[quote="bikerider"]
[quote="MOD"]
може ли малко по-подробно да обясниш защо ?
и наличието на SPV не е ли предимство ?
[/quote]
ами ако ги подредим по скалата "hardcore" мисля че ще се получи нещо такова:
1. Sherman (SPV), най-подходящ за много въртене и после пускане.
2. Boxxer (по-хубава хидравлика, по-издръжлив, по качествен ход, по-голям maintenance интервал) - най-универсална
3. Shiver (най-хубава хидравлика, най-издръжлив, най-мазен ход, най-голям maintenance интервал, най-тежък) - най-добре работеща, но много зле откъм въртене.
Предвид това което каза, че мислиш предимно да се спускаш, за мен SPV-то на Manitou не си заслужава, на фона на качеството на работа на Boxxer. А дали точно Boxxer, SuperT или Shiver, зависи от стила ти и начина на каране, какво тегло би понесъл. Ако ти се мъкне танк с 300 зора, който обаче после минава през всичко, вземи си Shiver. Ако искаш all-round FR/DH вилка, вземи си Boxxer Team или SuperT '03 ако намериш.
Относно SPV-то - аз не харесвам как SPV ограничава small bump sensitivity-то на вилката. Освен ако го ползваш като lockout, нагоре on, надолу off.
[/quote]
И това от човек, който не е карал SPV вилка [img]http://67.19.50.55/forums/images/smilies/rolleyes.gif[/img]
Нищо лично, но не съм съгласен с твърденията ти за трите вилки, нито че SPV ограничавало толкова чувствителността.
-- Въпрос на вкус е коя хидравлика е по-хубава, дали на Sherman SPV, дали на Boxxer, дали на Shiver.
-- Изказваш се за издръжливостта на трите вилки, добре, може и да може да сравняваш Boxxer и Shiver, но за Sherman? Не спекулирай.
-- По-качествен ход? По какви критерий?
-- Време за поддръжка на вилката, отново как ги степенува, на базата на какво? Ако не се поддържат добре и трите вилки ще страдат. Вярно е, че Marzocchi могат да изкарат по-дълго без поддръжка, но това не се препоръчва. И отново няма от къде да знаеш за Sherman.
Няма нужда да скачаш и да ме оборваш, това ми е мнението, а и то се споделя от много хора с опит с въпросните вилки.
@MOD
Малко лични впечатления и мнения:
SPV е position sensitive damping (мързи ме да превеждам), т.е. може да си настроиш вилката как да се държи в която част от хода искаш. Може по-прогресивна, може по-линейна. Същото се прави и при Marzocchi, но с регулиране на нивото на маслото (определено повече играчка). Когато караш вилката с ниско налягане си е много отзивчива, не както се предполагаше (аналогията със задните амортисьори не е уместна). Толкова за SPV.
Сега малко за плюсовете и минусите на вилките:
Marzocchi наистина работят най-мазно (визирам HSCV, на никой не препоръчвам SSV(F) за DH/FR), но това си има цена, и тя е тегло и brake dive. Нещо което рядко се споменава, но много се усеща. По отночение на brake dive SPV-то се сравя значително по-добре от конкуренцията.
Boxxer (визирам Team/WC, за мен Race е кофти компромис, нещо като SSV) е приятно лека вилка и може да се направи и да работи добре, но трябва да знаеш какво правиш, иначе може да е ужасна. Rebound-а и е бърз и настройката не прави почти нищо, т.е. трябва да го наместиш с подходящото масло. Лошото е, че ако пипаш маслото на rebound-a, това влияе и на компресията.
Радиус на завой. Нещо което се усеща само при много ниска скорост и само на определени места, ти прецени колко е важно за теб. В това отношение Shiver и 888 са най-добре, следва Boxxer, Slider+ най-зле (но пък Breakout+ е най-добре
нали си с 1.5).
Като си говорим за ниска скорост ... точно тогава сученето на Shiver е най-осезаемо и неприятно, особено ако има и камъни и неравности. 888 е най-добре, спорно е дали Boxxer или Sherman се суче по-малко, но и двете се сучат по-малко от Shiver. Пак да поясня, говоря само за ниска скорост в случая.
Тегло. Тежката вилка ще ти направи колелото по-стабилно, в смисъл, че по-трудно че променяш посоката си. Но пък по-трудно ще си подмяташ колелото и няма да си много маневрен. В това отношение по ред са Slider+, Boxxer, 888, Shiver. Още нещо на което влияе теглото на вилката е поведението на колелото във въздуха, с тежка вилка като Shiver, твоето колело може да стане с тежък нос и да ядеш горски ягоди и боровинки по принуда
Сигурно има още много неща да се кажат, но се отегчих. Само кратко подмятане, не си ли мислил и за Sherman Breakout+? По-лека от всичките, достатъчно здрава, еднокоронна (радиус на завой), регулируем ход ...