Скръц!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Скръц!

Мнениеот LiFo » Чет Юни 03, 2004 4:51 pm

Имам следния проблем: От скоро се появи гадно скърцане в курбела, който е Трувативче FiveD.Скърцането е от лявата страна (не от страната на венците).Пробвах да го затегна, но това не помогна.Та питам дали е от касетата или от педала и дали може да се оправи.Ако имате някакви идеи, пишете...
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот SPA » Чет Юни 03, 2004 5:15 pm

[quote="LiFo"]

Имам следния проблем: От скоро се появи гадно скърцане в курбела, който е Трувативче FiveD.Скърцането е от лявата страна (не от страната на венците).Пробвах да го затегна, но това не помогна.Та питам дали е от касетата или от педала и дали може да се оправи.Ако имате някакви идеи, пишете...
[/quote]

Гадното е че за да повериш трябва да сменш части. Слойи друг педал, ако продалжи значи не е от него. На курбела грес слагал ли си като си го монтирал?
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Юни 03, 2004 5:57 pm

[quote="LiFo"]

Имам следния проблем: От скоро се появи гадно скърцане в курбела, който е Трувативче FiveD.Скърцането е от лявата страна (не от страната на венците).Пробвах да го затегна, но това не помогна.Та питам дали е от касетата или от педала и дали може да се оправи.Ако имате някакви идеи, пишете...
[/quote]


ако скърца само на левия курбел може да е от две неща:
ако ти скърца когато курбела е в долно положение, значи е от средното.
ако ти скърца когато курбела минава горната точка, значи е от разхлабени плочи.

почти невероятно е да е от сглобката на самия курбел.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот LiFo » Чет Юни 03, 2004 6:14 pm

Значи, не скърца, когато е в долно положение, а когато натисна по-силно от лявата страна (примерно когато карам прав).Тогава е в горно положение...
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот koko » Чет Юни 03, 2004 10:46 pm

Lifo,
probvai search - ima temi po vaprosa.Nai-lesno IMHO e da go razvie6,da go omaze6 s gres i da zavie6 bez da mu ska4a6 otgore;););).Tova za kvadrat za ISIS/Octalink neznam (mai sa nuzni skotzi[:p])

A da ti si na kvadrat:o):o)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Admin » Пет Юни 04, 2004 12:32 am

Точно до преди 3 дни имах подобен проблем. Появи се поради престарялост на курбелите, които при това са квадрат, както и поради обилно мокрене и калане, включително и една водоструйка. :xx(:
Решението? Свалих курбелите, почистих всичко, сложих ги, затегнах ги и сега съм О.К. :^: Бях се много притеснил да не е само от престарялост, т.е. да трябва да ги сменям, щото както нямам пари в момента за такива надграждания, щеше да се наложи цяло лято да си скърцам, което ми се отразяваше директно на мозъка. :xx(:
Така че, пробвай и това, то е най-лесното. :)
А иначе моите скърцаха в почти всякакво положение, и май точно левият беше причината. :(!:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Юни 04, 2004 9:31 am

[quote="LiFo"]

Значи, не скърца, когато е в долно положение, а когато натисна по-силно от лявата страна (примерно когато карам прав).Тогава е в горно положение...
[/quote]


преди дни имах същия проблем и се оказа че имам два хлабави болта на втория венец отпред. мисля че ако е от курбела щеше да скърца и в долно, и в горно положение, но ако не си му слагал грес като си го монтирал нищо чудно да е от него.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Zozka » Пет Юни 04, 2004 11:14 am

[quote="Admin"]


Решението? Свалих курбелите, почистих всичко, сложих ги, затегнах ги и сега съм О.К. :^: :(!:
[/quote]


Не е много желателно да се разглабят, малко или много това им скъсява живота/ преебава квадрата. Иначе следи си шестограма дали се развива след каране, ако е така значи или касетата, или курбелите са се прекопали
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот C_Mo » Пет Юни 04, 2004 11:23 am

[quote="bikerider"]

[quote="LiFo"]

Значи, не скърца, когато е в долно положение, а когато натисна по-силно от лявата страна (примерно когато карам прав).Тогава е в горно положение...
[/quote]


преди дни имах същия проблем и се оказа че имам два хлабави болта на втория венец отпред. мисля че ако е от курбела щеше да скърца и в долно, и в горно положение, но ако не си му слагал грес като си го монтирал нищо чудно да е от него.
[/quote]


Не слагай грес на оста където се нанизва курбела. При затягане курбела ще се наниже повече от колкото трябва и ще се прецака квадрата на курбела. Също така не трябва да се затяга прекалено за да не се случи същото.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Пет Юни 04, 2004 11:39 am

[quote="xtr"]

Не слагай грес на оста където се нанизва курбела. При затягане курбела ще се наниже повече от колкото трябва и ще се прецака квадрата на курбела. Също така не трябва да се затяга прекалено за да не се случи същото.
[/quote]


Чудесно правило за чисто нови курбели!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Пет Юни 04, 2004 11:59 am

Аз също не слагам грес на квадрата, поради причината, която изтъкна XTR. Слагам само малко графитна грес на резбата на болта за курбелите, и то не винаги. Там съм слагал и Loctite едно време, когато много ми се развиваше болта.
За износването при сваляне на курбели - да, така е, но аз не ги свалям всеки месец. Само когаго се наложи. :) Сега се наложи, тъй като явно беше проникнала вода и мръсотия и мисля, че точно те предизвикаха проблемите. Като цяло тази операция я извършвам веднъж годишно. :8D:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Юни 04, 2004 1:58 pm

[quote="did"]

[quote="xtr"]

Не слагай грес на оста където се нанизва курбела. При затягане курбела ще се наниже повече от колкото трябва и ще се прецака квадрата на курбела. Също така не трябва да се затяга прекалено за да не се случи същото.
[/quote]


Чудесно правило за чисто нови курбели!
[/quote]


просто нямам думи... :D:8D:


@xtr: това изказване като представител на БАС (продавача на Truvativ) ли го правиш, или не?

Цитирам manuala на всички RaceFace курбели на квадрат
NOTE: WE RECOMMEND APPLYING A FILM OF
WATERPROOF GREASE TO THE BB SPINDLE
FLATS BEFORE INSTALLING RACE FACE CRANKS
TO [color=red][u][b]HELP PREVENT CORROSION THAT CAN
OCCUR BETWEEN THE CRANK TAPERS AND THE
BB SPINDLE[/b][/u][/color].

Това важи за абсолютно всяка сглобка стомана/алуминий. Курбелите са предвидени за допълнителните 0.5мм с които влизат по-навътре при смазване.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот KiZZo » Пет Юни 04, 2004 2:35 pm

Да, обаче пък Truvativ пишат да не се слага грес :).
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пет Юни 04, 2004 3:33 pm

[quote="KiZZo"]

Да, обаче пък Truvativ пишат да не се слага грес :).
[/quote]


толкова по-зле за Truvativ... :D:8D:
пардон, искам да кажа за джоба на хората които си ги купуват.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пет Юни 04, 2004 3:34 pm

[quote="bikerider"]
просто нямам думи... :D:8D:
[/quote]


Май не схвана иронията в думите ми! Наистина някои препоръчват при първи монтаж на НОВ курбел върху НОВА ос да не се слага нищо. Обаче в един момент ако спазиш това изискване почват да скърцат и оттърване от греста няма!!!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Пет Юни 04, 2004 3:55 pm

[quote="did"]

[quote="bikerider"]
просто нямам думи... :D:8D:
[/quote]


Май не схвана иронията в думите ми! Наистина някои препоръчват при първи монтаж на НОВ курбел върху НОВА ос да не се слага нищо. Обаче в един момент ако спазиш това изискване почват да скърцат и оттърване от греста няма!!!
[/quote]



напротив, схванах :D - точно затова постнах репликата си към xtr като follow-up на твоята. щото за мен особено на нов курбел, греста е задължителна.

но в случая с FiveD, греста определено би помогнала да се удължи живота му (не включвам малоумно стягане до скъсване).
ето [url=http://www.bicycling.com/gear/review/0,3307,1733,00.html?category_id=361&article_type_id=62&family_id=123]защо[/url]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Metal_Psycho » Пет Юни 04, 2004 10:05 pm

[quote="bikerider"]

[quote="KiZZo"]

Да, обаче пък Truvativ пишат да не се слага грес :).
[/quote]


толкова по-зле за Truvativ... :D:8D:
пардон, искам да кажа за джоба на хората които си ги купуват.

[/quote]


Аз съм с тургативи от маса време.Виаги им слагам леееееко гресчица.Нито скърцат,нито се изяжда.Други примери много:8D:
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот LiFo » Съб Юни 05, 2004 4:50 pm

След проблема с греста идва проблемът със свалянето на курбела.:xx(:По принцип знам, че тези курбели се свалят със специален ключ, защото иначе може да стане лошо за самата ос и самия курбел.Та понеже аз засега нямам такъв ключ, дали знаете как без него успешно да си сваля курбела без да нанеса големи щети на самата кострукция:?:
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот AgentOrange » Съб Юни 05, 2004 6:12 pm

[quote="LiFo"]

След проблема с греста идва проблемът със свалянето на курбела.:xx(:По принцип знам, че тези курбели се свалят със специален ключ, защото иначе може да стане лошо за самата ос и самия курбел.Та понеже аз засега нямам такъв ключ, дали знаете как без него успешно да си сваля курбела без да нанеса големи щети на самата кострукция:?:
[/quote]


Като отидеш в сервиз. Без ключ не си струва дори да се опитваш...
Но принципно слагането на грес при курбелите на квардарт е много спорен въпрос, самите Truvaviv наистина не препоръчват използването й... Не си мисли, че някой от този форум може да е по-наясно със спецификите на продуктите от инжинерите в компанията писали препоръките за монтаж и поддръжка, каквото и да ти говорят :D.
Аватар
AgentOrange
 
Мнения: 552
Рейтинг: 1965
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:52 pm

Мнениеот Admin » Съб Юни 05, 2004 8:33 pm

[quote="LiFo"]

След проблема с греста идва проблемът със свалянето на курбела.:xx(:По принцип знам, че тези курбели се свалят със специален ключ, защото иначе може да стане лошо за самата ос и самия курбел.Та понеже аз засега нямам такъв ключ, дали знаете как без него успешно да си сваля курбела без да нанеса големи щети на самата кострукция:?:
[/quote]


Ако причината да не можеш да го свалиш не беше липсата на инструмент, а невъзможността да се свали с правилния инструмент (както е при единия мой курбел), щях да ти кажа един начин. ;) Само че той крие определени рискове за квадрата и оста, затова слушай Agent Orange и припкай в сервиз. :) И не се сърди, че не ти казах начина. ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот M1010X » Нед Юни 06, 2004 10:41 am

чук rulllzzzzzzzzzzzzz :)))

колко пъти съм си свалял курбелите така... не е реално :D даже веднъж и оста на едно старо лагеровано движение щяхме да режем, щото заради греста курбелът така се беше спекъл, че просто не щеше да излезе. обаче преди да сложа грес пък излизаше сам-самичък докато си карах, така че тва е по-добрият вариант май (то си зависи от курбелите, рацефаце препоръчват едно, труватив друго... истината е в сейнт, там просто няма къде да сложиш :8D:. ама 370 кинта... ох).
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 50 госта