Втора употреба велосипед.

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Втора употреба велосипед.

Мнениеот Ironfow » Пет Мар 24, 2017 3:29 pm

Здравейте! Тъй като съм решил да си купувам втора употреба колело и ще ходя да го взимам на място, таа бих помолил за съвет какво точно да прегледам,и как да разбера, ако има нещо нередно?(колелото е с хидр.спирачки)
Ironfow
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 22, 2017 7:18 am

Re: Втора употреба велосипед.

Мнениеот michelin_ » Пет Мар 24, 2017 9:00 pm

Привет. Всичко е от значение, но-най важните неща са: рамката(оглеждаш внимателно по нея, дали има някъде спукано и вдлъбнато), монтажа(до каква степен е износен - гледаш първо задната касета дали има криви, изтънени или счупени зъби, веригата - дали са криви или разлуфтени звената и курбела - плочите дали се въртят в права линия и зъбите дали са добре както при касетата, може и да има проблем и от оста и тя трябва да се погледне), командите - дали превключват добре скоростите, ако трябва да се центроват(ако не може да се центроват трябва нови), спирачките, дали спират добре, може да има проблеми по тях за остраняване - въздух в течноста, изтъркани накладки, изкривен диск, и по лостчетата някакъв проблем, колелата(гумите в какво състояние са - гледаш за изтриване по протектора или отстрани на борда за нацепване или срязване, главините дали имат луфт, може да има проблем вътре в тях, но затова трябва да се отворят и накрая центровката на колелото - завъртваш го и гледаш дали бие нагоре, надолу или встрани, но може да е и от главината, ако има биене нагоре, надолу( ако не може да се центрова така, трябва нова главина,), ако е странично биене се центрова.
michelin_
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Мар 17, 2017 6:44 pm

Re: Втора употреба велосипед.

Мнениеот Brave » Пет Мар 24, 2017 9:31 pm

Много обширна тема е това и разбира се има специфика при различните окомплектовки, но набързо написано, аз бих огледал за доста неща - не всяко от тях би ме отказало от покупка, но би било основание за намаляване на цената.

1. Рамка - внимателно огледай за кривини, подбивания пукнатини или поправки, особено около челото, седалковата тръба и дропаутите. В този смисъл - по-добре очукана рамка с оригинална боя, отколкото новобоядисана с незнайно какви поправки под боята. Това е най-критично за алуминиеви рамки (за спукан карбон не говорим - и той се поправя де, ама по-добре не). При стоманените, заварките не са проблем и не отслабват сериозно конструцията. Ако рамката е по-стара или рядка е добре, човек да се информира как може да се снабди и колко струва резервно ухо за дерайльора.
2. Окачване - тук има огромно количество варианти, но ако не говорим за някоя бангия за 100 лв, трябва да липсва луфт между краката и ботушите на вилката, ако е маслена и особено с отворена баня - да няма дълбоки драскотини или неравности от корозия по краката, най-вече в областта, която влиза в ботушите при сгъване. Семерингите е добре да не са напукани, отпуснати или увредени по друг начин. Настройкте е добре да се проверят дали работят, но така или иначе се изисква повече инфо за конкретен модел. Задните амортесьори са подобна работа - по шиша не бива да има драскотини, да не тече масло и ако е въздушен, да държи налягане.
3. Задвижване - венците се оглеждат за износване, плочите на курбела също. Дерайльорите трябва да са със стегнати пружини, разбира се да сменят леко и гладко и без забавяне. Командите генерално са безпроблемни, но все пак трябва да се огледат за някакви неизправности
4. Спирачки - трябва да спират и да не задържат. Ако не са наред, обяснението на продавача "само трябва да е обезвъздушат, не е голям проблем" се посреща с "ами щом не е проблем, обезвъздуши ги и ще се видим пак да приключим сделката, ще ти дам отгоре колкото ти струва обезвъздушаването". Казвам това, защото спирачките не са особено сложни, но различните марки имат различен подход към резервните части и някои дребни на глед проблеми като прекълцано уплътнение, могат да нямат друг вариант за отстраняване освен ново лостче/апарат или дори цяла нова спирачка. Описанията от рода "накладки на хх%" са си лакърдии - почти никой няма как да измери на колко процента са му накладките. Може наистина да са почти нови, но човек трябва да си прави сметката, че вероятно ще трябва да инвестира в нови, а на някои марки, това са доста пари.
5. Кокпит - да няма нищо изкривено или счупено, лапата да не е със изтръгнати резби или подобни безумия.
6. Лагери - Всички основни движещи се части - колела, курбели, стержен на вилка трябва да се въртят плавно, без задържания и без луфт. Разбира се, ако има луфтове или проблеми, обикновено има решение, просто човек трябва да си направи сметката.
7. Колела - да не са подбити или изкривени каплите, гумите да не са от миналия век, спиците да са хубави или поне цената да е ниска. Както споменах и в 7 - осите да се въртят гладко, без луфт и без задържане.

Това се сещам набързо, но както вече казах - много зависи от конкретната окомплектовка.
Brave
 
Мнения: 819
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 26, 2005 11:54 pm
Местоположение: Bulgaria, София

Re: Втора употреба велосипед.

Мнениеот michelin_ » Пет Мар 24, 2017 9:41 pm

Brave, защо ме копираш тарикат :D
michelin_
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Мар 17, 2017 6:44 pm


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта