За дължината на кормилата

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

За дължината на кормилата

Мнениеот dimodi » Чет Юли 01, 2004 10:48 am

Хайде да изброим всички предимства и недостатъци на дългите кормила (68-71 см и т.н.), че се чудя точно колко дълго да си взема.

Това намерих в интернет и са ми казвали:

+ гръдният кош е по-отворен и се диша по-добре
+ по-голяма ефективност при използване на силата на ръцете (това не знам защо, ама така пишеше някъде)

- по-лоша аеродинамика
- външната ръка (и половина на тялото) при завой трябва да се опъва повече

Кажете още + и - . И също - има ли някакво значение височината на издигане, освен за стойката?
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Мнениеот rujiru » Чет Юли 01, 2004 12:16 pm

[quote="dimodi"]

Хайде да изброим всички предимства и недостатъци на дългите кормила (68-71 см и т.н.), че се чудя точно колко дълго да си взема.

Това намерих в интернет и са ми казвали:

+ гръдният кош е по-отворен и се диша по-добре
+ по-голяма ефективност при използване на силата на ръцете (това не знам защо, ама така пишеше някъде)

- по-лоша аеродинамика
- външната ръка (и половина на тялото) при завой трябва да се опъва повече

Кажете още + и - . И също - има ли някакво значение височината на издигане, освен за стойката?
[/quote]


Нищо не съм чел по въпроса но според мен с по дълго кормило колелото е по лесно за управление [ карал съм с късо си със ПО-дълго ;) ]
кофтито на дългото кормило в градски условия е че тук таме забиваш ръка в някоя стеня или огледало на кола ;)
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот dimodi » Чет Юли 01, 2004 12:51 pm

[quote]Нищо не съм чел по въпроса но според мен с по дълго кормило колелото е по лесно за управление [ карал съм с късо си със ПО-дълго ;) ]
кофтито на дългото кормило в градски условия е че тук таме забиваш ръка в някоя стеня или огледало на кола ;)
[/quote]


Да, това за огледалата го забравих :D А кое точно прави управлението по-лесно, можеш ли да обясниш? - фактът, че с дълго кормило можеш да правиш по-фини маневри ли?
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Мнениеот rujiru » Чет Юли 01, 2004 12:57 pm

[quote="dimodi"]

[quote]Нищо не съм чел по въпроса но според мен с по дълго кормило колелото е по лесно за управление [ карал съм с късо си със ПО-дълго ;) ]
кофтито на дългото кормило в градски условия е че тук таме забиваш ръка в някоя стеня или огледало на кола ;)
[/quote]


Да, това за огледалата го забравих :D А кое точно прави управлението по-лесно, можеш ли да обясниш? - фактът, че с дълго кормило можеш да правиш по-фини маневри ли?
[/quote]


Знам ли сигурно е това, но откакто съм с дълго като се кача на колело с късо и имам чуството че ще се претрепам :8D:
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот velco » Чет Юли 01, 2004 1:11 pm

[quote="dimodi"]
+ по-голяма ефективност при използване на силата на ръцете (това не знам защо, ама така пишеше някъде)
[/quote]

Ми много ясно, по-голям лост.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PzNike » Чет Юли 01, 2004 1:14 pm

Ами за това че силата на ръцете се използва по ефективно:
кормилото работи на принципа на лоста а от които е учил физика знае че при използване на по-дълъг лост, необходимата сила е по малка (но необходимото джижение е по-голямо)
Случая е аналогичен на карането на по-ниска предавка - въртиш повече (по-бързо), но за сметка на това по-леко и можеш да преодоляваш наклони които иначе не си способен. (само че тук по скоро се използват принципите за макари, ама те са сходни)
Това че могат да се правят по-фини манерви е следствие пак от там.
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Чет Юли 01, 2004 1:52 pm

[quote="PzNike"]


Това че могат да се правят по-фини манерви е следствие пак от там.
[/quote]


Не е съвсем така. По-финото маневриране се дължи повече на друг ефект на лоста - при по-дълго рамо е необходимо по-голямо преместване в края на лоста за да се постигне същото преместване в точката на контакт (отколкото при по-късо рамо).

Например за да завиеш с 5' със 40 см кормило, трябва ръката да опише дъга, дълга 0.0175м, а ако имаш 60 см кормило тази дъга ще е 0.0262м. Следователно имаш още почти цял сантиметър за контрол... :D
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот dimodi » Чет Юли 01, 2004 2:44 pm

Хех, дискусията взе да придобива академични висоти, което е чудесно, но като че ли първоначалната идея на "използването на силата на ръцете" беше малко по-друга и затова се разрових, за да намеря оригиналния текст, та ето го и него:

Handlebar: A wider bar will allow you to better use your upper body strength when manhandling the bike up those steeper grades.

Взето е оттук: http://www.geocities.com/mtnwuff/SSequip.html
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Мнениеот barbarossa » Чет Юли 01, 2004 9:35 pm

ами ако искаш да направиш едно леко фриирайдче на Витоша и си с късичко кормилце ще ти е доста неудобно на големите дупки и неравности по пътя, дет се вика треба да стискаш двойно повече и да си стегнат в горната част на тялото и да хабиш повечко енергия за да удържаш пътя, а ако си с дълго кормило.... еее тогава стабилността си е на място и много по леко се взимат накъдрените терени:8D::8D::D
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта