Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Чет Юли 03, 2014 12:20 pm

Здравейте,
Карам Drag Grand Canyon Pro и искам да сменя амортисьорната вилка с твърда. Има ли смисъл да купувам нова? Сегашната има опция за заключване, която ми върши работа, но се чудя дали търдата вилка няма да е по-лека? Освен това ще се наложи ли да сменя сегашните си спирачка Shimano BR-M422 V-Brake с друга?
МД опитвам се да намеря твърди вилки по онлайн магазините и самирам само една. Ще съм благодарен на линкове с твърди вилки, подходящи за 28'' гуми.
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот Stoyanov » Чет Юли 03, 2014 12:28 pm

Меката можеш да я втвърдиш, но твърдата не можеш да я омекотиш, ако ти потрябва ;) Зависи, разбира се, къде караш, но в БГ като цяло дали си на пътя, или по черно разликата не е голяма :D

:offtopic: Преди години на връщане от Италия, както целия автобус бяхме изпозаспали, изведнъж се разбудихме от адско друсане и някой се обади: "Дом, сладък дом..." Действително наближавахме българската граница...
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 12:51 pm

По добре ползвай тази или си вземи по-качествена амортисьорна вилка със заключване. Пък и защо ти трябва да намалиш теглото, то и без това твойто колело си е леко. Всъщност не те съветвам да си вземаш изцяло твърда вилка защото позицията ти на велосипеда е такава, че напрежението се разпределя между д-то и ръцете почти поравно и от при твърда вилка ще ти изтръпват ръцете /като имам предвид и предишните ти постове, в които се оплакваш, че кормилото ти идва ниско/. Отделно да си купиш хибрид за 630 лева и да смениш вилка за 100-120 лева с такава за 50 например е малко безсмислено. То тогава по-добре да си беше купил пълен твърдак. Така или иначе твоето колело не е състезателна шосейка, за да гониш ниско тегло. Виж някоя мека вилка на въздух, те са по-леки от тези с пружина.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Чет Юли 03, 2014 1:35 pm

Това ми е второто колело (първото ми го откраднаха около 89-а година :) ). Не знаех какво точно ми трябва. Сега напипвам стил на каране, маршрути, изисквания към велосипеда и т.н. Та покупката на този велосипед беше до голяма степен стреляне насляпо. Сега се опитвам да оптимизирам нещата по моите изисквания. Цените на компонентите не са водещ критерий. Установих, че амортисьорната вилка не ми е удобна. Карам само градско в София, при което ми липсва стабилност и прецизност при маневри и завои, чувствам се по-неуверен. Сигурен съм, че амортисьорът няма да ми липсва и твърдо искам твърда вилка. Ще съм благодарен на практически съвети какво да търся, къде да търся, кой да ми я смени и т.н. :beer:
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот outfaced » Чет Юли 03, 2014 2:04 pm

To тая вилка, която ти е в момента аз не бих я нарекъл мека ... но това друга тема. Мисълта ми е, че не ти е виновна вилката, че нямаш стабилност и прецизност при маневри и завои и в това отношение не очаквай промяна.
Инак да - за града и шосе твърда вилка си е ок. Може да спестиш до 1кг спрямо някоя "мека". Предвид че все пак у нас улиците са далеч от съвършени със сигурност жертваш известен комфорт.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 2:07 pm

Ами то сигурно нови почти няма, така че трябва да търсиш нещо на старо. Потърси някой уикенд на стадиона Наско /той е с очила/, той монтира и сигурно може да ти намери вилка. Другия вариант е при близнаците на бул. Васил Левски, които със сигурност имат твърди вилки за 26-цолови велосипеди, но за 28 цолови не знам или в реномираните магазини, които продават сериозни марки /скот, спешълайз, кюб/, които имат модели с твърди вилки.
При твоето колело може да е проблем обаче съвместимостта на стара вилка със челото на рамката и със сигурност не трябва да експериментираш сам с покупка без велосипеда да е с теб и изрично да попиташ, дали вилката ще стане за велосипеда. При по скъпите вилки, слагани на новите колелета не би трябвало да има такъв проблем, но не се знае, защото твърдата вилка не налага и челото на рамката да е много дебело, то по-скоро трябва да е по-дълго.
Абе, изводът е да се консултираш със специалист, иначе рискуваш да не може да се монтира.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Чет Юли 03, 2014 2:13 pm

outfaced написа:Мисълта ми е, че не ти е виновна вилката, че нямаш стабилност и прецизност при маневри и завои и в това отношение не очаквай промяна.

Май не прочетохте какво пиша. Когато заключа вилката ИМАМ стабилност и прецизност.
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 3:07 pm

Александров, не се пали излишно, всъщност това, че при заключена вилка нямаш тези проблеми, не си го написал ясно в предния ти пост, но няма значение.
Ако не стане както ти казах, продай твоето колело за 500 лева и си купи това
http://koleloto.bg/product/344/cross-28 ... -2013.html чисто ново, 3 вътрешни скорости, много леко и много бързо
Или нещо такова на старо http://olx.bg/velosiped-28-tsola-naplno ... -i51541265 същото, но старо.
И двете обаче не стават за павета и слизане от бордюри.
Много хора биха ти купили драга.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Чет Юли 03, 2014 3:21 pm

Ами Spria беше първият ми избор за велосипед, за съжаление вече не се произвежда и нямаше останали с голям размер. А и слизане и качване от бордюри в София се налага. :)
Стигам до извода, че това, което искам май няма да стане. Срещнах един пост тук във форума, в който колега обяснява как сложил твърда вилка на Grand Canyon Pro, вследствие на което му се променила геометрията, което създало други проблеми...
Чудя се дали да не опитам някоя шосейка... ама с тия тънки гумета не знам как ще я карам по паважи и дупки. Дали има опция да се сменят гумите на шосейка с някакви като сегашните ми?
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 3:26 pm

Не, истинска шосейка не може, при тях гумите са почти до края на вилката. По-добре си смени вилката при професионалист и ще стане. Отделно при тях не е само в гумите проблема, а в цялостната геометрия.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Чет Юли 03, 2014 3:34 pm

Мнение за това?
http://www.dragbicycles.com/?menu=produ ... cification
Пише, че е за града.
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 3:44 pm

Оня колега си е взел неподходяща вилка като дължина. Но ако искаш шосейка с право кормило - http://bikesport.bg/bg/products/2207-%D ... %BD%D0%B8_
Забележи обаче колко всичко е максимално сбито и нормални гуми ще опират в рамката, вилката и спирачките, ако въобще станат. То всъщност тия велосипеди са с тънки гуми, защото така и трябва, за да вървят бързо, но не са за неравности от никакъв вид. Стават само за /гладък/ асфалт. То и затова вече много се предлагат преправени стари колелета с нормални гуми.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 3:47 pm

Това е същото като онова, като видиш гумите, ще разбереш какво имат предвид под "градската джунгла" жокер - улици и булеварди между колите.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Чет Юли 03, 2014 4:22 pm

И последен опит: дали някой може да изработи вилка? В интернет не виждам изработка на велосипедни части, ама знае ли човек... :)
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Чет Юли 03, 2014 4:29 pm

това става ли за мен: http://www.carboncycles.cc/?p=202 (варианта 46.5cm 650b 29er 700c)
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот darki » Чет Юли 03, 2014 4:51 pm

alexandrov написа:И последен опит: дали някой може да изработи вилка? В интернет не виждам изработка на велосипедни части, ама знае ли човек... :)



От тези вилки може да си харесате поне една :-) https://www.bike-components.de/shop/cat ... -Fork.html
P.S и тук "има" http://www.rosebikes.co.uk/products/bik ... ing-forks/ :-)
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Чет Юли 03, 2014 4:56 pm

Не знам, но тази е грозна като смъртта. Защо не питаш в завода на лидер дали имат вилката от този модел
http://shop.leader96.com/product/view/3 ... s-hf-black
Или същото упражнение относно веломания и вилката от драг глайд.Няма начин да не даде някоя рамка фира и да им остане някоя вилка. Вярно ще ти я дадат с яка надценка, но гъзарията иска жертви. Но пак трябва да се види за съвместимост. Нали разбираш, че може да един производител всички размер рамки да са предвидени за една вилка, а при друг да не е така и да стане проблем.
А иначе преди мен вече са намерили вносни.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Чет Юли 03, 2014 7:11 pm

darki написа:
alexandrov написа:И последен опит: дали някой може да изработи вилка? В интернет не виждам изработка на велосипедни части, ама знае ли човек... :)



От тези вилки може да си харесате поне една :-) https://www.bike-components.de/shop/cat ... -Fork.html
P.S и тук "има" http://www.rosebikes.co.uk/products/bik ... ing-forks/ :-)

Как да разбера коя е с подходящ размер, за да не променя геометрията на колелото?
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот darki » Чет Юли 03, 2014 7:23 pm

alexandrov написа:
darki написа:
alexandrov написа:И последен опит: дали някой може да изработи вилка? В интернет не виждам изработка на велосипедни части, ама знае ли човек... :)



От тези вилки може да си харесате поне една :-) https://www.bike-components.de/shop/cat ... -Fork.html
P.S и тук "има" http://www.rosebikes.co.uk/products/bik ... ing-forks/ :-)

Как да разбера коя е с подходящ размер, за да не променя геометрията на колелото?


Гледате 28'' или 700c. По отношение на височината на вилката, не мога да ви помогна.
darki
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1555
Регистриран на: Вто Мар 17, 2009 12:57 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот carmo » Пет Юли 04, 2014 10:49 am

alexandrov написа:
darki написа:
alexandrov написа:Как да разбера коя е с подходящ размер, за да не променя геометрията на колелото?


Здравей.
Просто е. За да запазиш геометрията и съответно правилната Си "поза" новата трябва да е висока колкото сегашната. Този размер се води crown to axle и се мери от оста на главината до горния краи на короната на вилката. Вземаш ролетка, и мериш отстрани на колелото, малко е неудобно, но и "на око"
става тъй като 2-3мм не са от значение. Слагаш началото на нивото между короната и долната чашка на кормилната колона и гледаш на какво растояние е центъра на предната ос. По точно ще е ако свалиш предната джанта и мериш отпред на вилката (между "ботушите") а вместо липсващата ос на главината можеш да ползваш молив, слагайки го на нейното място. Този размер трябва да гониш, като +/- 5мм не са фатални. Стандартните твърди вилки за тоя размер велосипеди (700С) са с разлика - 40/50мм която се явява всъщност ходът на сегашната ти мека вилка, за това рамките се проектират за, или без предно окачване. Вилките с компенсираща дължина са рядкост, защото малко фирми правят велосипеди на една рамка в двата варианта, като тук:
Класически, тип - trekking: http://www.crosscycle.com/bg/catalog/tr ... an-20.html
urban или commuter: http://www.crosscycle.com/bg/catalog/ur ... an-50.html
Надявам се разбираемо да съм обяснил, и да ти е от помощ.
Междо другото, долният вариянт наистина е подходящ за твоите критерии, но не знам дали го имат и имаш ли финансова "готовност", тъй като с тая комплектовка няма да е "пестин леа".
Успех с решението и евентуалното търсене на вилка.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Пет Юли 04, 2014 11:04 am

Не че нещо, но го има в магазин Колелото до Халите в градския вариант, където е над 1 300 лева. Но за тези пари, то по-добре си купи един лидер от ония с твърдата вилка и му сложи твоите сегашни капли, че неговите са с твърде "артистично" наплетени спици и каквото друго прецениш /скорости, дерайльор и т.н./, пък остатъка ще продадеш и пак ще ти е по-евтино. Може да се пазариш и за рамка с вилка от завода на лидер, ако не става само вилката.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Пет Юли 04, 2014 11:19 am

Между другото моделите на Трек, което се продават в магазините на Веломания /Драг/ сега са с 20% намаление. Те имат доста градски с твърди вилки, но пък са с дискове спирачки. Като цяло моделите им изглеждат много добре пипнати, но са скъпи. С 20% надолу цената им става поносима. В магазина на драг на Борис І са разбрани, освен това са сервиз. Там може първо да попиташ за твърда вилка, те и да нямат, ще потърсят, че и ще ти я монтират. Не е толкова сложно. За пари всичко става. Аз смених кантарчета с ви-брейк, махнах багажника, хванах калника с нови пръчици, смених си кормилото, предната главина, централното, курбелите и педалите и колелото е още цяло, дори и много по-добро отпреди. Всичко това не съм направил сам, но има хора които разбират. Да се смени мека вилка с твърда е по-добре и по евтино отколкото да смениш целия велосипед.Отделно сигурно има начин да ти я втвърдят до степен да е почти твърда, но тогава няма да спестиш от тегло.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот pascoff » Пет Юли 04, 2014 12:57 pm

@alexandrov

аз си бях правил същия експеримент преди време с моя драг гранд каньон, сложих му твърда вилка. Оказа се обаче, че тя беше с различна дължина (axle-to-crown) и предницата и средното слезнаха прекалено ниско. Да, веднага усетих ефекта на по-леката предница, но и комфорта на меката (дори 60мм ход) вилка изчезна. С 2 думи, ако си намериш подходяща (висока и твърда) вилка, може да е смениш, но имай предвид, че геометрията на тоя велосипед просто не е предназанчена за твърда вилка. След този неуспешен експеримент, направих това, което ти също се чудиш - взех си изцяло твърдо колело. Разликата имаше най-вече в комфорта, така и не можах да свикна с твърдата вилка. Дори и сега (след година две) ми се ще да си карам пак старото колело. Разбира се нещата много зависят от маршрута - ако е само гладък асфалт е по-добре изцяло твърдо. Ако дори 10% от маршрута са нещо друго освен гладък асфалт, бих ти препоръчал да си караш сегашното колело и да не мислиш за смяна. От гледна точка на стабилност, разлика почти няма. Но ти си определяш приоритетите и знаеш кое е най-важно за теб. Успех.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Пет Юли 04, 2014 4:01 pm

Стабилността според мен зависи от теглото и височината на човек. С моето тегло от 97кг. с дрехи и височина 187см. амортисьорът на Гранд Каньона е много мек и прединцата е игрива.
Понеже явно не мога да намеря твърда вилка с необходимата дължина си мисля за вариант купуване на евтина амортисьорна вилка и замяна на пружините вътре с някакви ПВЦ пръчни, т.е. преработване на мека вилка в твърда.
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот pascoff » Пет Юли 04, 2014 6:55 pm

Не виждам смисъл от това упражнение, нали си имаш вече заключване на сегашната вилка? Иначе има вилки, които ще ти свършат работа, само трябва да си намериш подходяща. Ето пример: on-one rigid fork . На теб ти трябва 29", има опция и за V-Brake. Виж си само Axle to Crown дали е същия като на сегашната ти вилка.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 864
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Пет Юли 04, 2014 7:27 pm

Да, така е, мога да си карам и със заключена, но идеята да изчистя контрукцията от излишни елементи и тегло ме кара да търся друг вариант.
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот alexandrov » Сря Юли 16, 2014 7:41 pm

Таккаа... операцията мина супер успешно, пациентът е напълно здрав. :)
Новата вилка е дълга е 485мм срещу 480 на оригиналната. Става за V-brakes и дискови спирачки.
Нещо, което очаквах, но не чак в такава степен - велосипедът олекна много! Не съм мерил амортисьорната вилка, но според мен е доста над 2кг., а новата е 750гр. Промяната е осезателна.
Представям ви Drag Grand Canyon с твърда вилка Davtus.
Voila :clap:
Изображение
Изображение
Изображение
alexandrov
 
Мнения: 45
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Чет Май 15, 2014 1:02 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот AmaTamA » Чет Юли 17, 2014 12:23 am

много е готино! сега ще има много по бърз стар,много по голяма стабилнос и лесно завиване :beer:
AmaTamA
 
Мнения: 84
Рейтинг: 933
Регистриран на: Съб Сеп 07, 2013 5:01 pm

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Пон Юли 21, 2014 1:08 pm

Честито и от мен. В твърдата вилка е истината за града, дори да е София.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Смяна на амортисьорна вилка с твърда

Мнениеот victortrt » Сря Авг 06, 2014 3:10 pm

Според мен за осезателното олекване май ефекта се получава и от това, че се измества центъра на тежестта на колелото по дължината му назад, където е по-удобно да се хване и носи. Така също по-лесно се вземат неравности, в смисъл по-лесно вдигаш предницата, а и да не я вдигаш, тя се качва, ако са плавни.
Ако качваш бордюри, може да не усетиш разликата, стига да вдигаш леко, колкото да стъпи предното колело, без да пада от високо. При мен с твърда вилка нямам проблем да качвам стандартен софийски бордюр -10-15 см.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта