Как постъпвате в този случай?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Как постъпвате в този случай?

Мнениеот drumnik » Пет Юни 25, 2004 10:07 pm

Коя е правилната рецепта за следния случай.Караш бързо като трамвай и изведнъж пред тебе неприятна дупка (в последният ми случай бразда).Време за спирачки няма пък с тях най много да дерайлираш.Аз понякога правя опит да прескоча ако стане.Някакви технически трикове от висшия пилотаж да споделите?От казармата знам че като караш МТЛБ-то за да не усещаш дупките трябва да даваш яко газ........
drumnik
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 23, 2004 9:19 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Sherman » Пет Юни 25, 2004 10:33 pm

сам си отговори :D
Ученското си е ученско...и в кенефа да го затвориш гладен и жаден нема да остене
Sherman
 
Мнения: 361
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Дек 21, 2003 7:51 pm
Местоположение: South Sandwich Islands

Мнениеот PtD » Съб Юни 26, 2004 12:01 am

[quote="drumnik"]

Някакви технически трикове от висшия пилотаж да споделите?От казармата знам че като караш МТЛБ-то за да не усещаш дупките трябва да даваш яко газ........
[/quote]


Ееее, ми батка, като виждаш, че ножът е опрял в кокала, събираш си нервичките в юмрука и СКАЧАШ :thumb:;):):P

Подробно техниката е описана в една друга тема, а относно газта - лично аз не ти го препоръчвам, защото може да има :B): или :xx(:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот velco » Съб Юни 26, 2004 4:42 pm

[quote="PtD"]
Ееее, ми батка, като виждаш, че ножът е опрял в кокала, събираш си нервичките в юмрука и СКАЧАШ :thumb:;):):P
[/quote]

Амин. Предишния път като карахме с Graverr и bestbg в Плана, имаше точно такава ситуация - засилили сме се прилично (не много, но 20-25kph имаше) и иззад един завой изскачат два рова на 3-4 метра един от друг, пълни с вода и неизвестно колко дълбока тиня по дъното. Е, аз едва ли дигам задното колело повече от 6-7см, но те си бяха напълно достатъчни да прескоча първо единия, а после и другия ров.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот drumnik » Нед Юни 27, 2004 8:56 pm

Има ли някъде и къде описани разни такива техники щото иначе сам си ги откривам вече пет години.Нека ускоря процеса.Иначе сам си отговарям ама последния път като прескачах дупката повод за това ми питане така ми се заби задната гума в нея че се сетих за предаването (Право в десетката)
drumnik
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 23, 2004 9:19 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Нед Юни 27, 2004 9:57 pm

[quote="drumnik"]

Има ли някъде и къде описани разни такива техники щото иначе сам си ги откривам вече пет години.Нека ускоря процеса.Иначе сам си отговарям ама последния път като прескачах дупката повод за това ми питане така ми се заби задната гума в нея че се сетих за предаването (Право в десетката)
[/quote]


Има, как да няма, кажи-речи във всеки сайт за планинско колоездене, а също и по trials-ките сайтове.

А относно забиването на гумата - без упражнения не могат да се очакват добри резултати... дори и рожденото ти име да е Ot Pi. :o)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот rujiru » Нед Юни 27, 2004 11:09 pm

Еее ми без да се потиш мноого мноого вдигаш предна и тва е :D:D:D

извинявам се за лафа, но които както иска да го разбира : Щом мине главата всичко минава

все пак задната капла може и да издържи ;) вече ги правят добре ;) не е като едно време :D:D
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот dimodi » Пон Юни 28, 2004 9:23 am

Ето малко базови "техники от висшия пилотаж" обяснени как се правят тук:

http://www.cobr.co.uk/e-cobr_informatio ... uction.htm
(долу вляво в менюто в рубрика MTB)

и малко по-мурафетски техники тук:

http://trials.hit.bg/v2/techniques.htm

:)
Аватар
dimodi
 
Мнения: 156
Рейтинг: 1267
Регистриран на: Пон Юни 14, 2004 6:04 pm
Местоположение: София - Младост

Мнениеот hlebarka » Пон Юни 28, 2004 12:46 pm

[quote="rujiru"]

Еее ми без да се потиш мноого мноого вдигаш предна и тва е :D:D:D

извинявам се за лафа, но които както иска да го разбира : Щом мине главата всичко минава

все пак задната капла може и да издържи ;) вече ги правят добре ;) не е като едно време :D:D
[/quote]


Понякога главата като мине, опашката се закача (или удря някъде) и мозъкът продължава сам. А за да се пребивам хехе сам и без видими причини ползвам това [url]http://www.author.cz/index.php?en_trialschool[/url]
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот brum » Пон Юни 28, 2004 12:55 pm

Тя каплата държи, другаде са проблемите. Принципно прескачам де що видя - спящи полицаи, дупки, шахти дето се отича водата по тях и основно проблемите са че ко не обера с краката удара после след 10 мин друсане по пътя и оста на задното се криви. Казаха ми че ако си зема главина на шлици няма да имам проблем с това. Другия проблем остава обаче - много се пука гума. Като прескачам някои бордюр и ако е над 20 см половината пъти нахаквам задната гума яко в ръба, и после или бутам до сервиза които ми е най - близко или вадя 2те лъжици, лепенките и циклаж доде не го опраиш. За 2 месеца - 3 пъти спрасквам гума. По добре е понякога да намалиш или да се друснеш леко отколкото да се потиш 30 мин доде я опраиш. Пак и после целия си омазан и няма де да се измиеш.
One life is not enough
brum
 
Мнения: 198
Рейтинг: 1660
Регистриран на: Нед Май 23, 2004 8:13 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Юни 28, 2004 1:05 pm

[quote="brum"]

За 2 месеца - 3 пъти спрасквам гума.
[/quote]


Че и се оплакваш! :8D: На мен кажи-речи всяка седмица ми се случваше :B):
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот rujiru » Пон Юни 28, 2004 2:08 pm

И аз едно време като бех млад [ по миналото лято ] пуках 3 дена подред гума, на 3-тия ден шефката ми каза че нещо я лъжа и че това не може да е вярно...
а всъщност не си бях извадил бодила от външната гума и след поредното лепене и помпане вътрешната се оказваше наново спукана ;)
rujiru
 
Мнения: 313
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 01, 2004 1:00 pm
Местоположение: Vietnam

Мнениеот SPA » Пон Юни 28, 2004 3:59 pm

[quote="brum"]

... Като прескачам някои бордюр и ако е над 20 см половината пъти нахаквам задната гума яко в ръба ...
[/quote]

Ами бордура не се прескача, а обикновено се качва. Проблема ти е техниката на скока. Ако научиш да правиш оле (бънихоп или там както всеки си го харесва) нямаш да имаш вече този проблем.

Преди време и аз страдах, но сега го нямам този проблем. Бордюра може да се качва и на много малка скорост.

А и другото важно е !!! Помпи човече. Направи си гумите твърди и тогава няма да може да я сплескаш и да я пръснеш в бордюра.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Юни 28, 2004 5:32 pm

[quote="SPA"]

[quote][i]Originally posted by brum[/i]


А и другото важно е !!! Помпи човече. Направи си гумите твърди и тогава няма да може да я сплескаш и да я пръснеш в бордюра.
[/quote]


Да, а ако си без амортисьори, ще си сплескаш и пръснеш китките при приземяването... :B):
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот M1010X » Пон Юни 28, 2004 10:33 pm

[quote="PtD"]

[quote="SPA"]

[quote][i]Originally posted by brum[/i]


А и другото важно е !!! Помпи човече. Направи си гумите твърди и тогава няма да може да я сплескаш и да я пръснеш в бордюра.
[/quote]


Да, а ако си без амортисьори, ще си сплескаш и пръснеш китките при приземяването... :B):
[/quote]


еееми, man, техника :) тук се виждат истинските трайлджии (бахти колко тъпо изглежда на български тази измислена чуждица). сега, може се отбележи, че отпред съм с меко :D
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пон Юни 28, 2004 10:38 pm

[quote="M1010X"]


еееми, man, техника :) тук се виждат истинските трайлджии (бахти колко тъпо изглежда на български тази измислена чуждица). сега, може се отбележи, че отпред съм с меко :D
[/quote]


Ха! Техника, техника, ама я си напомпай гумите на 3 атмосфери, поскачай яко бънихоп по 2 часа на ден, па ела после ми обясни за техниката. А, да, преди това си смени вилката с твърда :xx(:

:D:D:B):
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот SPA » Вто Юни 29, 2004 9:28 am

[quote="PtD"]

[quote="M1010X"]


еееми, man, техника :) тук се виждат истинските трайлджии (бахти колко тъпо изглежда на български тази измислена чуждица). сега, може се отбележи, че отпред съм с меко :D
[/quote]


Ха! Техника, техника, ама я си напомпай гумите на 3 атмосфери, поскачай яко бънихоп по 2 часа на ден, па ела после ми обясни за техниката. А, да, преди това си смени вилката с твърда :xx(:

:D:D:B):
[/quote]

Аман от професионални деформации :eek::eek2::eek3:
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Вто Юни 29, 2004 7:55 pm

аз твърдо ще си сложа като отида на село, за да си ошлайфам педал кика. а не за да уча и/или практикувам 70 сантиметрово оли. пък и предният баланс ще ми се скапе... абе, заеби. искам си z3-катаааааа :bawling:
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Majnata » Сря Юни 30, 2004 12:24 pm

[quote="drumnik"]

Коя е правилната рецепта за следния случай.Караш бързо като трамвай и изведнъж пред тебе неприятна дупка (в последният ми случай бразда).Време за спирачки няма пък с тях най много да дерайлираш.Аз понякога правя опит да прескоча ако стане.Някакви технически трикове от висшия пилотаж да споделите?От казармата знам че като караш МТЛБ-то за да не усещаш дупките трябва да даваш яко газ........
[/quote]

Moga da ti go obiasnia pone moait nachin ama niama da stane bez pokazvane mi se struva.
Znachi otivash niakyde na ravno i po vyzhmozhnost da ne minavat nikakvi koli tam i vaoshte pusto da e - mozhe v niakoj uchilishten dvor v weekenda i pravish slednoto:
1. upazhnenie za vdigane na prednata guma (peednoto kolelo) v dvizhenie - kato celta e da ne e poveche ot 10cm t.e. mnogo malko mno da go ovladeesh dobre. - Privi se v dvizhenie s pone 10kmh
2. uprazhnenie za vdigane na zadnata guma - e tova e onova koeto e malko slozho pak v dvizhenie hvashtash s bedrata sedalkata i ia dvigash - prosto otskazhash kato zhaba (frog na english) i taka dokato go usvoish primerno na den po 20 - 30 pyti ama broish uspeshnite ne neuspeshnite.
3. upraznenie za vdigane posledovatelno i na 1 i 2
4. uprazhnenie i za dvete ednovremenno
i 4te uprazhnenia iziskvat golema praktika ama si zasluzhava - mozhe da opitash i oshte edno koeto pomaga za sinhrona na dviganete :
5. skokche ot nisyk trotoar kato prizemiavaneto e i na dvete kolela - tova e trudno maj naj trudnoto taka che mnogo si zavisi i mozhe da ne probvash - no ideiata e da se nauchis hda balansirash predi skoka celia bike zaedno s teb razbira se.
A i 4-te uprazhnenie iziskvat mnogo trenirovki i mnogo padania dazhe - zatova nakolenkite sa zadylzhitelni a i nikoga ama nikoga ne gi pravi dokato ne gi ovladeesh na ulica s koli - a be ne presichaj ako ima koli na ulicata i tova e.
i preskachaneto e :
s 3 ako si mnogo blizo ili skorostta e niska <30kmh
4 ako si go ovladial i skorostta e visoka >30kmh
a be po dobre e da probvash s narisuvana dupka s tebeshir i mozhe i mokri gumi ili suhi gumi i mnogo tebeshir taka che da go vidish po gumite ako si sbyrkal ;-).
Ajde napravi niakoia snimka kato postignesh resultat.
Majnata
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 7:46 pm

Мнениеот Majnata » Сря Юни 30, 2004 12:46 pm

[quote="brum"]

Тя каплата държи, другаде са проблемите. Принципно прескачам де що видя - спящи полицаи, дупки, шахти дето се отича водата по тях и основно проблемите са че ко не обера с краката удара после след 10 мин друсане по пътя и оста на задното се криви. Казаха ми че ако си зема главина на шлици няма да имам проблем с това. Другия проблем остава обаче - много се пука гума. Като прескачам някои бордюр и ако е над 20 см половината пъти нахаквам задната гума яко в ръба, и после или бутам до сервиза които ми е най - близко или вадя 2те лъжици, лепенките и циклаж доде не го опраиш. За 2 месеца - 3 пъти спрасквам гума. По добре е понякога да намалиш или да се друснеш леко отколкото да се потиш 30 мин доде я опраиш. Пак и после целия си омазан и няма де да се измиеш.
[/quote]

Znachi problemite sa slednite :
malko naliagane v gumata - 4.4bara e max az slagam 4.3bara osobeno ot zad - a mozhe i da izpuska ventila pri tezi barove taka che pompaj po chesto na benzinostanciite - az mnogo uvazhavam horata na OMV ne pravi reklama prosto mnogo sa uchtivi i dori mi pompat gumite.
Glavinata e mnogo vazhno neshto zashtoto prosot tezi s zavivashti se zybchatki sa zdravi samo do 6 zybchatki otzad poveche im imdva poveche ;-)) a naj dobre e da e kasetychna na shlici no tova znachi ili Shimano Deore ili gledam ima edni formula mozhe da svyrshat rabota - no shte ti trebvat i drugi zybchatki.
Znachi moiat opit e che sled kato i glavinata i zybchatkite sa Shimano a i deraileura i shifterite - to prevkluchvaneto e kato na markov bike.
A be smeniaj ne se chudi ama si slozhi ako mozhe Shimano zybchatki.
Majnata
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 7:46 pm

Мнениеот Majnata » Сря Юни 30, 2004 12:53 pm

[quote="PtD"]

[quote="M1010X"]


еееми, man, техника :) тук се виждат истинските трайлджии (бахти колко тъпо изглежда на български тази измислена чуждица). сега, може се отбележи, че отпред съм с меко :D
[/quote]


Ха! Техника, техника, ама я си напомпай гумите на 3 атмосфери, поскачай яко бънихоп по 2 часа на ден, па ела после ми обясни за техниката. А, да, преди това си смени вилката с твърда :xx(:

:D:D:B):
[/quote]

4 atmosferi pich 4 atmosferi koeto e pochti 4 bara to kazvam bara shtoto te sa s cherveno oznacheni - osven ako sa PSI de ama na onezi tam kontejneri v benzinostanciite sa v bara.
Majnata
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 7:46 pm

Мнениеот drumnik » Чет Юли 01, 2004 9:48 pm

Благодаря на всички за конкретните съвети.Що се отнася до вдигането на предната гума имам чуство че видът на самата рамка затруднява това движение, Cross-leader.
drumnik
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 23, 2004 9:19 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот drumnik » Чет Юли 01, 2004 9:50 pm

Благодаря на всички за конкретните съвети.Що се отнася до вдигането на предната гума имам чуство че видът на самата рамка затруднява това движение, Cross-leader.
drumnik
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юни 23, 2004 9:19 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Чет Юли 01, 2004 11:25 pm

[quote="Majnata"]

[quote="drumnik"]

Коя е правилната рецепта за следния случай.Караш бързо като трамвай и изведнъж пред тебе неприятна дупка (в последният ми случай бразда).Време за спирачки няма пък с тях най много да дерайлираш.Аз понякога правя опит да прескоча ако стане.Някакви технически трикове от висшия пилотаж да споделите?От казармата знам че като караш МТЛБ-то за да не усещаш дупките трябва да даваш яко газ........
[/quote]

Moga da ti go obiasnia pone moait nachin ama niama da stane bez pokazvane mi se struva.
Znachi otivash niakyde na ravno i po vyzhmozhnost da ne minavat nikakvi koli tam i vaoshte pusto da e - mozhe v niakoj uchilishten dvor v weekenda i pravish slednoto:
1. upazhnenie za vdigane na prednata guma (peednoto kolelo) v dvizhenie - kato celta e da ne e poveche ot 10cm t.e. mnogo malko mno da go ovladeesh dobre. - Privi se v dvizhenie s pone 10kmh
2. uprazhnenie za vdigane na zadnata guma - e tova e onova koeto e malko slozho pak v dvizhenie hvashtash s bedrata sedalkata i ia dvigash - prosto otskazhash kato zhaba (frog na english) i taka dokato go usvoish primerno na den po 20 - 30 pyti ama broish uspeshnite ne neuspeshnite.
3. upraznenie za vdigane posledovatelno i na 1 i 2
4. uprazhnenie i za dvete ednovremenno
i 4te uprazhnenia iziskvat golema praktika ama si zasluzhava - mozhe da opitash i oshte edno koeto pomaga za sinhrona na dviganete :
5. skokche ot nisyk trotoar kato prizemiavaneto e i na dvete kolela - tova e trudno maj naj trudnoto taka che mnogo si zavisi i mozhe da ne probvash - no ideiata e da se nauchis hda balansirash predi skoka celia bike zaedno s teb razbira se.
A i 4-te uprazhnenie iziskvat mnogo trenirovki i mnogo padania dazhe - zatova nakolenkite sa zadylzhitelni a i nikoga ama nikoga ne gi pravi dokato ne gi ovladeesh na ulica s koli - a be ne presichaj ako ima koli na ulicata i tova e.
i preskachaneto e :
s 3 ako si mnogo blizo ili skorostta e niska <30kmh
4 ako si go ovladial i skorostta e visoka >30kmh
a be po dobre e da probvash s narisuvana dupka s tebeshir i mozhe i mokri gumi ili suhi gumi i mnogo tebeshir taka che da go vidish po gumite ako si sbyrkal ;-).
Ajde napravi niakoia snimka kato postignesh resultat.
[/quote]


:O
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта