моля за обяснение ;)
кои са предимствата и недостатаците? Аз съм с обикновена главина Shimano Deore (за диск)
[/quote]


кое е по-добро ЗА КАКВО?
Z1 FR има ETA заключване, DropOff няма такова.
ако си с обикновена главина, как искаш да се сравни вилка с QR dropouts и такава с QR20??? сравнение на базата на КАКВО???
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bestbg » Вто Юли 13, 2004 10:24 am

щом питам за тези вилки мисля че е ясно че за FR питам... главината не е проблем и без това искам да я сменям..

ETA заключването за какво служи? може и неправилно да съм питал но не съм напред в терминологията..
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот velco » Вто Юли 13, 2004 10:39 am

[quote="bestbg"]
ETA заключването за какво служи?
[/quote]

External Travel Adjustment - променяш хода на вилката с една врътка до 3см - за катерене или асфалт
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 13, 2004 11:12 am

[color=red][b]EXTENSION[/b][/color] Travel [color=red][b]ADJUST[/b][/color] е точното наименование на системата (velco)

Системата блокира (заключва) вилката в сгънато състояние по хидравличен път. Остатъчните 30 мм ход се дължат на допълнителна стоманена пружина.

Активирането на ETA за каране по равен асфалт при дългоходова вилка като Z1 FR е безумие (velco), защото геометрията на велосипеда ще се промени безумно... При тази вилка активирането на ЕТА има смисъл (и то доста голям) само при катерене. При Marathon S и вилките от МХ-серията ЕТА може да се активира и при блъскане по гладка настилка, щото при тях предницата няма да потъне безобразно...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 11:53 am

@bestbg: искаш вилка за FR. Marzocchi правят вилка за FR. Тя така и се казва - Z1 FR - перфектна вилка за FR. Та какво още се чудиш?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 11:54 am

[quote="TOYAGA"]

[color=red][b]EXTENSION[/b][/color] Travel [color=red][b]ADJUST[/b][/color] е точното наименование на системата (velco)
[/quote]


някой май пак не е дочел в google... :nuts::nuts::nuts:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bestbg » Вто Юли 13, 2004 1:02 pm

bikerider, в сайта им пише че и drop off е за FR , но май ще бъде FR (когато мога) ... няма ли други предимства освен ЕТА ?

и знаете ли къде в БГ се продават и за колко
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот Alien » Вто Юли 13, 2004 1:23 pm

Има и други предимства - външни настройки на rebound и preload, но пък за сметка на това, предполагам, е доста по-тежка от Дроп-офф -а. На Хигиената имаха ФР за 710 лв. преди около месец. В БАС май я нямат. Дроп-офф 2 е 699 лв.

Edit: Z1 FR (този от 710 лв.) е със стандартен dropout, така че няма да сменяш главината. ;)
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот velco » Вто Юли 13, 2004 1:31 pm

[quote="TOYAGA"]

[color=red][b]EXTENSION[/b][/color] Travel [color=red][b]ADJUST[/b][/color] е точното наименование на системата (velco)
[/quote]

Точно така, не съм запомнил добре явно, когато съм чел Glossary-то в сайта на Marzocchi (bikerider).
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Вто Юли 13, 2004 1:48 pm

[quote="Alien"]

Има и други предимства - външни настройки на rebound и preload, но пък за сметка на това, предполагам, е доста по-тежка от Дроп-офф -а. На Хигиената имаха ФР за 710 лв. преди около месец. В БАС май я нямат. Дроп-офф 2 е 699 лв.

Edit: Z1 FR (този от 710 лв.) е със стандартен dropout, така че няма да сменяш главината. ;)
[/quote]


мерси...
то май толкова ми беше казал че струва и един познат който кара с Z1 FR
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот PzNike » Вто Юли 13, 2004 1:56 pm

Абе хора, бестбг си е копирал характеристиките от сайта на Марцоки и там ясно си пише как се казва системата:
Extension Travel Adjustment
пише я в първия пост още.
Ама наименованието не е толкова важно така или иначе. По-добре да каже някой който е имал работа с таквоз животно - как работи и има ли файда от него :D
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 2:10 pm

[quote="PzNike"]

Абе хора, бестбг си е копирал характеристиките от сайта на Марцоки и там ясно си пише как се казва системата:
Extension Travel Adjustment
пише я в първия пост още.
Ама наименованието не е толкова важно така или иначе. По-добре да каже някой който е имал работа с таквоз животно - как работи и има ли файда от него :D
[/quote]


файда има и работи много добре, защото е хидравлично (заключва ребаунда). идеално е за катерене, защото заключва предницата в сгънато положение. много е добро, защото бидейки хидравлично, а не механично (като например U-Turn чикията на RockShox) е несчупваемо.
едно предупреждение - само не трябва да се насилва врътката. поправяемо е и то без щети, но е неприятно в движение да се случи.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velco » Вто Юли 13, 2004 2:35 pm

[quote="bikerider"]
много е добро, защото бидейки хидравлично, а не механично (като например U-Turn чикията на RockShox) е несчупваемо
[/quote]

Абе, сега не ми се търси в google, ама U-Turn не е ли различно в смисъл, че все пак имаш rebound damping ?
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Вто Юли 13, 2004 2:54 pm

[quote="velco"]

[quote="bikerider"]
много е добро, защото бидейки хидравлично, а не механично (като например U-Turn чикията на RockShox) е несчупваемо
[/quote]

Абе, сега не ми се търси в google, ама U-Turn не е ли различно в смисъл, че все пак имаш rebound damping ?

[/quote]


Идеята е, че при MZ заключването става посредством хиравликата на вилката, докато при U-Turn-a е механично и ако превъртиш врътката, или я счупиш става тъпо, поне аз така го разбрах :I:buck::cartman:
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 3:17 pm

[quote="velco"]

[quote="bikerider"]
много е добро, защото бидейки хидравлично, а не механично (като например U-Turn чикията на RockShox) е несчупваемо
[/quote]

Абе, сега не ми се търси в google, ама U-Turn не е ли различно в смисъл, че все пак имаш rebound damping ?

[/quote]


да може и така да се каже - ЕТА заключва вилката в сгънато положение, тоест не може да се говори за damping изобщо, защото нямаш ход. затова от 2003 добавиха тази 30мм пружина на дъното на ЕТА патрона, за да има все пак някакво обиране на вибрациите по време на катерене.

докато U-Turn скъсява пружината, а не я свива, тоест имаш работещ damping през цялото време.

но моите лични наблюдения са, че за катерене ЕТА е по-добро, точно заради липсата на ход, съответно bobbing.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот F1-MAN » Вто Юли 13, 2004 3:25 pm

Ако не можеш да намериш DO2 на по прилична цена според мен закупуването й е напълно безмислено. В чужбина FR струва 500 и нещо долара, а DO2 315, а тук да на еднаква цена. Прави си сметка кое е по изгодно.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Вто Юли 13, 2004 3:28 pm

един потребител от форума - dimodi кара с MX и тя има ЕТА и сега вече ми е ясно какво е това... (преди се чудех как му се нарича системата) и си е доста удобно , защото като катерихме той до намали и му беше екстра ;)
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот MOD » Вто Юли 13, 2004 3:47 pm

Според мен Z1 FR е много добър избор за твоето каране ...
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот тучо чучо » Вто Юли 13, 2004 3:53 pm

[quote="bestbg"]

... няма ли други предимства освен ЕТА ?

[/quote]

Има, как да няма - основната и най-важна разлика е в Damping system!!!
Въобще не може да се сравнява HSCV-хидравликата със SSV. Но понеже нямам време да пиша подробности, помоли вежливо някой от батковците да ти обясни разликите. Като се видим някой път ще ти демонстрирам разликите м/у двете хидравлики - дано само сме заедно с Пламен, че той кара MX Comp със SSV.
Айде!
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот Alien » Вто Юли 13, 2004 3:53 pm

Един въпрос: U-Turn функцията на Rock Shox не е ли само за промяна на хода? Защо въобще я сравнявате с ЕТА, което е заключване на хода? Или аз се бъркам нещо.
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 4:10 pm

[quote="Alien"]

Един въпрос: U-Turn функцията на Rock Shox не е ли само за промяна на хода? Защо въобще я сравнявате с ЕТА, което е заключване на хода? Или аз се бъркам нещо.
[/quote]


Ами и двете неща вършат едно и също на практика - намаляват хода, което е основно изискване за ефективно катерене (не само за това, но тук говорихме за катерене затова говоря само за него).

U-Turn намалява хода донякъде (80мм ако не се лъжа?) но все още вилката работи както и с ход 125, а ЕТА намалява хода и заключва хидравликата.

Ставаше дума, че конкретно за катерене ЕТА е по-добро. За all-round каране U-Turn е по-добро (поне за мен), заради плавната настройка. Иначе като реализация, вече споменах какво мисля и за двата механизма.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот C_Mo » Вто Юли 13, 2004 4:12 pm

[quote="Alien"]

Един въпрос: U-Turn функцията на Rock Shox не е ли само за промяна на хода? Защо въобще я сравнявате с ЕТА, което е заключване на хода? Или аз се бъркам нещо.
[/quote]

Не се бъркаш... но сравнението никога няма да е съвсем коректно (поне за момента), тъй като двете системи има различен тип системи. При заключването на RockShox можеш да настроиш и компресията и вилката няма да ти работи в on/off режим. Това не променя хода но имаш активна вилка с по-малко клатене. Ако искаш по ниска предница трябва да си намалиш хода колкото искаш и след това ако те кефи заключвай.

Не смятайте това като поредната битка RockShox vs. Marzocchi... пиша за да е по-пълна информацията.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Вто Юли 13, 2004 4:19 pm

[quote="тучо чучо"]
Има, как да няма - основната и най-важна разлика е в Damping system!!!
Въобще не може да се сравнява HSCV-хидравликата със SSV. Но понеже нямам време да пиша подробности, [b]помоли вежливо някой от батковците да ти обясни разликите.[/b] Като се видим някой път ще ти демонстрирам разликите м/у двете хидравлики - дано само сме заедно с Пламен, че той кара MX Comp със SSV.
Айде!
[/quote]


моля Ви да обясните ;)
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 4:33 pm

[quote="bestbg"]

[quote="тучо чучо"]
Има, как да няма - основната и най-важна разлика е в Damping system!!!
Въобще не може да се сравнява HSCV-хидравликата със SSV. Но понеже нямам време да пиша подробности, [b]помоли вежливо някой от батковците да ти обясни разликите.[/b] Като се видим някой път ще ти демонстрирам разликите м/у двете хидравлики - дано само сме заедно с Пламен, че той кара MX Comp със SSV.
Айде!
[/quote]


моля Ви да обясните ;)
[/quote]


Моля те да потърсиш в архивите по думичките SSV и HSCV. Сигурен съм, че изобщо не си погледнал там, а сме писали един тон неща за хидравликите.

Изобщо, защо първо не търсите в архива - така ще спестите и време на някого да пише и на вас ще си спестите време. Приеми го като молба от мен, а не заяждане. Ако трябва подробно да обясняваме разликите ще загубим доста време.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Юли 13, 2004 4:35 pm

[quote="xtr"]

[quote="Alien"]

Един въпрос: U-Turn функцията на Rock Shox не е ли само за промяна на хода? Защо въобще я сравнявате с ЕТА, което е заключване на хода? Или аз се бъркам нещо.
[/quote]

Не се бъркаш... но сравнението никога няма да е съвсем коректно (поне за момента), тъй като двете системи има различен тип системи.
[/quote]


Определено е така, може би най-коректното сравнение в случая би било U-Turn vs. ECC5
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velco » Вто Юли 13, 2004 5:02 pm

bestbg:
Можеш да погледнеш и Manitou Minute, пък и да хвърлим в камарата damping системи и SPV.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bestbg » Вто Юли 13, 2004 5:04 pm

да... не съм глдеал ;) сега ще вида ... а затова питах дирекно защото се чудя между двете вилки
Аватар
bestbg
 
Мнения: 1240
Рейтинг: 1819
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 8:13 pm
Местоположение: София / Младост

Мнениеот TOYAGA » Вто Юли 13, 2004 5:45 pm

От системите на Manitou в тази камара можете да хвърлите само RTA и RTWD. Принципно в същия кюп е и системата IT на Manitou (2005), но не виждам смисъл да се обсъжда нещо, което никой от тук участващите не е ползвал на практика...

SPV определено не е за тоя кюп, драги ми velco...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Alien » Вто Юли 13, 2004 8:08 pm

Добре де, явно въобще не съм наясно с тези заключващи системи. Какво точно прави, примерно, ECC5. Ако разбирам правилно там, където се настройва, има 5 възможни позиции. На първата вилката си е с максимално ход, с нормален rebound. На следващите позиции вече rebound -a се "забавя", като на последната позиция, него въобще го няма. Демек ако както вилката си е на 130 мм. ход ти включиш ECC5 на последната позиция и сгънеш вилката до долу, тя ще си остане така. Така ли е? :?: А на ETA по същия начин, но когато я натиснеш до долу тя ще си върне 30 мм от хода. Нали не бъркам? Но ако е така, какво общо има Ю-търн -а? С него просто можеш да намалиш хода до 80 мм. (с това променя ли се rebound -a) и това не виждам как променя действието на хода на вилката. pls explain
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта