[quote="screamBoy"]
Хола
доколкото знам има малка разлика в посоката на спиците при оплитането на капла за VBR и на капла за диск
доколкото виждам (имам ги пред мен) разликата е в посоката оф кво ли съм взел да обяснявам, и без това питам за друго
какво ще е усещането при използване на диск на задно колело наплетено като за VBR (сещам се че не е фатално) ?
примерно при обикновено и технично каране, ниски скорости, в повечето случаи плавно спиране.
от отговорите зависи дали ще давам за 3ти път 12лв да ми пренаплитат колелото
благодаря предварително !
[/quote]
Обърни внимание на инерционните моменти при спиране. С дискова спирачка първо спира да се върти главината/ротора, каплата и гумата се стремят по инерция да продължат и опъват сочещите напред (в горната половина на колелото) спици. При v-brake e обратното - първо спира каплата и се опъват сочещите назад спици. Но това опъване при vbr е нищожно на фона на опъването при дискова спирачка, защото теглото на главината е пренебрежимо на фона на капла+вътрешна+външна гума. Тоест ако караш с наплетена за диск капла, според мен не би трябвало да усетиш каквито и да било проблеми ако я караш с vbr. Виж обратното не е вярно. Не на последно място, ако си с капла за диск, тя е предвидена за тези опъни.
Щом задното колело ти е наплетено за vbr (говоря само за лявата половина на плетката), трябва да я пренаплетеш, иначе плетката ще омеква при достатъчно рязки спирания с дискова спирачка и в технични участъци е възможно да усетиш странично сучене. Казвам възможно е, защото може и да не стане, въпрос на компоненти и наплитане.
И накрая - що даваш по 12лв за наплитане и центровка? Наплети си я сам, елементарно е. После само ще ти я центроват...