Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот NASIO » Чет Ное 20, 2014 7:47 pm

Здравейте, досега никога не ми се е налагало да пиша във форума тъй като винаги съм намирал отговори на въпросите си в други теми а и няма какво ново като информация да предоставя на някого. Сега обаче ми се налага да помоля за малко съвети, понеже се опитвам по етапно да си стегна едно колелце за каране. След подмяна на някои от частите стигнах и до скоростите които искам да направя 9 при налични 7. Главината, командите(deore) и задния дерайльор(deore RD-M592-SGS) са налице. Първото питане е каква касета ще ми препоръчате, влекът ме късите предавки и катеренето и затова съм се ориентирал към 12-36, парите са кът и затова гледам по-евтини части. Общо взето вариантите май са два: https://www.bike-components.de/en/Shima ... 15-p40155/ и https://www.bike-components.de/en/Shima ... ll-p21091/
Кое според вас е по удачно и с какво? Следващия въпрос е какво правя с курбелите. Намерих доста противоречиви мнения, че може и с тези или пък не можело. Така или иначе сегашните са поизносени а и са на квадрат, някога ще се сменят и те но с какви. Варианти които разглеждам са: пак деоре с куха ос(може би ползвано), ново аливио https://www.bike-components.de/en/Shima ... 15-p40160/ или евентуално truvativ hussefelt с howitzer средно. Кое според вас е по здраво и изгодно за поддръжка? Четох за подмяна на заводските лагери на шиманското средно bb51с машинни, това дали е възможно и при bb52 или пък howitzer-а? Ако нещо е определящо от колелото то е scott voltage yz tree, като ще се ползва за всичко от градско каране до планини и пътеки без сериозно суркане надолу по урвите, че не му разбирам и ме е страх. Като за първо писане стана малко дълго за което се извинявам. Ако нещо не е на място или вече е дискутирано може да се изтрие.
Поздрави.
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот Vorac » Пет Ное 21, 2014 1:25 pm

И аз съм фен на касети с много голям венец, въпреки големите разлики в предавателните числа на различните скорости.

Нова касета със стари плочи на курбела ще започне да износва веригата и касетата, което ти го знаеш.

Имай предвид, че Hallowtech II излиза по-скъпо за поддръжка от капсуловано средно на квадрат - по мое субективно впечатление - трябва да се сменя често. Олекотяването, разбира се, е значително.
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот bio » Вто Ное 25, 2014 2:38 pm

ако гониш някакво нормално тегло:
курбели Deore 22/32/44 (плоча 44 направо я изхвърли, освен ако не смяташ да се състезаваш). средните на SHIMANO се отремонтират за няколко лева.
касета SLX 11-32
верига KMC (в България е по-евтина) - 2 или 3 броя (въртиш през 200-400км).

!!! 36 отзад само ако смяташ да въртиш с 26 и нагоре плоча опред.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот NASIO » Вто Ное 25, 2014 7:45 pm

Благодаря за съветите, това за въртенето на няколко вериги не се бях замислял, а звучи доста просто и логично. Предполагам така ще се удължи живота на плочите. И аз за сега клоня към курбели деоре но в комбинация с касета от новото аливио, че е по евтина а и теглото е предварително обречено от рамката и мен самия :D Само не ми е ясен въпроса с плочите на курбелите за 9ск с какво се различават и по какво се познават ако не е упоменато в е-магазините, че ако взема ползвани курбели трябва да им сменя плочите. Знам, че това с икономиите излиза обикновено по-скъпо, но българите така сме си свикнали :rofl:
Поздрави.
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот bio » Вто Ное 25, 2014 8:15 pm

@NASIO лекото колело си е леко колело.
ако ще пазаруваш от байк компонетс там си пише, коя плоча за кой курбел е ...
също така е повечето случай са взаимозаменяеми.
64BCD малка плоча
104BCD средна и голяма.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот NASIO » Чет Ное 27, 2014 11:02 pm

Благодаря за насоките, но като сметна цената на плочите по отделно и най евтините курбели втора ръка да взема нещо не излизат много сметките при тези намаления на нови курбели комплект със все средното и плочите. И така с малко помощ се стигна до крайния извод: нова касета аливио + нови курбели деоре или аливио + 2 нови вериги кмц и работата отиде... Ма какво да се прави, не е кормило или седалка да ги вземеш позахабени и да вършат работа :D
Пак благодаря за съветите.
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот Fujitzo » Сря Дек 03, 2014 12:50 am

Само да вметна че аз вече 2ра година си карам с Деор с куха ос 22-32-44 купен от Bike-discount.de za 56 евра мисля беше , касета Аливио 11 -34 и верига мисля че е КМЦ. Имам към 4000км навъртяни. Всичко си изглежда като ново като го измия. Не знам за каква поддръжка говорите на курбелите - ако всичко е затегнато с препоръчаните от производителя нютон метри не би трябвало да се получат луфтове, разхлабвания, пукания, скърцания или умора на материала от прекалено стягане. На мен ми изглеждат като части които ще издържат над 10 000 км.

За да се удължи живота е важно редовното смазване. Друго нещо за курбела по специално е, че много хора забравят че имат преден дерейльор като цяло - слагат веригата на средния и сменят само отзад в града. След 3-4 години това води до изтъркана средна плоча , да , може да се смени, но какво пречи да качваме на голямата плоча , а отзад да е по-средата ? :)
Fujitzo
 
Мнения: 281
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Апр 08, 2010 11:11 pm

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Сря Дек 03, 2014 1:51 am

Добре поддържаните компоненти работят по добре и по дълго това е ясно. Относно средната плоча аз карам на нея защото ми позволява добра скорост из София(предвид светофари и некадърни шофьори) друго че веригата не върви по диагонал е е префектно разположена. Естествено когато се прибирам по нощите и няма грам движение настъпвам на най-малък и най-гоуем и байковете с пернишка регистрация не могат да ме настигнат.
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 901
Рейтинг: 1483
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот NASIO » Сря Дек 03, 2014 9:25 pm

А какво ще кажете за тъпата идея която ферментира в главата ми от вчера :crazy: , дали ползването на курбели 22-30-40 (уш били за по-големите търкала, но какво пречи) би компенсирало поне малко големите разлики в предавателните числа на касета 12-36? Според разни калкулатори сякаш се облекчават малко нещата за сметка на загуба на максимална скорост. В момента на 44/12 успявам да въртя само по асвалтови надолнища, като постепенно инерцията надделява и е все тая дяли въртя. Въобще скорост над 40км/ч необходима ли е по равното, такава може да се постига и с 40/12 при каданс 95-100 :dontknow:
Идеята ми беше вместо да хвърлям голямата плоча както каза bio, да взема по малка такава (важи и за средната) и да се получи по-плавно и леко каране из града и планините без да се търсят високи спортни постижения :D
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот marsa » Сря Дек 03, 2014 10:25 pm

Каквито и плочи да вземеш, 11-36 касета далеч не е градска, още по-малко шосейна. В града основно си на една плоча, за някои това е средната, за други голямата. Сравнително рядко се минава от едната на другата и малката разлика между двете няма да ти е от голяма полза. "Късите предавки" дето си споменал в първия пост доколкото знам означава с малка разлика в стъпката, а ти търсиш друго - голям диапазон. Ами няма как и вълка сит и агнето цяло, но според мен тази касета с 36 си е изхвърляне от всякъде. По-скоро си вземи 11-32. Той bio вече го е казал де, с 22 плоча това в доста лека предавка.

Колкото до търсената максимална предавка, ако си средно добър и колелото е горе-долу оптимизирано за асфалт (т.е. не е с алтаво окачване и големи меки гуми), по равно е нормално да държиш 30-35, спусканията според зависи.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот victortrt » Чет Дек 04, 2014 11:56 am

Хора, след като прочетох темата още веднъж се убедих, че за града моето колело с вътрешни скорости си е най-добре. Поне плочата и венеца се износват равномерно и веригата не се криви и суче.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот bio » Чет Дек 04, 2014 12:49 pm

victortrt написа:Хора, след като прочетох темата още веднъж се убедих, че за града моето колело с вътрешни скорости си е най-добре. Поне плочата и венеца се износват равномерно и веригата не се криви и суче.

това, какво общо има с конкретната тема ?!? ако имаш "-" не е от мен, аз с оценки не се занимавам.
Fujitzo написа:Не знам за каква поддръжка говорите на курбелите - ...

Средните Shimano Hollowtech II са адски уязвими към влага/вода. Иначе самите курбели са чудесни и много здрави.


@NASIO - идеята да ползваш касета с голям диапазон като 11-36 е да свиеш диапазона отпред от три венеца на два, а защо не и на един. от няколко години не ползвам голяма плоча (22-32)/(11-32) за MTB и не усещам никаква нужда от нея. в момента карам и 26 /(11-36), за нормално придвижване не усещам нужда от по-голяма плоча отпред. при спускането малко ми липсва средната плоча. усукването е по-голямо, но въобще не ми пука. карам и си свиркам.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот NASIO » Чет Дек 04, 2014 11:35 pm

marsa написа:Каквито и плочи да вземеш, 11-36 касета далеч не е градска, още по-малко шосейна. В града основно си на една плоча, за някои това е средната, за други голямата.


То и колелото което преоборудвам далеч не е градско, още по-малко шосейно и не смятам да го превръщам в такова. Идеята е да мога да си доставям удоволствие с него в гората и планината а през лятото да ходя на работа с него поради невъзможността да имам две колелета. Ясно е, че две различни неща не могат да се правят с една и съща техника без компромис и затова компромиса мисля да е в града където съм близо до вкъщи и транспорти а не в гората на 15км от дома. Все пак гледам да минимизирам негативите от не профилираното колело (за конкретна цел на ползване) до колкото е възможно и така вълкът да е наполовина нахранен и част от агнето да хартиса :D За карането само на голяма или средна плоча в града мисля е удачно само за хора които живеят в полето (София например). Аз обаче съм у балканя и в момента не мога да кача някой от по стръмните улици в града и ми се налага да бутам а това много го мразя и го намирам за почти срамно, уш МТВ пък не може да качи баир. Затова се насочих към големия брой зъби отзад, да мога спокойно да си въртя по стръмнотиите на града (все пак тука се провежда мисля единствения city DH в БГ), или да се кача до някой хижа на Узана и навръщане през гората по по-леките пътеки. Изхвърлих се на 36 защото от както ми го дадоха това колело (скоро демек) живеех със заблудата, че отзад е с 32 най-голям венец и си викам щом това не ми стига за стръмното значи трябва 36 за да усетя разлика. Сега обаче чудейки се какво толкова много ви се струва 36, реших да проверя с какво съм карал в момента, то било 28. При това положение съм съгласен, че най вероятно и 34 ми върши работа. А за курбелите с по-малките плочи беше просто шантава идея, в крайна сметка разликата с нормалните като отношения не е голяма и ще взема каквито намеря по изгодно. При Hollowtech II проблема с износването само до самите лагери ли опира, защото някой успешно се справят с подмяната им с евтини такива и не им пука, или и чашките се износват с времето?
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот marsa » Чет Дек 04, 2014 11:41 pm

Само лагерите се повреждат. Има разни пинизи с които някои (аз в това число) смятат, че се удължава живота (плътно гресиране). Смяната на лагерите принципно не е сложна, ако знаеш какво правиш и имаш що-годе подходящи инструменти за целта. Вече има и доста евтини цели средни. Като цяло си зависи от експлоатацията, напълно е възможно и фабричните лагери да те изкарат 2-3 години съвсем спокойно.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Upgrade от 7ск на 9ск какви части

Мнениеот Vorac » Чет Дек 11, 2014 3:37 pm

Fujitzo написа:Само да вметна че аз вече 2ра година ... верига мисля че е КМЦ. Имам към 4000км навъртяни.


Според мен е възможно веригата ти спешно да е за подмяна!
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта