Виж сега,man4o0
1. Във форума има раздел продава - следи го. Има и продавалник /олх/. Нереалистично е да очакваш ние да ти намерим някое втора ръка, защото хубавите до 500 лева, особено с предна дискова се купуват бързо.
2. Освен това "в гората" е доста относително понятие, което дава отговор на въпроса къде, но не и на въпроса как. За горски пътеки без големи спускания и ако ще караш в сухо време, не ти трябва дискова спирачка. Трябва ти нещо такова:
http://bikesport.bg/bg/products/178-spr ... %B4%D0%B8_ еталон в класа си
http://bikesport.bg/bg/products/1327-%D ... %B4%D0%B8_ италиански дизайн
както и това
http://koleloto.bg/product/358/cross-26 ... -2013.html - аналог на еталона има го и по-старо
http://koleloto.bg/product/31/cross-26- ... speed.html, като в някои отношения е по-добро от по-новото, в други не, но няма да изпадаме в подробности.
Това са най-достъпните варианти на планински велосипед за ХС /крос кънтри/, при които компонентите и велосипеда като цяло могат да издържат на каране по черен път и неравности.
При тях вместо дискови спирачки производителите са сложили други по-важни неща.
За твое сведение за един велосипед най-проблемните компоненти откъм необходимостта да са здрави и издръжливи са главините, средното движение и вилката. Първите две са подложени на постоянно въртене и разликата между евтини и скъпи такива части може да е огромна като качество и като цена. Същото се отнася и до вилката, особено, ако е амортисьорна. Нямаш грам полза от дискова спирачка, ако главините ти са скапани и нямаш инерция например. Сега се произвеждат и продават много велосипеди и всеки гони ниска цена. Затова се появяват компоненти с ниска себестойност и качество, които се слагат на колелетата до 500 лева с дискова спирачка. То в една главина има десетина съчми, които изнасят цялото въртене на каплите, но в евтините главине се слагат какви да е съчми или лагери, а в скъпите съответно се слагат по-добри /откъм форма и материал/.
Като компромис и с известна доза условност става и това
http://koleloto.bg/product/362/cross-26 ... -2013.html а дори го има с предна и задна
механични дискови -
http://koleloto.bg/product/363/cross-26 ... -2013.html Също може да стане, най-вече защото си лек.
Имай предвид обаче, че велосипед само една /предна/ дискова спирачка е някаква простотия, която от 100 метра крещи "купиха ме от Карфур, Метро и т.н.".
Ако те интерсува мнението на околните, не се безпокой. мацките не разбират от такива работи и можеш да ги лъжеш, че гониш ниско тегло и специално си го поръчал ви-брейк, за да спестиш кило-две за по-добри резултати.
Тези които разбират от спирачки няма да се впечатлят от механични дискови, защото знаят, че колелото не е много по-скъпо от такова без дискови.
Вече ако си в 4-9 клас и искаш да впечатлиш връстниците си, не знам кое как е.
Градските и шосейните велосипеди /с които може да се кара с над 50 км/час/ нямат дискови и пак някак си хората ги карат /макар че шосейните не им е идеята да спират, а да се движат бързо/.