До 15.08. в Макс Байк има намаление 15% на всичко и спринт аполон елит /26, 27.5 и 29 цола/ се връзват на 680 лева. Вилката -XCR е по добра от тези на двата кроса и е със дистанционно заключване от кормилото, което си е хипер гъзария, защото не се налага да слизаш, за да я заключваш /особено полезна опция за бързо каране в планински условия, когато условията се променят често и не ти се иска за слизаш, за да отключваш и заключваш/.
Откъм скорости няма осезаема разлика, тъй като аполона е със пълен монтаж асера, а кроса ГРХ 9 е с по-висок клас дерайльор /аливио/, но по-нисък декланшор например. Вярно аполона е с 24, а крос ГРХ 9 е с 27, но за твоя тип каране едва ли това е от съществено значение.
При тази ситуация аполона за 680 лева е най-добре, според мен.
Между другото в този магазин -
http://koleloto.bg/ правят 10% отстъпка за именници и рожденници, така че ако имаш рожден ден скоро .... това маже да промени уравнението.
По евтиният крос е горе-долу на нивото на предишния грип 924 откъм компоненти /освен гумите, които на 924 бяха много добри/ и става за градско каране /включително слизане и качване на бордюри на скорост/ и леко крос кънтри /павета, утъпкани пътеки с корени, трева/, но не е подходящ за много тежки терени /пътеки със стърчащи камъни/. То и в описанието на вилката си е записано, че е подходяща за All Terrain Bike, което значи за хибрид, а не за планински велосипед. Гумите също са марка, която според мен трябва да се ползва само за детски гуми, защото прави големи боклуци
Та да обобщим - за 609 лева имаш добър хибрид с големи и широки гуми, които трябва да смениш с по-качествени /има и гладки 29 цолови гуми/, а за 680 лева до 15.08 планински велосипед начален клас със всичко необходимо за планинско каране.
Друг е въпросът дали за каране предимно по асфалт е нужно да се кара планински байк 29 цола вместо някой хибрид, но това е отделна тема. Ако приемем, че трудно се намират хибриди, което си е така /не са налични особено на крос/ един 29 цолов байк лесно става на хибрид със смяна на гумите с по-гладки и тесни. За целите ти и двата /ГРХ 8 и аполон елит/ ще ти свършат работа като аполона е по добър и разликата от 70 лева си струва, най-малкото защото ще запазиш гумите за теб ако решиш да караш истинско крос кънтри или ще ги продадеш. Тоест при аполона можеш да имаш 2 в едно.
При кроса /ГРХ 8/ ще имаш само едно - хибриден велосипед, който уж става за всичко, но за нищо не е напълно подходящ /All Terrain Bike/.
Дано съм помогнал за правилния избор.