Ми не мога!

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Ми не мога!

Мнениеот NoNe » Вто Юни 22, 2004 8:33 am

Абе много ме притеснява този въпрос ;)
Не мога да кача нищо по-високо от около 40см., става въпрос с плавно качване... много трудно и съвсем леко успявам да повдигна задната гума. И искам да питам - смятате ли че проблема е в мен или е възможно да е в колелото (Спринт Аполон), предполагам че тежи поне 15кг. а и аз съм 165см. а съм чувал че Аполона е сравнително издължен. Възможно ли е заради дължината и тежестта му да не мога да се изнеса добре напред и да вдигна задната или няма значение и просто не го правя както трябва?
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Вто Юни 22, 2004 8:49 am

най-вероятно проблемът е основно в теб. тренирай упорито и ще стане. колкото до колелото... може и в него да има някаква причина, но с много труд ще преодолееш недостатъците му.
пък и 40см за roll over не е малко все пак
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Вто Юни 22, 2004 10:22 am

Ами гледай сега, то има няколко основни момента в ride-up:
1. Гумата не се вдига само с изнасяне на тежестта назад, ами си помагаш с педалчето
2. В момента, в който предната гума "целуне" препятствието, веднага заставаш над кормилото (може и лееееко да натиснеш предна спирачка), като по този начин облекчаваш задницата (за да може да я вдигнеш)
3. Едновременно с това накланяш педалите надолу и изтегляш задницата с крака
4. Изнасяш тежестта пак назад, зад седалката, при което по закона за запазване на импулса колелото се изнася напред. Voila!

Но все пак имай предвид, че си има някаква теоретична граница на този метод за качване, някъде около височината на кормилото (ама БЕЗ дистанционните втулки ;)).
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот NoNe » Вто Юни 22, 2004 10:43 am

Абе аз като чета разбирам... ама като взема да го правя имам чувството, че ще се пребия ;)
иначе за стъпка 4 - изцяло ми липсва, така че ще пробвам какво ще стане като я добавя...
[quote="PtD"]
Но все пак имай предвид, че си има някаква теоретична граница на този метод за качване, някъде около височината на кормилото (ама БЕЗ дистанционните втулки ;)).
[/quote]

само толкова ;) еми то тогава няма смисъл да се занимавам! ;)
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PzNike » Вто Юни 22, 2004 11:12 am

@NoNe
offtopic
Случайно да си си теглил Аполона, че да кажеш колко тежи? :I
Achtung Panzer!
PzNike
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Мар 19, 2004 1:41 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NoNe » Вто Юни 22, 2004 1:38 pm

теглил съм го но съм забравил...
тази вечер ще видя пак и утре ще ти кажа.
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Вто Юни 22, 2004 4:01 pm

а защо без дистанционните втулки? нали значение има рамото, което в случая е дължината на вилката + стержена, като изнесената напред лапа до някаква степен компенсира наклона на вилката. ако втулките са под лапата, следва че стерженът е по-дълъг, следователно рамото е по-голямо. е, ако лапата е отдолу, като цяло идеята за втулки ми се вижда дебилна. НО! всякакви ги има...
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Вто Юни 22, 2004 5:12 pm

[quote="M1010X"]

а защо без дистанционните втулки? нали значение има рамото, което в случая е дължината на вилката + стержена, като изнесената напред лапа до някаква степен компенсира наклона на вилката. ако втулките са под лапата, следва че стерженът е по-дълъг, следователно рамото е по-голямо. е, ако лапата е отдолу, като цяло идеята за втулки ми се вижда дебилна. НО! всякакви ги има...
[/quote]


Не бееее! Става дума, че височината за ride-up е ограничена и е горе-долу на нивото на кормилото, нанизано на стержена БЕЗ втулките, които слагаш, за да не режеш стержена. Щото иначе може и 20 см втулки да сложиш и вече няма да можеш да се качваш на височината на кормилото, а с 20 см по-ниско от него. Дано бях ясен този път :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот M1010X » Вто Юни 22, 2004 9:27 pm

ммм... майче :)
имаш предвид, че тя е няква приблизителна стойност (примерно, 60 см). и дали ще съм със supert или твърда вилка, пак ще качвам (ако мога, естествено) максимум толкова...
ако е така, разбрах. ако не е, така или иначе аз повече от 50-55см не мога да издрапам, за другото ползвам оли :D. дали не съм нагъл, а ;)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Сря Юни 23, 2004 12:23 am

[quote="M1010X"]


ако е така, разбрах. ако не е, така или иначе аз повече от 50-55см не мога да издрапам, за другото ползвам оли :D. дали не съм нагъл, а ;)
[/quote]


Изяснихме се, значи. И аз някъде към 50-те см успявам... Но съм виждал и по-високо, значи може ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот NoNe » Сря Юни 23, 2004 8:12 am

@PzNike

Със сменени лостчета за спирачки, платформени педали и курбел Alivio и малко кал по гумите - вчера го изтеглих - 13.7кг.
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот NoNe » Сря Юни 23, 2004 8:20 am

@PtD & M1010X

Предполагам че докато издрапате до 50 - 55 сте понатрупали някакъв опт с паданията... за да съм все пак подготвен, защото съм без каквито и да е предпазители - в каква посока е най-вероятното падане ако не се получи качването? По-точно ме интересува има ли добри шансове за падане назад, което може да се окаже доста опасно..:crying:
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот M1010X » Сря Юни 23, 2004 12:48 pm

ако ще падаш, най-верочтно ще е назад. даже падане според мен не е точната дума, защото човек трябва да е доста неадекватен и/или схванат в краката, за да не се усети, че тръгва назад и съответно да скочи от педалите. все пак, говорим си за половин метър, не метър и половина. е, може и да се сецнеш (т.е. в момента, в който си изтеглил предницата и предната ти гума докосне ръба не се усещаш, че трябва да вдигнеш задницата), ама шансът да си праснеш топките е малък. тогава просто оставаш на педалите, набиваш спирачките и се чува "ъхъ!". после слизаш от колелото :) ако стане това, то е когато не си се подготвил психически за по-големите височини (на ниско едва ли ще ти се случи). абе, рядко е. споко.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Сря Юни 23, 2004 3:36 pm

Честно казано, да падна назад от ride-up не ми се е случвало... за мен критичният момент е, когато заставам над кормилото... Тия колчета много ръбят на топките :censored::angfire:!!!

Е, случвало се е и на венец да се изсуля... затова си сложих bashguard, та сега вместо да ми се криви венеца се нащърбва бетонът ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот NoNe » Сря Юни 23, 2004 3:46 pm

[quote="PtD"]
Е, случвало се е и на венец да се изсуля... затова си сложих bashguard, та сега вместо да ми се криви венеца се нащърбва бетонът ;)
[/quote]

Мдаааааа :) вчера и аз си потроших протекторчето... Има ли да се продават метални?
NoNe
 
Мнения: 267
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пон Апр 19, 2004 11:20 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Сря Юни 23, 2004 11:16 pm

[quote="NoNe"]


Мдаааааа :) вчера и аз си потроших протекторчето... Има ли да се продават метални?
[/quote]


Ха! Изненада! Ами много ясно, какво протекторче е то, кого пази и от какво? ;)

Това, което търсиш се казва bashring (също bashguard), продава се, освен това може и да си направиш (ако имаш умения, или ако познаваш някой, който има).:thumb:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


cron