от Harka » Съб Мар 21, 2015 7:16 pm
"It could be argued that integrated supply chains and the lack of strict standards for interchangeability of components between brands are the engines that power the motorcycle industry's stratospheric technological evolution."
За това може дооста да се поспори. Аз лично въобще не мисля, че мото индустрията трябва да е еталон за вело-индустрията. Напротив, смятам, че моторите в технологично отношение са много по-назад, отколкото биха могли да бъдат. Вело-индустрията, покрай всичките си недостатъци, има едно много голямо преимущество за нас, потребителите - конкуренцията. Във вело-индустрията, особено в производителите на рамки, тя е много голяма. Нещо, което въобще не може да се твърди в същата степен за мото-индустрията и в частност мотокрос-индустрията, където 4-5 производителя държат примерно 90% от пазара. По-голямата конкуренция неминуемо води и до по-технологични продукти. Аз мисля, че велосипедите отдавна задминаха моторите, в частност тези за мотокрос, в това отношение. Да, съгласен съм, че бизнес моделът на вело-индустрията води до по-високи цени. Няма как всяка година да се изкарва "нов" модел и да се очаква, че цените ще са ниски. Споменатата в статията политика по отношение на компонентите предполагам също не помага за това.
Та с две думи - посоката на вело-индустрията, особено в последно време, никак не ми допада, но за жалост не мога да не кажа същото и за мотото. Ще видим това изменение на курса по отношение на стандартите докъде ще доведе.