Избор на хибрид

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 700 лв. (за твърдаци) и до 900 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Избор на хибрид

Мнениеот gramly » Пет Апр 21, 2017 12:22 am

Здравейте!

Нов съм във форума и от скоро време съм намислил да си взема байк, който ще се кара предимно градско както и евентуално по леки черни пътища.По този повод смятам че по удачно е да е хибрид.Начинаещ съм!! Също така съм 175см и тежа 84кг предвиден е бюджет около 700-750лв. Набелязал съм няколко модела и бих ви помолил да изразите вашето мнение като по разбиращи.

http://maxcombike.com/bg/bikes/sprint/T ... us-man-28_
https://www.bike.store.bg/p197702/cross ... d-28-.html
https://dragbicycles.com/bg/bike/grand-canyon-pro/

Благодаря предварително! :)
gramly
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2017 9:52 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот adasha » Пет Апр 21, 2017 6:00 am

Съотношението цена-качество със сигурност е в полза на спринт и крос. Поради факта че компонентите са им по-висок клас при еднакви цени спрямо Драг. За съжаление точно тях не съм ги карал. На външен вид обаче ми харесват повече - драга изглежда малко странно с тези големи тръби и тесни гуми. Иначе съм карал само каньона и като цяло ми допада геометрията и как се движи. Имаи на предвид, че тия вилки отпред няма да вършат никаква работа, само утежняват колелото с кило и половина.
На мен ми допада това:
http://koleloto.bg/product/1239/cross-a ... 2017g.html
По-леко е и големите гуми правят возията по-добра.
adasha
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1190
Регистриран на: Нед Сеп 29, 2013 12:39 pm
Местоположение: София

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Пет Апр 21, 2017 9:50 am

Добре си се насочил към хибрид. Едно от колелетата ми е такова и е с най-голям пробег. Вече 8-ми сезон е безотказно, а е видяло доста. Тръгвам по шосето и не рядко криввам по черен път, стигайки до чукаци и шубраци, при преодоляването на които най-неудобно е късото кормило. Гумите ми са 40мм балон, но го карам само в сухо време и не потъват прекалено.
От "меката" вилка има смисъл понеже по равен асфалт не работи (тоест няма загуби при педалиране), но в неравности и черни пътища/пътечки действа по-добре от балонни гуми (които бавят по равен асфалт). Условието за това е предната част на рамката да е по-дълга. Иначе тялото е по-изправено и на кормилото почти нищо не тежи, та тогава е безсмислена. На това условие отговаря само Травел-а. Като компоненти е достатъчен и подходящ за бюджета ти. Като за теб ще пасне 520мм височина на рамката. Не виждам цена и наличност в линка ти, но тук http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... n-mat.html го има.
carmo
 
Мнения: 705
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот gramly » Нед Апр 23, 2017 1:11 pm

Засега фаворит ми е травела , но попаднах на тези оферти онзи ден и се замислих..
http://www.mtb-bg.com/index.php/other/c ... april-2017
http://www.mtb-bg.com/index.php/other/c ... romo-april
та въпроса ми е евентуално дали при смяна на гуми ще могат да се пригодят за по градско каране. :dontknow:
От офертите имам предивид грип а и аполон про 27.5'' пък и визуално повече ми допадат.
gramly
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2017 9:52 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Нед Апр 23, 2017 1:51 pm

За градско ще ти вършат работа и така. По-сликови гуми 27.5" се намират, но мислех че си наясно с основната разлика МТВ - хибрид. При първите трансмисията е по-къса, за да се катери лесно офроуд, а по равно и асфалт тея байкове издишат от към мах. скорост. Вторите не само са с по-тънки гуми (за да вървят по-леко), но благодарение на това предавките им са по-дълги. Задните блокове принципно са аналогични, но предния голям венец на хибрида е 48 зъба, срещу 40 и 42 на избраните от теб МТВ-та. Това по шосе си е фрапантна разлика.
carmo
 
Мнения: 705
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот gramly » Вто Апр 25, 2017 5:10 pm

Благодаря за разяснението вдругиден ще ходя да меря травел- а. :)
gramly
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2017 9:52 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот warstomp » Сря Апр 26, 2017 3:40 pm

Здравей, да кажеш после как е минало меренето, че и аз съм пред същата чуденка.
Моето колебание е между тези два велосипеда.
https://www.shockblaze.com/bg/%D0%B2%D0 ... -2017.html
http://www.crosscycle.com/bg/catalog/cr ... l-167.html

Гумите на shockblaze-а ще бъдат сменени с по офроуд такива. Идеята е да наподобя този модел без да давам 200лв отгоре.
https://www.shockblaze.com/bg/bikes/CRO ... B4154.html
Ясно ми е че разликата идва и от шимано оборудването.

Ще го карам междуградско и междуселско по черните пътища между нивите. Любимите ми разстояния са до 20-на километра по черен път или до 50-70км асфалт на преход. Всеки път е различно. Досега карах drag 26" MTB, но вече едвам настигам останалите по асфалта, които имат по-големи гуми. Висок съм 178см и крак 86см. От това което четох излиза L рамка за Shockblaze и XL за Cross-a. Но се притеснявам да не ми е много голямо, че понякога спускам по-екстремно по черните пътища като за mtb. Някакви препоръки?
warstomp
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 9:10 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот 2WBGST » Сря Апр 26, 2017 7:56 pm

gramly написа:Благодаря за разяснението вдругиден ще ходя да меря травел- а. :)

Модела Cross Travel man 8-speed е добър, само че вилката не се заключва. При ST=52 см, реалната горна тръба е 57,3 см, а височината(StandOverHight) е 80 см.
При ST=56 см, реалната горна тръба е 58,8 см, а височината е 84,5 см. Вероятно тежи около 15 кг.
От 9 скоростните предложения Shockblaze faster man e с много екстри(включително заключваща вилка) на много достъпна цена. Sprint sintero plus man доста отстъпва по цена спрямо Shockblaze.
2WBGST
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот warstomp » Чет Апр 27, 2017 7:33 am

2WBGST написа: Вероятно тежи около 15 кг

И аз си го мислех това, защото никъде не е написано колко тежи в характеристиките. Явно не случайно.
Само че той и шокблейза е 14.9кг :/
warstomp
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 9:10 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Чет Апр 27, 2017 12:38 pm

Принципно, хибридите са нисък и среден клас, а съответните им компоненти гонят баланса цена/качество, понеже са утилитарни, а не "бойни" байкове. За МТВ е добре да е лекичко заради хандлинг, а и понеже има повечко бутане/носене по чукаците, спрямо хибрид по черен път, еле пък по шосе. Като набере скорост, дали е 15 или 13 кила :dontknow: заключването на вилката също не е задължително, при по-къса (спрямо МТВ) рамка и изправено тяло. Моят няма и не ми е липсвала, но на МТВ-то имам (с дистанционна команда) и там влиза в употреба.
carmo
 
Мнения: 705
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот 2WBGST » Чет Апр 27, 2017 1:20 pm

Мда, аз съм карал с незаключваща се груба вилка и по асфалт почти няма значение, освен ако не се нацели някоя "яма" по пътя.
Обаче виж(щом като ще мериш на място) специално на Cross travel понеже е нов модел, дали разстоянието между стойките на седалките позволява да се монтира по-дебела задна гума (до 50 mm).
Все пак, щом на Areal Urban слагат 50 mm дебели гуми, значи и при травела би трябвало да е така?
P.S. Килограмите на хибрида зависят главно от вилката, гумите, каплите, материала и размера на рамката и монтажа(главини, спирачки и пр.). Добре е все пак да е по-леко 13-14 кг., но както казва Carmo тези колела са по-базови и до 15 кг бива.
2WBGST
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот warstomp » Пет Апр 28, 2017 8:26 am

carmo написа: Като набере скорост, дали е 15 или 13 кила :dontknow:

Притеснително за мен е че не са го написали. Може да тежи и 17кг. Това вече ще е проблем по баирите.
Един последен въпрос имам. За хибриден велосипед, как да преценя какъв размер рамка ми трябва. Той не е нито градски нито mtb. При никой конфигуратор няма избор за такъв, а при mtb ми дава 50см, а при градски 58см. Разликата е голяма и незнам какво да направя. Нямам възможност за проба, но си мисля дали ще сбъркам с нещо по-средата. И там пак има чуденка защото има 52см и 56см.
warstomp
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 9:10 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Пет Апр 28, 2017 10:16 am

За предходния модел пише: Тегло на велосипеда (вкл. педали) с височина на рамката 52см : 15,4кг , но той е с ПВЦ калници и друга рамка. не вярвам разликата да е осезаема.
Относно височината на рамката. Аз съм 165 висок / крак 80см и хибрида ми е 51см рамка. Седалката е настроена по алгоритъма за изпънат крак стъпил с пета на педала. Като премерих разстоянието от него до горния и край, се оказаха 86см. Това е заради смачкването и, общия ъгъл, както и други фактори. Тоест седалката ми "стърчи" над рамката на 19см. Като съм обкрачил рамката (с крака на земята) чаталът я докосва, но не е притеснително. Моята формула е следната: Към твоя крак прибавяш 8% от него и после вадиш 20см (за комфортна позиция), още 16см за курбела (заради дебелината на педала и подметката) и получаваш височината на рамката. Сметката показва че можеш да вземеш 56см, което е добре заради това че е по-дълга, а ако надхвърля удобният ти наклан на торса -слагаш по-къса лапа. Това е по-добре отколкото рамката да ти е къса и да се нуждаеш от по-дълга лапа. При дълга лапа се влошава хандлинг-а, а и без това слагат дълги при производството.
carmo
 
Мнения: 705
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот warstomp » Пет Апр 28, 2017 10:33 am

Абе като си карах mtb драга 26", st ми беше 50см, и кормилото ми беше далеч. Имам по-дълги от нормалното ръце и пак ми беше неудобно. Постоянно го карах без ръце седнал вертикално.
Май ще взема 52см.
warstomp
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 9:10 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот 2WBGST » Пет Апр 28, 2017 11:59 am

warstomp написа:Абе като си карах mtb драга 26", st ми беше 50см, и кормилото ми беше далеч. Имам по-дълги от нормалното ръце и пак ми беше неудобно. Постоянно го карах без ръце седнал вертикално. Май ще взема 52см.

Щом си карал 26” MTB за 28” добавяш (28” – 26”)/2 = 2,54 сm към височината на твоя велосипед и получаваш SH(Stand-Over-Hight). Това е надкрачната височина – мери се от земята през центъра на курбела(централното движение) до горната повърхност на TopTube/real/.
Целта е чаталът ти да бъде 3-5 cm над горната тръба, когато си стъпил на земята. Така няма да ти „задира“ горната тръба на рамката.
Аз също държа рамката да е малко по-дълга, но да не е по-къса. Все пак хибрида е за по-спортно каране. При еднаква дължина на седалковата тръба спрямо Urban велосипеда, кросовия хибрид трябва да има поне 2-2,5 см по-дълга горна тръба. Хибрида е за по-спортно извънградско каране по шосе или по голям черен път и не е добре да се кара изправен.
P.S. Разликата при Cross travel 92017) 56 cm - 52 cm = 1,47 cm. А трябва да е поне 2 cm. Рамка на хибрид 56 см е много висока за карач 180 cm.
2WBGST
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот carmo » Пет Апр 28, 2017 1:33 pm

warstomp написа:Абе като си карах mtb драга 26", st ми беше 50см, и кормилото ми беше далеч. Имам по-дълги от нормалното ръце и пак ми беше неудобно. Постоянно го карах без ръце седнал вертикално.
Май ще взема 52см.


Еми премери колко е дълга горната тръба на МТВ-то ти + лапата и виж по таблиците, данните за дължините на рамките които избираш.
carmo
 
Мнения: 705
Рейтинг: 1380
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот warstomp » Пет Апр 28, 2017 2:18 pm

carmo написа:
warstomp написа:Абе като си карах mtb драга 26", st ми беше 50см, и кормилото ми беше далеч. Имам по-дълги от нормалното ръце и пак ми беше неудобно. Постоянно го карах без ръце седнал вертикално.
Май ще взема 52см.


Еми премери колко е дълга горната тръба на МТВ-то ти + лапата и виж по таблиците, данните за дължините на рамките които избираш.


Да и аз се сетих за това... след като го продадох. Дори модела му не помня. :banghead:
warstomp
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 9:10 am

Re: Избор на хибрид

Мнениеот gramly » Съб Апр 29, 2017 11:06 am

2WBGST написа:
gramly написа:Благодаря за разяснението вдругиден ще ходя да меря травел- а. :)

Модела Cross Travel man 8-speed е добър, само че вилката не се заключва. При ST=52 см, реалната горна тръба е 57,3 см, а височината(StandOverHight) е 80 см.
При ST=56 см, реалната горна тръба е 58,8 см, а височината е 84,5 см. Вероятно тежи около 15 кг.
От 9 скоростните предложения Shockblaze faster man e с много екстри(включително заключваща вилка) на много достъпна цена. Sprint sintero plus man доста отстъпва по цена спрямо Shockblaze.


Вчера ходих да меря травел-а но не ми допадна много а и липсата на заключваща вилка ме размисли, по- дебела задна гума не мисля че е възможно. Shockblaze- а ми грабна окото ,но има три модела предполагам с различен клас компоненти и заслужава ли си разликата в цената.
https://www.shockblaze.com/bg/%D0%B2%D0 ... -2017.html
https://www.shockblaze.com/bg/%D0%B2%D0 ... -2017.html
https://www.shockblaze.com/bg/%D0%B2%D0 ... -2017.html
А също така незнам дали има възможност за мерене от София съм. :crap: :dontknow:
gramly
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2017 9:52 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот 2WBGST » Съб Апр 29, 2017 5:05 pm

1. И трита модела са с тънки гуми 35 мм, пише че са 9-speed и с octalink – BB.
2. Вилките се заключват, но въпреки малките разлики спрямо най-евтиния са си доста хилави съпоставени с тези от МТВ. При дискови спирачки, монтирани на по-хилава вилка, въпреки хода и заключването може да има проблеми и да се наложи монтаж на твърда вилка.
3. Не стават за по-дебели гуми от 40-44 mm.
4. Рамките са с доста процепи/странично, за маркичи и жила, отвори около задните главини/. При дъждовно време водата влиза в рамката, ако няма добро уплътнение. Трудно е обслужването на такъв тип естетика.
5. Вентилите са тънки, ще трябва преходник.
6. Челната тръба е доста къса, при хибридите трябва да е поне едно 140-145 mm за размер 52 cm.
P.S. Ако много държиш на дисковите спирачки, които да не озорват вилката има две решения.
a) Вземаш си едно МТБ в ниския клас (8-9 - speed) с яка и удобна рамка, слагаш му по тънки гуми (50 mm), курбел 44-32-33 и си готов да газиш отвсякъде в града и извънградско.
b) Вземаш URBAN с твърда вилка и дискови спирачки.
2WBGST
 
Мнения: 180
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Съб Окт 10, 2015 9:30 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот gramly » Нед Апр 30, 2017 12:33 am

2WBGST написа: Вземаш си едно МТБ в ниския клас (8-9 - speed) с яка и удобна рамка, слагаш му по тънки гуми (50 mm), курбел 44-32-33 и си готов да газиш отвсякъде в града и извънградско.

Проблема е че курбел 44-32-33 в ниския клас МТБ , който гледах не съм виждал а предполагам смяната му няма да е много евтина? :dontknow:
gramly
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Апр 19, 2017 9:52 pm

Re: Избор на хибрид

Мнениеот superba » Нед Апр 30, 2017 8:40 am

^^^
http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... -9-sk.html
44/32/22T, сменяеми плочи, 104/64 BCD, BB-UN26/55 – 122.5 mm, може даже да се накичи с така модерните 1X narrow wide или oval ;) или пък 48/36/26Т за по-яките, ако рамката позволява.
може даже bashguard за по-баровците, или chainguard за по-скромните.
superba
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 15, 2016 12:17 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта